Peräaukon lihasten kireys?

Vaivainen

Minulla on ollut peräpukamavaivojen kaltaisia kipuja ja muita vaivoja ajoittain jo pidempään, kestänyt aina muutamia viikkoja kerrallaan ja menneet sitten ohitse. Yleensä aina uusi kipujakso alkaa ripuliulosteesta, joka ärsyttää peräsuolta. Nyt kivut ovat jatkuneet jo elokuusta asti. Verenvuotoa tulee aina silloin tällöin. Vaivoja on hoidettu peräpukamavaivoina, mutta nyt kun kävin muutama viikko sitten taas lääkärillä ja peräsuoli lopultakin tähystettiin, sanottiinkin että eivät vaivani voi johtua peräpukamista. Syynä olisikin kireät lihakset peräaukon ympärillä. Ihmettelen siksi, mistä verenvuoto sitten johtuu? Olen myös todella väsynyt. Lokakuulla otetussa verikokeessa olivat leukosyytit kohollaan, trombosyyteissäkin oli jotakin vähän poikkeamaa(?), muuten kaikki ihan normaalia.
Kesäkuussa tehdyssä paksusuolen tähystyksessä ei löytynyt mitään tavallisuudesta poikkeavaa, vain lieviä sisäisiä peräpukamia. Kakka on ollut "lituskaista" jo muutaman vuoden ajan. Asialla pitää käydä useamman kerran vuorokaudessa, koska en saa pinnistettyä kaikkea ulos kerralla. Peräpukamalääkkeet eivät ole kipuja vieneet, ja peräpuikot ovat ajoittain jopa pahentaneet kipuja kun ovat ilmeisesti ärsyttäneet suolta. Sain vaivaan Miranax -nimistä kipulääkettä, joka ei sekään tunnu kipuun auttavan, mutta aiheuttaa turvotusta.

Onko kenelläkään muulla ollut kireiden lihasten aiheuttamia kipuja ja vaivoja?
Miten ilmenivät?
Mikä auttoi?

En saa asiaa mielestäni, kun kuvittelen että tämä on syöpää. Eniten tuon kovan väsymyksen ja jatkuvien kovien kipujen takia.

18

12045

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • reippe50v

      kannataa hoitaa varoen erikokoisilla anustapeilla,
      joita saa alan erikoisliikkeistä.
      aloittaen ensin tietty pienemmästä ja siirtyen aina suurempaan kokoon, varoen venyttämästä sitä liikaa.
      muuten en osaa auttaa,tuskin homostellakaan haluat?

      • Vaivainen

        Mielenkiintoista että oletat minun olevan mies. Nainen olen.

        Mutta mitenkäs väsymys liittyy sulkijalihaksen kireyteen?


      • Anonyymi

        Itselle autoi tämä, varovasti pienestä isompaa sain venytettyä ja myös auttoi paremmin siihen
        että sai ponnistettua eikä tarvinnut aina hampaat irvessä istua pöntöllä.

        Tein alkuun joka päivä nykyään muutaman kerran viikossa sillä en uskalla lopettaa
        koska en halua palata ns menneisyyteen.

        Nainen- vm 74


    • lituska

      Joo lituskaisuus on tuttua. Verta on tullut vuosikymmeniä. Peräpukamia välillä jotka sitten paranevat, mutta saattavat kestää kauan. Tällä hetkellä vaikea vaihe. Toivon, että pukamat poistettaisiin. Viimeksi olivat parantuneet kun menin tutkimuksiin joten ei aihetta toimenpiteisiin eikä sulkijalihakseen otettu mitään kantaa.

      Kova vatsa ja tiukka sulkijalihas yhdessä aiheuttaa sekä haavoja suoleen, että pukamia ja ehkä haavoja myös sulkijalihakseen, samoin jos sulkijalihaksen poimut tulehtuu ja turpoaa on kivuliasta..

      Ruokavalio, paljon kuitua ja vettä ja jotain joka pitää ulosteen pehmeänä, luumuja jne.

      Mulla tulee väsymystä siksi, että välillä verta tulee tosi paljon.

      Väsyy myös koko tilanteeseen.

      Sulkijalihasta voi leikkaamalla korjata, mutta on kai aika iso ja kivulias juttu ja siinä on tietysti vaaransa että tulee sitten pidätysongelmia jos epäonnistuu.

      • Vaivainen

        Pahinta ehkä onkin juuri tuo tilanteeseen väsyminen. Pelottaa että jos vaiva vain jatkuu ja jatkuu. Välillä se jopa rajoittaa elämistä, kun ei tee aina mieli lähteä istumaan harrastuksiin tai esim. teatteriin, jos jo etukäteen tietää että oleminen tulisi olemaan pelkkää tuskallista vääntelehtimistä, kun on paha olla pitkään samassa asennossa ja kun kipulääkkeetkään eivät auta. Joskus kivut yllättävät myös lenkillä tai liikuntaharrastuksessa ollessa ja se on oikeastaan pahempaa kuin silloin kun se alkaa kun saa olla istumassa.

        Olen muutaman viime viikon ajan yrittänyt kuituistaa ruokavaliotani, mutta ei sekään ole oikeastaan ainakaan vielä alkanut tehota. Oikeastaan paljon muuta eroa ei olekaan, kuin että nyt syön aamupalaksi lesepitoista kaurapuuroa, ruisleipää olen syönyt jo aikaisemmin. Kasviksia kuitenkaan en kamalasti himoitse, melkeinpä väkisin saan yrittää niitä syödä, vaikka tiedän että niitä pitäisi paljonkin syödä. Sitrushedelmistä tykkäisin, mutta niistä tulee tosi kutisevaa ihottumaa käsiin. Vatsani on kyllä jo ennen sitä ollut ihan normaalilla, eli ummetusta tai "kovalla olemista" on ollut todella harvoin ja silloinkin se on johtunut jostain mitä on syönyt tai sitten matkastressistä. (Kuivatut) luumut vetävät vatsan sisällön heti melkeinpä liiankin löysäksi, joten niitä ei uskalla syödä jos ei ole todellista tarvetta muuttaa ulosteen koostumusta.

        Minulla pukamat ovat niin pieniä, ettei niitä kuulemma kannata alkaa poistamaan. Enkä ainakaan leikkaukseen haluaisikaan. Sulkijalihakselle en myöskään antaisi tehdä mitään, joten pitää sitten varmaankin vain koittaa jollain konstilla saada se rentoutettua... Olen myös miettinyt voisiko vaivani olla "psykosomaattista", eli että elämäntilanne jotenkin aiheuttaa minussa reaktion joka tekee tuollaisen vaivan. Minulla on aikaisemminkin ollut taipumusta reagoida kehon kautta erilaisiin ongelmiini. Tosin niillä kerroilla vaivat jotka tulivat, eivät olleet näin "todellisia", vaan enemmänkin selittämättömiksi jääneitä kipuja, turvotuksia, pahoinvointia ja huimausta, jotka loppuivat sitten aikanaan kun sain asiat muutettua parempaan päin ja sain niihin myös vähän ns. vaihtoehtohoitoja.


      • lituska
        Vaivainen kirjoitti:

        Pahinta ehkä onkin juuri tuo tilanteeseen väsyminen. Pelottaa että jos vaiva vain jatkuu ja jatkuu. Välillä se jopa rajoittaa elämistä, kun ei tee aina mieli lähteä istumaan harrastuksiin tai esim. teatteriin, jos jo etukäteen tietää että oleminen tulisi olemaan pelkkää tuskallista vääntelehtimistä, kun on paha olla pitkään samassa asennossa ja kun kipulääkkeetkään eivät auta. Joskus kivut yllättävät myös lenkillä tai liikuntaharrastuksessa ollessa ja se on oikeastaan pahempaa kuin silloin kun se alkaa kun saa olla istumassa.

        Olen muutaman viime viikon ajan yrittänyt kuituistaa ruokavaliotani, mutta ei sekään ole oikeastaan ainakaan vielä alkanut tehota. Oikeastaan paljon muuta eroa ei olekaan, kuin että nyt syön aamupalaksi lesepitoista kaurapuuroa, ruisleipää olen syönyt jo aikaisemmin. Kasviksia kuitenkaan en kamalasti himoitse, melkeinpä väkisin saan yrittää niitä syödä, vaikka tiedän että niitä pitäisi paljonkin syödä. Sitrushedelmistä tykkäisin, mutta niistä tulee tosi kutisevaa ihottumaa käsiin. Vatsani on kyllä jo ennen sitä ollut ihan normaalilla, eli ummetusta tai "kovalla olemista" on ollut todella harvoin ja silloinkin se on johtunut jostain mitä on syönyt tai sitten matkastressistä. (Kuivatut) luumut vetävät vatsan sisällön heti melkeinpä liiankin löysäksi, joten niitä ei uskalla syödä jos ei ole todellista tarvetta muuttaa ulosteen koostumusta.

        Minulla pukamat ovat niin pieniä, ettei niitä kuulemma kannata alkaa poistamaan. Enkä ainakaan leikkaukseen haluaisikaan. Sulkijalihakselle en myöskään antaisi tehdä mitään, joten pitää sitten varmaankin vain koittaa jollain konstilla saada se rentoutettua... Olen myös miettinyt voisiko vaivani olla "psykosomaattista", eli että elämäntilanne jotenkin aiheuttaa minussa reaktion joka tekee tuollaisen vaivan. Minulla on aikaisemminkin ollut taipumusta reagoida kehon kautta erilaisiin ongelmiini. Tosin niillä kerroilla vaivat jotka tulivat, eivät olleet näin "todellisia", vaan enemmänkin selittämättömiksi jääneitä kipuja, turvotuksia, pahoinvointia ja huimausta, jotka loppuivat sitten aikanaan kun sain asiat muutettua parempaan päin ja sain niihin myös vähän ns. vaihtoehtohoitoja.

        Voisithan kokeilla tuon Reipen ohjeita dildolla. Mulla on joskus nuorempana tehty nukutuksessa mekaanista venytystä ( ei kyllä auttanut). Voisi auttaa jos sitä tekee säännöllisesti.
        Ehkä myös rentotutusharjoitukset auttaisivat. Kun mulla on kovia ulostuskipuja pukamien takia niin olen yrittänyt selvitä tilanteesta rentouttamalla koko alaosan ja hokemalla mielessäni jotain mantraa (ihan mikä juttu vaan joka ei liity aiheeseen) jolloin ajatukset siirtyisivät pois kivuista.
        Nyt yhtäkkiä tuli mieleeni, että entä jos ulosteesi on jotenkin liian hapanta ja väkevää ja haavat tulevat kireän lihaksen ja happamuuden yhteisvaikutuksesta....


      • Vaivainen
        lituska kirjoitti:

        Voisithan kokeilla tuon Reipen ohjeita dildolla. Mulla on joskus nuorempana tehty nukutuksessa mekaanista venytystä ( ei kyllä auttanut). Voisi auttaa jos sitä tekee säännöllisesti.
        Ehkä myös rentotutusharjoitukset auttaisivat. Kun mulla on kovia ulostuskipuja pukamien takia niin olen yrittänyt selvitä tilanteesta rentouttamalla koko alaosan ja hokemalla mielessäni jotain mantraa (ihan mikä juttu vaan joka ei liity aiheeseen) jolloin ajatukset siirtyisivät pois kivuista.
        Nyt yhtäkkiä tuli mieleeni, että entä jos ulosteesi on jotenkin liian hapanta ja väkevää ja haavat tulevat kireän lihaksen ja happamuuden yhteisvaikutuksesta....

        Olen huomannut sen jälkeen kun olen syönyt jotain erityisen mausteista ja tulista ruokaa, että kun se "kierroksensa tehtyään" lopulta tulee ulos, peräpää ärtyy oikein toden teolla. En kuitenkaan huomaa mikä voisi vaikuttaa happamuuteen näin pitemmällä aikajänteellä, ruokailutottumukset ovat pysyneet kutakuinkin samoina jo vuosikausia. Tosin olen tänä syksynä ihastunut yhteen tiettyyn hedelmäteehen, täytyypä kokeilla jättää se kokonaan pois joksikin aikaa. Kerran aikaisemmin eräs toinen tee, mutta saman valmistajan, aiheutti säännöllisesti käytettynä ripulia ja mahakipuja, jotka lakkasivat heti kun luovuin sen käytöstä. Ilmeisesti pitäisi vain malttaa pitäytyä vihreässä teessä, josta en mitään vaivoja ole huomannut saavani ja sen kai pitäisikin olla terveellisempää kuin musta tee.

        Aikaisemmin olen hoidellut pikkuvaivojani itserentoutuksella ja itsehypnoosillakin, mutta viime aikoina ei niitä ole tullut tehtyä. Osittain kylläkin nyt syynä on se, etten osaa enää keskittyä kuten ennen. Ajatukset karkailevat tai nukahdan liian pian... Harjoittelua sekin vaatii. Elämä on ollut vähän kiireisempää parina viime vuotena ja se on kostautunut tällä tavalla.

        Hassu juttu, mutta kun ottaa vessaan mukaan kirjan tai lehden jossa on isoja, kivoja kuvia, sen lukeminen tai lehden lukeminen ja katseleminen rentouttaa oloa oikein huomattavasti (kun pitkään siellä kuitenkin on istuttava jotta saa enimmät tulemaan ulos).

        Jotenkin tuntuu että jo pelkästään tämä asian täällä pohtiminen hiukan auttaa, ainakin mielialaan tässä asiassa. Kiitos sinulle vastauksista ja hyvää joulua!


      • lituska
        Vaivainen kirjoitti:

        Olen huomannut sen jälkeen kun olen syönyt jotain erityisen mausteista ja tulista ruokaa, että kun se "kierroksensa tehtyään" lopulta tulee ulos, peräpää ärtyy oikein toden teolla. En kuitenkaan huomaa mikä voisi vaikuttaa happamuuteen näin pitemmällä aikajänteellä, ruokailutottumukset ovat pysyneet kutakuinkin samoina jo vuosikausia. Tosin olen tänä syksynä ihastunut yhteen tiettyyn hedelmäteehen, täytyypä kokeilla jättää se kokonaan pois joksikin aikaa. Kerran aikaisemmin eräs toinen tee, mutta saman valmistajan, aiheutti säännöllisesti käytettynä ripulia ja mahakipuja, jotka lakkasivat heti kun luovuin sen käytöstä. Ilmeisesti pitäisi vain malttaa pitäytyä vihreässä teessä, josta en mitään vaivoja ole huomannut saavani ja sen kai pitäisikin olla terveellisempää kuin musta tee.

        Aikaisemmin olen hoidellut pikkuvaivojani itserentoutuksella ja itsehypnoosillakin, mutta viime aikoina ei niitä ole tullut tehtyä. Osittain kylläkin nyt syynä on se, etten osaa enää keskittyä kuten ennen. Ajatukset karkailevat tai nukahdan liian pian... Harjoittelua sekin vaatii. Elämä on ollut vähän kiireisempää parina viime vuotena ja se on kostautunut tällä tavalla.

        Hassu juttu, mutta kun ottaa vessaan mukaan kirjan tai lehden jossa on isoja, kivoja kuvia, sen lukeminen tai lehden lukeminen ja katseleminen rentouttaa oloa oikein huomattavasti (kun pitkään siellä kuitenkin on istuttava jotta saa enimmät tulemaan ulos).

        Jotenkin tuntuu että jo pelkästään tämä asian täällä pohtiminen hiukan auttaa, ainakin mielialaan tässä asiassa. Kiitos sinulle vastauksista ja hyvää joulua!

        Älä mene vessaan ennenkuin on todellinen hätä. Päkistäminen on yksi syy peräpukamiin. Ne siis kehittyvät kun väkisin yrittää.
        Jos katsot peräpukamien hoito-ohjeitakin netistä niin siellä nimenomaan kielletään ottamasta kirjaa mukaan. Tietysti kirja on hyvä juuri tuossa ajatukset pois kivusta- tapauksessa, mutta älä ole vessassa kuin juuri sen tarpeellisen ajan.
        Googlettamalla ja luontaistuotekaupasta tai lääkäriltä voisi saada tietoa miten neutraloida vatsaa...
        Hyvää Joulua sinulle myös!


      • Vaivainen
        lituska kirjoitti:

        Älä mene vessaan ennenkuin on todellinen hätä. Päkistäminen on yksi syy peräpukamiin. Ne siis kehittyvät kun väkisin yrittää.
        Jos katsot peräpukamien hoito-ohjeitakin netistä niin siellä nimenomaan kielletään ottamasta kirjaa mukaan. Tietysti kirja on hyvä juuri tuossa ajatukset pois kivusta- tapauksessa, mutta älä ole vessassa kuin juuri sen tarpeellisen ajan.
        Googlettamalla ja luontaistuotekaupasta tai lääkäriltä voisi saada tietoa miten neutraloida vatsaa...
        Hyvää Joulua sinulle myös!

        Kun tässä eivät nuo peräpukamat olleetkaan se suurin ongelma... Ja tiedän kyllä tuon. Mutta kun suolen tyhjentämiseen kuluu entiseen verrattuna pitkä aika vaikka ei erityisemmin pinnistellä tarvitsisikaan, ja jos vielä on kovat kivut, niin tuo lehden selailu rentoutusapuna helpottaa hiukan. Nyt kakka on sellaista lituskaista ja lyhyttä "lastua", mistään "pökäleistä" ei enää ole tietoakaan. Jos ei anna kaiken tulla kerralla, joutuu pahimmassa tapauksessa jo 15 minuutin kuluttua käymään taas seuraavan kerran päästämässä ulos vähän lisää...


      • lituska
        Vaivainen kirjoitti:

        Kun tässä eivät nuo peräpukamat olleetkaan se suurin ongelma... Ja tiedän kyllä tuon. Mutta kun suolen tyhjentämiseen kuluu entiseen verrattuna pitkä aika vaikka ei erityisemmin pinnistellä tarvitsisikaan, ja jos vielä on kovat kivut, niin tuo lehden selailu rentoutusapuna helpottaa hiukan. Nyt kakka on sellaista lituskaista ja lyhyttä "lastua", mistään "pökäleistä" ei enää ole tietoakaan. Jos ei anna kaiken tulla kerralla, joutuu pahimmassa tapauksessa jo 15 minuutin kuluttua käymään taas seuraavan kerran päästämässä ulos vähän lisää...

        Tajusin jo eilen sen kun myöhemmin asiaa ajattelin. Ajan mittaan kuitenkin tuolla menolla ne pukamat kehittyy. Ei mullakaan nuorempana ollut muuta kuin haavoja suolessa ja kireä lihas. Pukamat on kehittyneet pitkän ajan kuluessa.

        Kuulostaa aika vaikealta toi sun tilanne jos ihan lastua on vaan. Tuntuis näin maalaisjärjellä, että jotain siellä on edessä muutakin kuin se lihas tai onko suoli jotenkin krampissa.

        Sun kannattais varmaan mennä johonkin yksiyislääkärille joka on perehtynyt näihin eli lääkärille joka ottaa tosissaan. Tai sitten koittaa saada terveyskeskuksesta aika kaikki parhaalle tyypille ja vaatia kunnon tutkimuksia.

        Tsemppiä!


      • Anonyymi
        Vaivainen kirjoitti:

        Kun tässä eivät nuo peräpukamat olleetkaan se suurin ongelma... Ja tiedän kyllä tuon. Mutta kun suolen tyhjentämiseen kuluu entiseen verrattuna pitkä aika vaikka ei erityisemmin pinnistellä tarvitsisikaan, ja jos vielä on kovat kivut, niin tuo lehden selailu rentoutusapuna helpottaa hiukan. Nyt kakka on sellaista lituskaista ja lyhyttä "lastua", mistään "pökäleistä" ei enää ole tietoakaan. Jos ei anna kaiken tulla kerralla, joutuu pahimmassa tapauksessa jo 15 minuutin kuluttua käymään taas seuraavan kerran päästämässä ulos vähän lisää...

        Itsellä samat vaivat, ulostaminen sattui ja verta tuli pönttöön. Kävin lääkärissä ja diagnoosi anaalifissuura. lääkäri määräsi Diltiatseemivoidetta 8 vko kuurin. Hoito auttoi 2 viikon jälkeen. Kaikki kivut loppuivat. On upea käydä vessassa kun ei satu ja suoli tyhjenee kunnolla. Tuo voide vissiin "puuduttaa" tai rentouttaa peräaukon jolloin haava pääsee paranemaan paremmin. Lisäksi söin kuituja ja luumuja jotta uloste pysyy pehmeänä. Pari viikkoa voiteen lopettamisesta peräaukko on taas kipeä ja kireä, joten veikkaan että itsellä tuo haava johtuu juurikin kireästä peräaukosta. Ei muuta kun taas lääkärille.
        Kaikki ketä asia koskettaa, menkää lääkärille, itsehoitotuotteilla vaiva tuskin poistuu. Elämänlaatu parani kertaheitolla kun tuon vaivan sain hetkeksi pois, nyt etsittävä keino millä sen saa pysyvästi pois.


