Meistä piti tulla lääkäreitä

vuonna_2005

Tänä syksynä tulee kuluneeksi 10 vuotta siitä, kun meidän piti aloittaa lääkiksessä. Olimme kolmen kaveruksen joukkio, mukana myös valmennuskurssilta mukaan tarttuneita tuttavuuksia. Nuoruuden innokkuus, halu lääkäriksi, unelmat palkasta, jolla pärjää. Pitkiä iltoja Galenoksen parissa, valmennuskurssimateriaaleja, lukemattomia iltoja kirjastossa.

Meistä kolmesta kukaan ei päässyt lääkikseen. Minusta tuli kemisti, ystävästäni sairaanhoitaja. Yhdestä mielenterveysongelmainen, ei työelämässä vuosiin. Valmennuskurssimme kaveripiiristä yksi pääsi lääkikseen. Hän sairasti jo tuolloin anoreksiaa. Nykyisin ilmeisesti jonkin sortin mielenterveyskuntoutuja.

Ajatella, että 10 pitkää vuotta on kulunut tuosta, kun meidän piti aloittaa lääkiksessä. Vaikeaa kuvitella, millaista elämä olisi, mutta olen onnellinen nykyiseen tilanteeseen. Silti aina ajoittain mielessä käy lääkis. Varsinkin, kun olen ollut työttömänä pari vuotta.

6

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tohtori_T

      Elämänasenteesi on täysin väärä! Et ole vielä täyttänyt kolmeakymmentä(?), mutta olet pohdinnoissasi kuin keinutuolissa istuva eläkeläinen.

      Älä mieti mitä elämäsi voisi olla, jos mennyt olisi kulkenut toisin. Vaan mitä elämäsi voi olla niiden päätösten perusteella, joita teet tänään!

    • hiphops

      Tuleeko melkein kaikista, jotka eivät pääse lääkikseen, mielenterveysongelmaisia tai työttömiä? Vai olivatko nämä jo valmiiksi vähän ??? ja siksi eivät päässeet sinne lääkikseen?

    • Elämäämonenlaista

      Tarinasi on kaihoisa, melkein runollinen, tulee mieleen Anssi Kelan biisi 1972. Lyriikkaa pitäisi vain vähän säätää muotoon: Meistä piti tulla lääkäreitä jne.

      Sellaistahan elämä on, ei mene aina putkeen.

    • Kauhavalla

      Pyritte lääkikseen, ette sillä kertaa päässeet, kuten ei 80-90% saman vuoden hakijoista. Hae uudelleen jos vielä kaihertaa, haikailu täysin hypoteettisen sisäänpääsyn perään tuskin vie mihinkään.

    • ifsjdk
    • Medisiinari-2015

      Pakko vastata tähän, on sen verran kaihoisa kirjoitus.

      Kymmenen vuotta todellakin on aika pitkä aika, mutta mietipä tätä: olet nyt "vasta" 30 v. eli lääkis on vielä mahdollinen unelma! Sulla on vielä paljon työvuosia edessä, vaikka valmistuisit 36-vuotiaana niin ehtisit silti tehdä pitkän uran, useat lekurit painaa duunia vielä 70-vuotiaina! Ota pääsykoekirjat esille ja ala opiskelemaan pääsykoetta varten jos unelma on yhä saavuttamatta!

      Ite pääsin nyt toisella yrittämällä sisään, päättäväisyyttä ja ahkeruutta se kyllä vaatii, tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe