Kyyn rauhoittaminen muualla kuin pihapiirissä.

Rubbari

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/1355

Käykää kaikki lukemassa! Hienoa tietoa kyystä.

Kyy on vähentynyt ja tärkeä osa Suomen luontoa! (esim syö myyriä, joita puutaiainen tarvitsee ensimmäiseksi isäntäeläimekseen)

19

239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matopesä

      No, empä näe aihetta allekirjoittaa. Tapan pihastani kesässä keskimäärin 7 kyytä. Joten vapautan pihapiirini ulkopuoleltanikin kyille reviireitä. Tulen jatkossakin niin toimimaan. Ihmiset, jotka tälläisistä asioista vouhkaavat, ovat usein kaukana ongelmasta. Itsekin suhtauduin kyihin ennen neutraalisti, kunnes olin nykyisessä paikassa asunut muutaman vuoden. Ehkä pöllöjen ja haukkojen pesintämahdollisuuksien parantaminen olisi tehokkaampaa puutiaistorjuntaa.

      • mitäväliä

        Niin, se tuo myyrien syönti on kyyllä niin vähäistä, että sillä ei ole vaikutusta myyräkantoihin. Viikossa jos yhden syö, niin se on ihan se ja sama.
        parempi hommata vaikka kissa, jos on myyristä huolissaan.
        Minä sotken kyiltä päät tohjoksi, vaikka kuinka rauhotettaisiin.


      • Matopesäolettotisesti

        Oletko matopesä itse se ongelma mietippä sitä kyyt pystyy myös siirtämään jos ei ole laiska saamaton vetelys.


      • pölkkyukko

        Etpä ole tainnut nähdä kuinka livakasti kyy voi livahtaa esim. puupinojen väliin . Joskus löytynyt jopa puolestaväliin pinoja.


      • Pölkkyukkoolettotisesti
        pölkkyukko kirjoitti:

        Etpä ole tainnut nähdä kuinka livakasti kyy voi livahtaa esim. puupinojen väliin . Joskus löytynyt jopa puolestaväliin pinoja.

        Aha mites tämä liittyy siihen että kyyn voi siirtää lapsellista käytöstä että poiketaan aiheesta eihän kyytä silloin pysty edes tappamaan jos se menee klappipinon väliin livahtamaan mutta kun tavoittaa ei sitä tarvitse tappaa vaan sen voi siirtää elämän kevät kun ei älytä mitä tässä puhutaan!!!


    • 43ertfg

      Asiaa, kannatetaan :)

    • jokainentavallaan

      Turhaa niitä rauhoittaa, se on tollojen juttuja, kaikki pitäisi rauhoittaa, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä.
      Kyitä riittää sen on todistanut kyyntappovihko. Vuosia on listitty kyyt pihapiiristä, eikä loppua tai vähenemistä ole. Yhteensä on tapettu 137 kyytä pihapiiristä vajaassa kahdessakymmenessä vuodessa.
      Jos joku haluu niitä siirrellä, niin se on toki jokaisen oma asia, kenellä aikaa riittää niitä kuskata muiden riesaksi.

      • idioottimutteitavallaan

        No ei idioottiteille ja ahneille paskoille olekaan millään mitään väliä noin samat idiootit ovat puhuneet ja puhuvat edelleen kun hävittävät eläimiä sukupuuttoihin.


    • Rubbari

      Siis kyyt saisi edelleen tappaa pihapiiristä, ei vaan metsästä yms. Kansalaisaloitteen tekijää on itseään kyy purrut pahasti aikoinaan, että ei tämmöstä asioiden kannattajat ole kaukana ongelmasta...Itse en edes pidä kyytä ongelmana, ihanaa, kun pihalla näkyy ja ne saa jatkaa matkaa <3 Väistän itse. (Samalla pihalla lapset ja koirat ja kaikki) Mutta ei tietenkään pidä allekirjoittaa, jos tuntuu siltä. Mutta jos pelottaa, inhottaa tai vihastuttaa, niin kannattaa ehdottomasti lukea tuo kansalaisaloite! :) Se voi lieventää noita tunteita.

      • hyvävähäharjootella

        No mitä väliä, yököttää tuo kuinka kaikkia koitetaan rauhoittaa, vaikka sille ei löydy mitään perusteita. Kyitä riittää tapettavaksi, niin pihapiirissä. kuin metsässäkin.


      • Rubbari

        Sinä olet tuota mieltä, arvokas mielipide on. :) Myös minun mielipide on arvokas. Mun mielestä on turhaa tappaa eläimiä, ihan sama onko käärme, koira tai siili.


      • oletkotyhmä
        hyvävähäharjootella kirjoitti:

        No mitä väliä, yököttää tuo kuinka kaikkia koitetaan rauhoittaa, vaikka sille ei löydy mitään perusteita. Kyitä riittää tapettavaksi, niin pihapiirissä. kuin metsässäkin.

        Hokemasi ja asennne vammasi huom asenne VAMMASI kertoo tyhmyydestäsi ainakin tässä asiassa hyvävähäharjootella


    • höpöjuttuavaan

      Turhaa on kyyn rauhoitus, ei ole mitään perusteita, koska ei ole uhanalainen elukka.

      • Tosijuttuavaan

        Ja mihinkähän tutkimustietoon tämä paska mitä suollat taas sisältyy? itse olet höpöjuttu koko mies.


      • survotaannehengiltä
        Tosijuttuavaan kirjoitti:

        Ja mihinkähän tutkimustietoon tämä paska mitä suollat taas sisältyy? itse olet höpöjuttu koko mies.

        Kyitä riittää, niitä saa hikipäässä tappaa, ja aina niitä luikeroi muutama kesässä pihapiiriin.
        Pihapiiri on koiraperheissä aina kyyvapaata aluetta, ne kyyt jotka ei usko, joutuvat lapion syrjän uhriksi. Viimekesänä elokuun alussa saikin survoa kunnolla, kun naaraskyy oli synnyttämässä pihan laidalla, siitä tuli poikasia survottavaksi sen itsensä lisäksi.


      • SurvoIttesHäkkiin
        survotaannehengiltä kirjoitti:

        Kyitä riittää, niitä saa hikipäässä tappaa, ja aina niitä luikeroi muutama kesässä pihapiiriin.
        Pihapiiri on koiraperheissä aina kyyvapaata aluetta, ne kyyt jotka ei usko, joutuvat lapion syrjän uhriksi. Viimekesänä elokuun alussa saikin survoa kunnolla, kun naaraskyy oli synnyttämässä pihan laidalla, siitä tuli poikasia survottavaksi sen itsensä lisäksi.

        Mene hoitoon. Sinä se et usko järki puhetta laiska kun olet. Miksi pidät koirat jos vihaat kerta eläimiä? Koira saisi puolustaa kyitä sinulta. Sakot tuollaiselle ja linnaan mielellään omalla kustannuksella.


    • SurvoIttesHäkkiin

      Miksi olet muuttanut kuun reviirille jos et osaa elää siellä tyhmä olet jos tuollaista suollat että käärme ei ymmärrä ???

    • väheneekutappaa

      Kyyt tulee minun reviirille, mutta se on aina lyhyt vierailu, henki niiltä aina lähtee.
      Onneksi vähenee vuosi vuodelta.

    • adder.mayhem

      Meikäläinen järjestää joka vuosi kunnon kyiden verilöylyn!

      Kerään niitä lähimetsistä ja tapan niitä pihalleni rakennetussa aitauksessa. Lapiota, vesuria ja lekaa päähän vaan. Tänä kesänäkin on jo 83:n kyyn pää mennyt söhjöksi verijuhlissani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe