Kenen ovelle Jeesus kolkuttaa?

Matt. 26:29
Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."

Tämä teksti paljastaa kaksi asiaa lestadiolaisuudesta.
Jeesushan sanoo tuossa ensimmäisen ehtoollisen aikana profeetion, joka varmasti toteutuu.
Hän ei juo viiniä, ennekuin Jumalan Valtakunta on tullut maan päälle.
Tämä tekee tyhjäksi SRK;n väitteen heidän omasta ”jumalan valtakunnastaan”? Se on lahkolaisuutta, sekä täyttä puppua.
Toinen seikka, mikä paljastuu on Karisutuksen sisäinen tuntemus. Sehän on lapsen kengissä lestadiolaisuudessa, pelkkänä ”kautta” henkilönä synnin anteeksiannossa, jonka jakaa puhujat?
Jeesus ei ole siellä, vaan odottaa maltillisesti Jumalan Valtakunnan tuloa, jotta voi täyttää sanomansa.
Kolmas seikka Kristuksesta on - Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.
Tätä on saarnattua niin, että Jeesus kolkuttaa ihmisen ovelle? Ei kolkuta tässä sanomassa, vaan seurakunnan ovelle.
Ilm 3;20 kertoo sen viimeisessä seurakuntakirjeessä, jossa se on kohdistettu penseälle Laodikean seurakunnalle, mutta tekstistä kannattaa ottaa oppia myös SRK.
Kes.

15

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heinolasta

#Toinen seikka, mikä paljastuu on Karisutuksen sisäinen tuntemus.#
      Oletko luonut uuden pyhän termin "Karisitus". Voisitko selventää, tarkoittaako se ehkä: "karistus" tai "ulkoistus", niinkuin sinulle ja hengenheimolaisille on käynyt, olette oman viisautenne vankina.

• Sana Kristus ei kai Sinulle ole tuttu.

VL saarnaajat usein jakelevat syntejä anteeksi, kun Helppo heikit; - suksen nimesssä ja ver,,, suksen nimessä ja veressä?

Se pienikin tunkion haju vaikuttaa minussa, mutta olet itse siellä tunkiolla.

Niin oli tyhmä kysymys.

• helppoheikille
        Kesitas kirjoitti:

Sana Kristus ei kai Sinulle ole tuttu.

VL saarnaajat usein jakelevat syntejä anteeksi, kun Helppo heikit; - suksen nimesssä ja ver,,, suksen nimessä ja veressä?

Se pienikin tunkion haju vaikuttaa minussa, mutta olet itse siellä tunkiolla.

Niin oli tyhmä kysymys.

Opettele pelle kirjoittamaan.

• en_juutalainen

Matt. 26:29
      Ja minä sanon teille: tästedes minä en juo tätä viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena teidän kanssanne Isäni valtakunnassa."
      Mark. 14:25
      Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."
      Missä näissä jakeissa puhutaan Jumalan valtakunnan tulemisesta? Jeesus aikanaan opetti: Matt. 6:33
      Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
      Teetkö Jeesuksen valehtelijaksi, että Jumalan valtakunta ei ole maan päällä.
      Kysymyshän on Herran ateriasta ja kyseessä viini, josta Jeesus on sanonut, että se on minun vereni. Ristinkuoleman ja ylösnousemisen kautta viini,veri hengellisesti uudistui, jota nyt voidaan nauttia uutena tulevaan hyvään luottaen Kristuksen muistoksi.

• Otin käännöksen -92 Matteuksen 26;29 jakeesta, joka kuuluu; Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa.
        Tämä kamppasi Sinut.
        Laitan nyt sen osan, milloin Jeesus dokaa, Isän Valtakunnassa alkutekstinä; Päivänä sinä (viinipuun antia) kun sitä juon kanssa teidän uutena Valtakunnassa Isän minun.
        Et näytä tuntevan Raamattua.
        Matteus kirjoitti juutalaisille ja siinä ei mainittu Jumalan nimeä, koska juutalaiset eivät olisi suostuneet asiaa hyväksymään, mutta hyväksyivät sanan Isä.
        Muut evankeliumit sanovat suoraan Jumalan Valtakunnan saapuessa, joten se ei ole lestadiolaisuudessa vielä, ja tuskin tuleekaan, koska se tulee Jerusalemiin.
        Etsittävä Jumalan Valtakunta on Uudestisyntyneen sydämessä, ei nähtävässä muodossa.
        Jeesus nimenomaan sanoo, että se ei ole maan päällä ja jatkaa; Se ei ole näkyvässä muodossa eikä sitä voi sormella osoittaa.
        Tuo Matt. 6:33 kertoo; etsikää?
        Etsi toki, mutta se ei missään kerro, että se vielä olisi löydettävissä, muualla kun Uudestisyntyneen sydämessä.
        Älä sekoita ehtoollista Jeesuksen viininjuontiin. Se on muisto, sekä ateria joka on syntien anteeksi antaminen suoraan Jeesukselta, ilman VL saarnamiehiä.
        Kes.

• oletvarmaharhassasi

#Älä sekoita ehtoollista Jeesuksen viininjuontiin. Se on muisto, sekä ateria joka on syntien anteeksi antaminen suoraan Jeesukselta, ilman VL saarnamiehiä.#
        Helluntaisaastaa.

• rtdd

Nim. "en juutalainen" kirjoitti:

"""" Matt. 26:29

Mark. 14:25

Totisesti minä sanon teille: minä en juo enää viinipuun antia, ennenkuin sinä päivänä, jona juon sitä uutena Jumalan valtakunnassa."

Missä näissä jakeissa puhutaan Jumalan valtakunnan tulemisesta? Jeesus aikanaan opetti: Matt. 6:33

Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.

Teetkö Jeesuksen valehtelijaksi, että Jumalan valtakunta ei ole maan päällä. """"

Ei tee Kesitas Jeesusta valehtelijaksi, sillä Jeesus itse sanoo:

Luuk. 22:18
      "Sillä minä sanon teille: tästedes minä en juo viinipuun antia, ENNENKUIN Jumalan valtakunta tulee."

Jumalan valtakunta on vasta tulossa maan päälle ja muistathan kuinka Jeesus puhui niistä ennusmerkeistä, että kun ne tapahtuvat, Jumalan valtakunnan tulo on lähellä.

Se että Jeesus Kristus sanoi: " Matt. 6:33
      "Vaan etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin myös kaikki tämä teille annetaan." EI TARKOITA, että on joku yksittäinen oikeassa oleva seurakunta, Jumalan valtakunta, joka pitää etsiä ja löytää (Raamattu sanoo, ei ole siellä tai täällä, eikä voida huutaa, että se on täällä) , vaan jae tarkoittaa alkukielen mukaisesti ::

"Vaan koko ajan etsikää JUMALAA (Jumalan valtakuntaa, Hänen tahtoaan) ja JEESUSTA KRISTUSTA (Hänen vanhurskauttaan), niin myös saatte kaiken tämän."

Siis yksinkertaisesti: Etsiä JUMALAA ja JEESUSTA KRISTUSTA. Eli mihin itse seurakunnan lähetystehtävä ja evankeliointi tähtää.

• Voihan_sen

tehdä noin vaikeaksikin.Mutta miksi?
        Mark. 10:15
        Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

• Voihan_sen kirjoitti:

tehdä noin vaikeaksikin.Mutta miksi?
        Mark. 10:15
        Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."

Se on eri asia, mutta totta.

• HÄN.on.ihminen

"""Kolmas seikka Kristuksesta on - Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän.

Tätä on saarnattua niin, että Jeesus kolkuttaa ihmisen ovelle? Ei kolkuta tässä sanomassa, vaan seurakunnan ovelle."""

#20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.# (Ilm. 3:20)

...minä käyn HÄNEN tykönsä ja aterioitsen HÄNEN kanssaan ja HÄN...

Milloin seurakunnasta käytetään ilmaisua "hän"?

• Kesitas

Suuri on pimeytesi Ilmestyskirjan osalta.
        Lue viimeinen kirje, jossa näin mainitaan ja katso oliko se ihmiselle, vaiko PENSEÄLLE Laodikean seurakunnalle.
        Et varmaan tiedä sitäkään, miksi juuri mainita; HÄN?
        Katsos, jos viitsit, tai saat ylipäätään lukea Raamattua, kirjeet kirjoitettiin seurakunnan ENKELEILLE.
        Ilm 3, jae 14 joka on ensimmäinen sen seurakunnan jae; Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        Kaikille seurakunnille osoitettu kirje oli kyseisen seurakunnan enkelille, ja onko Hän Hän, vai se?
        Juuri SRK;lle Jeesus kolkuttaa, mutta seurakunta on penseä, eikä avaa Jeesukselle ovea, onhan heillä kuulemma jo Jumala.
        20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Jeesus on jopa niin huolissaan Laodkian seurakunnasta, että riittää, KUN VAIN JOLU AVAA HÄNELLE SEURAKUNNAN oven.
        Ilmestyksessä on esimerkkejä, että yksikin siihen riittää, vaikka olisi noita ja huora.
        Ei voi aterioida sisällä, ennekuin ovi avataan.
        >>Milloin seurakunnasta käytetään ilmaisua "hän"?* Ei ole tiedossani, ja siksi en siihen mielellään vastaa.
        Usein kuitenkin silloin, kun lahko on jonkin ihmisen, kuten lestadiolaisuus, kososlaisuus, pellikkalaisuus, yms. ja huomaatko, kaikki lestadiolaisia.

Kes.

• saat_anastakohan
        Kesitas kirjoitti:

Suuri on pimeytesi Ilmestyskirjan osalta.
        Lue viimeinen kirje, jossa näin mainitaan ja katso oliko se ihmiselle, vaiko PENSEÄLLE Laodikean seurakunnalle.
        Et varmaan tiedä sitäkään, miksi juuri mainita; HÄN?
        Katsos, jos viitsit, tai saat ylipäätään lukea Raamattua, kirjeet kirjoitettiin seurakunnan ENKELEILLE.
        Ilm 3, jae 14 joka on ensimmäinen sen seurakunnan jae; Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        Kaikille seurakunnille osoitettu kirje oli kyseisen seurakunnan enkelille, ja onko Hän Hän, vai se?
        Juuri SRK;lle Jeesus kolkuttaa, mutta seurakunta on penseä, eikä avaa Jeesukselle ovea, onhan heillä kuulemma jo Jumala.
        20. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
        Jeesus on jopa niin huolissaan Laodkian seurakunnasta, että riittää, KUN VAIN JOLU AVAA HÄNELLE SEURAKUNNAN oven.
        Ilmestyksessä on esimerkkejä, että yksikin siihen riittää, vaikka olisi noita ja huora.
        Ei voi aterioida sisällä, ennekuin ovi avataan.
        >>Milloin seurakunnasta käytetään ilmaisua "hän"?* Ei ole tiedossani, ja siksi en siihen mielellään vastaa.
        Usein kuitenkin silloin, kun lahko on jonkin ihmisen, kuten lestadiolaisuus, kososlaisuus, pellikkalaisuus, yms. ja huomaatko, kaikki lestadiolaisia.

Kes.

Oletko pelle huomannut sitä kolmiyhteyttä, jonka sinä,melperi ja rtdd muodostatte harhojen ja valheiden levittämisessä.

• muut
        saat_anastakohan kirjoitti:

Oletko pelle huomannut sitä kolmiyhteyttä, jonka sinä,melperi ja rtdd muodostatte harhojen ja valheiden levittämisessä.

Heistä en tiedä, mutta me muut tiedämme, että pelle olet SINÄ.

• 33x56
        saat_anastakohan kirjoitti:

Ei ole samaa porukkaa, ainakaan rtdd!

• Vihainens

Jopa sitä ollaan niin muka uskovaisia, satuolentoja. Papit ja piispat niinkuin muutki lahkolaiset raiskaa lapsia niin poikia kuin tyttöjäkin, mitä te kuvittelette olevanne?
      Ählämit hyppii silmille, menkää niitä tappamaan, tehän saatte kaikki synnit anteeksi eikä se mahda syntiä olla, nekinhän tappaa muun uskonnon ihmisiä huvikseen, kurkunleikkaajia tarvittas!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7360
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      48
      5450
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      57
      3019
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2533
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1548
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      195
      1382
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1099
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      317
      1037
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      234
      996
    10. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      906
    Aihe