Miten käy Blue1:n syksyllä kun nykyiset koneet lähtevät uusille omistajille. Sas:lta ei ole tiedossa korvaavia koneita Pulun liikennöintiin. Laitetaanko ovet kiinni?
Katkeaako Pulun lento?
5
126
Vastaukset
- Aviationsucks
Näin se valitettavasti on. Blue1:n toiminta loppuu, ja piste.
- HinuriSukeltaa
Marraskuun alkuun saakka on lentoja joten nyt kannattaa lentää kun vielä onnistuu. Alkaa olla harvinaisia Euroopassa nuo takatuupparikoneet.
- Kyyhkyinen
Koneet ovat liisattuja. Uusi omistaja saattaa yrittää neuvotella liisanneen yrityksen kanssa liisaussopimuksen päättämisestä ennen aikojaan. Se myös päättää, mitä Blue1:n resursseilla tehdään. Mikäänhän ei esimerkiksi estä sitä liikennöimästä Blue1:n nyt operoimia reittejä, jos SAS:n kanssa niin sovitaan (tai on jo sovittu).
Vähän ihmetyttää koko kauppa. Mitä ostajafirma tekee Blue1:n kalustolla tai henkilökunnalla? Mahdollisesti se vain osti (melko nimelliseen hintaan) yhtiön sillä olevan toimiluvan takia, siis suunnilleen samasta syystä kuin SAS aikoinaan osti Blue1:n (tai siis silloin Air Botnian), koska sillä oli valmiiksi lentotoimintalupa, jolloin voitiin aloittaa suunniteltu syöttöliikenne nopeasti.
SAS:n kannalta kauppa on tietysti siistinnäköinen tapa päästä eroon tytäryhtiöstä, josta ei koskaan tullut sellaista kuin oli ollut tarkoitus. Mutta syöttöliikenteen tarve on edelleen olemassa, joten kaupan yhteydessä on saatettu hyvinkin sopia sen jatkamisesta jonkin aikaa (kunnes SAS saa järjestellyksi niin, että se itse lentää sitä omalla kalustollaan).- Bulbuli
717:t lähtevät. CityJet rupeaa liikennöimään Blue1:n reittejä (ei tietenkään välttämättä täsmälleen juuri nykyisiä) omalla Bombardier-kalustollaan, joka sopiikin syöttöliikenteeseen paljon paremmin (76–90-paikkaisia koneita). Ne ilmeisesti maalataan SAS:n väreihin, joten Blue1 jää olemaan lähinnä muodollisena oikeushenkilönä (yhtiönä, jolla on lupa harjoittaa lentoliikennettä).
http://worldairlinenews.com/2015/10/01/cityjet-to-acquire-blue1-cityjet-will-operate-8-crj900s-for-sas/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882