Vertaistukea alkoholista raitistumiseen

Onko henkilöitö joita kiinnoistais raitistua?

15

280

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kännissä_kivempaa

      Kuka nyt niin pösilö olisi?

      • sternbach

        "Kuka nyt niin pösilö olisi?"

        Näin minäkin ajattelin 23 vuotta sitten. Nykyisin ajattelen ja lasken asioita ilman alcoholi-rasitetta.


    • raisa111

      Kiinnostaisi kylla. Yksin se on vaikeaa, varsinkin krapulassa.

      • Ritiratiraitis

        Käy AA-palavereissa


    • selvinpäinonok

      AA ei todellakaan ole apu kaikille, kannattaa siellä käydä ja todeta, toimiiko vai ei. AA ihmiset luulee että se on yksi ja ainoo tapa, itseä ällöttää se omahyväinen, jopa vähä-älyinen suhtautuminen. Googleta, nykyään on paljon vertaistukea tarjolla kun olet rehellinen ja rohkea, apua saat jos otat vastaan.

      • AA-palvonta

        Olen aivan samaa mieltä! Alkoholi on jumala, jota kaikki palvoo.
        Kokoontua sinne toisten kanssa saamatta yhtään mitään rakentavaa!
        Matkat ja kahvit maksaa, ajasta puhumattakaan.
        Huomio on ainoa mitä saa. Mutta minä enkykene huomioimaan niitä
        mahtipontisia tyyppejä, jotka pitävät siellä itseään piispoina.
        Saarnaavat pitkiä aikoja omasta erinomaisuudestaan pakottaen toisia kuuntelemaan. Kaiken muun lisäksi mitä saa kylkiäisinä!


      • AAonIhanOK

        AA on ihan OK asia, kunhan vain ymmärtää, ettei se ole mikään ratkaisu yksinään. Samoin kuin sen, ettei AA:ssa tarvitse eikä ole syytäkään hyysätä AA-kaanonia. En ole yhteenkään ryhmään törmännyt, jossa tällaista tapahtuisi. Suurimmassa osassa ihmiset saavat ihan hyvin puhua huolistaan ja murheistaan ihan miten vain. Se tietty Suomen AA:ssa on, että mitä vitun hyötyä pelkissä kokouksissa käymisestä on, oikeasti? Melko rajallinen hyöty, sanon ihan suoraan. Hirveän vaikea kiinnittyä ryhmiin eikä tällaisesta edes infota missään.

        AA:lla on ihan hyviä opuksia, joissa on ihan hyviä pointteja. Kaikki näkökulmat, jotka auttavat itseä, ovat hyödyllisiä.

        Oma asiansa ovat netissä AA:n ylijumaluudesta pauhaavat AA-uskovaiset, jotka varmaan ovat siitä löytäneet ratkaisun alkoholiongelmaansa, hyvä heille, mutta jotka pauhaamisellaan ajavat ihmisiä pois avun piiristä.


    • ovenaukaisu

      Portti vapauteen - Vertaistuki ja auttavat puhelimet

    • tulenmukaantueksi

      Itse en menisi AA-han.
      Menee vain aikaa siellä istumiseen.

      Rupean sinulle vertaistueksi. Yritetään yhdessä, minunkin pitäisi vähentää tiputtelua. Joka vuosi olen tipattomalla tammikuulla, sitten vielä helmi- ja usein maaliskuunkin. Ensi vuonna tähtään vappuun asti.
      Olen saanut jo rajoitetuksi paljon, mutta pitäisi päästä kokonaan eroon.
      Minulla viini on pakotie kun on yksinäistä ja kun tulee ongelmaa. Yritän keksiä muuta tekemistä silloin. Aion ottaa liikunnan avuksi ja olen ilmoittautunut kuntosalille.

      Tuolla itse alkoholipalstalla on ihan kummaa porukkaa. Olisi hyvä jos tällä palstalla voisimme yhdessä yrittää raitistua ja olla vertaistukijoita toisillemme!

    • noeisitten

      Oukei, kun ei kerran kelpaa tuki, niin ei sitten!

      Pärjäilen kyllä ihan yksikseni.

      Mutta mitä täällä oikeastaan kyselet.
      Ite en oo enää käytettävissäni.

    • Kunoletvalmis

      Varmaankin on olemassa puhelimessa vertaistukea, anonyymisti.
      Veljeni olisi hyvä, mutta hän on asiantuntija vain aa:n alalta.

    • parastuki

      Tipaton tammikuu on paras ystävä!

    • uskoherraanö
    • hienostimeni

      Tänään tuli täyteen tipaton tammikuu, ja hienosti meni.
      Aion olla vielä helmikuunkin raittiina, ja mahdollisesti sen jälkeenkin.

      Olo on ollut loistava!

      Onko joku muukin ollut tipattomalla?

    • hienostimeni

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      41
      2184
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      50
      1714
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      35
      1537
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      42
      1508
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1456
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1450
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1417
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1351
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      4
      1275
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1243
    Aihe