Onko laillista?

lyt452

Maaseudullahan on tietenkin lehmilaitumet rajattu langoilla, joihin on kytketty ns. sähköpaimen.
Saako taajama-alueella ympäröidä oman tonttinsa sähköpaimenlangalla?

24

1426

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollipaimen

      Mikä ei ole erikseen kiellettyä on sallittua. Kannattaa kuitenkin miettiä valmiiksi joku eläin jota vastaan suojautuu.

      • lyt452

        City-karhu?


      • 1611
        lyt452 kirjoitti:

        City-karhu?

        Muna-Haukka


      • Laiton maahanmuuttaja?


      • Vierestävuodesta5

        Siili?


    • nfbbdndbddkdbkd

      eu:n myötähän ne muuttui niin heikkotehoisiksi, ettei niistä uusista enää kunnon sätkyäkään saa. eli joutuisit etsimään vanhoja malleja jostain.
      en tiedä kieltääkö mikään laki tonttiaan tuollaisella rajaamasta, ei tule ainakaan heti mieleen. ei suomessa vielä ole kaikkea muistettu kieltää.

      • entinenmaalainen

        Onko totta...
        Kakarana kuljin niittämässä aidan alusia. Sitten tuli paimenet jotka jaksoi tappaa lankaan kasvaneet kasvit.
        Nykyisinkös taas pitäisi käsipelillä niittää aidan aluset?


    • ei_siihen_kuole

      Mikä ettei? Oma tontti - oma aita. Muistaa vaan laittaa riittävän tiheään varoitusmerkkejä.

      • nfkdbldbfkddkn

        onko noissa maallakaan varoitusmerkkejä?


      • tärisssin_mä_täyssin___

      • nfnnxlxnxxkkxnx
        tärisssin_mä_täyssin___ kirjoitti:

        Olisi suotavaa.
        http://www.delaval.fi/-/Tuotteet/Aitaus/9/

        Toimiva laidun riittävillä kilojouleilla terästää päivän ;)

        "Olisi suotavaa."

        no maalla ihmisillä on vielä terve järki tallella, niin kaikesta ei tarvitse varoittaa. kun onhan se aika oletettavaa että sähköaidassa on sähkö.
        keltaisia nauhoja nuo maajussit on laittaneet kohtiin, jossa aitaa ei ehkä muuten helposti huomaisi. en tiedä sitten, onko nuo nauhat ihmisiä vai lampaita varten..


    • LangalleKustua

      Lääke eturauhasvaivoihin.

    • karvapalleroita1000

      Estäisiköhän se citykanien pääsyn puutarhaani, ehkä ei, mutta voisi kokeilla.

      • citykani__

        Alas laudoitus eristääkseen sen maasta ja kytkee sen paimenen siihen kanaverkkoaitaan.


    • täältä.pesee

      Turhaan näitä nössöjä kuuntelet. Vedä täydet jännitteet vain aitaasi niin tietävät pysyä poissa.

    • KaupunkiVsMaaseutu

      Maaseudulla ei varoitusmerkkejä tarvita. Kaupungissa on tiukempi lainsäädäntö. Laita siis merkit.

      • ndbnddndbbdkdkd

        tyhmänä olen käsittänyt että laki on koko maassa sama. toki se on eri herroille ja rahvaalle.


      • Tutustu_lakeihin
        ndbnddndbbdkdkd kirjoitti:

        tyhmänä olen käsittänyt että laki on koko maassa sama. toki se on eri herroille ja rahvaalle.

        Monessakin asiassa on eroja riippuen ollaanko taajamassa vai taajaman ulkopuolella. Eli moni asia on sallittu taajaman ulkopuolella mutta kielletty tai tiukemin säädelty taajama-alueella.


      • evwbpwvi
        Tutustu_lakeihin kirjoitti:

        Monessakin asiassa on eroja riippuen ollaanko taajamassa vai taajaman ulkopuolella. Eli moni asia on sallittu taajaman ulkopuolella mutta kielletty tai tiukemin säädelty taajama-alueella.

        Joo näinhän se monessakin on mutta tästä ko. asiasta ei kuitenkaan löydy mitään mainintaa.


    • Mutkilainen

      Järjestyslain mukaan esim. "päihdyttävän aineen nauttiminen on kiellettyä yleisellä paikalla taajamassa", joten kyllä tässä maassa riittää lakeja riippuen siitä, ollaanko maaseudulla vai taajamassa.

    • Olli.kujassa

      Älä kysele vaan kytke jännite. Ei mamutkaan kysele Suomessa vaan tekevät mitä haluavat ja vihervasemmisto hurraa.

    • rikostutkija_3

      Jos asia noin vaivaa, niin kannattaa ihan kysyä tuolla laki ryhmässä. Voit nimittäin saada syytteen seksuaalisesta väkivallasta, jos joku saa kaluunsa vamman kustessaan lankaan.

      • ensin_tutkitaan

        " ...jos joku saa kaluunsa vamman kustessaan lankaan..."
        Kannattaa katsoa asiaan liittyvä Myytinmurtajat-jakso.


      • Känniääliöt_GO_ON_IIII

        Nykyiset karjanhallintalaitteet eivät ole vaarallisia nauhaan kusijalle - tämän tekee eu joka suojelee karjaa. Ei niitä idiootteja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1175
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      82
      719
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      89
      663
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      487
    Aihe