kolinaa konehuoneen suunnalta

kolikoli

Subaru forester -09 diesel kolahtelee startatessa sekä kun lähtee eteenpäin liikkeelle. Jotenkin tuntui vielä kuin ratin ollessa vasemmalle käännettynä liikkeellelähtökolina olisi kovempaa kuin ratin ollessa oikealle tai suorassa.

Taaksepäin liikkeelle lähdettäessä ylimääräistä kolahtelua ei kuulu, joten ääni ei voi olla moottorin sisältä / itse moottoriperäistä. Muuten käy yhtä nätisti kuin ennenkin.

Samoin jonkinlaista kolinaa kuuluu kun moottorilla vedättää tai ripeämmin kiihdyttää. (eli silloin kun dieselibokseri tärisee ja vääntyilee enemmän paikoillaan kuin tasakaasulla ajossa)



Onko kenelläkään kokemuksia / tietoa, mikä voisi olla? Moottorin kiinnityskumit väljät? Joku apulaite huonosti kiinni? Alusta- tai vaihteistoperäisiä äänet eivät myöskään voi olla, sillä ne starttauskolauttelut ?, kun kone heilahtelee kunnolla käyntiin lähtiessään.

9

264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fore-10

      Kuuluu asiaan,kylmänä kun pistää koneen käymään nii sekunnin kaks kuuluu"läkätys".se johtuu jakoketjun hyd .kiristimestä,eli kovaa ajua vaan.

    • sdfredf

      Pakoputkihan se siellä kolisee.

      • klonk-klonk

        Pääseekö kone-laatikko heilumaan startatessa sen verran, että pakoputkiston joku osa kolahtelee runkoon kiinni. Kannattaa tarkastaa altapäin, onko putki kolahtanut jonnekin ja vääntynyt tai onko joku kumilenkkikannatin poikki tai pakoputken ja alustan välinen suojus irti.
        Minä aloittaisin noista ei se vielä maksa mitään.


      • kolikoli

        kiitokset asiallisille vastaajille. Täytyy aloittaa altapäin katselut viikonloppuna. Auto rampeille ja kaveri starttailemaan. Josko se olisi vaikka joku yksinkertainen pakoputken kiinnityskumi -juttu.

        Uudet äänet laittaa aina epäilemään pahinta.


    • Bokseripoks

      Oma diesel Subaruni dieselkone hajosi, kun mittarissa oli n. 230 tkm. Syynä oli runkolaakerin pettäminen - subaru dieselin tyyppivika. Näistä on paljon juttua mm. tällä palstalla.

      • kolikoli

        just tämmösiä asioitahan ne kolahtelut laittaa epäilemään. Älä lietso pakokauhua! Kone paskaksi ja monen tonnin remontti / vaihtokone.

        No on se nyt jo pari viikkoa normaalisti toiminut ylimääräisten ääntenkin kanssa, että tuskin se mitään äärettömän vakavaa on. Viikonloppuna katsellaan alle.

        140 tkm mittarissa


    • kolikoli

      Melko harmiton pakoputkiperäinen ääni se oli. Yks "klemmari" pakoputken ympäriltä oli katkennut ja kääntynyt niin, että sen kiristysruuvi kolkutti kallistuksenvaimennintankoon.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8316
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe