hintaan apua :D

tyttötyttö

mitä vasikat paksavat yleensä ja mitä niiden ruoka makasaa

13

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • POIKA.POIKAPOIKAPOIKA

EI MITÄÄ SEN KU HAET OMAS POIS

• KasKunKysyit

Riippuu ainakin iästä, koosta, sukupuolesta, rodusta, kunnosta, ostopaikasta ja tulevasta käyttötarkoikoituksesta. Aika paljolti yhtä monta rehun hintaan vaikuttavaa tekijää.

• SENÄISTÄ

ELÄ KUULE NÄILTÄ TÄN PALSTAN IDIOOTEILTA KYSELE
      EI NÄMÄ OSAA ETES KERTOO KUINKA SONNI KASVATETAAN 2,4 EUROO PÄIVÄ
      TÄÄLLÄ ON VAAN
      VASUREITA KOMMONISTEJA DEMAREITA VIHREITÄ KETTUTYTTÖJÄ
      IHMISIÄ JOTKA VAAN HALUAA TOISEN OMAISUUDEN SÄÄTELYN ITSELLE NIINKUIN
      KOMMONISTISISSA MAISSAKIN
      NÄIDEN IHMISTEN TIETOTAITO RAJOITTUU JÄÄKAAPIN OVEN AVAAMISEEN

• TosiFiksuako

Itsesikö näppärästi kuvasit -ethän nääs vastannut kysymykseen itsekään.

• muutavittuuuuun

Vituhun tollo aloittaja, kun ei tajua hankkia tietoa itse.

• piiphep
        TosiFiksuako kirjoitti:

Itsesikö näppärästi kuvasit -ethän nääs vastannut kysymykseen itsekään.

koskas sinä oot vastannu toho sonnikasvatuksee-vai onko 2,4 euroo nii pieni raha ettet etes viitti yrittää se on kuule rontti 1 sentti minuutilta
        älä auo päätäs ku et kykene vastaa

• wannabearjalainen
        piiphep kirjoitti:

koskas sinä oot vastannu toho sonnikasvatuksee-vai onko 2,4 euroo nii pieni raha ettet etes viitti yrittää se on kuule rontti 1 sentti minuutilta

Heikompilahjainen sekarotuinen

• elömäturhaake
        wannabearjalainen kirjoitti:

Heikompilahjainen sekarotuinen

ja sinä sun laskutaitos rajottu nippa nappa pyllymäkee...sinnekkä et pääse ku o kihti piässä

• JosVaikkaTajuat
        piiphep kirjoitti:

En kasvata sonneja. Lypsän lehmiä. Päinvastoin kuin monet täällä, en esitä tietäväni asioista, joita en tunne.

• niiVARMAAolet
        JosVaikkaTajuat kirjoitti:

En kasvata sonneja. Lypsän lehmiä. Päinvastoin kuin monet täällä, en esitä tietäväni asioista, joita en tunne.

tiesitkö että vasikka maksaa markkinatalouden mukaan 21 päivän ikäisenä 640 euroa osatko laskea tuon vasikan hinnan
        en ole laskelmissa käyttänyt polkuhintoja niinkuin valiolaiset tekee verissäpäin kitisevät kuinka maidon hintaa pitää laskea kauppaan ja maksavat isännille mitä jää
        aivan järjetöntä touhua
        omistatko lehmätilan B olet siellä töissä C olet lomittaja D olet jonkun tilan jo jälkeen jäänyt vanhaisäntä joka lypsää lehmät kun nuori isäntä ei " viitsi "

• KUNNOHONPÖLÖJÄ

:))))))) LYPSÄHÄN LEHEEMIÄHÄN JA EIR TIERÄHÄN VÄLIHITYS VASIKAHAN HINTROI,,:)))))))))) TAASR VÄHÄPÄISEHEN JOUPRO-VAINIHIN ALOOTRUHUS,,,

• mitenvainsitensain
        KUNNOHONPÖLÖJÄ kirjoitti:

:))))))) LYPSÄHÄN LEHEEMIÄHÄN JA EIR TIERÄHÄN VÄLIHITYS VASIKAHAN HINTROI,,:)))))))))) TAASR VÄHÄPÄISEHEN JOUPRO-VAINIHIN ALOOTRUHUS,,,

on 2 asiaa vasikan välityshinta joka on -4 eurosta jonnekkin 100-200 euroon 1-3kk ikäisenä
        tai
        markkinatalouden mukaan laskettu vasikan oikea hinta 640 euroo

• karjamees

Vasikan hinta riippuu siitä onko lehemä vai sonni, mitä rotua, onko vaikka sekakaksosten lehmä ym. Ts. Miten arvoton kyseinen vasikka on myyjälle. Vasikan ikä, näitä kohtia on hyvin monta... Paljon on kyse myös myyjästä.
      Ruokinnan hintaan voi sanoa sanonnan että vasikka kuluttaa vähintään yhden starttisäkin ja yhden säkin mullinherkkua, joku tietysti tulee viisastelemaan ettei kaikki ko. valmisteita käytä mutta tosiasiassa senhän se kuluttaa. Kuivaa heinää alkuun, säilörehuakin, ei ne paljoa kuluta jos on juomalla. Juomaa 8-10l jaettuna kolmeen tai neljään juottoon on aika hyvä systeemi. Puhdas tuttiämpäri on paras. Hyväö vettä pitää olla aina saatavilla, vasikalla puhdas ja kuiva, vedoton karsina sekä lajitoveria seurana niin aika hyvän naudan tulet vasikasta saamaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      112
      5825
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3927
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3332
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2946
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      250
      1997
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1963
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      39
      1685
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1529
    Aihe