Miksi niitä pitä spämmätä tiedepalstalle? Kiusaksiko?
Uskonnon tyrkyttäjille oma palstansa, kiitos!
71
<50
Vastaukset
Kaikki aloitukset evoluutiopalstalla sotketaan, jotta hihhulia sitten viimeisellä tuomiolla kiitettäisiin Jumalan armon laajasta levittämisestä. Taivaspaikkaahan tuossa tavoitellaan, vaikka todennäköisyys siihen, että juuri se oma Jumala on se ainoa oikea on äärimmäisen pieni, vielä pienempi kuin se, että minkäänlaisia jumalia yleensä olisi olemassa.
Kyse saattaa tosiaan olla "pisteiden keruusta". Ainakin Jehovantodistajilla väitetään olevan kiintiöt, miten paljon heidän pitää "käydä ovilla". Kaikilla herätyskristillisillä suunnilla on jonkinlainen jäseniään koskeva evankeliointivelvoite, tai oli ainakin reilu pari vuosikymmentä sitten, kun niitä piirejä vielä tunsin. Olisiko tämä trollaaminen tosiaankin heidän mielestään jonkinlaista "ovityön" korviketta?
- lkjljljljlk
agnoskepo kirjoitti:
Kyse saattaa tosiaan olla "pisteiden keruusta". Ainakin Jehovantodistajilla väitetään olevan kiintiöt, miten paljon heidän pitää "käydä ovilla". Kaikilla herätyskristillisillä suunnilla on jonkinlainen jäseniään koskeva evankeliointivelvoite, tai oli ainakin reilu pari vuosikymmentä sitten, kun niitä piirejä vielä tunsin. Olisiko tämä trollaaminen tosiaankin heidän mielestään jonkinlaista "ovityön" korviketta?
On melkoisen heikkoa "evankeliointia" esittää uskovat vajakkeina, kuten tällä palstalla kirjoittavat kreationistit tekevät. Kuka haluaa liittyä lafkaan, jossa saarnaajat ovat älyllisesti lapsen asteella?
- suomionvapaamaa
Meitä vaan naurattaa kun tämä sijaitsee paikassa : TIEDE
Luuletteko että meistä ''hihhuleista'' kukaan ei ole matematiikan/fysiikan professori, tieteen tutkija, biologian tutkija.... - Oikea_totuus
suomionvapaamaa kirjoitti:
Luuletteko että meistä ''hihhuleista'' kukaan ei ole matematiikan/fysiikan professori, tieteen tutkija, biologian tutkija....Teitä vaan vituttaa, kun kreationismi ei ole päässyt TIETEEN alle näillä "keskustelupalstoilla". :D
- diudidiu
Luuletteko että meistä ''hihhuleista'' kukaan ei ole matematiikan/fysiikan professori, tieteen tutkija, biologian tutkija....viisaat eivät ole oppineita, eikä oppineet ole viisaita.
- turkanaboy
Luuletteko että meistä ''hihhuleista'' kukaan ei ole matematiikan/fysiikan professori, tieteen tutkija, biologian tutkija....Siitä (oppimattomuudesta) teidät taikauskoiset helpoimmin erottaakin. Eipä taida olla yhtään kreationistista kosmologia, fyysikkoa, geologia, biologia tai muuta tutkijaa. Sen sijaan teidän kaatumaseuroisanne mainetta niittävätkin taikauskoiset tollot jotka kaatelevat täysin idiootteja, vielä astetta tollompia lajitovereita hirmuisen mölyn säestyksellä. Repikää siitä.....
- Tietäväinen
Samaa mieltä. Evoluutioteorian kannattajille pitäisi varata omat palstansa tuolta uskonnot-osiosta. Pidetään uskonnot uskomuksina ja tiede tieteenä.
- kuin.uskonsoturi
Joku kirjoitti muutama päivä sitten että tämä palsta on moderoimaton. Kyllä tuo palstalla riehuva fundamentalistiuskovainen kuuluu Päivi Räsäsen (KD),kiihkeisiin kannattajiin. On myös moderaattori itse.
Siinä syy ettei S-24 ylläpito puutu tuon jankkauksen estämiseen; evoluution saduksi huutamiseen. Näin olen kuullut. Todelta vaikuttaa.
- väärällä_palstalla
Evoluutioteorian pakkomielteinen tyrkyttäminen EI eroa uskonnon pakkotyrkyttämisestä.
Molemmat kannattajajoukot saisivat oppia tunnistamaan todellisuuden sellaisena kuin se on.
Meiltä nyt puuttuu kokonaan todellisuustajuisten palsta.
Näitä hörhöille tarkoitettuja palstoja on vaikka kuinka paljon. Tämän vuoksi kysynkin:
missä viipyy todellisusutajuisten palstat?Evoluutioteoriaa ei tarvitse tyrkyttää pakkomielteisesti, koska se on vain jo tehdyt havainnot selittävä tieteellinen teoria. Vuosikymmenten saatossa se on vain vahvistunut ja tarkentunut sisällöltään, eikä mitään varsinaista tieteellistä ristiriitaa asiassa ole. Tätä konsensusta vastaan ei käydä tieteen kentällä, koska tarvetta ei ole. Mitä pakkomielteisyyteen tulee, niin evoluutioteorian vastustamista käydään uskontojen ja pseudotieteellisen hörhöilyn edustajien leireistä. He ovat muuten sitä sakkia, joiden puheita todellisuustajuisuudesta jne. tuskin kannattaa ottaa kovin vakavasti :D
- ewokki
Evoluution todisteille on biologian laitoksella varmuuden vuoksi varattu pieni tulitikkuaski, se on edelleenkin tyhjä.
Koko maailma on sen sijaan todiste Jumalan luomistyöstä.- umpinainen_lokero
Evolutionistien lokero on tyhjä todisteista. Se on pelkkä uskomusten täyttämä lokero.
Ja se on vielä umpinainen lokero, kun sinne joutuu sieltä on äärimmäisen vaikea päästä pois. Evolutionistit kohtelee teoriasta lipsujia erittäin raa'asti. Ei eroa yhtään uskonnollisesta vainoamisesta. Miksi sinä uskovainen valehtelet? Olen itse ollut herätyskristillisessä uskossa vuosikausia ja ainakin silloin valehtelemista pidettiin syntinä. Raamatun mukkaan Saatana on valheen isä.
Olen varma, ettet voi olla tietämättä, että evoluutioteoriaa tutkitaan kaikissa maailman huippuyliopistoissa ja 150 vuoden aikana kertynyt todisteaineisto on varsin kattava. Kuvitteletko tahallisella läpinäkyvällä valehtelulla edistäväsi uskon asiaa? Kyllä siinä käy aivan päin vastoin. Tieelliseen maailmakuvaan pyrkivät nauravat sinulle ja rehelliset uskovaiset häpeävät valehteluasi.
Kuten aloituksessa todetaan, uskonnollisia väittämiä varten on omat palstansa. Evoluutioteoriaa saa ja pitääkin kritisoida, mutta tiedettä kritisoidaan tieteellisin argumentein. Uskonnollisilla väittämillä ei tiedepalstalla ole mitään painoarvoa.- kjskhg
agnoskepo kirjoitti:
Miksi sinä uskovainen valehtelet? Olen itse ollut herätyskristillisessä uskossa vuosikausia ja ainakin silloin valehtelemista pidettiin syntinä. Raamatun mukkaan Saatana on valheen isä.
Olen varma, ettet voi olla tietämättä, että evoluutioteoriaa tutkitaan kaikissa maailman huippuyliopistoissa ja 150 vuoden aikana kertynyt todisteaineisto on varsin kattava. Kuvitteletko tahallisella läpinäkyvällä valehtelulla edistäväsi uskon asiaa? Kyllä siinä käy aivan päin vastoin. Tieelliseen maailmakuvaan pyrkivät nauravat sinulle ja rehelliset uskovaiset häpeävät valehteluasi.
Kuten aloituksessa todetaan, uskonnollisia väittämiä varten on omat palstansa. Evoluutioteoriaa saa ja pitääkin kritisoida, mutta tiedettä kritisoidaan tieteellisin argumentein. Uskonnollisilla väittämillä ei tiedepalstalla ole mitään painoarvoa.Yli tuhannen vuoden ajan islamistit ovat huippumoskeijoissaan todistaneet että allah on suuri, allahin suuruudesta on yhtä paljon todisteita kuin evoluutiosta.
Evoluutiouskonnollisilla väittämillä ei ole mitään painoarvoa. - åoihjåoihå
kjskhg kirjoitti:
Yli tuhannen vuoden ajan islamistit ovat huippumoskeijoissaan todistaneet että allah on suuri, allahin suuruudesta on yhtä paljon todisteita kuin evoluutiosta.
Evoluutiouskonnollisilla väittämillä ei ole mitään painoarvoa.Kahdentuhannen vuoden ajan kristityt ovat saarnanneet "oikeaa oppiaan" yli 3000:n kristillisyydestä nousseen lahkon ja lohkon opetuksin. Ja mitä se on maailmaa hyödyttänyt. Ei yhtään mitään.
Tiede ei perustu vanhoihin taruihin, vaan tutkimukseen. Sen sinä kretupelle tiedät itsekin, mutta jatkat vain pakonomaista valehtelemista. - kfjgksgkh-o
åoihjåoihå kirjoitti:
Kahdentuhannen vuoden ajan kristityt ovat saarnanneet "oikeaa oppiaan" yli 3000:n kristillisyydestä nousseen lahkon ja lohkon opetuksin. Ja mitä se on maailmaa hyödyttänyt. Ei yhtään mitään.
Tiede ei perustu vanhoihin taruihin, vaan tutkimukseen. Sen sinä kretupelle tiedät itsekin, mutta jatkat vain pakonomaista valehtelemista.Sinä, evokkipelle, tiedät että evoluutiosta ei ole todisteita ja olet siksi niin kiukkuinen.
- ghhghghj
kfjgksgkh-o kirjoitti:
Sinä, evokkipelle, tiedät että evoluutiosta ei ole todisteita ja olet siksi niin kiukkuinen.
Totta kai tiedän, että evoluutiosta on varsin vahvat todisteet. Kreationistit sen sijaan joutuvat pääosin kieltämään luonnontieteet nojautuessaan vanhoihin paimentolaistaruihin.
- okshkhh
ghhghghj kirjoitti:
Totta kai tiedän, että evoluutiosta on varsin vahvat todisteet. Kreationistit sen sijaan joutuvat pääosin kieltämään luonnontieteet nojautuessaan vanhoihin paimentolaistaruihin.
Niin, se on vahvasti todistettu että evoluutiosta ei ole todisteita.
- lapset-kouluun
okshkhh kirjoitti:
Niin, se on vahvasti todistettu että evoluutiosta ei ole todisteita.
Koulu alkaa jo ylihuomenna. Jälkeenjääneiden erityisopettaja odottaa jo sinua. Kyllä se kertotaulukin on opeteltavissa, vaikka se sinusta vaikealta tuntuukin. Usko pois.
- okfskks
lapset-kouluun kirjoitti:
Koulu alkaa jo ylihuomenna. Jälkeenjääneiden erityisopettaja odottaa jo sinua. Kyllä se kertotaulukin on opeteltavissa, vaikka se sinusta vaikealta tuntuukin. Usko pois.
Sinä olet siis menossa jälkeenjääneiden luokalle erityisopettajan oppilaaksi.
Toivottavasti opit siellä jotain muuta kuin evoluutiosatuja. - okfskks
okfskks kirjoitti:
Toivottavasti opit siellä jotain muuta kuin evoluutiosatuja.Minä menen pyhäkouluun kuulemaan satuja Jeesuksen peräaukosta. Sieltä aukosta kuulemma putkahti Maaria ja Joosef ja Jehova ja Saatana ja Jeesus itse. Jeesus oikeastaan oli peräaukko.
- touhukas.pilven.veikko
Huippunopea tekijä se Jumbe. Pyyhkäisi kuudessa päivässä maaperään fossiilisia polttoaineita moniksi sadoiksi vuosiksi käyttää.
Aikakirjoihin kirjoitettiin "Jumala oli väsynyt. Seitsemäntenä päivänä hän lepäsi". - R-evolutionisti
touhukas.pilven.veikko kirjoitti:
Huippunopea tekijä se Jumbe. Pyyhkäisi kuudessa päivässä maaperään fossiilisia polttoaineita moniksi sadoiksi vuosiksi käyttää.
Aikakirjoihin kirjoitettiin "Jumala oli väsynyt. Seitsemäntenä päivänä hän lepäsi".Väärä jumala sellainen joka väsyy. Oikea jumala ei koskaan väsyisi. Tämähän todistaa selvästi että Raamattu on valetta!
Ja kuka kirjoitti muistiin jumalan tekemisiä jo siinä vaiheessa kun yhtään ihmistä ei oltu vielä luotu? Jumalako alentui itse kirjoittamaan muistiin omia hommiaan? Onko jumalalla huono muisti kun piti kirjoittaa ylös omat tekemisensä?
Jos jumalalta kesti kokonainen viikko rakentaa yksi aurinkokunta, kauanko häneltä meni sitten koko universumin luomiseen? Montako lepopäivää siihen mahtui? Linnunradassa yksistään on satoja miljardeja tähtiä, eli lepäämiseenkin meni jo satoja miljardeja sapatteja. Jumalalta meni siis vähintään 2 mrd vuotta Linnunradan tekemiseen. Ja kun galakseja on arviolta sata miljardia, Jumalalta kesti siis universumin luomiseen noin 200 000 000 000 000 000 000 vuotta. plus miinus muutama nolla. Eroaa jonkin verran kretiinien väittämästä 6000 vuodesta .........................................
Hankkikaa kretiinit laskin ja puhdistakaa mielenne tieteen keinoin! - halleluijaa
Jesse tulee syyskuussa eli muutaman viikon päästä. Johan häntä on parituhatta vuotta odotettukin.
- touhukas.pilvenveikko
R-evolutionisti kirjoitti:
Väärä jumala sellainen joka väsyy. Oikea jumala ei koskaan väsyisi. Tämähän todistaa selvästi että Raamattu on valetta!
Ja kuka kirjoitti muistiin jumalan tekemisiä jo siinä vaiheessa kun yhtään ihmistä ei oltu vielä luotu? Jumalako alentui itse kirjoittamaan muistiin omia hommiaan? Onko jumalalla huono muisti kun piti kirjoittaa ylös omat tekemisensä?
Jos jumalalta kesti kokonainen viikko rakentaa yksi aurinkokunta, kauanko häneltä meni sitten koko universumin luomiseen? Montako lepopäivää siihen mahtui? Linnunradassa yksistään on satoja miljardeja tähtiä, eli lepäämiseenkin meni jo satoja miljardeja sapatteja. Jumalalta meni siis vähintään 2 mrd vuotta Linnunradan tekemiseen. Ja kun galakseja on arviolta sata miljardia, Jumalalta kesti siis universumin luomiseen noin 200 000 000 000 000 000 000 vuotta. plus miinus muutama nolla. Eroaa jonkin verran kretiinien väittämästä 6000 vuodesta .........................................
Hankkikaa kretiinit laskin ja puhdistakaa mielenne tieteen keinoin!Eihän sitä noin selitetty. Muistelen alkulauseeksi "Jumala loi taivaan ja maan" eli siis koko universumin 6 päivässä.
Vielä keskiaikana ajateltiin Maan olevan kaikkeuden keskus. Muistatte Copernicuksen kohtalon; 300v. kirkonkirousta.
Viime vuosisadalla paavi pahoitteli ja pyysi jopa anteeksi Copelta. Hiukan myöhään vai mitä? - lähde.Wiki
okfskks kirjoitti:
Toivottavasti opit siellä jotain muuta kuin evoluutiosatuja.Tunnistin viestin teksti-asusta evakkoreki kirjoittajan. Eihän se setä Joosen manööveri, Mainilan laukauksineen ollut suomalaisten syytä yhtään.
Muuten. Joutuihan sieltä lähtemään kunnonväkeäkin. Muurmanskista Suomenlahden saariin.
Näinhän se menee, kuten jo kerroin. Nämä kretupellet ovat varsin hyvin ennalta arvattavia! :D
- taavi.susirajalta
Meilläkin susirajan rajoilla oli uskovainen koti. Oli vain uskonnollista kirjallisuutta. Uskonnon arvostelustakin isä ärähti, se on niin vanha juttu ettei siitä enää puhuta tässä talossa.
Mut siellähän oli vain metsä tai rengin paikkoja ruoka ja vaatepalkalla. Kun sieltä etelään tehtaaseen pääsi, kukaan ei ollut kirjastossa suosittelemassa vain uskonnollista kirjallisuutta.
Oli huimaa löytää tieteellisistä teoksista maailman todellisempaa luonnetta sen alkupamaukseta alkaen.
Oli siinä kriisinsäkin, miten taivaanilojen jos näihin uskon. Pääluottamusmiehen vaimo alkoi kertomaan siitä mihin itse uskoo.
En halua niin eriarvoiseen paikkaan, sanoi. Tule sinäkin meidän joukkoon. - asennevika
Televisiossa oli hyvä Attenboroughin ohjelma "erikoisista" eläimistä. Nyt vuorossa oli vesinokkaeläin ja kätilösammakko.
Nämä olivat tuottaneet eurooppalaisille valkoisille tiedemiehille ja tutkijoille suuria ongelmia. Tämä ohjelma kertoi miten rajoittunutta heidän ajattelunsa on ollut.
Ylimielisyys ja rotuajattelu esti heitä ymmärtämästä todellisuutta. Aboriginaaleille ne vesinokkaeläimet eivätkä muut Australian eläimet ole olleet ongelma. Nämä tunsivat oman todellisuutensa eläimet pitkän empiirisen kokemuksen myötä.
Sama juttu oli tuon kätilösammakon suhteen, jos nämä ylimieliset rotuajattelijat olisivat nöyremmin lukeneet "vanhoja tekstejä" he olisivat voineet ymmärtää biologiaa paremmin ja välttäneet turhia vääriä ajatuksia.
Vanha teksti jonka oli kirjoittanut alkukantaisen seemiläisen paimentolaiskansan jäsen luomiskertomuksessa sanoo selvin sanoin "kukin lajinsa mukaan".
Mutta antisemiittinen asenne tiedemiehillä ja tutkijoilla estää ymmärtämästä vanhojen tekstien totuutta. Kyllä tuo "kamelinpaska" kulttuuri on alusta asti tiennyt, että eliökuntien lisääntymisbiologiat voivat olla omanlaisia erilaisia.
Fakta on se, että eliökuntien lisääntymisbiologiat ovat lajikohtaisia !
Kun tämän ymmärtää todeksi niin seurauksena on se, että luonnon todellisuutta EI TARVI ihmetellä Attenboroughin ja hänen evokkikumppaniensa tapaan.
Tästä olen yrittänyt kirjoittaa eli olen korostanut myös eliökuntien lisääntymisbiologioiden erilaisuutta eli vaihtelevuutta. MUTTA MIKÄ on ollut tulos?
Evolutioteoreetikot ja evoluutiouskovaiset ovat pitäneet kaikkea lapsellisena olkiukko-tietämättömyys rakenteluna.
Fakta on kumminkin se, että eliökuntien biologiat mahdollistaa monien erilaisten vaihtelevien lisääntymisbiologioiden todellisuuden. Teidän arvostelijoiden ja pilkkaajien otsalta näkyy vahva antisemiittisen uskon valo. Teidän ylimielisen ideologian mukaan alkukantaiset kulttuurit (mm. aboriginaalit ja seemiläinen paimemtolaiskansa) EIVÄT voi tietää mitään.
Aboriginaalit eivät pitäneet vesinokkaeläintä väärennöksenä vaan se oli osa heidän elinympäristön todellisuutta. Todellisuustajuisen ei tarvitse ihmetellä luontoa.
Luonnossa on selvä rikkaus, eliökunnissa lisääntymisbiologiatkin voivat olla TÄYSIN LAJIKOHTAISIA eli seemiläisen "kamelinpaska" kulttuurin paimentolaiskansan ajatusten mukaan lausuttuna "kukin lajinsa mukaan". Mutta tämähän ei teidän järkeen mahdu.
Evoluutiouskovaisina te sitten turhaan laaditte eriskummallisia pakkoselityksiä teorianne tueksi. Miksi todellisuuskuva ei kelpaa teille? Onko antisemiitinen asenne niin vahvaa?- Lyhyestä_virsi_kaunis
Siinä oli taas paljon tekstiä, mutta ei lainkaan sisältöä.
- hkhkkj
Lyhyestä_virsi_kaunis kirjoitti:
Siinä oli taas paljon tekstiä, mutta ei lainkaan sisältöä.
"Evolutioteoreetikot ja evoluutiouskovaiset ovat pitäneet kaikkea lapsellisena olkiukko-tietämättömyys rakenteluna. "
Sitähän se on ollut tuon kaiffarin jutuissa alusta alkaen.
"Nämä olivat tuottaneet eurooppalaisille valkoisille tiedemiehille ja tutkijoille suuria ongelmia."
No entä japanilaiselle keltaiselle tiedemiehelle tai amerikkalaiselle mustalle tutkijalle? Taitaa Aboriginaalien "kansantieto" olla melkein yhtä kaukana tieteestä kuin kreationismikin.
Toisessa aloituksessa kaiffari ihmettelee, että jos meren pohja on vain 200 miljoonaa vuotta vanhaa, miksi meret eivät ole kiehuneet tyhjiksi. Vittu mikä ääliö. - turha_osoittelu
hkhkkj kirjoitti:
"Evolutioteoreetikot ja evoluutiouskovaiset ovat pitäneet kaikkea lapsellisena olkiukko-tietämättömyys rakenteluna. "
Sitähän se on ollut tuon kaiffarin jutuissa alusta alkaen.
"Nämä olivat tuottaneet eurooppalaisille valkoisille tiedemiehille ja tutkijoille suuria ongelmia."
No entä japanilaiselle keltaiselle tiedemiehelle tai amerikkalaiselle mustalle tutkijalle? Taitaa Aboriginaalien "kansantieto" olla melkein yhtä kaukana tieteestä kuin kreationismikin.
Toisessa aloituksessa kaiffari ihmettelee, että jos meren pohja on vain 200 miljoonaa vuotta vanhaa, miksi meret eivät ole kiehuneet tyhjiksi. Vittu mikä ääliö."Toisessa aloituksessa kaiffari ihmettelee, että jos meren pohja on vain 200 miljoonaa vuotta vanhaa, miksi meret eivät ole kiehuneet tyhjiksi. Vittu mikä ääliö."
Viittaus oli URSAN tuottamaan kirjaan maapallon geofysiikasta. Minä en ole ääliö koska minulla ei ole mitään osuutta Ursan julkaisutoimintaan. Kohdista se "vitutus" sinne joka julkaisun on tuottanut.
Etkö ymmärrä lukemaasi lainkaan?
Kyllä minulla on oikeus "ihmettelyyn" jos tiedekirjojen tekstit on sitä mitä on.
Minä en ole julkaissut yhtäkään tiedekirjaa.
Turhaan minua moitit siitä mitä tähtiteteellinen yhdistys Ursa on julkaissut.
Taidat itse olla ääliö. - Vajakille
Sinä et myöskään ole ymmärtänyt yhtään tieteellistä artikkelia. Tai sitten olet lukenut (vai tavannut?) pelkät otsikot.
- Olet-ääliö
turha_osoittelu kirjoitti:
"Toisessa aloituksessa kaiffari ihmettelee, että jos meren pohja on vain 200 miljoonaa vuotta vanhaa, miksi meret eivät ole kiehuneet tyhjiksi. Vittu mikä ääliö."
Viittaus oli URSAN tuottamaan kirjaan maapallon geofysiikasta. Minä en ole ääliö koska minulla ei ole mitään osuutta Ursan julkaisutoimintaan. Kohdista se "vitutus" sinne joka julkaisun on tuottanut.
Etkö ymmärrä lukemaasi lainkaan?
Kyllä minulla on oikeus "ihmettelyyn" jos tiedekirjojen tekstit on sitä mitä on.
Minä en ole julkaissut yhtäkään tiedekirjaa.
Turhaan minua moitit siitä mitä tähtiteteellinen yhdistys Ursa on julkaissut.
Taidat itse olla ääliö.Ursan kirja on aivan asiaa. Sinä et vaan ymmärrä laattatektoniikasta mitään, vaikka siitä kirjoittelet. Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan. Kuka tahansa normaalijärkinen olisi asian tajunnut. URSA:n kirjan perusteella.
- syvyyden_nuoruus
Olet-ääliö kirjoitti:
Ursan kirja on aivan asiaa. Sinä et vaan ymmärrä laattatektoniikasta mitään, vaikka siitä kirjoittelet. Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan. Kuka tahansa normaalijärkinen olisi asian tajunnut. URSA:n kirjan perusteella.
"Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan."
Et itse ymmärrä. Jos merenpohja "uudistuu" jatkuvasti keskisyvänteissä niin MISTÄ materiaalista se uudistuu? Sitä uutta korvaavaa materialia TULEE maapallon syvemmästä sulasta tai plastisesta kerroksesta !!!
Miten tämä syvältä tuleva korvaava materiaali voi olla NUOREMPAA kuin se jo aiemmin tullut jo jäähtynyt aines?
Tässä on se aikaeron epäloogisuus.
Jos mannerlaattojen ainesta tulee jatkuvasti merien keskisyvänteistä niin MITEN se voi olla nuormpaa kuin vanhemmat laattojen kerrostumat?
Onko maapallon sula tai plastinen syvempi kerros NUOREMPAA kuin vanhempi kiinteä kerros?
Tämän logiikan mukaan maapallon ydin olisi kaikkein nuorinta?
Voiko kiinteä pintakerros olla nuorempaa kuiin syvemmät kerrokset?
Kyllä minä ymmärrän lukemani, mutta tuota ristiriitaa en ymmärrä. Mikä siis nuorentaa meren keskisyvänteet joissa laatat muodostuu?
Osoittaako mineraalien isotooppitutkimukset todella sen, että syvemmät kerrokset (sula ja plastinen kerros) ovat nuorempia kuin mantereiden ja merienpohjan kiinteät kerrokset?
Selitäpä tämä juttu. Miten ne iänmääritykset on tehty? - Et-tosiaan-ymmärrä
syvyyden_nuoruus kirjoitti:
"Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan."
Et itse ymmärrä. Jos merenpohja "uudistuu" jatkuvasti keskisyvänteissä niin MISTÄ materiaalista se uudistuu? Sitä uutta korvaavaa materialia TULEE maapallon syvemmästä sulasta tai plastisesta kerroksesta !!!
Miten tämä syvältä tuleva korvaava materiaali voi olla NUOREMPAA kuin se jo aiemmin tullut jo jäähtynyt aines?
Tässä on se aikaeron epäloogisuus.
Jos mannerlaattojen ainesta tulee jatkuvasti merien keskisyvänteistä niin MITEN se voi olla nuormpaa kuin vanhemmat laattojen kerrostumat?
Onko maapallon sula tai plastinen syvempi kerros NUOREMPAA kuin vanhempi kiinteä kerros?
Tämän logiikan mukaan maapallon ydin olisi kaikkein nuorinta?
Voiko kiinteä pintakerros olla nuorempaa kuiin syvemmät kerrokset?
Kyllä minä ymmärrän lukemani, mutta tuota ristiriitaa en ymmärrä. Mikä siis nuorentaa meren keskisyvänteet joissa laatat muodostuu?
Osoittaako mineraalien isotooppitutkimukset todella sen, että syvemmät kerrokset (sula ja plastinen kerros) ovat nuorempia kuin mantereiden ja merienpohjan kiinteät kerrokset?
Selitäpä tämä juttu. Miten ne iänmääritykset on tehty?"Miten tämä syvältä tuleva korvaava materiaali voi olla NUOREMPAA kuin se jo aiemmin tullut jo jäähtynyt aines? "
Kyseessä on kiinteän geologisen kerrostuman iänmääritys, ei perusaineen iänmääritys. Maapallolta löytyvät vetyatomit ovat kaikki alkuräjähdyksessä syntyneitä ja raskaat atomit sen tähden räjähdyksestä, josta aurinkokunta on syntynyt. Sinun kriteereilläsi kaikki kerrostumat olisivat yli 4,5 miljardia vuotta vanhoja.
Tietyt määrittelyssä käytetyt komponentit lukkiutuvat, kun sula kiviaines kiinteytyy.
Wiki: "Fissiojäljet
Uraanin määrä määritetään mittaamalla näytteen kuumennuksessa syntyvät niin sanotut termiset neutronit. Sopivia mineraaleja ovat apatiitti, titaniitti, zirkoni ja vulkaaninen lasi. Esimerkiksi apatiitin kuumennus yli 70–120 °C nollaa fissiojälkikellon, koska tällöin fissiojäljet sulavat." - ei_geomaanikko
Olet-ääliö kirjoitti:
Ursan kirja on aivan asiaa. Sinä et vaan ymmärrä laattatektoniikasta mitään, vaikka siitä kirjoittelet. Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan. Kuka tahansa normaalijärkinen olisi asian tajunnut. URSA:n kirjan perusteella.
"Sinä et vaan ymmärrä laattatektoniikasta mitään, vaikka siitä kirjoittelet. Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan."
Nyt tiedepalstan kirjoittaja kyllä sekoilee ja unohtaa logiikan tyystin. Tieteellisen näkemyksen omaavalta voisi edellyttää edes jonkin asteista ymmärrystä.
Tässähän puhutaan kahdesta eri asiasta: 1) magman iästä ja 2) magmanpurkauksen iästä, joka voi olla tapahtunut eilen taikka vasta tänään.
Se "korvaava" aines on tietysti vanhaa magmaa jonka ikää ei nyt määritellä. Ja se magmanpurkaus on sitten eri asia eli koska tämä purkaus tapahtui tai purkautuuko juuri nyt! Näinhän ne tulivuoret toimii, myös vedenalaiset tulivuoret purkautuu näin.
Ehkä nuo kreationistikritisoijat kiinnittivät juuri tähän aikaeroon huomion. Totta on myös se, että joillekin "kreationisteille" ajatus mannerlaatoista KYLLÄ sopii.
Onhan se selvää, että mannerlaattojen mekanismiin kuuluu osana myös epätasainen jäähtyminen. (näin koska maapallolla tunnetaan joitakin "kuumia pisteitä" joissa tulivuoritoiminta on varsin aktiivista ja toisaalla maan kuori on varsin stabiilia)
Jos nyt mittaamme magman isotooppipitoisuuksia niin tällöin emme mittaa magmapurkauksen aikaa vaan kyllä se mittaus liittyy siihen magmaan ja sen koostumukseen. (purkaus voi olla tapahtunut eilen tai vasta tänäänkin tai sitten jonain menneisyydessä)
Täytyisi ymmärtää mistä milloinkin puhutaan. Mertenpohjilla tapahtuneet magmapurkaukset voivat olla ihan minkä ikäisiä vaan jos sitä verrataan magman ajoitettuun ikään. (vanha syvältä tullut sula magma voi purkautua ihan milloin vaan, jotkut vedenalaiset tulivuoret ovat JATKUVASTI purkautuvia)
Merenpohja voi olla jatkuvassa muutostilassa tapahtumista riippuen.
Merenpohjan magmapohjainen mineraalikerrostuma EI VOI olla nuorempaa kuin se purkautunut sula magma. Magman jäähtymisen jälkeen se "uusi" kerros on kiinteää mineraalikerrostumaa eli se on YHTÄ vanhaa kuin se sula magma josta se muodostui.
Aikaero syntyy vain magman purkautumisen tapahtuma-ajasta joka voi vaihdella paljonkin. (kaukana menneisyydessä, eilen, tänään tai jatkuvaa)
Ei tiedepalstallekaan saisi kirjoittaa ihan mitä vaan, asia josta kirjoittaa pitäisi myös ymmärtää.
Logiikkaa ei pidä unohtaa. Logiikan puutteen kyllä huomaa varsin helposti. - Logiikka_hukassako
ei_geomaanikko kirjoitti:
"Sinä et vaan ymmärrä laattatektoniikasta mitään, vaikka siitä kirjoittelet. Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan."
Nyt tiedepalstan kirjoittaja kyllä sekoilee ja unohtaa logiikan tyystin. Tieteellisen näkemyksen omaavalta voisi edellyttää edes jonkin asteista ymmärrystä.
Tässähän puhutaan kahdesta eri asiasta: 1) magman iästä ja 2) magmanpurkauksen iästä, joka voi olla tapahtunut eilen taikka vasta tänään.
Se "korvaava" aines on tietysti vanhaa magmaa jonka ikää ei nyt määritellä. Ja se magmanpurkaus on sitten eri asia eli koska tämä purkaus tapahtui tai purkautuuko juuri nyt! Näinhän ne tulivuoret toimii, myös vedenalaiset tulivuoret purkautuu näin.
Ehkä nuo kreationistikritisoijat kiinnittivät juuri tähän aikaeroon huomion. Totta on myös se, että joillekin "kreationisteille" ajatus mannerlaatoista KYLLÄ sopii.
Onhan se selvää, että mannerlaattojen mekanismiin kuuluu osana myös epätasainen jäähtyminen. (näin koska maapallolla tunnetaan joitakin "kuumia pisteitä" joissa tulivuoritoiminta on varsin aktiivista ja toisaalla maan kuori on varsin stabiilia)
Jos nyt mittaamme magman isotooppipitoisuuksia niin tällöin emme mittaa magmapurkauksen aikaa vaan kyllä se mittaus liittyy siihen magmaan ja sen koostumukseen. (purkaus voi olla tapahtunut eilen tai vasta tänäänkin tai sitten jonain menneisyydessä)
Täytyisi ymmärtää mistä milloinkin puhutaan. Mertenpohjilla tapahtuneet magmapurkaukset voivat olla ihan minkä ikäisiä vaan jos sitä verrataan magman ajoitettuun ikään. (vanha syvältä tullut sula magma voi purkautua ihan milloin vaan, jotkut vedenalaiset tulivuoret ovat JATKUVASTI purkautuvia)
Merenpohjan magmapohjainen mineraalikerrostuma EI VOI olla nuorempaa kuin se purkautunut sula magma. Magman jäähtymisen jälkeen se "uusi" kerros on kiinteää mineraalikerrostumaa eli se on YHTÄ vanhaa kuin se sula magma josta se muodostui.
Aikaero syntyy vain magman purkautumisen tapahtuma-ajasta joka voi vaihdella paljonkin. (kaukana menneisyydessä, eilen, tänään tai jatkuvaa)
Ei tiedepalstallekaan saisi kirjoittaa ihan mitä vaan, asia josta kirjoittaa pitäisi myös ymmärtää.
Logiikkaa ei pidä unohtaa. Logiikan puutteen kyllä huomaa varsin helposti.Mitä sä oikein mussutat?
- Olet-hölmö
ei_geomaanikko kirjoitti:
Logiikkaa ei pidä unohtaa. Logiikan puutteen kyllä huomaa varsin helposti."Merenpohjan magmapohjainen mineraalikerrostuma EI VOI olla nuorempaa kuin se purkautunut sula magma. Magman jäähtymisen jälkeen se "uusi" kerros on kiinteää mineraalikerrostumaa eli se on YHTÄ vanhaa kuin se sula magma josta se muodostui. "
Selvä. Sovitaan sitten vastoin geologiaa ja paleontologiaa, että kaikki kerrostumat ovat yli 4,5 miljardia vuotta vanhoja. Sen ikäistähän niissä olevat alkuaineet pääsääntöisesti ovat.
