Miksi koko maailma ei tajua olla VL-uskossa ?

Mies_35v

Tieten tahtoen elävät synnissä ja joutuvat helvettiin kaikki miljardit ihmiset!
--
Sitä ihnettelen, että eivät edes yritä päästä taivaaseen? Sinne kun pääsee niin se on parempi kuin Lottovoitto!
--
Kun tässä maailmassa on syntien anteeksiantamisen avainten valta vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolaisilla. Niin me uskovaiset (VL-uskovat) uskomme. Näin yksinkertaisesti, että vain ME voimme antaa jollekin toiselle ihmiselle synnit anteeksi. Jos synnit ei ole kaikki anteeksi juuri ennen kuin kuolema koittaa niin helvettiin joudut. Vaikka olisit kuolinvuoteella ja olisit koko elämäsi ollut uskovainen ja elänyt virheettömästi mutta jos viimeisillä minuuteilla sinä sorrut ajatuksissa esim. huoruuden uskon kuolettavaan syntiin niin Helvettiin joudut. Näin minulle on opetettu. Kiljuva jalopeura käy ympäri etsien, kenen hän saisi niellä. Välillä veljiä ja sisaria joutuu saatanan omaksi ihan vaan kuolinvuoteella kun ei ehdi pyytää syntejä anteeksi! Näin on minulle opetettu.

61

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alabnet

Kaikella kunnioituksella vakaumustasi kohtaan.
      Mutta useilla on kyse siitä, ettei usko sellaisen taivaan ja helvetin olemassaoloon. Niistäkin kun on niin paljon toisistaan poikkeavaa kertomusta, eikä mikään perustu tosiasioihin. Kaikenlaisia opetuksi on, ja kaikki väittävät olevansa oikeassa. Minä uskon, että kaikki nuo ovat väärässä ja haluavat vain kasvattaa omaa joukkoansa.

Toiseksi, mitä siellä taivaassa tapahtuu? Kukaan ei ole suostunut kertomaan, vaikka paljon olen kysellyt.

Kolmanneksi, jokainen uskonnollinen ryhmä, johon olen tutustunut (vl:t mukaanluettuna) on hyvin itsekeskeinen ja isolta osalta ristiriidassa Raamatun kanssa. Tärkeämpää tuntuu olevan itse yhdistys ja siihen kuuluminen kuin vapaa uskominen. Ihmiselle sellainen on tietysti luonnollista. Mitä enenmmän meitä on, sitä uskottavampia olemme.

Minä tyydyn itse siihen, että elän mahdollisimman hyvän elämän nauttien läheisistä, rakkaudesta ja rauhasta. Vapaana turhista säännöistä, mutta silti toiset huomioiden. Sitten kuolen pois ja katoan jäljettömiin. Hyvä niin. Sillä uskon, että meille kaikille tapahtuu niin väistämättä. Ikuisen elämän tavoittelu onkin aika itsekästä loppujenlopuksi.

• palat_tai_mätänet

Kummanko olet kokenut: 1) Lottovoiton vai 2) mainitsemasi taivaan va 3) Molemmat?
      Vai millä perusteella asetat vertauksen?

• Eihän_se_oli-

sikaan mikään piskuinen valittujen lauma, jos kaikki maailman ihmiset halusisivat uskoa...

• Rumaksitodettu

No jos lestat on taivaassa, niin en minä sinne haluaisikaan. Niin paskamaisesti lestat minua kiusasivat ja ajoivat itsemurhan partaalle kouluaikana, kun olin heidän mielestään ruma eli "jumalan kiroama". Siitä rumuudesta ja saatananpalvonnasta (en tosiaan ollut mikään saatananpalvoja, edes lähellä) sitten huutelivat minulle päivittäin ja uhkasivat hakata minut, koska olen "joka tapauksessa Jumalan hylkäämä" ja elämäni on "arvotonta". Toivottivat pariin otteeseen "hyvää matkaa Helvettiin" ja käskivät kuolla, sillä maailma ei tarvitse kaltaisiani rumia ihmisiä.

Se rumuus ja "jumalan kirous" oli siis ihottumaa, ei mitään spitaalia.

Sitä paitsi, oman näkemykseni mukaan tässä maailmassa on niin paljon pahempiakin ihmisiä kuin me tavikset, että jos me tavalliset, normaalia elämää elävät hemmot olemme samalla viivalla raiskaajien, joukkomurhaajien, varkaiden, hakkaajien, hyväksikäyttäjien, seksuaalisesti hyväksikäyttäjien ja pedofiilien kanssa, niin hallelujah vaan teillekin, lestadiolaiset. Ette te oikeasti ole yhtään sen parempia ihmisiä kuin muutkaan.

Ennemmin tekisin harakirin, kuin kääntyisin teidän ahdasmieliseen uskoonne, jossa katsotaan oikeutetuksi systemaattisesti kiusata ja toivottaa kuolemaa ihmisille, jotka eivät usko samalla tavoin kuin te.

• menoxivaa

Sinne vaa kylmää avaruuteen, ois maanpäällä rauha ;)

• ateistiforever
        menoxivaa kirjoitti:

Sinne vaa kylmää avaruuteen, ois maanpäällä rauha ;)

Tämmöisten asioiden takia olen ateisti. Uskovaiset, etenkin hurahtaneet lahkolaiset, on aina niin ilkeitä.

• Anonyymi

Turha kuvitella että 2000 vuotta sitten olisi ollut lestoja tai Paavalia leikkiviä teatterilestoja.

• Habö

no ao. miljardit ihmiset eivät ehdi aatella koko juttua (pelastuksesta) koska imevät munaa kanarialinnulta! :P

• Hieno avaus!

Se on aika järkyttävää, kun kaikkien maailman Kristukseen uskovien usko valuu hiekkaan eikä sillä ole mitään merkitystä, jos nämä koko maailman uskovaiset eivät ole kulkeneet keltaisten vl-NORTTISORMIEN kautta ja saaneet sillä tavalla syntinsä anteeksi.

Hiekkaan valuu tämän hetken suuri herätys Brasiliassa - tuskin siellä on keltaisia vl-NORTTISORMIA julistamassa syntejä anteeksi. Ei auta usko Jeesukseen Brasiliassa, vaikka toisin luulevat ja uskovat Raamatun olevan totta.

Entäpä Kiinan miljoonat uskovaiset. Ainoa mahdollisuus heillä on lunastaa lentolippu Oulunsaloon ja hakeutua Oulun ry:lle, jossa keltaiset vl-NORTTISORMET ottavat heidät avosylin vastaan.
      Turhaan julistavat Kristusta ja Raamatun oppeja Pekingissä ja muualla. Eihän ne ketään pelasta, sillä tuskin sielläkään on keltaisia vl-NORTTISORMIA julistelemassa syntejä anteeksi.

Kaikki edellä esitetty pätee kaikkialle maailmaan. Mutta eikö SRK voisi tehostaa vl-lähetystyötä ja alkaa ponnekkaasti viedä kautta koko maailman viestiä:

VAIN ME voimme antaa synnit anteeksi. VAIN MEIDÄN kautta ihminen voi kokea sielun pelastuksen.

Saatais vähän kuhinaa Suomen lentoliikenteeseen, kun epäuskoisia uskovaisia alkaisi virrata Suomeen ja vl-rauhanyhdistyksille eri puolilta maailmaa kokemaan oikean syntien anteeksi saamisen ja sielun pelastuksen.

VAIN ME.

• heinolasta

Maallinen Saatanan tuomari Heinolasta purkaa patoutumiaan.

• kuitti_sivusta
        heinolasta kirjoitti:

Maallinen Saatanan tuomari Heinolasta purkaa patoutumiaan.

Melperihän kirjoitti täyttä asiaa. Kommentti perustui virallisiin vl-oppeihin.

• vl-teologia

Melperi kuvasi kauniisti vl-teologiaa ja vl-uskoa.

• tehdäänihmismielellä

Aloittaja on ymmärtänyt väärin. Hän kuvittelee,että uskominen on ihmisen tahdonalainen valinta. Niin ei ole, jos Jumala ei osoita armoaan, niin se on sitten siinä.
      Vaikka kuinka yrittäisit uskoa ja valita seurakuntasi omilla voimillasi, niin siitä ei ole mitään hyötyä. Usko on alusta loppuun Jumalan työ.
      Avauksessa kummastelet, kun maailma ei tajua olla vl-uskossa. Kovin on pimeän pirtin toiveajattelua, ei usko ole noin vaan otettavissa. Tällä palstalla on usein kirjoitettu, että Pyhä Henki on kuin tuuli, et tiedä mistä se tulee ja minne se menee, niinpä niin,mutta Pyhä Henki voi tarvittaessa estää, ettei hyvä sanoma etene.
      Ap. t. 16:6
      Ja he kulkivat Frygian ja Galatian maan kautta, sillä Pyhä Henki esti heitä julistamasta sanaa Aasiassa.

• Hienoa_nähdä

palstalla joskus näinkin raikas viesti.

• "Hän kuvittelee,että uskominen on ihmisen tahdonalainen valinta. Niin ei ole, jos Jumala ei osoita armoaan, niin se on sitten siinä."

Jumala kutsuu ihmistä ja Pyhä Henki vetää ihmistä pelastukseen.

MUTTA...

Jumalan pelastustarjouksen hyväksyminen tai hylkääminen ON ihmisen tahdonalainen valinta.
        Jumala EI PAKOTA ketään sisälle pelastukseen EIKÄ PAKOTA ketään pelastuksen ulkopuolelle.

Ihminen päättää itse!

Edellä normaaliin tyyliin valheellista vl-opetusta.

• Vähän_innovatiivista_aja
        melperi kirjoitti:

"Hän kuvittelee,että uskominen on ihmisen tahdonalainen valinta. Niin ei ole, jos Jumala ei osoita armoaan, niin se on sitten siinä."

MUTTA...

Jumalan pelastustarjouksen hyväksyminen tai hylkääminen ON ihmisen tahdonalainen valinta.
        Jumala EI PAKOTA ketään sisälle pelastukseen EIKÄ PAKOTA ketään pelastuksen ulkopuolelle.

Ihminen päättää itse!

Melperi puhuu asiaa! Peukut!

Mutta.

Olen ihmetellyt sitä että jos kerran SRK-uskovaiset (vanhoilliset lestadiolaiset) on ainoastaan ns. oikeassa hengessä niin miksi eivät päivitä omia nettisivuja edes Ranskaksi, Saksaksi ja vaikkapa Englanniksi näin alkuun. Sitten sinne saarnoja pyörimään ja tulkkaukset jos maailma alkaisi vihdoin tulla tunnon tuskiin ja tekisi ns. Vanhoillisten tyylisen parannuksen.

SRK luulisi osaavan uusia innovaatioita sillä siellä on ns. vanhoja yritysjohtajiakin muun muassa tekemässä ns. lähetystyötä...MUTTA srk nettisivut on vaan ns. suomenkieliset, tuntuu että ei ole oikeen haluakaan markkinoita tätä sielun autuusopetusta. Luulisi SRK haluavan tehdä niin sillä jumalan henki kuitenkin opettaa saarnaamaan kaikelle kansalle. MIKSI EI KAIKELLE KANSALLE SAARNATA? VAIKKA ON OLEMASSA TEKNIIKKA JA OSAAMINEN, TIETO JA TAITO?

kysympä vaan?

• epäuskoiselle

Onhan se nyt kumma sinun mölperin kanssa. En ole mikään vl, enkä sen opetuksen alainen. Mikä piru sinua vaivaa, ettet anna Raamatun mukaisille vastauksille niille kuulavaa arvoa. Olet epäuskoinen kirjaimeen sidottu, joten sinulle ei Raamatun sanoma avaudu, kun ei Pyhä Henki ole avaamassa. Pidät itsestään selvänä, että etsikon aika on koko elämän sivu, näin ei valitettavasti ole. Jumala armahtaa kenen tahtoo. Kaikkitietävänä Hän osoitta armonsa niille, joiden sydämessä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Oletan ,että olet helluntailainen. Etkö saa rauhaa sydämellesi, kun jatkuvasti olet tyrkyttämässä harhaisia oppejasi uskovaisten palstalla.Oletko paholaisen palvelija?Kuitenkin näyttää siltä, että kaikista uskonsuunnista vanhoillislestadiolainen opetus on eniten raamatunmukainen.

• Ei_ihminen
        melperi kirjoitti:

"Hän kuvittelee,että uskominen on ihmisen tahdonalainen valinta. Niin ei ole, jos Jumala ei osoita armoaan, niin se on sitten siinä."

MUTTA...

Ihminen päättää itse!

voi itse päättää. Jos Jumala ei anna armoaan niin ei anna.

• epäuskoiselle kirjoitti:

Onhan se nyt kumma sinun mölperin kanssa. En ole mikään vl, enkä sen opetuksen alainen. Mikä piru sinua vaivaa, ettet anna Raamatun mukaisille vastauksille niille kuulavaa arvoa. Olet epäuskoinen kirjaimeen sidottu, joten sinulle ei Raamatun sanoma avaudu, kun ei Pyhä Henki ole avaamassa. Pidät itsestään selvänä, että etsikon aika on koko elämän sivu, näin ei valitettavasti ole. Jumala armahtaa kenen tahtoo. Kaikkitietävänä Hän osoitta armonsa niille, joiden sydämessä on kaipuu Jumalan yhteyteen. Oletan ,että olet helluntailainen. Etkö saa rauhaa sydämellesi, kun jatkuvasti olet tyrkyttämässä harhaisia oppejasi uskovaisten palstalla.Oletko paholaisen palvelija?Kuitenkin näyttää siltä, että kaikista uskonsuunnista vanhoillislestadiolainen opetus on eniten raamatunmukainen.

"Kuitenkin näyttää siltä, että kaikista uskonsuunnista vanhoillislestadiolainen opetus on eniten raamatunmukainen."

Täyttä PASKAA!

Valahti varmaankin päästäsi palstalle.

"En ole mikään vl"

Miksi VALEHTELET?

Ai niin vanhoillislestadiolaiset saavat jo äidinmaidossa kyvyn ja halun VALEHDELLA.

VAIN ME.

• Oretna1
        melperi kirjoitti:

MUTTA...

Ihminen päättää itse!

Room. 9: 11-23:
        11-12 Jo ennen kaksospoikien syntymää, ennen kuin he vielä olivat tehneet mitään hyvää tai pahaa, Jumala sanoi Rebekalle: "Vanhempi on palveleva nuorempaa." Näin Jumala osoitti, että hänen suunnitelmansa perustui hänen omaan valintaansa, ei ihmisen tekoihin vaan kutsujan tahtoon.
        13 Onhan kirjoitettu: "Jaakobia minä rakastin, mutta Esauta vihasin."
        14 Mitä me tähän sanomme? Ei kai Jumala ole epäoikeudenmukainen? Ei suinkaan.
        15 Hän sanoo Moosekselle: "Minä armahdan kenet tahdon ja osoitan laupeutta kenelle tahdon.
        16 Ratkaisevaa ei siis ole, mitä ihminen tahtoo tai ehtii, vaan se että Jumala armahtaa.
        17 Kirjoituksissa sanotaan faraolle: "Sen vuoksi minä korotin sinut, että sinun kohtalossasi osoittaisin voimani ja että minun nimeäni julistettaisiin koko maailmassa."
        18 Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.
        19 Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan."
        20 Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?"
        21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten?
        22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.
        23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten.

• Oretna1 opettaa predestinaatio-oppia = Jumala on etukäteen valinnut tietyt ihmiset pelastukseen ja tietyt ihmiset kadotukseen.

Minun Jumalani ei ole tuollainen JULMURI. Minun Jumalani kutsuu ihmistä sisälle pelastukseen ja antaa ihmisen ITSENSÄ päättää, hyväksyykö hän kutsun vai hylkääkö hän sen.

Joh. 11:

" 25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
        26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

Joh. 3:16

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

• rakkaudeton_
        melperi kirjoitti:

Oretna1 opettaa predestinaatio-oppia = Jumala on etukäteen valinnut tietyt ihmiset pelastukseen ja tietyt ihmiset kadotukseen.

Minun Jumalani ei ole tuollainen JULMURI. Minun Jumalani kutsuu ihmistä sisälle pelastukseen ja antaa ihmisen ITSENSÄ päättää, hyväksyykö hän kutsun vai hylkääkö hän sen.

Joh. 11:

" 25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

"16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Melperin jumala on epäjumala.

• kaikkitietävä
        melperi kirjoitti:

Oretna1 opettaa predestinaatio-oppia = Jumala on etukäteen valinnut tietyt ihmiset pelastukseen ja tietyt ihmiset kadotukseen.

Joh. 11:

Oretna1 on oikeassa.
        Room.8:29 Sillä ne, jotka hän on edeltätuntenut, hän on myös edeltämäärännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että hän olisi esikoinen monien veljien joukossa;

• >>Tieten tahtoen elävät synnissä ja joutuvat helvettiin kaikki miljardit ihmiset! ** Lukumäärää ei kukaan tiedä, sillä vain Uudestisyntyneet Kristityt, Pyhät pelastuvat.
      Joh 3; 3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."
      Huomioi kuitenkin se, että Iankaikkisuus on Isrelissa;
      Ilm 21
      1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
      2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
      3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
      4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."

Taivaassa on vain Temmatut vaivan ajan, 7 vuotta.
      Se ei ole Lottovoitto, van Uskon ja Tekojen voitto; . 2 Korinttolaiskirje:

5:10 Sillä kaikkien meidän [uskovaisten!] pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
      Saamme tuomiolla täyden palkan, uskon ja tekojemme mukaan.
      Lestadiolaisuushan halventaa Pyhiä tekoja, josta Jeesuksen veli Jaakob sanoo; - Usko ilman tekoja on turhaa.
      >>Kun tässä maailmassa on syntien anteeksiantamisen avainten valta vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolaisilla.** Se valta on juuri yhtä suuri kun saatanalla, ei yhtään enempää, mitä Jeesus antaa ”siimaa”.
      Voisitko mainita yhtään kohtaa Raamatussa, jossa ”synnit anteeksi” vie Iankaikkisuuteen.
      Et sata varmasti löydä.
      Puhut kuolinvuoteesta, ja synnin anteeksi antamisesta vl- löpinällä?
      Jos otat Jeesuksen vastaan, omana ratkaisuna vaikka viittä minuuttia ennen kuolemaa, on osoite sama kun Ristin ryövärillä.
      Otetaan esimerkki, antoiko Jeesus Ristin ryövärille synnit anteeksi, vai riittikö usko Jeesukseen Herrana.
      Vaikka SRK on kuinka mahtava, mutta se on savikossa rypevä sammakko, ilman uskoa Jeesukseen, ja se pitää tunnustaa Ihmisten edessä.
      Matt 10; 32 "Joka tunnustautuu minun omakseni ihmisten edessä, sen minäkin tunnustan omakseni Isäni edessä taivaissa.
      Se on liian kova juttu aloittajalle.
      >>>Näin minulle on opetettu. ** Tämä on ainut tosi, jonka kirjoitat. Näin ne pakanat tekevät. Harhauttavat etsivän ihmisen.
      Se tie vie helvettiin.

• saastaamikäsaastaa

Kempeleen pelle sai purkautua.

• eingeti
        saastaamikäsaastaa kirjoitti:

Kempeleen pelle sai purkautua.

Kukahan se pelle on?

Mieti hieman.

Älä arvostele kirjoittajaa, vaan textiä, jos osaat kirjoittaa.

• srk-ERISEURA

Käsitykseni mukaan suurin osa Vietnamin ja Nepalin ihmisistä ei koskaan ole kuullutkaan mistään lestadiolaisuudesta. Ovatko he siten kadotukseen tuomittuja, kun ei ole Viljon lahkon edustajan kautta tullut synninpäästö. Myös Venezuelassa ja Zimbabvessa ja Egyptissä elää miljoonia ihmisiä, joiden suurin tragedia on, etteivät ole kohdanneet vanhoillista eivätkä päässeet sisälle "Jumalan valtakuntaan". Kuinka monta miljardia on SRK-eriseuran ulkolähetysbudjetti. Täytyy olla iso budjetti, jos todella dogmi on se, että "KAIKILLE MAAILMAN IHMISILLE VAIN SRK-VANHOILLINEN VOI JULISTAA JUMALALLE KELPAAVAN SYNNINPÄÄSTÖN."

• kukajaksaanäidenkans

Kun nyt luemme esm sen peinoisevankeliumin, niin sanokaas kuka ihminen jää sen sanoman ulkopuolelle?

Ja arvallako Jumala vetelee kenelle se usko annetaan ja kelle ei, pysyen samalla evankeliumin sanan sisällä?!

eli lopettakaa jo tuo hölmöily ...on täysin jumalan työ..plaa plaa... tottakai koko pallo on Jumalan työ, mutta sanokaas sitten kuka se on tullut uskolle kuulaiseksi nukkuessaan noin vaan ilman omia valintoja häh kertokaa pöllöt!

• EtsitköPassia

Vain vanhoillinen on uskomassa. Ihan sama onko Venezuelan tai Nicaraguan passi. Taivaaseen pääsee vain VL-passilla.

Ei Poikkeuksia!

E. P.

• kavelyaskel

Miten voi elää jatkuvassa puntaroinnissa joka askeleella, mikä on syntiä, mikä ei.
      TV on tuotu jokaiseen kauppaan, vilaus TV kuvaa synnillistää-- ja taas on synninpelko,
      joudunko helve.ttiin jos heti kuolen.
      Synnillinen musiikki kuuluu joka paikassa, ja taas synnintuntoon rytmimusiikista.
      Ikisyyllistäminen toisia, kun itse on huono-osainen on vl tapa elää-- synninpelossa.
      Voikohan typerämpää VAIN ME "luokseen tulla" enää lapsen ajatus aikuiseen.

• EveliinaR

Vl vain me oppihan todistaa Raamatun valossa että heillä ei ole Totuuden Henkeä, koska Hän ei voi valehdella.

Jeesus ei tulisi koskaan takaisin jos Vl:ien vain me oppi olisi totta.

SRK jää järjestämään suviseurojaan tänne kun Jeesus noutaa omat seuraajansa.

Kunpa Vl:ien silmätkin aukeaisivat omahyväisyydestä aitoon parannukseen eikä jäisi höpö höpö parannuksen asteelle.

Onneksi on muutama oikea kristittykin joukossa. Tulee mieleen viime pyhän aihe kun Aabraham rukoili ettei koko porukkaa tuhottaisi jos on edes muutama vanhurskas joukossa.

• Totta kirjoitit.

Mutta kenttä on kova, sillä vl-herätysliikkeen taustavoimina ovat saatana ja SRK.

• tämän_suolisto-
        melperi kirjoitti:

Totta kirjoitit.

Mutta kenttä on kova, sillä vl-herätysliikkeen taustavoimina ovat saatana ja SRK.

kaasupurkauksen jälkeen täytyy avata ikkuna

• karikoskiranta

"" Miksi koko maailma ei tajua olla VL-uskossa ? ""

Siihen lähetystyöhän eivät SRK:n rahkeet riitä, kun ei riitä edes koko Suomen evankeliointiin. Työmiehiä liian vähän ja liian laiskoja!!!

• jahänsäätiheille

"Ja hän sanoi heille: 'Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa'." (Luuk. 10:2)

"Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " (Matt. 10:16)

"Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan;
        He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa; 'mutta älkää pukeko kahta ihokasta yllenne'. "(Mark. 6:8-9)

"Ja missä teitä ei oteta vastaan, eikä teitä kuulla lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomutkin jaloistanne todistukseksi heitä vastaan." (Luuk. 9 : 5)

"Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin." (Luuk. 10:12)

http://www.finbible.fi/38alaviite/Luukas/Luukas10.htm

• korinttolaiskirje
        jahänsäätiheille kirjoitti:

"Ja hän sanoi heille: 'Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa'." (Luuk. 10:2)

"Katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle; olkaa siis älykkäät kuin käärmeet ja viattomat kuin kyyhkyset. " (Matt. 10:16)

"Ja hän sääti heille, etteivät saaneet ottaa matkalle muuta kuin ainoastaan sauvan;
        He saivat kuitenkin sitoa paula-anturat jalkaansa; 'mutta älkää pukeko kahta ihokasta yllenne'. "(Mark. 6:8-9)

"Ja missä teitä ei oteta vastaan, eikä teitä kuulla lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomutkin jaloistanne todistukseksi heitä vastaan." (Luuk. 9 : 5)

"Totisesti minä sanon teille: Sodoman ja Gomorran maan on tuomiopäivänä oleva helpompi kuin sen kaupungin." (Luuk. 10:12)

http://www.finbible.fi/38alaviite/Luukas/Luukas10.htm

"Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: 'Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille, sillä Isä, näin on sinulle hyväksi näkynyt'." (Luuk. 10:21)

"1 Kor. 1:26-29 Sillä katsokaa, veljet, omaa kutsumistanne: ei ole monta inhimillisesti viisasta, ei monta mahtavaa, ei monta jalosukuista," (1 Kor. 1: 26)

"Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
        vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme." (1 Kor. 2:6-7 )

"Sen, mikä on hulluutta maailmalle, sen Jumala valitsi saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, sen Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään,
        ja sen, mikä maailmassa on halpasukuista ja halveksittua, sen Jumala valitsi, sen, joka ei mitään ole, tehdäksensä mitättömäksi sen, joka jotakin on, ettei mikään liha voisi kerskata Jumalan edessä. (1. Kor. 1: 27-29)

• topitjan

Eipä tuohon ole lisättävää.

• uskomassa49

Uskoon tulo ei ole ihmisen teko, vaan Jumalan teko. Jos ihminen saisi itse päättää, olisiko uskossa, niin varmaan kaikki olisivat silloin uskomassa.

• melperi

"Jos ihminen saisi itse päättää, olisiko uskossa, niin varmaan kaikki olisivat silloin uskomassa."

Täyttä ROSKAA kirjoitit!

Lue minun aiempi kommentti tästä ketjusta, niin tiedät, miten asiat menevät.

• Totuus.esiin.nyt

Niinhän sinulle tietystikin on opetettu, mutta oletko tarkistanut Raamatusta, onko opetukset oikein ja onko Raamtussa mainittu, että vai vl -uskoiset pelastuu?

Mitäs Raamattu opettaa?

Se opettaa, että jokainen, joka uskoo Jeesukseen (siis kuka tahansa), sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtyynyt kuolemasta elämään.

Lopettakaa siis tuo perk.eleellinen harhan julistus, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.

• terotiitinen

"" Lopettakaa siis tuo perk.eleellinen harhan julistus, tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi. ""

Juuri näin !! Uskokaa evankeliumi ( se, että Jeesus Kristus on sovittanut syntimme ja saamme uskossa Hänen nimensä tähden ne anteeksi), eikä synninpäästön tähden!

• tukiprinssi

Vilaus ABC huoltoasemalla TV vie kadotukseen.
      Hienoa.
      Mikset tee parannusta, kun vilasit, oliko toinen vl hukassa, kuinka kauan elit
      synnissä kun vilasit ABC televisiota. hel.vettiinhän siitä menee, jos vilauskin
      katselee.

Monet miljardit ovat viisaita, ota huomioon.......

Vaihtoehtoina on satojatuhansia eri uskontohaaroja, uusia tulee, ja pois häviää, kaikilla sama stoori, että VAIM ME pääsemme taivaaseen.
      Suomi on "Suhmuran Santra" pienenä kikkarona, jota maailma ei edes tiedä missä piileksimme...............

-------------

• ttkkl

VJ:l'isten pitäsii joka päivä julistaa koko maailmalle synnit anteeksi, jotta olisivat Jumalan kuvia. Päivämiehessä oli kirjoitettuna:"Jumala julistaa joka aamu kaikki synnit anteeksi!"

• KTSEiKirj

Suhtaudun varauksella pedofiililahkon hokkuspokkus rituaaleihin ja vastaan: "Kiitos ei!"

• sdfghgfdsasdfghfdsa

noku ne ei taju tätä

open.ge.tt/1/files/7e8H2yR1/0/blob?download

• tajuamineneioleitsestä

Epäuskoisten luonnollisilla silmillä on peite: "Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen." (2. Kor. 4:3.) Pelastuvia aikuisia ei ole paljon suhteessa ihmisten määrään: "Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?" (Luuk. 18:8.)

• VarokaaSitä

Vanhoillislestadiolainen herätysliike on saatanan äpärä täällä Suomessa.

• ErkkiPiispa

Elätkö Paatumuksessa?

E. P. (Ei Paatunut)

• Anonyymi

Kiljuva jalopeura käy ympäri etsien, kenen hän saisi niellä. Oliko kyse rakastavasta anteeksiantavasta jumalasta vai jostain palvontaa vaativasta hirviöstä.

• Anonyymi

Koita nyt päättää käännös virheistä kumpi on Jumala elukka vai ihminen ja Jumala. Mutta kumpi on jalopeura se jalo vai peura mikä on kauris. Ja yrität peurasta vääntää leijonaa niin kumpi perkele vai Jumala poika Jeesus on elukka leijona vai paha henki demoni elukkaleijona vai peura. Kun on väärennetty kieroon kirjoituksia eri lahkoissa niin on. Jumalastakin tehty elukka. Egyptin tyyliin. RAM Jumala aurinko. Vertauskuvana otettu tosissaan ja hysteriassa huudetaan.

• Kuka on Uudessa Testamentissa anteeksi synnit antanut toiselle ihmiselle?

Jos avaat sen? Ja miksi juuri te, eihän nteillä ole Jeesustakaan kaikkivaltiaana.

Sinut on johdettu täysin harhaan, ja kysyn, missä kävit Upotuskasteella, ja kuka kastoi?

Uskotko lahkoja, vai Jeesusta, siinä on lehmän menevä aukko Jeesusken eduksi.

• Anonyymi

Et taida mikään asiantuntija olla olenhan jumalalle vanhempieni poika johannes puolikas ei kokonaan
        Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle

• Anonyymi kirjoitti:

Et taida mikään asiantuntija olla olenhan jumalalle vanhempieni poika johannes puolikas ei kokonaan
        Jos te vapautatte jonkun synnit, ne vapautetaan hänelle

Katsotaan tämä sinun vastauksesi ensin?
        Oliko Johannes puolikas? Mistä kohti poikki?

Kerrro takemmin, mutta missä kohti Raamattua joku saatnaa toiselle synnit anteeksi?

Laita vaikka jae näkyviin??

Tuo palanallinen leikki, että jaetaan kavreille jopa padofilit anteeksi, todellisuudessa Jumalan pilkkana tulee molempien kannettavaksi.

Älä arvioi minun kompetenssiani? Jos on aihetta, laita esille, missä olen väärässä.

• Anonyymi
        pinnasänky kirjoitti:

Katsotaan tämä sinun vastauksesi ensin?
        Oliko Johannes puolikas? Mistä kohti poikki?

Kerrro takemmin, mutta missä kohti Raamattua joku saatnaa toiselle synnit anteeksi?

Laita vaikka jae näkyviin??

Tuo palanallinen leikki, että jaetaan kavreille jopa padofilit anteeksi, todellisuudessa Jumalan pilkkana tulee molempien kannettavaksi.

Älä arvioi minun kompetenssiani? Jos on aihetta, laita esille, missä olen väärässä.

"Tuo palanallinen leikki, että jaetaan kavreille jopa padofilit anteeksi, todellisuudessa Jumalan pilkkana tulee molempien kannettavaksi."
        Upoksissa sanat solmussa?

• Anonyymi

Kunpa etes Putini porukkansa kannssa ummärtäis tämän assian.

• Anonyymi

Putte kuuluu omiin harhaoppi lahkoihinsa ja BUDHAAN. Hindujen vaikutusta. Älkää sanoo ketään isäksi / jumalaksi/ mestariksi kuin Jeesusta.

• Anonyymi

Taas me vain lahko ! Väärä opettaja. Jeesus ei puhu mitään mistään lestoista.

• Mietin asiaa, ja katsoin Raamatusta, siellä se sanottiin selvästi;

Joh. 6:44 Ei kukaan voi tulla minun luokseni, ellei Isä, joka minut on lähettänyt, vedä häntä. Sen, joka tulee, minä herätän viimeisenä päivänä.

Siinä se on selvä syy.

• Anonyymi

Raamattu lukemalla ei tulla uskoon ja toisekseen se on juutalaisten kirja ja hebrealaiset huusi ristiin naulitse ja Herodes katkas Johanneksen I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat=Martti Luther cili poliisin rippiteos poistuu ensi yönä näin se Herodes huusi ja tappo omaa kansaansa ja 6 000 000 juutalaista eiku hebrealaista juutalaista eiku siis 280 000 eiku 10 juutalaista vai oliko kuusi vai oliko kristityitä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamattu lukemalla ei tulla uskoon ja toisekseen se on juutalaisten kirja ja hebrealaiset huusi ristiin naulitse ja Herodes katkas Johanneksen I have nothing to offer but blood, toil, tears and sweat=Martti Luther cili poliisin rippiteos poistuu ensi yönä näin se Herodes huusi ja tappo omaa kansaansa ja 6 000 000 juutalaista eiku hebrealaista juutalaista eiku siis 280 000 eiku 10 juutalaista vai oliko kuusi vai oliko kristityitä

Ihmiset vaan sotii

• Anonyymi kirjoitti:

Teoligan tunnen kuymmeniä, jotka ovat tulleet itse lukemalla uskoon ja läytäneet Jeesuksen, sen ja oikein vaelluksen vuoksi koko Kirja on kirjoitettu.

Juutalaiset huuisvat niin, eikä henrealaisista putua missään, ja jos olis puhut, olist varmaan laittanut jakeita näytyiksi, kuten edelliseenkin.

Näma on pakanallista haraa.

Muutenkin, Herodeshan ei ollut kansaan kuuluva johtaja, ja liian sekva vastattavaksi

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      136
      3975
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      88
      1952
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1841
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      54
      1438
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1432
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      132
      1358
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1302
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      70
      1186
    9. Mitä toivot

Tulevilta päiviltä?
      Ikävä
      69
      1053
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      115
      1040
    Aihe