Harakka, ilkeä lintu.

Kun-kuulostelen

Harakka ei niinkään naura.
Se hähättää ja käkättää, vahingoniloisesti. Siinä äänessä ei ole muuta kaunista kuin vittuileva sointu.

37

411

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viatonsivullinen

Meiltäpäin sanottiin likkoja harakoiksi. Hyppiviä iloisia likkoja, käkättivät mennessään "likkaharakat" minäkin:))

• Meilläpäin sanottiin tytöille että ei saa käyttäytyä niinkuin harakat. Piti istua mieluummin sievästi jalat vierekkäin eikä hyppiä ja kikattaa.

• eppu2

Harakka on älykäs lintu, joka varastelee kaikkea kiiltävää.
      Ihmistä, joka häslää joka suuntaan on sanottu pyryharakaksi.
      Jos taas jossain tekemisessä on tullut huonoa jälkeä, voidaan todeta, että tuolle harakatkin nauraa.

• bessie-

Vähän epäilen, että enemmänkin pesän rakennus- kuin sisustustarpeita 'varastelevat'. Enemmän kuin kiiltävyys houkuttelee varmaan se, että esine on linnun mielestä juuri sopiva tarpeeseen jonka se itse tietää, näin kuvittelen.
        Varmaan joskus vain uteliaisuuttaan jotain nappaavat nopeasti ja pudottavat kun huomaavat hyödyttömäksi. Jos se sattuu ihmiselle arvokas esine olemaan, niin sitähän ei hevin unohdeta.
        Närhi oli kovasti kiinnostunut silmälaseistani, jotka usein jätin kesämökin terassilla olevalla pöydälle, sillä tarvitsin niitä vain järvelle tai metsään katsellessani, en sisällä. Olen varma, että mattapintaiset metallisangat kiinnostivat enemmän kuin mahdollisesti kiiltelevät linssit.
        Rakennusmateriaaliksi sopivia risuja luulisi äkkiseltään olevan metsässä tarpeeksi, mutta onhan siellä paljon tarvitsijoitakin, ja kai niistäkin toiset ovat enemmän insinöörejä kuin toiset.

Harakanpesää ei ymmärtääkseni pidetä häävisti rakennettuna. Lähtisiköhän tuo sanonta ajatuksesta, että jos niinkin huonot rakentajat kuin harakat jollekin nauravat, niin jälki todella on huonoa. Kuitenkin harakanpesä on mielestäni aika hieno, sitä vain ei maasta katsottuna huomaa.

• Pieni-poikkeus

YLEENSÄ en sano mitään ihmiselle, jolla äitinsä opettama sanavarasto rajoittuu v-sanoihin, sillä se paljastaa ihmisen tason.

• vaihteeksi
        bessie- kirjoitti:

Vähän epäilen, että enemmänkin pesän rakennus- kuin sisustustarpeita 'varastelevat'. Enemmän kuin kiiltävyys houkuttelee varmaan se, että esine on linnun mielestä juuri sopiva tarpeeseen jonka se itse tietää, näin kuvittelen.
        Varmaan joskus vain uteliaisuuttaan jotain nappaavat nopeasti ja pudottavat kun huomaavat hyödyttömäksi. Jos se sattuu ihmiselle arvokas esine olemaan, niin sitähän ei hevin unohdeta.
        Närhi oli kovasti kiinnostunut silmälaseistani, jotka usein jätin kesämökin terassilla olevalla pöydälle, sillä tarvitsin niitä vain järvelle tai metsään katsellessani, en sisällä. Olen varma, että mattapintaiset metallisangat kiinnostivat enemmän kuin mahdollisesti kiiltelevät linssit.
        Rakennusmateriaaliksi sopivia risuja luulisi äkkiseltään olevan metsässä tarpeeksi, mutta onhan siellä paljon tarvitsijoitakin, ja kai niistäkin toiset ovat enemmän insinöörejä kuin toiset.

Harakanpesää ei ymmärtääkseni pidetä häävisti rakennettuna. Lähtisiköhän tuo sanonta ajatuksesta, että jos niinkin huonot rakentajat kuin harakat jollekin nauravat, niin jälki todella on huonoa. Kuitenkin harakanpesä on mielestäni aika hieno, sitä vain ei maasta katsottuna huomaa.

Beessikin rohkeni kirjoittaa omalla nikillään.

• ent.siivoojaparka
        Pieni-poikkeus kirjoitti:

YLEENSÄ en sano mitään ihmiselle, jolla äitinsä opettama sanavarasto rajoittuu v-sanoihin, sillä se paljastaa ihmisen tason.

Eihän tuo bessien sanavarasto mitenkään pelkästään niihin v-sanoihin rajoittunut. Kirjoitti hän muillakin kirjaimilla alkavia sanoja.
        Mikäs noissa sanoissa on niin vialla:
        Vähän, varastelevat, varmaan, vain, varma ...
        Onko sinulla v-fobia?

• kerromulleki
        bessie- kirjoitti:

Mitähän harakat lusikoilla ja kelloilla tekevät ;)))))

• bessie-
        vaihteeksi kirjoitti:

Beessikin rohkeni kirjoittaa omalla nikillään.

?

Vai että oikein ROHKENI, voi herranjestas taas. Se on kuule minulle itsestäänselvyys, että kirjoitan omalla nikilläni.

Rohkenetko sinä nyt edes nikittömänä vähän enemmän avautua ja kertoa mitä ajat takaa? Et varmaan, raukkapaha.

Otaksun, että yrität vihjailla minun kirjoittaneen tänne käyttämättä omaa nikkiäni, joka muuten on jo vuosia ollut bessie, ei beessi?

• bessie-
        kerromulleki kirjoitti:

Mitähän harakat lusikoilla ja kelloilla tekevät ;)))))

Onko niillä kelloja ja lusikoita?
        Työkaveri joskus vuosia sitten väitti, että harakanpesästä pilkottava vaaleanlila kohta oli hänen ponnarin pidikkeensä, ns. hiusdonitsi. Katselimme pesään toimistorakennuksen lasiportaikon ylimmältä tasanteelta. Pomo toi jossain vaiheessa kiikarin, ja asia vahvistui kun kankaan kuviotkin erottuivat. Eivät ne harakat sitä kaulurina käyttäneet, ihan vain pesän tilkkeeksi näkyivät käyttäneen.

• eppu2

Minä, kun olen käsittänyt niin, että jos kommentoi, se tarkoittaa rivin aloittajalle (teksti vähän oikealla), jos taas kommentoi lainaten, se on hänelle, josta laina. Mulla oli 2 v-sanaa, varastelee ja voidaan. Oikein hyviä verbejä molemmat.
        No muistan jostain lukeneeni, että harakoiden pesistä on löytynyt kiiltäviä esineitä.
        Toisten pesien munia kuuluvat myös pistelevän poskeensa.

• bessie-
        eppu2 kirjoitti:

Minä, kun olen käsittänyt niin, että jos kommentoi, se tarkoittaa rivin aloittajalle (teksti vähän oikealla), jos taas kommentoi lainaten, se on hänelle, josta laina. Mulla oli 2 v-sanaa, varastelee ja voidaan. Oikein hyviä verbejä molemmat.
        No muistan jostain lukeneeni, että harakoiden pesistä on löytynyt kiiltäviä esineitä.
        Toisten pesien munia kuuluvat myös pistelevän poskeensa.

Aina ei ole tarjolla "kommentoi lainaten" mahdollisuutta.

Voihan se olla niinkin, että kun on olemassa muka kerran 'keksitty' syyllinen, niin sen kontolle on helppo laittaa ihmisten omat hukkaamiset tai varastamiset.

Kun lapsenlapset olivat pieniä, he hiekkalaatikolla lopetettuaan laittoivat pienemmät 'työkalut' riviin kehikon päällyslaudalle. Siinä oli hyvin tarjolla mm. kiiltävä kullanvärinen kahvimitta. Enemmän minä sitä himoitsin kuin ympärillä pyörivät harakat, joiden puolesta se ja muutkin kiiltävät saivat olla ihan rauhassa. Yhtenä syksynä sen sitten itselleni vihdoin nappasinkin, muut sälät varastoimme leikkimökkiin.

• Viatonsivullinen
        bessie- kirjoitti:

Miten upeat ikkunat pesään olisi tullut niistä laseistasi.
        Sieltä olisi ollut poikasten kiva seurata maailmaa, taisi olla vielä kaukolasit.

• bessie-
        Viatonsivullinen kirjoitti:

Miten upeat ikkunat pesään olisi tullut niistä laseistasi.
        Sieltä olisi ollut poikasten kiva seurata maailmaa, taisi olla vielä kaukolasit.

Aika sinnikkäästi se niitä silmälaseja raahasi pitkin pöytää ja terassia, joten on sillä joku suunnitelma täytynyt olla. Ikkunat pokineen ja kolmen seinän metalliset tukirakenteet kerralla...minähän olen tuntenut tosi fiksun, etten sanoisi peräti neron närhen!

• kesimätön
        bessie- kirjoitti:

Aina ei ole tarjolla "kommentoi lainaten" mahdollisuutta.

Voihan se olla niinkin, että kun on olemassa muka kerran 'keksitty' syyllinen, niin sen kontolle on helppo laittaa ihmisten omat hukkaamiset tai varastamiset.

Kun lapsenlapset olivat pieniä, he hiekkalaatikolla lopetettuaan laittoivat pienemmät 'työkalut' riviin kehikon päällyslaudalle. Siinä oli hyvin tarjolla mm. kiiltävä kullanvärinen kahvimitta. Enemmän minä sitä himoitsin kuin ympärillä pyörivät harakat, joiden puolesta se ja muutkin kiiltävät saivat olla ihan rauhassa. Yhtenä syksynä sen sitten itselleni vihdoin nappasinkin, muut sälät varastoimme leikkimökkiin.

Tuossa aamulla kun mittailin kahvia keittimeeni pitelin kädessäni kullanväristä mittalusikkaa.
        Mihin käyttöön sinä sen mittalusikan otit? Uteliaisuuttani kyselen, koska muistelen tuon oman mittalusikkani oleen käytössä ties kuinka kauan.

• bessie-
        kesimätön kirjoitti:

Tuossa aamulla kun mittailin kahvia keittimeeni pitelin kädessäni kullanväristä mittalusikkaa.
        Mihin käyttöön sinä sen mittalusikan otit? Uteliaisuuttani kyselen, koska muistelen tuon oman mittalusikkani oleen käytössä ties kuinka kauan.

Kahvin mittaamiseen tietysti.
        Aamukahvini (noh, aamu ja aamu) on minulle tärkeä juttu, luksusta arkeen, vapaapäivinä ja viikonloppuina peräti luxusta. Se suorastaan vaatii kultaisen kahvimitan, kaupoista en sellaista onnistunut löytämään, etsin kyllä.

Nytkin tarvitsisin uuden, tuosta hiekkalaatikolta vohkitusta on jo pinta osittain kulunut ja paluu vanhaan ruskeaan tuntuu mahdottomalta ajatukselta.

• kesimätön
        bessie- kirjoitti:

Kahvin mittaamiseen tietysti.
        Aamukahvini (noh, aamu ja aamu) on minulle tärkeä juttu, luksusta arkeen, vapaapäivinä ja viikonloppuina peräti luxusta. Se suorastaan vaatii kultaisen kahvimitan, kaupoista en sellaista onnistunut löytämään, etsin kyllä.

Nytkin tarvitsisin uuden, tuosta hiekkalaatikolta vohkitusta on jo pinta osittain kulunut ja paluu vanhaan ruskeaan tuntuu mahdottomalta ajatukselta.

Muistelen että sain joskus kahvipaketin kylkiäisenä omani. Siinä lukee Paulig ja minullakin alkaa kultaus olla kulunut vaan ei haittaa.

• ent.siivoojaparka

Kamalaa! Että joku voi kuulla vittuilua linnun laulussakin?

• Sävelkorvalla

Tulkintakysymys

• kesimätön

Harakka huttua keittää, hännällänsä hämmentää, käyttää sulkakämmentään... Lapsuuden lorua käytän lapsenlastani leikittäessä, huttu keitetään hänen kämmenelleen, mukamas.

• ent.siivoojaparka

Muistan.
        Ja sitten kun "...suolat sekaan heittää", niin kutitettiin jostakin, eikä koskaan tiennyt etukäteen mistä kohtaa; mahasta, leuan alta, kainalosta ... Alkoi kipristelemään ja nauramaan jo valmiiksi.

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Muistan.
        Ja sitten kun "...suolat sekaan heittää", niin kutitettiin jostakin, eikä koskaan tiennyt etukäteen mistä kohtaa; mahasta, leuan alta, kainalosta ... Alkoi kipristelemään ja nauramaan jo valmiiksi.

Meillä tuo menee näin:
        Harakka huttua keittää, hännällänsä hämmentää (piirretään sormella ympyrää lapsen kämmenelle), sitten käydään läpi neljä sormea yksitellen: antoi tälle antoi tälle antoi tälle antoi tälle, antoi tälle mutta tämä jäi ilman. Sitten harakka lähti hakemaan lisää huttua. Hyppäsi kivelle ( lapsen ranteelle), hyppäsi kannolle(kyynärtaipeelle) ja täältä se huttu löytyi (kutitetaan kainalosta).

• kesimätön
        siilimuori2 kirjoitti:

Meillä tuo menee näin:
        Harakka huttua keittää, hännällänsä hämmentää (piirretään sormella ympyrää lapsen kämmenelle), sitten käydään läpi neljä sormea yksitellen: antoi tälle antoi tälle antoi tälle antoi tälle, antoi tälle mutta tämä jäi ilman. Sitten harakka lähti hakemaan lisää huttua. Hyppäsi kivelle ( lapsen ranteelle), hyppäsi kannolle(kyynärtaipeelle) ja täältä se huttu löytyi (kutitetaan kainalosta).

Meillä oli tuo alkuosa samanlainen. Tyttäreni ollessa pieni hänelle tuli pahamieli kun viimeiselle ei riittänytkään. Piti korjata se loru, että riittipäs tuollekin. Ja kun huttu oli jaettu kaikille sormille, ne suristivat lentämään ne harakan poikaset.

• khimsh

Hauskoja kuvia harakanpojista otti joskus tyttäreni lapsena lentämään opettelevista harakanpojista - oli lähipuussa pesä. Kun viime kesänä harakka oli hautomapuuhissa, se tuli pihaan pyytämään ruokaa ja saikin.
      Mun mielestä harakoissa ja variksissa ole mitään ilkeää, ovat osa luonnon omaa
      raivaus- ja jätehuoltoa - ihan mukavia pihassa lintulaudalla vieraillessaan.
      Ei ehken oopperan solisteiksi yllä muttei matala rosoinen ääni, mn mielestä mitään ilkeyttä osoita.

• Minä tykkään lähes kaikista elollisista paitsi hyttysistä ja muista ötököistä. Harakka on viisas lintu olen sen monesti huomannut. Minulla on kaverina aina keväisin Tikka ja Närhi, toissa kesänä Tikka kävi syömässä talipötkylöitä vielä Kesäkuussa, huomasin että yksipuolinen ruokavalio teki sen rähjäisen näköiseksi ja lopetin ruokkimisen sinä vuonna. Veljeni lintubongari ei pidä että hyysään niitä. Toki ruokin eniten pikkulintuja, niille on ruokaa läpi talven.

• Olen huvittuneena seurannut kun kaksi harakkaa uunotti mun kissaa.
      Toinen lyyhäsi kauempana ja kun kissa lähti vaanimaan toinen tyhjenti ruokakuppia sitten vaihdettiin houkutuslintua.
      Silmin nähren kissaa harmitti kun tuli sisälle.

• eppu2

Varis- ja rastaslinnut osaavat kyllä tuon pelin.

• henrjii

No ei ole, kun saa harakan luottamuksen on se parempi kuin hyvä vahtikoira

• Heikunkeikku

Piti hetken aikaa jyrsiä aivontynkiä miettiessäni, missä runokirjassa olikaan Harakanpesä-runo. Tuli mieleen Lauri Pohjanpää, koska hänellähän on paljon eläinsatumaisia runoja. Varsinainen faabelirunoilija. Suoritettuani kaivauksen kirjarivistössä, löysin etsimäni.

HARAKANPESÄ
      Piti harakka puhetta vierailleen:
      "Tilapäinen ihan on pesä,
      -älä putoa, varis! - tein kiireiseen....
      mut annas, kun on kesä,

niin vannon, kartano korskehin,
      hyvät herrat, tässä löytään,
      ei metsässä mointa, sen näättekin!
      Hoi muori, pötyä pöytään!"

Mut ennenkuin harakka huomaskaan,
      jo putos syksyn lehti,
      ja kesken hurskaita aikeitaan
      se itse kuolla ehti.

Älä hymyile! Tarina totta on!
      Pian ohi on päivät kesän.
      Moni aikoi ja aikoi kartanon -
      sai valmiiksi harakanpesän!

• Heikunkeikku

Voi ei, KÄÄK.
        Ottaa kaaliin. Kovaa ottaakin.
        Palstan uudistuksen jälkeen kirjoitetut lauseet hyppelehtivät omia teitään. Rivienvälejä ei tule, vaikka ne sinne itse tällää.
        Tyhmää on. Ajattelematonta, ihmetystä tuottavaa.
        Vaikka laittaisin kuinka suuren välin eri säkeistöjen väliin, niin kun olen tekstini lähettänyt, se on muuttunut aivan eri näköiseksi.
        Miltä toikin nyt näyttää, toi mun edellinen kirjotus. Yhtä pitkää pötköä, vailla tarvittavia välejä. :/

• kesimätön
        Heikunkeikku kirjoitti:

Voi ei, KÄÄK.
        Ottaa kaaliin. Kovaa ottaakin.
        Palstan uudistuksen jälkeen kirjoitetut lauseet hyppelehtivät omia teitään. Rivienvälejä ei tule, vaikka ne sinne itse tällää.
        Tyhmää on. Ajattelematonta, ihmetystä tuottavaa.
        Vaikka laittaisin kuinka suuren välin eri säkeistöjen väliin, niin kun olen tekstini lähettänyt, se on muuttunut aivan eri näköiseksi.
        Miltä toikin nyt näyttää, toi mun edellinen kirjotus. Yhtä pitkää pötköä, vailla tarvittavia välejä. :/

Älä välitä, mä ainakin pidin välillä taukoja lukiessani.

• Heikunkeikku
        kesimätön kirjoitti:

Älä välitä, mä ainakin pidin välillä taukoja lukiessani.

Mitähän Lauri Pohjanpää miettisi, jos lukisi tuommosta pötköä, jonka kirjoitin. Hän oli tahtonut "fraseerata" kirjoituksensa omalla tavallaan.
        Eihän musiikissakaan voida poistella taukoja tosta noin vaan.
        Usein olen itsekin jättänyt (tai tahtonut jättää) välejä kirjoituksiini, mutta mönkään on mennyt, kun teksti on aivan eri näköinen, kuin sen on alkujaan tehnyt.
        Elikkä kyllä mä vaan välitän. Tuo asia pitäisi kyllä korjata.

• bessie-
        Heikunkeikku kirjoitti:

Mitähän Lauri Pohjanpää miettisi, jos lukisi tuommosta pötköä, jonka kirjoitin. Hän oli tahtonut "fraseerata" kirjoituksensa omalla tavallaan.
        Eihän musiikissakaan voida poistella taukoja tosta noin vaan.
        Usein olen itsekin jättänyt (tai tahtonut jättää) välejä kirjoituksiini, mutta mönkään on mennyt, kun teksti on aivan eri näköinen, kuin sen on alkujaan tehnyt.
        Elikkä kyllä mä vaan välitän. Tuo asia pitäisi kyllä korjata.

Ota rauhallisesti vaan, luota lukijoihin.
        Varsinkin tuo runo on niin tuttu, että jo senkin takia sen jokainen osaa mielessään rytmittää.

Voithan ensi kerralla tehdä jaon merkeillä, viivoilla tai pisteillä esmes.

• Heikunkeikku
        bessie- kirjoitti:

Ota rauhallisesti vaan, luota lukijoihin.
        Varsinkin tuo runo on niin tuttu, että jo senkin takia sen jokainen osaa mielessään rytmittää.

Voithan ensi kerralla tehdä jaon merkeillä, viivoilla tai pisteillä esmes.

En mä nyt niin lälly ole, että jos olen tuohtunut jostakin ja joku sanoo, että otahan rauhallisesti, niin ehämmä rauhallisesti ala ottamaan. Tuohdunta pysyy päälläni, jos asia pysyy muuttumattomana.

Onhan tuo Pohjanpään runo (ja muutkin runot) visuaalisesti Aivan eri näköinen, jos se on kirjoitettu oikealla tavalla.
        Semmonen asia kans, että omat tekstini (rivivälit) muuttuvat erilaiseksi, kuin olen halunnut. Kaipa ihmiset itsekin osaisivat tehdä kappaleen jaot ja muut välijutut.
        Visuaalisuudella ei esimerkiksi voi enää "leikitellä".
        Koko teksti (minun mielestäni) saattaa muuttua ihan erilaiseksi, mitä on tarkoittanut, kun koko tekstirypäskä on "muotoiltu" uuteen uskoon.
        Voi tuntua pieneltä asialta, mutta koska palstalla ei voi ilmeillä, eikä eleillä, eikä äänensävyillä, aksenteilla tuoda esille pieniä lisiä tekstiin, niin tekstien muotoilua voisi pikkusen käyttää hyväksi. Mutta nykyisellä systeemillä ei voi.
        Vähä vaikea selittää mitä tarkoitan, mut kuitennii kovasti täs yritän tarkoitella :)

Jos minä olisin Runoilija ja runoni visuaalisuus muutettaisiin, niin kyllä ottaisi lujaa päähän.

• bessie-
        Heikunkeikku kirjoitti:

En mä nyt niin lälly ole, että jos olen tuohtunut jostakin ja joku sanoo, että otahan rauhallisesti, niin ehämmä rauhallisesti ala ottamaan. Tuohdunta pysyy päälläni, jos asia pysyy muuttumattomana.

Onhan tuo Pohjanpään runo (ja muutkin runot) visuaalisesti Aivan eri näköinen, jos se on kirjoitettu oikealla tavalla.
        Semmonen asia kans, että omat tekstini (rivivälit) muuttuvat erilaiseksi, kuin olen halunnut. Kaipa ihmiset itsekin osaisivat tehdä kappaleen jaot ja muut välijutut.
        Visuaalisuudella ei esimerkiksi voi enää "leikitellä".
        Koko teksti (minun mielestäni) saattaa muuttua ihan erilaiseksi, mitä on tarkoittanut, kun koko tekstirypäskä on "muotoiltu" uuteen uskoon.
        Voi tuntua pieneltä asialta, mutta koska palstalla ei voi ilmeillä, eikä eleillä, eikä äänensävyillä, aksenteilla tuoda esille pieniä lisiä tekstiin, niin tekstien muotoilua voisi pikkusen käyttää hyväksi. Mutta nykyisellä systeemillä ei voi.
        Vähä vaikea selittää mitä tarkoitan, mut kuitennii kovasti täs yritän tarkoitella :)

Jos minä olisin Runoilija ja runoni visuaalisuus muutettaisiin, niin kyllä ottaisi lujaa päähän.

No hyvänen aika, ole ihmeessä niin tuohtunut kuin haluat.

Pienellä luovuudella tämän tapaiset 'ongelmat' hoituvat, esim. kappalejakohan toimii. Jos jokainen voisi kirjoitellessaan toteuttaa myös omaa visuaalista näkemystään, niin lopputulos voisi olla aika rauhaton.

Pidätkö tosiaan puutteena sitä, ettei kirjoitettuun tekstiin saa lisättyä omia ilmeitään, eleitään, äänensävyjään ja aksenttiaan muilla keinoilla kuin 'normaalisti' tekstin sisältöön panostamalla?
        Tiedä muista, mutta ainakin minusta on hyvin rasittavaa lukea tavan omaisesta poikkeavalla tavalla muotoiltua tekstiä. Toki olen itsekin joskus kaivannut jotain ylimääräisen välilyönnin mahdollisuutta tms., mutta kun ei niin ei, ok., pikkujuttu, ei haittaa.

• Heikunkeikku
        bessie- kirjoitti:

No hyvänen aika, ole ihmeessä niin tuohtunut kuin haluat.

Pienellä luovuudella tämän tapaiset 'ongelmat' hoituvat, esim. kappalejakohan toimii. Jos jokainen voisi kirjoitellessaan toteuttaa myös omaa visuaalista näkemystään, niin lopputulos voisi olla aika rauhaton.

Pidätkö tosiaan puutteena sitä, ettei kirjoitettuun tekstiin saa lisättyä omia ilmeitään, eleitään, äänensävyjään ja aksenttiaan muilla keinoilla kuin 'normaalisti' tekstin sisältöön panostamalla?
        Tiedä muista, mutta ainakin minusta on hyvin rasittavaa lukea tavan omaisesta poikkeavalla tavalla muotoiltua tekstiä. Toki olen itsekin joskus kaivannut jotain ylimääräisen välilyönnin mahdollisuutta tms., mutta kun ei niin ei, ok., pikkujuttu, ei haittaa.

En pyytänytkään saada olla tuohtunut:) Kuhan ilmoitin, että tuohduttaa.
        Minusta ei puolestani ole ollenkaan rasittavaa lukea poikkeavalla tavalla muotoiltua tekstiä.
        Mutta eipä mikään muutu, vaikka kuinka omia mielipiteitä tuputtaisin.
        Pikku juttuhan tuo on. Tahdoin kuitenkin sanoa mielipiteeni.
        Edelleen olen myös sitä mieltä, että ihmisiä "pakotetaan" lukemaan moneen kertaan samoja jo luettuja tekstejä (vahingossa tryykäävät esille). Olisi ollut hyvä, että voisi typistää ne kommentit, jotka jo on lukenut ja näin helpottaisi uusien kommenttien löytämisessä.

• ent.siivoojaparka

Etten vain tuonkin Lauri Pohjanpään runon takia istunut jälkkärissä aikoinaan. Monen virren takia aineskin.
        Jos et, keikku muista, missä kirjassa se on, niin voin kertoa sinulle sen olevan ainakin kansakoulun lukukirjassa, siinä samassa kuin "Tipu tipu tipu tipu kuuleppas, miks toit tänne poikias..."
        Sitten jossain ylemmän luokan lukukirjassa oli Aale Tynnin (?) "Kaarisilta", mikä piti osata lausua ja ilmeillä oikealla tavalla ettei jäänyt jälkkäriin.
        Muuten ni. Hyvinhän tällä palstalla osataan ilmeillä. Hymiöt on monenmoiset ja ahkerasti käytetyt.
        Sitä minä vähän ihmettelen, kun joku kertoo hymyilevänsä aina (paitsi nähtävästi profiilikuvassaan), mutta silti tarvitsee laittaa joka kommenttiin hymiöitä ihan päällekkäinkin (veetuillessaankin). Eikö se riittäisi, kun kerran sanoo olevansa aina hymysuin? Mutta omapahan on asiansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      167
      3427
    2. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      15
      2066
    3. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      223
      1480
    4. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      70
      1241
    5. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1211
    6. 37
      1111
    7. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      38
      1063
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      136
      1021
    9. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      994
    10. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      38
      958
    Aihe