Olet idiootti, joka ei todellakaan ymmärrä tästäkään taas yhtään mitään. Logiikan ja järjen puutteesi paistaa kuin Naantalin aurinko. Geologiassa maaperän kerrostumat määritellään niiden syntyajan perusteella, ei niiden alkuaineiden iän perusteella. Muutoinhan kaikki olisi saman ikäistä.
- ajatushyppy
"Tietenkin merenpohja on nuorta, koska korvaavaa maankamaraa syntyy juuri merien alla mannerlaattojen erkaantuessa toisistaan. "
Tässä toinen ihmettelijä. Sanot, että korvaavaa materiaalia tulee meren pohjan syvänteissä? Mitä tämä korvaava materiaali on ja mistä se tulee?
Ainoa vaihtoehto on se, että se tulee maapallon syvemmistä kerroksista eli siitä "sulan ja plastisen" aineksen kerroksesta.
Miten tämä voi olla iältään nuorempaa kuin jo muodostuneet "vanhat" merenpohjat ja mantereet?
Miten on mahdollista se, että maapallon "sulan ja plastisen" kerroksen aines on nuorempaa kuin jo muodostuneet pintakerrokset?
Nuorentuuko maapallon kerrosten ainekset kun mennään yhä syvemmälle?
Kyllä tuossa ajattelussasi (teoriassa) jokin on pahasti vialla. Maapallon syvemmät kerrokset eivät voi olla pintaa nuorempia ! Ei tuollaista ajatushyppyä voi pitää edes todellisena. Ehkä se jollakin tavalla mahtuu pseudotieteellisiin uskomuksiin?
Voitko selvittää paremmin teoriasi perusteita?
Onko se sulassa tilassa oleva magma nuorempaa kuin se jo jäähtynyt mineraaliaines? Onko se purkautuva sula magma nuorempaa kuin se merenalainen tulivuorijono? Tämä ei mahdu minun "kaaliini" ei sitten millään.
Olen kiinnostunut tulivuorista ja maanjäristyksistä eli vulkanologia ja seismologia kiinnostaa. Toivottavasti kiinnostukseni kohde ei ole pseudotiedettä?- ei-pseudoa
Johan toisaalla sinulle selitettiin, että geologiassa vulkaanisten maakerrosten ikä (jollaiseksi myös siirrosten uusi maankamara lasketaan) määritellään niiden jähmettymisajankohdan perusteella. Muutenhan kaikki maa-aines olisi yli 4,5 miljardia vuotta vanhaa. Ei uusia atomeja maapallolla synny kuin korkeintaan radioaktiivisen toiminnan seurauksena raskaammista jakautumalla.
Jos olet kiinnostunut vulkanologiasta ja geologiasta , niin ota hyvä ihminen selvää edes perusteista. Kyse ei todellakaan ole pseudotieteistä.
Esimerkiksi fissiojälkiin perustuvassa iänmäärityksessä määritelyn perustana olevat aineet "kapseloituvat" kerrostumiin niiden jähmettyessä sulasta tilasta. Iänmääritys kertoo sen ajan, mitä kyseinen kerros on ollut kiinteänä.
Turha taitaa olla tätäkin sinulle kertoa. Et ole edellisistäkään näköjään mitään oppia ottanut ja epäilen, etteivät kykysi taida riittää asioiden oivaltamiseen. Tämäkin uuden merenpohjan nuoruus on itsestään selvä kaikille, joilla on edes lukiotason perustiedot.
- pönkittäjät_kumoon
Tiedepalstalta saisi poistua myös nuo pakkomielteiset ja epämääräiset pseudotieteilijät.
Pidetään tiedepalstat niille jotka ymmärtävät jotain tieteiden tutkimusmetodiikasta ja logiikasta.- samaa-mieltä
Epämääräisiä pseudotieteilijöitä pahimmillaan edustaa laborantti-fysiikanopiskelija-tutkija, joka länkyttää kerta toisensa jälkeen asioista, joita hän ei lainkaan itse ymmärrä ja kirjoittaa vielä muka logiikasta ja tieteestä, vaikka on pihalla kuin lintulauta.
Olen samaa mieltä. Sellaisten huuharien paikka ei ole tiedeplastoilla. - lsdkflkjf
Joo nuo evoluutio huuhailijat saivat mennä huuhailemaan muualle.
- vahva_evokki
lsdkflkjf kirjoitti:
Joo nuo evoluutio huuhailijat saivat mennä huuhailemaan muualle.
En todellakaan ymmärrä miksi joku voi saada raivokohtauksia toisen henkilön opinnoista ja työurasta?
Kertooko tämä jotakin evolutionistien epävakaasta psyykeestä? Voiko uskomukset olla todellakin näin voimakkaita?
Jos itse olisin noin häiriintynyt niin ymmärtäisin kyllä pikaisen avun hakemisen tarpeen. Tiedettä todella tunteva ei häiriinnyt kritiikistä. Tieteellisiä teorioita pitääkin saada kritisoida. Vasta silloin kun teoria kestää kriittiset tarkastelut se saa todellista merkitystä.
Kritiikkiä ei tule estää eikä pelätä. - vajaki-valehtelee
vahva_evokki kirjoitti:
En todellakaan ymmärrä miksi joku voi saada raivokohtauksia toisen henkilön opinnoista ja työurasta?
Kertooko tämä jotakin evolutionistien epävakaasta psyykeestä? Voiko uskomukset olla todellakin näin voimakkaita?
Jos itse olisin noin häiriintynyt niin ymmärtäisin kyllä pikaisen avun hakemisen tarpeen. Tiedettä todella tunteva ei häiriinnyt kritiikistä. Tieteellisiä teorioita pitääkin saada kritisoida. Vasta silloin kun teoria kestää kriittiset tarkastelut se saa todellista merkitystä.
Kritiikkiä ei tule estää eikä pelätä.Kyse ei ole opinnoista ja työurasta, vaan jatkuvasta valehtelusta. Ei apukoululaisen ajattelulla pääse tutkijaksi.
- men_hoitoon
vajaki-valehtelee kirjoitti:
Kyse ei ole opinnoista ja työurasta, vaan jatkuvasta valehtelusta. Ei apukoululaisen ajattelulla pääse tutkijaksi.
"apukoululaisen ajattelulla pääse tutkijaksi."
Taisitpa tarkoittaa, että apukoululaisen tiedoilla pääsee (joutuu) evoluutiotutkijaksi. Epäilen etteivät muut evoluutiotutkijat yhdy mielipiteeseesi.
Asenteesi on todella ylimielistä. Toivottavasti halveksit myös omia lapsiasi jos he ovat kehitysvammaisia.
Mitähän tutkimusta itse olet oikein suorittanut? - ei-tutkija
men_hoitoon kirjoitti:
"apukoululaisen ajattelulla pääse tutkijaksi."
Taisitpa tarkoittaa, että apukoululaisen tiedoilla pääsee (joutuu) evoluutiotutkijaksi. Epäilen etteivät muut evoluutiotutkijat yhdy mielipiteeseesi.
Asenteesi on todella ylimielistä. Toivottavasti halveksit myös omia lapsiasi jos he ovat kehitysvammaisia.
Mitähän tutkimusta itse olet oikein suorittanut?" Toivottavasti halveksit myös omia lapsiasi jos he ovat kehitysvammaisia. "
Tuo oli jo uskovaiseltakin melkoisen paksu toivotus. Kukaan sivistynyt ihminen ei sellaista kirjoittaisi.
Olen nuorena työskennellyt kehitysvammaisten parissa, enkä todellakaan halveksi heitä. Valehtelua titteleistä halveksin ja sen kirjoitan myös suoraan, on valehtelija kuka tahansa.
Omat lapseni ovat onneksi terveitä, koulutettuja ja pärjäävät varsin hyvin omillaan.
En ole väittänytkään olleeni tutkija, kun en sellainen ole. Korkeakoulussa olen kyllä muutaman vuoden opettanut, joten osaan erottaa tutkijan tuottaman tekstin apukoululaisen tuottamasta.
Evoluutiobiologian tutkijaksi on yhtä pitkä tie kuin muihinkin luonnontieteen tohtorin vakansseihin. Ei siihen apukoulutasolla ylletä.
- Rauhoittukaa_jo
Jos evoluutioteoria pitäisi paikkansa, niin kaikki ihmiset uskoisivat evoluutioteoriaan. Minä en usko. Eikä moni muukaan.
Jos evoluutioteoria pitäisi paikkansa, niin tämä maailma kehittyisi, eikä turmeltuisi.- Vajakille
Evoluutioteorian paikkansa pitävyys ei ole riippuvainen sinun uskomuksistasi.
"Jos evoluutioteoria pitäisi paikkansa, niin tämä maailma kehittyisi, eikä turmeltuisi."
Eli maailma siis turmeltuu sadistisen luojasi takia? ;D - missä.Hän.piileksii
"Jos evoluutioteoria pitäisi paikkansa niin kaikki ihmiset uskoisivat evoluutioteoriaan. Vertaus on erikoinen.
Jos Jumala olisi todellinen, kaikki uskoisivat häneen. Kun kirkon mahtiasema alkoi murenemaan, tiede alkoi nostamaan päätään.
Nykyään tiedemaailma pitää hyvin epätodennäköiseltä, että sellaista objektia kuin Jumalaa olisi koskaan ollutkaan.
- liikaa_pölyä
Evoluutiopalsta on tieteen yksi romukoppa jossa evolutionistit saavat kaivella ja tutkia tieteen historian romukoppaan heitettyä teoriaa.
Ehkä tästä romukopasta löytyy jotain kiinnostavaa joillekin?
Itse taidan keskittyä edistyvän tieteen tutkimukseen ja jätän romukopan muinaisjäänteiden kaivelut toisille.- Terve-menoa
Maailman huippuyliopistot opettavat ja tutkivat evoluutioteoriaa. Maailman biologeista 99 % pitää evoluutioteoriaa oikeana selityksenä. Ja kressut väittävät evoluutioteoriaa tieteen historian romukoppaan heitetyksi.
Mitä tämä osoittaa? Mielestäni se osoittaa sen, että kreationistit ovat valmiita silmittömään valehteluun vastustaessaan evoluutioteoriaa. Se osoittaa myös sen, että kreationistit kieltävät uskontonsa takia ilmiselvät tosiasiat ja syyllistyvät monumentaaliseen älylliseen epärehellisyyteen paimentolaistarinoiden kirjaimellisen tulkinnan takia. Ei ihme, että kyseiset lahkot "pienenevät kuin pyy maailmanlopun edellä". Vain suuri lapsiluku jarruttaa jäsenmäärän pienenemistä. Valitettavasti sisäsiittoisuus alkaa näkyä siinäkin ennemmin tai myöhemmin. - näin_se_toimii
Terve-menoa kirjoitti:
Maailman huippuyliopistot opettavat ja tutkivat evoluutioteoriaa. Maailman biologeista 99 % pitää evoluutioteoriaa oikeana selityksenä. Ja kressut väittävät evoluutioteoriaa tieteen historian romukoppaan heitetyksi.
Mitä tämä osoittaa? Mielestäni se osoittaa sen, että kreationistit ovat valmiita silmittömään valehteluun vastustaessaan evoluutioteoriaa. Se osoittaa myös sen, että kreationistit kieltävät uskontonsa takia ilmiselvät tosiasiat ja syyllistyvät monumentaaliseen älylliseen epärehellisyyteen paimentolaistarinoiden kirjaimellisen tulkinnan takia. Ei ihme, että kyseiset lahkot "pienenevät kuin pyy maailmanlopun edellä". Vain suuri lapsiluku jarruttaa jäsenmäärän pienenemistä. Valitettavasti sisäsiittoisuus alkaa näkyä siinäkin ennemmin tai myöhemmin."Ehkä tästä romukopasta löytyy jotain kiinnostavaa joillekin? "
"Maailman huippuyliopistot opettavat ja tutkivat evoluutioteoriaa. "
Näin tämä maailma toimii. Saksalaiset yliopistot menettivät joksikin aikaa uskottavuutensa kun potkivat 1930-luvulla juutalaiset ulos. (tuli virkakielto)
Natsitiede ei johtanut niitä tieteen huipulle. Monet juutalaiset kelpasivat kyllä muille yliopistoille. Einstein päätyi Yhdysvaltoihin. - pelko.vaikuttimena
Liikaa pölyä. Liikaa uskontolobbareiden vaikutusvaltaa. Tästä nähdään miten vahva vaikutus pelolla oikeasti on. Tukeudutaan edelleen Raamatun luomiskertomukseen.
- omituinen-maailma
pelko.vaikuttimena kirjoitti:
Liikaa pölyä. Liikaa uskontolobbareiden vaikutusvaltaa. Tästä nähdään miten vahva vaikutus pelolla oikeasti on. Tukeudutaan edelleen Raamatun luomiskertomukseen.
Paremminkin aivopesulla kuin pelolla. Miten kukaan vähääkään luonnontieteistä tietävä täysipäinen ihminen voisi aikuisena kääntyä kreationismiin, saati että pelkäisi oppia joka on alusta loppuun absurdi.
Lapsesta asti uskonnollisessa pullossa kasvaneet voidaan näköjään aivopestä uskomaan lähes mitä vain. Lapsena lahkoihin aivopesun saaneetkin nostavat usein kytkintä lähdettyään opiskelemaan. Siksi joissain tiukissa lahkoissa suhtaudutaan yliopisto-opetukseen varauksellisesti. Toinen porukka, joka tälläkin palstalla on edustettuna, ovat henkisesti lapsen tasolle jääneet henkilöt. Kolmantena vielä aivonsa viinalla ja huumeilla polttaneet pudokkaat, jotka ovat valmiit uskomaan mitä tahansa saadakseen sosiaalista hyväksyntää.
Kuvani lahkolaisista ei ole ruusuinen ja saattaa olla vääristynyt. Se on syntynyt paljolti netin kautta ja sen syntyyn ovat vaikuttaneet juuri samanlaiset kreationistit kuin ne, jotka tälläkin palstalla kirjoittelevat. Onko totuus kuitenkaan paljoa valoisampi, kun lahkojen opit ovat tuota luokkaa? - tktttktktkt
Aika erikoista, että keskustelupalstalla ei saisi kyseenalaistaa asioita.
Unohdat sellaisen yksinkertaisen faktan, että luomisoppi kykenee selittämään kaiken, mitä luonnossa on, elämän synnystä nykyisiin lajeihin.
Kehitysoppi ei kykene selittämään kaikkea, vaan on täynnä aukkoja, joista teoriaa puolustelevat tiedemiehetkin usein kiistelevät.
Jokainen saakoon vapaasti valita uskonsa. - mikä-on-lahkosi
tktttktktkt kirjoitti:
Aika erikoista, että keskustelupalstalla ei saisi kyseenalaistaa asioita.
Unohdat sellaisen yksinkertaisen faktan, että luomisoppi kykenee selittämään kaiken, mitä luonnossa on, elämän synnystä nykyisiin lajeihin.
Kehitysoppi ei kykene selittämään kaikkea, vaan on täynnä aukkoja, joista teoriaa puolustelevat tiedemiehetkin usein kiistelevät.
Jokainen saakoon vapaasti valita uskonsa.Luomisoppisi ei selitä yhtään mitään. Se on vanha paimentoilaistarina, josta ei ole pierun varjon vertaa näyttöä. Uskontosi saat vapaasti valita, mutta pitääkö sitä saarnata tiedepalstalla? Voist tasapuolisuuden nimissä kertoa, mitä suuntaa edustat, niin tulisin nuijimaan totuuksia uskonnostasi ihan teille varatulle sivustolle. Trollaathan sinäkin tiedepalstalla.
Voisin miltei lyödä vetoa, ettet uskalla paljastaa lahkoasi. Hellariksi tai jehikseksi luulisin, mutta en viitsi mennä heidän palstoilleen, etten haukkuisi väärää puuta. Uskontoja en vastusta, mutta typerää tieteenvastaista trollausta kyllä. - capt-cöpenick
mikä-on-lahkosi kirjoitti:
Luomisoppisi ei selitä yhtään mitään. Se on vanha paimentoilaistarina, josta ei ole pierun varjon vertaa näyttöä. Uskontosi saat vapaasti valita, mutta pitääkö sitä saarnata tiedepalstalla? Voist tasapuolisuuden nimissä kertoa, mitä suuntaa edustat, niin tulisin nuijimaan totuuksia uskonnostasi ihan teille varatulle sivustolle. Trollaathan sinäkin tiedepalstalla.
Voisin miltei lyödä vetoa, ettet uskalla paljastaa lahkoasi. Hellariksi tai jehikseksi luulisin, mutta en viitsi mennä heidän palstoilleen, etten haukkuisi väärää puuta. Uskontoja en vastusta, mutta typerää tieteenvastaista trollausta kyllä.Palstan kiihkein trolli edustaa KD-lahkoa ja asustaa Kouvolan alueella. Epäjumalattarensa on kansanedustaja P.Räsänen.
Mies on 75 nuorempana. Kirjoittaa mm nimim. opettaja 64.
Se opettaja tule siitä että on eläköitynyt maatalousopistolta työnohjaajan vakanssilta.
Portiltamme on tyypin talon seinään n.70m.
"Pois lähtevä kasakka", naapurini v.v haluaa nimimerkki Jaakobin tavoin "kaataa" evoluuttisen kehityksen koko maapallolla.
Siinä sitä on haastetta ja urakkaa sano.- eläköön_totuus
Ainahan voitte ilmoittaa ylläpitoon niistä viesteistä, jotka teitä loukkaavat. Tai jos ette kykene asiallisesti keskustelemaan niiden kanssa, jotka kriittisesti suhtautuvat evoluutioteoriaan, niin ainahan voitte perustaa tai etsiä omat palstanne. Jos tällä palstalla roikkuisi vain evoluutiouskovaisia, niin eihän tällä olisi mitään mielenkiintoa.
Terv. 75 v. eläköitynyt maatalousopiston työnohjaaja Kouvolasta valkoisen portin lähettyviltä- Dementiako-vaivaa
Juttusi ovat kaukana asiallisesta keskustelusta ja kriittisestä suhtautumisesta. En tiedä viiraako sinulla päässäsi ikäsi takia, vai oletko aina ollut vähän yksinkertainen. Jutuillasi ei ole mitään tekemistä tiedepalstoilla. Kreationistien sivustot ovat yhtä vähän tiedettä kuin Raamattu on luonnontieteen oppikirja. Ja muuhunhan sinä et pysty. Evoluutioteoriasta et näytä tietävän yhtään mitään muuta, kuin mitä olet kreationistien sivustoilta lueskellut.
- mämmäläläinen
Eläköön totuus.
Lait siihen mukaan vielä Inkeroinen. Pari taloo suuntaan N Inkeroisten sillasta. Alun perin työläistaajama. - m.i.t.ä.h.ä.h
Eläköön_totuus
Eikös v.1939 syntyneet tänä vuonna täytäkin 76v. Niin että siinä sitä totuutta muunnellaan itselle edullisemmaksi.
Jokainen pitäköön mielipiteensä, mutta pitääkö niitä joka päivä pakkomielteisesti tunkea evoluutiopalstalle?
- Inksa.Suomen.kressula
Myllykoski on Inkeroista edistyksellisempi. Siellä ei tiettävästi ole omaa kreationististä, evoluutiota saduksi länkkäävää modea.
Molemmat Kouvolan alueen työläisperäisiä taajamia Kymijoen varrella. - dkgjkg
Tämä on oikea evoluutio-uskonnon tyrkytys palsta.
- faktat.on.hyvä.tunnustaa
...jota heittouskovaiset pitää tunkionaan kun kotona menee heikosti.
En usko että suomessa olisi yhtään piispaa, jo olisi väittämässä evoluutioprosessia valeeksi. - faktat.on.hyvä.tunnustaa
faktat.on.hyvä.tunnustaa kirjoitti:
...jota heittouskovaiset pitää tunkionaan kun kotona menee heikosti.
En usko että suomessa olisi yhtään piispaa, jo olisi väittämässä evoluutioprosessia valeeksi.Eihän ne valehtelemalla ja vääristelemällä koskaan muuksi muutu. Aina on tiedetty että ns. uskovien liepeissä se valehtelu kukoistaa.
Mitä enemmän valehdellaan, enemmän valehtelijoita syrjitään. Ei elämä telttakokouksissa kuukausia jatku.
- Epäjumalienkieltäjä
Uskovaiset vyöryttävät evoluutiopalstaa ja uskonnollisiin sivustoihin vedoten selittävät että evoluutio ei olisi totta. Kummallista on, että on oma palsta uskovaisille ("Kreationismi ja älykäs suunnittelu"), mutta silläkään palstalla kukaan uskovainen ei esitä mitään todisteita luomisen puolesta, vaan uskonnollisiin sivustoihin vedoten selittävät että evoluutio ei olisi totta.
- kuin.keskiajan.henki
Krekut uskovat muuttavansa Suomesta evoluuttisen ajattelun kokonaan. Eihän siitä mitään tule kun me taviksetkin tuolle nauramme noille kippurassa.
He lukevat kreationistia kirjoituksia. Nehän kuitenkin lähtevät koko ajan siitä kun jumbe teki kaiken höskän 6 päivässä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873705
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)813300Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683132On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle702760Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli502322- 661879
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,271829- 371824
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181719- 601698