Kommunistien hommaa

Panic

Suomen kommunistihallitus on triplaamassa rikesakot! Paniikkipäätöksiä.

30

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vajakit.lataukseen

Eipä tuo mikään paniikkipäätös ole. Valtio tarvitsee rahaa ja tyhmiltä ihmisiltä, joille liikennesääntöjen ymmärtäminen on liian vaikeaa, sitä saa.

• Onneksi kommunisteja on vähän

• Tänkjuuu

Se on juuri näin. Valtion kassa kiittää kaikkia typeryyksiä joilla on vaikeuksia noudattaa sääntöjä ja rajoituksia. Fiksuille kuskeille asialla ei ole mitään vaikutusta. Nostakaa sakot vaikka 10-kertaisiksi.

• vajakit.lataukseen

Vahinkoja sattuu ja sekin sakko on vähäisestä ostovoimasta pois.

• Jo_aikuinen

Kaipa niitä sattuu, mutta asiaan kyllä voi vaikuttaa itsekin. Minä olen päässyt ilman sakkoja lähes 40 vuotta ja 700000 kilometriä.

• diipadaii

Sattuuhan niitä, mutta harvoin. 47 vuotta, eikä yhtään rikesakkoa.

• RäpsyyHerkästi
        diipadaii kirjoitti:

Sattuuhan niitä, mutta harvoin. 47 vuotta, eikä yhtään rikesakkoa.

Todennäköisyys nykyään suurempi, mm. kamera-autojen vuoksi.

• koska.oon.mulkku
        RäpsyyHerkästi kirjoitti:

Minä tiedän, miten myös kamera-autojen uhka vältetään helposti. Mutta enpäs kerro!

• RäpsyyHerkästi kirjoitti:

Lisäksi todennäköisyys on aika paljon suurempi ruuhkasuomessa. Ei pelkästään tiukemman valvonnan takia, vaan siksi että tilaisuuksia liikennesääntöjen rikkomiseen on huomattavasti enemmän...

• CatHatesRat
        koska.oon.mulkku kirjoitti:

Minä tiedän, miten myös kamera-autojen uhka vältetään helposti. Mutta enpäs kerro!

Niin minäkin tiedän, mutta sen kertominen on aivan turhaa. Täällä kaikki muut tietävät sen kuitenkin paremmin vaikka sakkoja on hansikas lokero pullollaan.

• 7-oikein

Minä taas tiedän miten Lotossa voittaa 7-oikeintuloksen mutta enpäs kerro! Se on aivan turhaa.

• Tiitisen_poika

On uskomatonta, että oikeistohallitus esittää tällaista. Tämähän on kuin suoraan vihreiden vihapuheista lainattua. En jaksa uskoa, että hallituksen kantti kestää toteuttaa asiaa, sehän olisi poliittinen itsemurha. Sakkoja voisi korottaa esim. normaalin indeksikehityksen verran. Olen valmis hyväksymään pienen korotuksen edellyttäen, että sakotus kohdistetaan myös muihin asioihin kuin nopeuksiin. Mutta valitettavasti mennään taas kerran siitä, missä aita on matalin..

• sakottytty

Juurhan aloittaja väitti, että Suomessa on kommunistihallitus, sinä taas päinvastaista, mutta sama nillitys, ei niitä sakkoja ole pakko hankkia, vapaaehtoisia maksuja valtiolle josta suurin osa kansaa teitä kiittää.

• V_Koiranen

Silloin, kun sakot on budjetoitu, kyseessä on veroluonteinen maksu. Teoriassa vapaaehtoinen, mutta käytännössä systeemin tarkoitus on maksimoida tuotot valtion kannalta. Liikenneturvallisuuden parantaminen lienee ollut liikennevalvonnan alkuperäinen tarkoitus, mutta siitä ei kukaan enää edes hiiskahda. Todella irvokasta ja kaksinaamaista peliä. Kuten joku muukin esitti, pitäisi valvonnan ja sakotuksen kohdistua kaikkiin liikennerikkeisiin ja kaikkiin liikenteen osapuoliin tasapuolisesti, myös kevyeen liikenteeseen. Itse odotin todella paljon Sipilän hallitukselta, mutta nyt näyttää pahalta..

• porop

Jollet ole huomannut, Suomessa on puhdas porvarihallitus.

• EiPerpanssi

No eikä ole.

• EiPerpanssi kirjoitti:

No eikä ole.

Yksi perinteinen porvaripuolue ja kaksi maalaispuoluetta. Mitä muuta tuo on?

• EiPerpanssi
        TheRat kirjoitti:

Yksi perinteinen porvaripuolue ja kaksi maalaispuoluetta. Mitä muuta tuo on?

No maalaistolloja ja porvariperpansseja ne on. Ja vaikka sinä olisit niitä äänestänyt niin eivät ne muuksi muutu. Punaniska on punaniska. Parasta on tuo kommunisteiksi mollaaminen. Oikeaa musiikkia korville kun valtiovarainministerinä toimii ikikommari Stubb.

• ostan_rikoksia

Nykytekniikalla rikesakot voisi poistaa kokonaan. Päiväsakkojärjestelmä pitää huolen siitä että kyseessä ei ole hintalappu lainvastaiselle teolle, vaan rangaistus rikoksesta.

On ihan eri asia maksaa rikesakko jos on opiskelija tai yrityksen päällikkö. Toisella ei ole muuta kuin pankista lainattua rahaa, ja toisella on talletuksia pankissa.

• tyhmästäpäästäkärsii

Tyhmä on se joka tekee sellaista josta itse joutuu maksumieheksi. Heh, sakot kun on niiiin helpoa vältää. Ajaa vain sääntöjen ja rajoitusten mukaisesti.

• puhdas.paita

Yhtään sakkoa ei kenenkään ole pakko ottaa. Jämpti on nii!

• EiPerpanssiKommari

Kyllä on hieno tunne kun noita porvariperpanssi ääliötä joku haukkuu kommareiksi. Ei voi kun nauraa, hahhahhahhaaaaa! Mitähän mieltä Stubb ja Sipilä tästä olisivat? Hahhahhahhaaaaa! Lukeekohan nekin tätä liikennepalstaa.

• Kommarihallitus

Suomessa on paperilla porvarihallitus mutta käytännössä kommarihallitus tai vieläkin pahempi!!!!!

• 6434635753

Rikesakkojen korotus on täysin oikeistolaista, siitä kärsii pahiten pienituloiset kun taas suurituloisilla ei tunnu missään onko 100 vai 300 euroa.

• ei-mitään-merkitystä

Täytyy sanoa että olen ajanut erillaisilla ajoneuvoilla 80-luvulta lähtien enkä ole tähän päivään menessä kärsinyt laisinkaan rikesakon suuruudesta vaikka palkkani ei päätä huimaa. Pari parkkisakkoa tosin olen saanut.

• 43634

Päiväsakkoja jotka määräytyvät tulojen perusteella sais mielummin korottaa, kuten täällä jo kommentoitiin, yhtään sakkoa ei ole pakko ottaa. Mutta kun päättää rikkoa liikennesääntöjä, rangaistuksen pitäisi tuntua. Sen takia kaikki rangaistusmaksit pitäisi määräytyä tulojen perusteella.

• tismalleensamaamieltä

Täysin samoilla linjoilla kanssasi. Toivottavasti päättäjät ovat yhtä fiksuja.

• WooBer

Niitä sakkoja ei joudu maksamaan, ellei niitä tietentahtoen aiheuta itselleen. Tässäkin muistutan, että järjen käyttö liikenteessä enemmän kuin tärkeää. Turha on itkeä, jos itse kaahailullaa kerää sakkoja.

• Kommunisminkirous

Joo-o, kokoomus, kepu ja persut. Semmoinen"kommunistihallitus"

• EiPerpanssi

Ota ne hipsut pois vaan. Kyllä aloittaja erottaa aidon kommunistin, ja niitä on hallituksessa ne ilmi selvästi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      401
      16631
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6361
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3798
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      201
      2877
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2432
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      144
      2346
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1680
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1489
    9. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1244
    10. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1226
    Aihe