    • Mahavaivojamoneenlähtöön

      Selvisiköhän vaivasi joskus? Nimim. 13 vuotta myöhemmin :D

      • Anonyymi

        Olis kiva tietää oletko saanut tähän vaivaan apua sillä itselläni tuntuu olevan täysin samat oireet. Alkaa olla väsynyt näihin kiputiloihin. Kipukohtauksen jälkeen usein tulee nukuttua useampi tunti päivälläkin kun on niin väynyt. Huomaan, että välillä suoleni turpoaa ja sitten on vaikea saada mitän ulos. Silloin tuntuu, että oireet tiukoista sulkijalihaksista oikein pahenevat. Alan olla jo epätoivoinen, että mikä avuksi. Olen miettinyt, että ehkä jotkut ruoka-aineet pahentavat tilannetta, mutta vajaa vuosi sitten minulta testattiin allergiat eikä mitään löytynyt... Onko mulla kokeuksia tai tietoa mikä auttaisi? Joskus lääkäriltä olen kysynyt asiasta niin vastaukseksi olen saanut ettei siihen oikein apua ole kun vaan särkylääkettä sitten...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olis kiva tietää oletko saanut tähän vaivaan apua sillä itselläni tuntuu olevan täysin samat oireet. Alkaa olla väsynyt näihin kiputiloihin. Kipukohtauksen jälkeen usein tulee nukuttua useampi tunti päivälläkin kun on niin väynyt. Huomaan, että välillä suoleni turpoaa ja sitten on vaikea saada mitän ulos. Silloin tuntuu, että oireet tiukoista sulkijalihaksista oikein pahenevat. Alan olla jo epätoivoinen, että mikä avuksi. Olen miettinyt, että ehkä jotkut ruoka-aineet pahentavat tilannetta, mutta vajaa vuosi sitten minulta testattiin allergiat eikä mitään löytynyt... Onko mulla kokeuksia tai tietoa mikä auttaisi? Joskus lääkäriltä olen kysynyt asiasta niin vastaukseksi olen saanut ettei siihen oikein apua ole kun vaan särkylääkettä sitten...

        Itsellä on alkanut kehon jännitteiden kohtaaminen, joka on edennyt kehoon kätkettyjen tunteiden purkautumisena, sekä takaumien vapautumiseen alitajunnasta. Nyt huomioin kehoani tarkkaan, ja olen huomannut myös peräaukon jännittämisen. Kun huomaan sen, nin se rentoutuu ainakin jonkun verran. Myös pakarani ovat lommolla tuon alueen suojaamisesta. Olen prosessissani hälytystilassa, eli kohtaan turvattomuutta, kauhua ja pelkoa, jonka takia aiemmin olen läsnäolon tilaa paennut ajatuksiin ja toimintaan. Jotenkin tuo peräaukon alueen jännitys liittyy myös opittuun itsensä turvaamiseen. Näin koen. Tottakai oikea ruokaympyrä auttaa suolen toimintaan, mutta psyyken treenaaminen auttaa lihasjännityksiin.


      • Anonyymi
        Gisha kirjoitti:

        Itsellä on alkanut kehon jännitteiden kohtaaminen, joka on edennyt kehoon kätkettyjen tunteiden purkautumisena, sekä takaumien vapautumiseen alitajunnasta. Nyt huomioin kehoani tarkkaan, ja olen huomannut myös peräaukon jännittämisen. Kun huomaan sen, nin se rentoutuu ainakin jonkun verran. Myös pakarani ovat lommolla tuon alueen suojaamisesta. Olen prosessissani hälytystilassa, eli kohtaan turvattomuutta, kauhua ja pelkoa, jonka takia aiemmin olen läsnäolon tilaa paennut ajatuksiin ja toimintaan. Jotenkin tuo peräaukon alueen jännitys liittyy myös opittuun itsensä turvaamiseen. Näin koen. Tottakai oikea ruokaympyrä auttaa suolen toimintaan, mutta psyyken treenaaminen auttaa lihasjännityksiin.

        minulla samaa. pakarat lommolla ja koko peräpään alue kiristää


    • Anonyymi

      Hei.
      minulla paljon samantyyppistä. oletko saanut apua asian tiimoilta?

    • Anonyymi

      hei

    • Anonyymi

      Haavaumat voivat myös aiheuttaa löysyyttä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe