Miksi iso auto?

MB S 320

Kumpi on teille tärkeämpää, säästää muutama markka bensakuluissa vai säästää oma henki mahdollisessa onnettomuudessa? Älkää kysykö miksi ajan mielummin isolla autolla joka kuluttaa pari litraa enemmän polttoainetta kuin joku pikkuauto. Tai no ehkä muutaman litran enemmän...

14

2020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KAja

      Mä ostaisin sport- coupen jos ei olis perhettä tai työtä missä tarvii kuljetella ihmisiä (ei taxi).
      Jos mul olis isompi perhe kun nyt 3 henkee niin sit pitäsi ostaa isompi auto. Nyt on uus kolmesatanen bemu alla ja se on hyvä ja tarpeeks tilava ja turvallinen kun on airbagejakin kahdeksan.

      • Au!!!

        Pienikulutuksinen auto, ja edullinen kaiken lisäksi. Mitä sitä omasta hengestä... ;-)


    • s320=700k mk, m5=700k mk

      loppuivatko rahat kesken kun et saanut suurempaa konetta "johto(hah) tähteesi"? eihän noin iso paatti liiku noin pienellä koneella.
      Turpa tukkoon ja rahaa säästämään!

      • tosi isolla autolla ajava yli

        Ei ole totta!!!Taas pojat, jotka ovat saaneet alleen "ison auton" kuvitte-
        levat, että pikkubemarit(joista on älykkäästi poistettu takaa tyyppitunnukset)olisivat jotain elämää suurempia asioita....
        Hankkikaa oikeasti iso auto ja puhukaa vasta sitten..ja sen verran kai pitäis olla itsetuntoa, että kehtaa jättää tyyppimerkinnän paikalleen...

        "Tosi isolla autolla ajava yli 2-metrinen"


      • MarquisdeSaab
        tosi isolla autolla ajava yli kirjoitti:

        Ei ole totta!!!Taas pojat, jotka ovat saaneet alleen "ison auton" kuvitte-
        levat, että pikkubemarit(joista on älykkäästi poistettu takaa tyyppitunnukset)olisivat jotain elämää suurempia asioita....
        Hankkikaa oikeasti iso auto ja puhukaa vasta sitten..ja sen verran kai pitäis olla itsetuntoa, että kehtaa jättää tyyppimerkinnän paikalleen...

        "Tosi isolla autolla ajava yli 2-metrinen"

        Ahtaitahan nuo bemarit ovat kuin p...reiät, ainoat isot asiat muissa kuin 700-sarjassa lienevät polttoaineen kulutus ja hinta... sen kummemmin kuitenkaan bemareita mollaamatta, on niitä meidänkin perheessä ollut ja ei paljon ole pahaa sanottavaa.

        Tuo tyyppimerkintöjen poistaminen on aikas kumma juttu... tuntuu vaivaavan useimpien saksalaisten premiumautojen kuskeja... joku joskus sanoi että ei auto houkuttele varkaita kun ei tyyppimerkinnästä näe heti että se on kalliimman pään malli... oma päätelmäni kuitenkin on ollut että halvemman pään malleista ne merkinnät pois revitään, kukas sitä nyt naapurille haluaa mainostaa että ei se pankki lainannut kun 316:n verran, ehkä seuraavalla kerralla sitten jo 320.


      • ODE
        MarquisdeSaab kirjoitti:

        Ahtaitahan nuo bemarit ovat kuin p...reiät, ainoat isot asiat muissa kuin 700-sarjassa lienevät polttoaineen kulutus ja hinta... sen kummemmin kuitenkaan bemareita mollaamatta, on niitä meidänkin perheessä ollut ja ei paljon ole pahaa sanottavaa.

        Tuo tyyppimerkintöjen poistaminen on aikas kumma juttu... tuntuu vaivaavan useimpien saksalaisten premiumautojen kuskeja... joku joskus sanoi että ei auto houkuttele varkaita kun ei tyyppimerkinnästä näe heti että se on kalliimman pään malli... oma päätelmäni kuitenkin on ollut että halvemman pään malleista ne merkinnät pois revitään, kukas sitä nyt naapurille haluaa mainostaa että ei se pankki lainannut kun 316:n verran, ehkä seuraavalla kerralla sitten jo 320.

        Itselläni on 540, eipä lue takapaksin kannessa mitään. Itselleni on aivan sama kuka kuvittelee ja mitä, minähän sillä autolla ajan.


      • S-TYPE
        MarquisdeSaab kirjoitti:

        Ahtaitahan nuo bemarit ovat kuin p...reiät, ainoat isot asiat muissa kuin 700-sarjassa lienevät polttoaineen kulutus ja hinta... sen kummemmin kuitenkaan bemareita mollaamatta, on niitä meidänkin perheessä ollut ja ei paljon ole pahaa sanottavaa.

        Tuo tyyppimerkintöjen poistaminen on aikas kumma juttu... tuntuu vaivaavan useimpien saksalaisten premiumautojen kuskeja... joku joskus sanoi että ei auto houkuttele varkaita kun ei tyyppimerkinnästä näe heti että se on kalliimman pään malli... oma päätelmäni kuitenkin on ollut että halvemman pään malleista ne merkinnät pois revitään, kukas sitä nyt naapurille haluaa mainostaa että ei se pankki lainannut kun 316:n verran, ehkä seuraavalla kerralla sitten jo 320.

        On muuten myös monia S600 mesejä joista on otettu tyyppimerkintä pois. taitavat olla niin tolloja.


      • JM
        S-TYPE kirjoitti:

        On muuten myös monia S600 mesejä joista on otettu tyyppimerkintä pois. taitavat olla niin tolloja.

        No mitä väliä sillä on jos
        S600 merkintä on poistettu?-)

        Kyllähän se nyt jo tajuaa, että kyseessä on hiukan tyyriimpi auto, kun uusi S-sarjan mersu on liikenteessä. Onhan se tietysti totta, että hinnassa, tehossa ja varustelussa on eroja S320CDI S600
        ,mutta kyllä tuolla pienimmälläkin dieselillä kehtaisi ajaa. ;)

        Minusta jo tuolla autolla ilman tyyppimerkintöjä antaa kuvan, että
        rahaa on ihan mukavasti siunaantunut.
        Siinä vaiheessa kun on varaa ostaa tuollainen auto niin pröystäilyyn ja pullisteluun ei ole enää niin suurta tarvetta. Sen verran rivakoita, ylellisiä ja kalliita nuo kaikki mallit ovat.


      • Keijo
        S-TYPE kirjoitti:

        On muuten myös monia S600 mesejä joista on otettu tyyppimerkintä pois. taitavat olla niin tolloja.

        Tyyppimerkintä ei ole vakiovaruste. Köyhän kansan autoissa se on.


      • jr
        Keijo kirjoitti:

        Tyyppimerkintä ei ole vakiovaruste. Köyhän kansan autoissa se on.

        Olen huomannut että keskieurooppa belgia, saksa, tyyppimerkintöjä ei paljoa harrasteta,
        Arabimaissa, emiraatit, saudit, taas tyyppimerkinnät ovat ja monesti aidosti kullattuja. Yleensä siellä auton hintaa ja uutuutta liioitellaan mm penkeissä muovit vielä vuoden jälkeen ja tehtaan muovien mentyä ostetaan uudet. Viivakoodi(tms tehtaan lähetyskoodi) tarra tuulilasissa etc...

        Kumpi tapa kivempi siihen en ota kantaa


      • MarquisdeSaab
        Keijo kirjoitti:

        Tyyppimerkintä ei ole vakiovaruste. Köyhän kansan autoissa se on.

        Niin... mitä sitten lienevätkin nuo köyhän kansan autot.

        Oma havaintoni on ollut, ikäväkseni, että saksalaisilla on tyylitaju alkanut kadota lopullisesti... ennen esim mersut olivat varsin tyylikkäästi esim 200D tai 200E... ei muuta, nyt on tuon numeron perään alkanut ilmaantua kirjaimia niin tyyppimerkintä alkaa kalskahtaa kaukoidän tuotteelta... en ihmettele että kukaan ei halua autonsa perässä lukevan esim cdi, saman tyylisiä tekstejähän on joka toisessa japsissa ja ranskattaressa. Tosin Mersun ja BMW:n tapa ilmoittaa moottorin koko tyyppimerkinnässä on aina ollut hieman korni.

        Itse pidin Saabin ja Volvon tyylejä ilmoittaa auton malli varsin tyylikkäinä... yksinkertaisesti kerrotaan malli, ei turhaa prassailua moottorin koolla ym... mallinhan toisaalta nyt tunnistaa sokeakin kepillään. Tosin ovat ruotsin pojatkin lipsuneet viimeaikoina ja volvojen persuuksissa on kaikenmaailman 2.4i ym tarroja. Saabin loppupään 9000-sarja tuli aina vakio tyyppimerkinnöillä... perässä luki joko 9000CS tai 9000CD... rahalla kait sai lisä hilpeitä. Esimerkiksi omassa Aerossani ei missään lue Aero, ainoastaan 9000CS... eikä siihen ikinä ole mitään Aero tarroja edes ollut saatavana... tyylikästä.


      • viper
        MarquisdeSaab kirjoitti:

        Niin... mitä sitten lienevätkin nuo köyhän kansan autot.

        Oma havaintoni on ollut, ikäväkseni, että saksalaisilla on tyylitaju alkanut kadota lopullisesti... ennen esim mersut olivat varsin tyylikkäästi esim 200D tai 200E... ei muuta, nyt on tuon numeron perään alkanut ilmaantua kirjaimia niin tyyppimerkintä alkaa kalskahtaa kaukoidän tuotteelta... en ihmettele että kukaan ei halua autonsa perässä lukevan esim cdi, saman tyylisiä tekstejähän on joka toisessa japsissa ja ranskattaressa. Tosin Mersun ja BMW:n tapa ilmoittaa moottorin koko tyyppimerkinnässä on aina ollut hieman korni.

        Itse pidin Saabin ja Volvon tyylejä ilmoittaa auton malli varsin tyylikkäinä... yksinkertaisesti kerrotaan malli, ei turhaa prassailua moottorin koolla ym... mallinhan toisaalta nyt tunnistaa sokeakin kepillään. Tosin ovat ruotsin pojatkin lipsuneet viimeaikoina ja volvojen persuuksissa on kaikenmaailman 2.4i ym tarroja. Saabin loppupään 9000-sarja tuli aina vakio tyyppimerkinnöillä... perässä luki joko 9000CS tai 9000CD... rahalla kait sai lisä hilpeitä. Esimerkiksi omassa Aerossani ei missään lue Aero, ainoastaan 9000CS... eikä siihen ikinä ole mitään Aero tarroja edes ollut saatavana... tyylikästä.

        Se on makuasia, mitä kukin pitää tyylikkäänä. Minun mielesta auto kuin auto on tyylikkäin silloin, kun perseessä ei ole mitään mallimerkintöjä. Hinnasta riippumatta.


    • nostomies

      puppista

    • e46 325i

      höpötät jostain markoista? Ne on vaihtunu euroihin jo ajat sitten! Mee hoitoon!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      76
      979
    2. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      748
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      81
      725
    4. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      724
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      43
      699
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      106
      652
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      111
      563
    8. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      46
      552
    9. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      498
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      498
    Aihe