Jos olisi yritys joka tarjoaisi sähkön loppukäyttäjille:
- yhteislasku (sähkön myynti ja siirto samalla laskulla)
- sähkölaskujen tarkistus (noin 30 % laskuissa on jotain väärää)
- Siirtotuotteiden tarkistus
- Kilpailuttaminen asiakkaan kanssa
Jos tämä maksaisi asiakkaille 2 euro /kk, olisiko tällaiselle kysyntää?
ps. idea on auttaa asiakkaita saamaan hinnat, laskut ja välttää maksumuistutusmaksuja.
sähkön yhteislasku, onko kysyntä tällaiselle?
6
147
Vastaukset
- pelkkä_sähkö_nyt_3e_kk
Äkkiseltään kuulostaa jollain tapaa hyvältäkin idealta. Tuollainen kuitenkin vain lisäisi huijatuksi tulemisen mahdollisuutta. Mikset samoin tein laita palveluun kaikki puhelin-, netti-, vesi-, vuokra- ja auton katsastusmaksuja myöten. Veronkiertosuunnittelunkin siihen päälle voisi miettiä. Jos keksit keinon pitää kustannukset alhaalla esim. laskuja ja hinnastoja analysoivien tietokoneohjelmien avulla niin siitä vaan yrittämään.
- AIkahyvä1
minusta hyvä idea. Tuollainen ainakin saisi minut vaihtamaan paikalliselta pois. Nyt pysyn vain syystä ettei jaksa muuttaa kaikki (yksi lasku,e-lasku-asetukset jne)=)
- Hohhoijjakkaaaa
No eikö ihmiset osaa maksaa itse laskujansa, tai tarkistaa? Miksi ihmeessä verkkoyhtiön ja myyntiyhtiön laskut pitäisi olla samalla paperilla? Laskun tarkistaminen on helppoa, osaahan jokainen tarkistaa vaikapa bensakuittinsa tankkauksen jälkeen...
- jäykkis1956
Ideahan on hyvä, ei tarvitse itse murehtia että onko paras hinta. Jos siihen saa yhdistettynä palvelun että saa aina halvin sähkö ja kaikki samalla laskulla. Minusta olisi erinomainen.
- multa-kans
Hieno huijausesimerkki. Uutta kehiin koska vanhat alkaa olla toimimattomia.
- annaolla
Ehehehehe
1) 30% laskuista ei todellakaan ole virheellisiä, luuletko että Suomessa korjataan satojatuhansia laskuja kuukaudessa?
2) Siirto- ja myyntilaskujen ajoitus yhteen ei onnistu, laskuthan tulevat yhtiöistä riippuen eri rytmissä ja 14pv maksuajoilla. Joutuisit itse maksamaan tietyissä tilanteissa etukäteen ennen kuin saat itse rahat laskusta. Pahapahapaha
3) Tällainen ns. läpilaskutus on muutenkin aivan hemmetin monimutkainen asia ja ei todellakaan onnistu miltään uusiyrittäjältä, ainakaan niin, että se olisi kannattavaa.
4) Juridiset ongelmat/monimutkaisuudet sopimussuhteissa myyjän, verkkoyhtiön, sinun ja asiakkaiden välillä--->härdelli.
5) Rahamäärät ja riskit on valtavia.
Kaikkien tällaisten "kilpailutuspalveluiden" toiminta perustuu joko siihen, että asiakas tekee itse valitsemansa sopimuksen ja välittäjä saa provikat tai sitten nämä "puolueettomat toimijat" ovat myyntiyhtiöiden omistamia ja tekemät kaikille suoraan sopimuksen ko. yhtiön kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492328- 262193
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161494- 1241427
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883