Elikkä kakkosautoksi harkinnassa Golf V 5-ovisena tai nelosfarkku. Onko tuon nelosfarkun osto fiksua, on kuitenkin aika vanha perustekniikka...tietysti tavaratilaa olisi sitten runsaasti.
Ja onko se essonvaarien juttuja, että nelonen on luotettavampi kuin vitonen?
Nelosgolfi vitosen sijaan?
15
100
Vastaukset
- Insinöörisetä
Periaatteessa on kovempi auto, mutta ero on niin pieni etten tuon takia ostaisi vanhempaa mallia. Tuoreempi on kestävämpi.
Jos ostat TSI-moottorilla niin pyydä myyjää käyttämään auto ilmaisessa jakopään tarkastuksessa. Varmistat sillä että ketju on toleransseissa tai vaihtoehtoisesti saat auton upouudella jakopäällä.- kumpikinhyviä
Taitaa olla tuore koulutus ja vähäinen VW-tuntemus. IV-korin aikana TSI-koneet olivat vasta suunnittelupöydällä. Samoin vielä V-korinkin aikana. Neloskorinen on vielä aito saksalainen (pieniä määriä tehtiin Tsekeissä) auto ja sen huomaa laatuauton kulkuna vielä vanhanakin. V-korinen taas on tosiaan keveämmän tuntuinen ajossa mutta häviää lämmityslaitteiltaan paljon edeltäjälleen. V-korisen aikana ei vielä ollut niitä sähköisiä lisävastuksia...
- Insinöörisetä
kumpikinhyviä kirjoitti:
Taitaa olla tuore koulutus ja vähäinen VW-tuntemus. IV-korin aikana TSI-koneet olivat vasta suunnittelupöydällä. Samoin vielä V-korinkin aikana. Neloskorinen on vielä aito saksalainen (pieniä määriä tehtiin Tsekeissä) auto ja sen huomaa laatuauton kulkuna vielä vanhanakin. V-korinen taas on tosiaan keveämmän tuntuinen ajossa mutta häviää lämmityslaitteiltaan paljon edeltäjälleen. V-korisen aikana ei vielä ollut niitä sähköisiä lisävastuksia...
Tarkkuutta lukemiseen, pyydän.
Eipä taida tuossa kirjoituksessa missään kohtaa lukea että IV-kopassa olisi TSI-konetta. Yleinen kommentti (ketjullisesta) TSI-koneesta, ei viitattu kumpaankaan koppaan. - parempi.insinööri
Insinöörisetä kirjoitti:
Tarkkuutta lukemiseen, pyydän.
Eipä taida tuossa kirjoituksessa missään kohtaa lukea että IV-kopassa olisi TSI-konetta. Yleinen kommentti (ketjullisesta) TSI-koneesta, ei viitattu kumpaankaan koppaan.No miksi sitten kommentoit, kun aloittaja kerran EI ole ostamassa autoa, jossa on TSI-kone.
- seataudiskodaVWsama
parempi.insinööri kirjoitti:
No miksi sitten kommentoit, kun aloittaja kerran EI ole ostamassa autoa, jossa on TSI-kone.
Ostaa 1,9 tdi jakajapumppu tai pumppusuutin koneella niin ainaki liki 400tkm hyrrää..
Ihan isse ajellu.
Ja dsg jätä hankkimatta niin ei ehkä tule tuhansien yllätystä. - Insinöörisetä
parempi.insinööri kirjoitti:
No miksi sitten kommentoit, kun aloittaja kerran EI ole ostamassa autoa, jossa on TSI-kone.
Ei aloituksessa sanota ettei hän ole ostamassa TSI-konetta vaan kyseli onko IV parempi kuin V.
Vastasin että tuoreemmalla pääsee pidemmälle.
Ja että jos ostaa tuoreemman (V), jossa on TSI-kone niin kannattaa käyttää se ilmaisessa tarkastuksessa.
Pitää varmaan alkaa kiinnittämään enemmän huomiota ulosantiin, aika yksinkertaistakin asiaa joutuu näköjään vääntämään rautalangasta. - lukutaitoinen.insinööri
Insinöörisetä kirjoitti:
Ei aloituksessa sanota ettei hän ole ostamassa TSI-konetta vaan kyseli onko IV parempi kuin V.
Vastasin että tuoreemmalla pääsee pidemmälle.
Ja että jos ostaa tuoreemman (V), jossa on TSI-kone niin kannattaa käyttää se ilmaisessa tarkastuksessa.
Pitää varmaan alkaa kiinnittämään enemmän huomiota ulosantiin, aika yksinkertaistakin asiaa joutuu näköjään vääntämään rautalangasta.Kannattaa lukea aloitus huolellisesti ja pysyä aiheessa. Kun kerran aloittajan kysymys oli, että nelos- vai Vitosgolffi, niin ihan turha on sotkea keskusteluun TSI-moottorilla varustettuja autoja.
Jos aloituksessa kysyttäisiin vaikka että lauantaimakkaraa vai meetwurstia, niin ei kannata silloin tyrkyttää tilalle oltermannia.
- uusipoloilija
Viitoskorinen 1,6 FSI sai Tekniikan Maailman talviautotittelin vuonna 2005, mutta myös moitteita lämmityslaitteestaan.
- Vaihto_Kaduttaa
Viitoskorinen 2lt/ 115hv moottorilta. Etsi, jos löydät vähänajetun osta heti. Maailman mukavin Golf.
- Iglu
Tätä "talviautotitteliä" ihmettelen vielä tänäkin päivänä. Vain TM:n talviautotestin voi voittaa auto jonka lämmityslaite on teholtaan ala-arvoinen. Millä muulla autolla pitää palella kaupunkiajossa 15 asteen pakkasella vaikka olisit ajanut 2 tuntia? Tai ajaa maantiellä 20min ennen kuin ohjaamo on kunnolla plussan puolella 10 asteen pakkasessa?
- uusipoloilija
Iglu kirjoitti:
Tätä "talviautotitteliä" ihmettelen vielä tänäkin päivänä. Vain TM:n talviautotestin voi voittaa auto jonka lämmityslaite on teholtaan ala-arvoinen. Millä muulla autolla pitää palella kaupunkiajossa 15 asteen pakkasella vaikka olisit ajanut 2 tuntia? Tai ajaa maantiellä 20min ennen kuin ohjaamo on kunnolla plussan puolella 10 asteen pakkasessa?
TM:n talviautotestiä ei tehdäkään matkustajia, vaan kuljettajaa korostaen. Viileään autoon voi pukeutua lämpimämmin, eli asiaan voi helposti itse vaikuttaa. Myös erinomaiset vastuslämmittimet korjaavat asiaa hyvin.
Jos sen sijaan auton ajonvakautus ottaa pikkuisen luiston heti ja äkkinäisesti kiinni, rääkyy varoitusääntä ja jää sitten roikkumaan päälle pitkäksi aikaa tyyliin PöyräLuistiApuaApuaJarruKiinniJarruKiinniApuaApuaNytKaikkiLiikeSeis, on autolla hyvin hankala ajaa liukkaalla kelillä. Eikä autoilija tällaiselle toyotaisuudelle mitään voi.
Ja jos auto ei vain pääse liukasta ylämäkeä eteenpäin, niin monesta ei ole kivaa jäädä siihen lämpimämpään autoon katselemaan, kun paremman etenemiskyvyn Golf menee ohi ja vie ihmiset perille asti. Mutta makuja on monia.
- EhdotusTa
Neloset, jotka on edelleen siinä tikissä että viitsii ostaa, siis kohtuu kilometrit ja täydellinen huoltohistoria ei kiertopalkinto ja pesty ja puunattu, alkavat olla jo vähissä. Siinä mielessä ehkä olisi viisasta katsella V korimallia. Muistaakseni se on myös sisä ja tavaratiloiltaan isompi kuin IV.
- phjpihpihpi
V nn isompi nimenomaan sisältä. Lisäksi ketteremmän oloinen kaikenpuolin, IV on vähän sellaisenlaiskanpulskean oloinen uudempaan malliin verrattuna.
- viistoista
Etuistuimet ryhdikkäämmät, pontta koneessa enemmän, ehkäpä hieman taloudellisempi. Pihtailemalla alle 4.5/100 maantieajossa. Kyseessä 1,9TDI, Punainen tuo I
- oldschooll
Katsastus miehen mukaan uudempimalli ruosteherkempi kynnykset yms ,ja jakopää huonompi 16v malleissa, eli jos hyvää golffia haluaa pitää tosiaan ottaa tarpeeksi vanha malli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli265183Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm123775Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403177IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm482746Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861308Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2831275- 591165
- 791129
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961112Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2081039