Mulla on Saab 9-3 2.2 TID 1999. Huppunopeus 140-150km/h jos alamäki on antanut vauhtia. Suunnilleen kiihtyy 0-100 = 25 sec jos on alamäki antamassa vauhtia. Jos tulee ylämäki niin auto luhistuu ja vauhti tippuu reilusti. Autossa ei ole mitään muuta vikaa kuin kiihtyvyys. Tässä muutamapäivä sitten ekaa kertaan kuulin saabin turbon äänen, mutta sitten se taas loppui, (Ensimmäinen kerta yli vuoteen). Turbo on vaihdettu ja propelli pyörii turbossa niinku pitääkin.
Veikkaisin että vika voisi olla pakoputkistossa (Katalysaattorissa), mutta katalysaattori on ihan hitsattu kiinni pakoputkeen joten ei voi puhdistaa niin helposti ja uusi on kallis. Enkä ole varma onko se, se vika.
Voisiko joku auttaa? PLIIZZZ
Saab 9-3 TID ei kiihdy niinkuin pitäisi (APUA)!
6
278
Vastaukset
- VanhaSaabisti
Elä huoli, fiksu kärry huomio kuskin ajotaidot eikä päästä kaahailemaan .. kun taidot paranee niin eiköhän se kiihtyvyys siitä tokene.
- Skoerim
Ei se siitä tokene ennenkuin vika on korjattu.
- Saaabbisti
Vaihda se polttoainesuodatin eli filtteri.
- Skoerim
Se oli suunnilleen ensimmäinen asia jonka vaihdoin, ei mitään tulosta. Siitä on jo vuos melkeenpä.
- MikkiT
polttaako normaalisti noet katalysaattorista, eli toimiiko "pieru"? Kuulostaa silta, että katalysaattori on nokea täynnä. Ensiapuna pitkänmatkan ajoa kierroksia vaihdellen ja seuraat toimiiko puhdistustoiminto-lue käsikirjasta.
Minulla teki saman eri merkkisellä autolla (ei ollut edes vanha tuolloin) ja ohje oli em. - Skoerim
Kiitos neuvosta, se auttoi ja nyt toimii normaalisti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882