Cairn-terrrieri?

Pami

Millaisia kokemuksia teillä cairn-terrieristä, sen karvanlähtömäärästä, ihohilseestä tms. Tiedän hyvin, ettei täysin allergiavapaata rotua ole olemassakaan, mutta tiedän myös sen, että jotkut koirat hilseilevät toista enemmän ja karvaa lähtee valtavat määrät enemmän ja kuolaus, koiran pinta-ala jne. vaihtelevat. ja siten myös oireittensaantimäärä. Olen aikuinen, joten voin itse ratkaista oireitteni sietämistason ja terveydenhuollon ammattilaisena tiedän olemassaolevat riskit ja myös ne liioitellut riskit.

7

2166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JJJ

      Moinen otus meillä nurkissa on kohta pari vuotta pyörinyt ja ainakaan tuota karvanlähtöä en ole ongelmana pitänyt. Tietty sitä nyt tulee jatkuvalla syötöllä nypittyä eli ei sellaista irtokarvaongelmaa pääsekään syntymään. Hilseilystä en tiedä mutta tiedän että noita on myös allergiaperheissä, eli tuskin suurikaan ongelma.
      Ja luonteeltaanhan nuo ovat aivan huippuja, itsepäisiä kyllä mutta erittäin nokkelia ja aktiivisia (kun sille päälle sattuvat) =)

      Nimim. "Toinen tilauksessa"

    • Pirre

      Allergisoivilta ominaisuuksiltaan pahimpia ovat sininen kerrynterrieri (vaikkei karva lähdekään - tai ehkä juuri siksi) ja punainen cockerspanieli. Asiasta on tehty tutkimus joka löytynee netistäkin.

    • minä

      ainoa allergisille sopiva rotu on bichon frise.

      • vihainen sinulle

        Älä nyt vain mene tuollaisia kenellekään valehtelemaan. Omasta mielestäni ihmiset jotka tuollaista valehtelevat eivät voi olla eläinrakkaita, koska tahtovat lisätä kodittomien koirien määrää ja lisätä onnettomia koiria ja ihmisiä!

        ja sitten aloittajalle. Cairn saattaa sopia toisille, mutta toiset saavat hyvinkin pahat reaktiot siitä. Rotu on mukava ja muutenkin ihana. Nyppiminen allergisen kannattaa ehdottomasti jättää jollekin toiselle, koska kokemuksesta tiedän, että silloin on suut ja nenät täynnä karvaa. Itselläni on useampi cairni ja on meiltä lähtenyt pentuja allergisiinkin perheisiin, tosin vain lievästi allergisiin. Itse en myisi koiraa hyvin allergiseen perheeseen, koska koiralle saatan joutua etsimään hyvinkin pian uutta kotia.

        Mutta onnea harkintaasi, ja muista ottaa koirasi luotettavalta kasvattajalta ja ehdottomasti rekisteröity niin säästyt pahimmilta mokilta.


    • Suti

      Minulla on kaksi kiinanharjakoiraa, jotka aiheuttavat erittäin vähän allergiaa. Niiden iho vaatii säännöllistä rasvausta eikä siis juuri hilseile. Ja koska koira on karvaton, se vähäinenkään hilse ei jää turkin uumeniin muhimaan.

      Koiran karvahan ei ole se allergiaa aiheuttava asia vaan nimenomaan sen ihopöly ja muut eritteet. Eivät myöskään kuolaa huomattavasti, olen nähnyt läähättävän vain kaikkein kuumimpina kesäpäivinä.

      • Tintti

        Isäni on eläimille allerginen, mutta perheeni kolme kiinanharjakoiraa eivät ole aiheuttaneet isälleni alergiaa. Kun taas bichon frisee aiheuttaa isälleni alergisen reaktion, joten ainakin itse suosittelen allergisille perheille kiinanharjakoiria, jotka ovat muutenkin herttaisia ja ihania koiria...


      • ........
        Tintti kirjoitti:

        Isäni on eläimille allerginen, mutta perheeni kolme kiinanharjakoiraa eivät ole aiheuttaneet isälleni alergiaa. Kun taas bichon frisee aiheuttaa isälleni alergisen reaktion, joten ainakin itse suosittelen allergisille perheille kiinanharjakoiria, jotka ovat muutenkin herttaisia ja ihania koiria...

        Älä sinä suosittele mitään koiraa allergiselle. Itse olen sitä mieltä, että kaikki jotka suosittelevat allergiselle jotain tiettyä rotua, eivät välitä koirista, vaan tahtovat niiden kärsivän ja joutuvan kiertoon kun allergiaa ilmeneekin. Toisille sopii toinen ja toisille toinen. Itselleni kiinanharjakoirat, bichon friseet ym. aiheuttavat ne kaikkein pahimmat oireet. Tosin nartut aiheuttavat velä pahemmat oireet kuin urokset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1441
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      940
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe