Subaru forester -09 diesel kolahtelee startatessa sekä kun lähtee eteenpäin liikkeelle. Jotenkin tuntui vielä kuin ratin ollessa vasemmalle käännettynä liikkeellelähtökolina olisi kovempaa kuin ratin ollessa oikealle tai suorassa.
Taaksepäin liikkeelle lähdettäessä ylimääräistä kolahtelua ei kuulu, joten ääni ei voi olla moottorin sisältä / itse moottoriperäistä. Muuten käy yhtä nätisti kuin ennenkin.
Samoin jonkinlaista kolinaa kuuluu kun moottorilla vedättää tai ripeämmin kiihdyttää. (eli silloin kun dieselibokseri tärisee ja vääntyilee enemmän paikoillaan kuin tasakaasulla ajossa)
Onko kenelläkään kokemuksia / tietoa, mikä voisi olla? Moottorin kiinnityskumit väljät? Joku apulaite huonosti kiinni? Alusta- tai vaihteistoperäisiä äänet eivät myöskään voi olla, sillä ne starttauskolauttelut ?, kun kone heilahtelee kunnolla käyntiin lähtiessään.
kolinaa konehuoneen suunnalta
9
382
Vastaukset
- Fore-10
Kuuluu asiaan,kylmänä kun pistää koneen käymään nii sekunnin kaks kuuluu"läkätys".se johtuu jakoketjun hyd .kiristimestä,eli kovaa ajua vaan.
- sdfredf
Pakoputkihan se siellä kolisee.
- klonk-klonk
Pääseekö kone-laatikko heilumaan startatessa sen verran, että pakoputkiston joku osa kolahtelee runkoon kiinni. Kannattaa tarkastaa altapäin, onko putki kolahtanut jonnekin ja vääntynyt tai onko joku kumilenkkikannatin poikki tai pakoputken ja alustan välinen suojus irti.
Minä aloittaisin noista ei se vielä maksa mitään. - kolikoli
kiitokset asiallisille vastaajille. Täytyy aloittaa altapäin katselut viikonloppuna. Auto rampeille ja kaveri starttailemaan. Josko se olisi vaikka joku yksinkertainen pakoputken kiinnityskumi -juttu.
Uudet äänet laittaa aina epäilemään pahinta.
- Bokseripoks
Oma diesel Subaruni dieselkone hajosi, kun mittarissa oli n. 230 tkm. Syynä oli runkolaakerin pettäminen - subaru dieselin tyyppivika. Näistä on paljon juttua mm. tällä palstalla.
- kolikoli
just tämmösiä asioitahan ne kolahtelut laittaa epäilemään. Älä lietso pakokauhua! Kone paskaksi ja monen tonnin remontti / vaihtokone.
No on se nyt jo pari viikkoa normaalisti toiminut ylimääräisten ääntenkin kanssa, että tuskin se mitään äärettömän vakavaa on. Viikonloppuna katsellaan alle.
140 tkm mittarissa
- kolikoli
Melko harmiton pakoputkiperäinen ääni se oli. Yks "klemmari" pakoputken ympäriltä oli katkennut ja kääntynyt niin, että sen kiristysruuvi kolkutti kallistuksenvaimennintankoon.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984