Miehen suhde kummilapseen

bmw10

Hei,

olen nyt ihan kahden vaiheilla ”uskallanko/kannattaako” ottaa alla olevan tapahtuman mieheni kanssa keskusteltavaksi joten kysyn asiasta teidän mielipidettä.

Taustana, että olemme n. nelikymppinen pariskunta ja meillä on kaksi teini-ikäistä lasta. Yhteinen ystäväpiiri on tullut vuosien myötä, samoin kummilapset. Nyt minua on alkanut häiritsemään mieheni ”kiintymys” yhteen yhteisistä kummilapsista (17 v, kohta 18 v, isätön). Hänen äitinsä on minun lapsuudenystävä ja kummilapsi on puhelias, rempseä, iloinen ja eritoten erittäin kaunis nuori nainen. Yhteisissä illan istujaisissa mieheni selvästi hakeutuu tämän tytön läheisyyteen ja tyttö on ilmiselvästi tästä otettu. Hän mm. kehuu mieheni ulkonäköä (?) ja harrastuksia. Tämä koskee vain tätä yhtä kummilasta, muista hän ei niin kiinnostunut olekaan.

Mieheni ajaa kilpaa (harrastesarjassa) ja nyt hän on pyytänyt tätä kummilastamme muutamia kertoja mukaan radalla. Molemmat tuntuvat olevan tästä innoissaan (omat lapset eivät ole kilpa-autoilusta lainkaan kiinnostuneita, kuten en minäkään kovinkaan paljoa). Kaiken kaikkiaan siis hyvin viattoman kuuloista.., mutta nyt olen tunnustanut itsessäni selviä mustasukkaisuuden piirteitä tästä asiassa, etenkin kun mukaan pakataan uimavarusteet jne. Tapahtuma on aina koko päivän tapahtuma jossa myös käydään hyvin syömässä tms. , lisäksi he sopivat ajopäivistä keskenään (en nyt tiedä pitääkö minun mielipidettä kysyä, mutta jotenkin tuntuu, että se tapahtuu heidän kesken..). Lisäksi mieheni selvästi nauttii kun hän on hänen mielipiteistään ja harrastuksesta kiinnostunut. Hän myös käyttäytyy näillä reissuilla hyvin avokätisesti. Tyttö myös aina peesaa mieheni puheita, mieheni on muutenkin häntä kohtaan supermukava tms. (vertaa esim. omat teinit)

Nyt olen alkanut kuvittelemaan päässäni vaikka mitä, etenkin jos ajotapahtuma on ohi jo päivällä, mutta sieltä kotiudutaan vasta ihan illansuussa. Mitä ihmettä he tekevät ja puhuvat? Viime ajokerran jälkeen olivat kuulemma istuskelleet rannalla ja käyneet syömässä. Kuitenkin mieheni jäi muun perheen mennessä nukkumaan, pihalle istuskelemaan drinkkilasin kanssa ja ilmiselvästi sometti siellä vielä monta tuntia ihan yöhön asti ja oli hyvin mietteliään oloinen.

Voiko hän olla ihastunut tyttöön (seksuaalisessa) mielessä vai onko tämä teidän mielestä ok? Tilannehan olisi taas eri jos kyseessä olisi poika. Tiedän myös sen, että jos lähden näitä tunteita hänelle avaamaan ja hän ei koe asiaa mitenkään näin, hän pitää minua varmaan ihan hulluna. Pitäisikö olla iloinen heidän hyvästä suhteesta vai mitä? Tyttö joka itseasiassa ei ole mitenkään tyttömäinen vaan kuten mainitsin erittäin puoleensavetävän näköinen ja oloinen (ei myöskään seurustele). Huomaan myös itsessäni selvästi piirteitä siitä, että tämä alkaa vaikuttamaan minuun suhtautumiseen häneen kun alan näkemään hänet enemmän ”vamppina” pikkushortseissaan ja napapaidoissaan.

Miten kannattaa edetä?

Asiallisia vastauksia, kiitos 

21

308

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selväjuttu

      Miehesi on ihastunut tuohon kummityttöön. Ihan selvä juttu.

    • Elisa73

      No kyllä tuo siltä kuulostaa, että miehesi on ihastunut. Luota vaistoosi!

    • Toiminytheti

      Ei ole normaalia. Ota asia puheeksi ja anna selvät ohjeet, että yhteiset reissut tuon tytön kanssa saa nyt jäädä. Ilmiselvää seksuaalista kiinnostusta on ilmassa. Varmasti myös tyttö on aloitteellinen ja epäilen, että jotain fyysistä on jo tapahtunut (ainakin suutelua ja halailua).
      Myös teidän avioliiton tila kannattaa päivittää ja kertoa, että kyseinen toiminta vie pohjan avioliitoltanne. Miehesi käytös on todella röyhkeää sinua kohtaan.

      • Anonyymi

        Rakkaus toivottavasti tämä viesti ei ole minuun liittyviä??🤣🤣🤣


    • ähvätti

      Miehesi tekee juuri niitä asioita kummityttönsä kanssa, joita hänen tulisi tehdä sinun kanssasi. Jonkinlaista korviketta hän ilmeisesti hakee sille menetetylle nuoruudelle, jolloin oli vapaa menemään ja harrastamaan kaikkea kivaa. Se tavallinen perhearki, koko ajan kiire, vaimolla ei ole aikaa ym. vaan käy työksi. Toi on second life, joita ei normaali ihmiselle suodakaan, eikä miehellesi. Ota hyvässä hengessä puheeksi, ei kummityttö, vaan yhteinen ajanviettonne ja kuinka olette hieman etääntyneet ja haluaisit tehdä enemmän yhdessä. Käy vaikka siellä pirun ralleissa, tuota korvaavaa seuraa kerran on tarjolla. Uusi harrastus? Loma kahden?
      Toisaalta miehenä ymmärrän myös miestäsi. Perverssi kun olen itsekin, enkä tuollaista tilaisuutta jättäisi käyttämättä. Joka miehen unelma. Suit you sir!
      Muuta kun uutta vaihdetta silmään ja suhde uuteen kukoistukseen. Siinä muukaan auta. Parempaa jatkoa sinne.

    • mievaankli

      ihastun toisinaan muihin ihmisiin, kuin omaan mieheeni, sillä hän ei huomaa minua. ei huomaa, vaikka olisin kolme kuukautta ollut rakastunut toiseen. ei ole kiinnostunut asioistani, ajatuksistani, harrastuksista, ei kerro omia ajatuksiaan, ei päästä minua maailmaansa. aina ei ole näin, toisinaan huomaamattaan sulkeutuu. kestän, kun sitä kestää viikon tai kaksi, kolmantena alan ahdistumaan, neljäntenä en enää yritä, viidentenä olen jo minäkin kylmä. kun on kuukausia katsellut, kun toinen ei huomaa, ei enää välitä vaikka huomaisi. joku toinen haluaa tuntea ja haluaa tykätä, silloin siihen on helppo tarttua. En kuitenkaan petä, hoidan ihastukseni omassa päässäni pois päiväjärjestyksestä, ennenkuin tapahtuu peruuttamattomia asioita. jos kyse on jostain tällaisesta, kuten ähvätti jo sanoi, osallistu miehesi elämään. ehkäpä kyse on täysin viattomasta yhteydenpidosta, jospa miehesi saa tunnustusta hyvästä "isyydestään", mikäli omien teinien kanssa on vaikeampaa olla superkiva-isi. tai sitten hän on vaan mulkku ja etsii itsetunnon kohotusta kummitytöstään, jolle tietty aikuisen miehen huomio on mieleen. kyllä sinä miehesi tunnet, ei hän voi yhteisen elämän jälkeen salata mitään huomaamattasi.

    • kunhanmietiskelin123

      Kuulostaa tosi oudolta..Lähinnä mietin myös, mitä tuommoinen tekee kummitytölle; jos oma kummisetäni (no, etenkin kun on kaukaista sukua) olisi tehnyt jotain tuollaista, olisi mieskäsitykseni varmaan vähän häiriintynyt jatkossa. Kummisedän rooli on kuitenkin verraten isällinen. No onko tytöllä jo nyt ongelmia mieskäsityksen kanssa, jos pitää flirttailla, jopa omalle kummisedälleen??

    • 111111111111

      Ota asia puheeksi, mutta varaudu siihen että mies jättää sinut ja ottaa tytön vaimokseen kun hän täyttää 18 vuotta.

      Ei asia puhumatta selviä.

    • Olen 50 v ukkomies. Olen sata varma kirjoituksistasi päätellen, että heillä seksisuhde. "vanhempi mies ja nuori tyttö"....

    • ...anna miehesi nauttia huumasta.... se menee ohi tai sit potkaiset heti munille ja lujaa...

    • Toiminytheti2

      Aloittaja, kerrotko miten asiat ovat edenneet?

    • kohtuuskaikessa

      Nuori tyttö rakastuu vanhempaan mieheen. Nykyäänhän ylistellään näitä suhteita joissa jopa 30 vuotta vanhempi ukko on saanut valtaansa nuoren tytön.
      Henkilökohtaisesti pidän, että 15-vuoden ikäero on maksimi. Jos vanhempi mies rakastaa nuorempaa tyttöä, ei hänen missään tapauksessa sovi pilata tytön tulevaisuutta ja muodostaa häneen suhdetta, ei minkäämlaista.
      Ymmärrän kyllä, että itsekäs mies mielellään harrastaa seksiä nuoren tytön kanssa. Kuitenkin kun mies vanhenee ja on kuin rusina ja röhkii nuoren tytön päällä, niin kyllä tyttöä lapulta alkaa inhottaa ja onhan se vastenmielistä, hyi!

    • Ajattelen-pajattelen

      Kuulostaahan tuo epäilyttävältä, mutta on sekin ehkä mahdollista että tulkitset ja värität asioita epäilyttävään suuntaan. Ehkä miehesi on isähahmo tälle kummitytölle. Mitä jos pyrkisit itse mukaan tapaamisiin ainakin joskus? Toki miestä ja tyttöä voi ärsyttää, jos tunget mukaan joka tapaamiseen (vrt. jos mies tulisi aina mukaan kun tapaat omia kavereitasi), mutta jos mies suhtautuu kovin negatiivisesti siihen että olet vain silloin tällöin mukana, niin hälytyskellojen pitäisi varmaan soida.
      Toisaalta se, että kerrot noin tunnistettavia yksityiskohtia, voi merkitä sitäkin että et olekaan tämän miehen vaimo vaan joku muu, joka haluaa vain pilailla miehen ja hänen kummityttönsä kustannuksella.

    • kokemusta-59

      Minä yrittäsin keksiä konsteja joilla voisin todistaa itselleni, että osun oikeaan. Esim. voisin kuunnella salaa, kun he luulevat olevansa kaksin. Ei siin montaa sanaa tarvi kuulla, kun tietää. Puheeksi yleensä on turha ottaa, varmasti suuttuu ja hyökkää sinua vastaan, vaikka olis syyllinen ja etenkin silloin. Voi muuten ottaa puheeksi jos ei suoraan syytä.

    • jennisauli

      Kysy Suomen Tasavallan Presidentiltä miten suhtautua.

    • Anonyymi

      Mikähän tässä oli lopputulema? Itse kyselisin tytöltä että miten ilta meni mieheni kanssa ja sitten samaa mieheltäni. En kuitenkaan alkaisi maalailemaan piruja seinille, asia paljastuisi jokatapauksessa, jos siinä jotain salattavaa on.

    • Anonyymi

      Kysy vaan suoraan asiasta ja ala kulkea miehesi mukana aina kun tämä miehesi ihastuskin on menossa mukaan. Katso miten mies suhtautuu asiaan.

      Mielestäni homma on ihan selkeä; miehesi on ihastunut tähän tyttöseen ja ilmeisesti tyttö myös häneen.

    • Anonyymi

      Jos vaistosi sanoo, että tuossa on jotain outoa niin siinä varmaan myös on. Välttämättä mitään ei ole vielä tapahtunut, mutta saattaa tapahtua jos et puutu siihen. Miestä varmaan ilahduttaa se, että nuori kaunis nainen on kiinnostunut hänen harrastuksestaan ja kummius antaa mahdollisuuden kulkea harrastuksessa yhdessä. Mitä jos tämä nuori nainen ei olisikaan kummityttö vaan joku muu tuttu, ystävän tytär tms. Olisiko käytös silloin hyväksyttävää vai ei? Sinuna alkaisin kulkea mukana ainakin joitakin kertoja ja katsoisin, miten mies ja tuo nuori nainen käyttäytyvät. Huomaat kyllä, jos jompi kumpi tai molemmat ovat harmissaan mukana olostasi tms. Tsemppiä, toivottavasti asia ratkeaa!

    • Anonyymi

      Tyttö luottaa kummiinsa, kertonut yksityis asioitaan, tulevaisuuden suunnitelmia/huolia/pelkoja. Tuon ikäinen ei välttämättä ihan kenelle tahansa puhu asioistaan jollei luota. Illalla varmaan vielä keskustelleet asioista ja miehesi ollut huolissaan tai mietteissään siksi. Miksi kaikesta täytyy tehdä joku salasuhde, irstailu, nyt menee perhe vaihtoon kuvitelma. Ja mitä väliä sillä on että kummi lähti mukaan? Sinä ja teidän lapsenne ette ole kiinnostuneita lajista? .... Ja sitten ihmetellään kun nuoret eivät puhu kotona asioistaan... Mikäs ihme kun kaikki seksualisoidaan tai maalataan kauhukuvia.

      • Anonyymi

        Et voi olla tosisassasi :D


      • Anonyymi

        Tarkoittanet tosissasi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1897
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      10
      1518
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1479
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1467
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      149
      1398
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      101
      1318
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1307
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      648
      1219
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1127
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1098
    Aihe