Nikon akku vai tuoteväärennös?

Piraatinkusettama

"Nikon" tuoteväärennökset on nykyään taitavasti kopioituja, kun Nikonin hintapolitiikka houkuttelee piraattivalmistajia yhä suurempiin panostuksiin.. Pakkaus ohjelehtineen ja hologrammeineen on niin aidon näköinen , että tuskin enää Nikonillakaan huomataan eroa. Tässä yksi huippuhalpa esimerkki:
http://www.ebay.com/itm/331602596779
Vasta kapasiteetin mittaus paljastaa, mitä on sisällä. Tuolta ostamani uuden akun kapasiteetti on vain noin puolet Nikonin aidon akun kapasiteetista!
Hintakaan tosin ei ole edes kolmannesta aidon hinnasta, mutta silti herää epäilys, että näitä myydään jossain muualla paremmallakin hinnoilla, ja vakuutetaan olevan aito Nikon. Aikuisten-oikeesti-aito Nikon EN-EL14a akku maksaa yli 7 kymppiä!

5

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieman vierastaisin mainosta jossa Nikon tarjoaa akkua D7800 kameraan, sellaista ei kaiketi edes ole vaan kyse lienee P7800 kamerasta. D7000 sarja kun on vasta D7200 asteella.

Itselläni on sekä Hähnel että Nikon akkuja käytössä, 3 Nikonia ja 1 Hähnel enkä ole noissa isoa eroa huomannut. Ne ovat tosin tyyppiä EL15.

• Piraatinkusettama

Hmmm.. siellä lukee kyllä P7800. Pointti tässä on se, että kamerakauppiastakin saatta houkuttaa näin edullinen "tukkuporras". Kerronpa tähän kohtaan hyytävän esimerkin muutaman kymmenen vuoden takaa:
        Olinpa kerran töissä autotarvikeliikkeessä, jossa eräs asiakas kyseli Mersuunsa kallimmanpuoleista tarvikeosaa. Pitkän tovin harkittuaan päätti sittenkin mennä merkkiliikkeeseen ja ostaa alkuperäisen Mersun osan.
        Meni vartti, ja läheisen merkkiliikkeen kaveri kävi hakemassa meiltä sen osan. Tarvikeosan hinta oli noin kolmannes alkup. hinnasta.
        Kamera-akun kapasiteettia on vaikea arvioida käytössä, koska kuvaustilanteet vaihtelee niin paljon. Nikonin alkuperäinenkin akku hyytyy jo 10 minuutissa 10 asteen pakkasessa, ellei sitä erikseen lämmitä. Kapasiteetti selviää vain testaamalla.
        Onko kellään kokemuksia tai vastaavia mittaustuloksia kamera-akuista?

• Piraatinkusettama kirjoitti:

Hmmm.. siellä lukee kyllä P7800. Pointti tässä on se, että kamerakauppiastakin saatta houkuttaa näin edullinen "tukkuporras". Kerronpa tähän kohtaan hyytävän esimerkin muutaman kymmenen vuoden takaa:
        Olinpa kerran töissä autotarvikeliikkeessä, jossa eräs asiakas kyseli Mersuunsa kallimmanpuoleista tarvikeosaa. Pitkän tovin harkittuaan päätti sittenkin mennä merkkiliikkeeseen ja ostaa alkuperäisen Mersun osan.
        Meni vartti, ja läheisen merkkiliikkeen kaveri kävi hakemassa meiltä sen osan. Tarvikeosan hinta oli noin kolmannes alkup. hinnasta.
        Kamera-akun kapasiteettia on vaikea arvioida käytössä, koska kuvaustilanteet vaihtelee niin paljon. Nikonin alkuperäinenkin akku hyytyy jo 10 minuutissa 10 asteen pakkasessa, ellei sitä erikseen lämmitä. Kapasiteetti selviää vain testaamalla.
        Onko kellään kokemuksia tai vastaavia mittaustuloksia kamera-akuista?

On näköjään korjattu.

Nikon D200:lla olen ollut kuvaamassa noin 20 asteen pakkasessa eikä se mitenkään oikkuillut. Tuota samaa runkoahan laskuvarjojääkärikilta käytti pohjoisnapavaelluksellaan ja toimi se sielläkin vaikka hellepäivät olivatkin harvassa. Saattaa kuvasarja olla vieläkin netissä.

• Työeläkeläinen kirjoitti:

On näköjään korjattu.

Nikon D200:lla olen ollut kuvaamassa noin 20 asteen pakkasessa eikä se mitenkään oikkuillut. Tuota samaa runkoahan laskuvarjojääkärikilta käytti pohjoisnapavaelluksellaan ja toimi se sielläkin vaikka hellepäivät olivatkin harvassa. Saattaa kuvasarja olla vieläkin netissä.

Tuolta ne kuvat löytyvät:

http://www.pohjoisnapa.fi/GalleriaEnnenHiihtoa.aspx

• Piraatinkusettama

Miks aina vain mulle sattuu näitä? Eikö kellään muulla koskaan lerpahda?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe