Huomaamaton polttoainemittari

onnettomin-mittari

2006 auto. Olen pelännyt 6v jonka olen omistanut että jään tienposkeen kun polttoaine loppuu.
Mittaristo keskellä. Polttoaine pakit oikealla. Ajaessa vain nopeus käy silmiin. Pitkillä matkoilla sekin alkaa rasittaa. Tunnoton kaasupoljin, saa nopeutta tosi tarkkaan seurata.
Ja se polttoainepalkit. Viimeiset puoli tankkia kuluu nopeasti. Kaksi palkkia ja loppu löpö kesken. Huomaamaton viimeisen palkin vilkutus. Ei merkkiääntä. Ei väriä.
Oli jo ostettuna kanisteri takakonttiin mutta mutta tietysti nyt oli poissa.

9

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • löpö.traktoriin

      Olisikin kannaltasi parempi että löpö loppuisi, voisit sitten pistää koko tankillisen dieseliä, ei olisi hirveästi löpöjäämiä näytteenoton yhteydessä.

      • jujujujuju

        Ja lämmitykseen.


      • niihin.se.välttää
        jujujujuju kirjoitti:

        Ja lämmitykseen.

        No voihan sitä toki lämmitykseenkin käyttää, mutta omatarveajoissa se kyllä välttää. Myös dieselkäyttöinen kompressori tyytynee löpöön. Leikkuupuimurista puhumattakaan.


    • aasentelija

      kätevänä asennat vaikka punaisen majakan koelaudalle, joka alkaa vilkuun samaan tahtiin viimeisen palkin kanssa esim! Töötinkin voi siihen vielä kytkeä!

    • että-silleen

      Vastaajista siin ykskään ei ollut Yarikse omistaja

      • siellä.löpö.palaa

        Ei meilloo variksie ku pihapiirissä muutamie lentelöö, pitäskö kivvääriä kalipreerata. Sitte vois lähtee verkulla mettään ajelee rankoja. Löpöllä.


      • vokkelivoks

        Katkera vokkeliville postailee eri nimimerkeillä Toyota-aiheisilla palstoilla. Mitäpä muutakaan voi odottaa pölöltä joka erehtyi vokkelin ostamaan.


    • failtroll

      Kiitos tästä. Nämä vokkelovillejen trollit ovat kyllä ilahduttavaa luettavaa. Huonoa sanottavaa pitää oikein etsimällä etsiä Toyotasta. Polttoaineen loppumisesta kertoo vain vilkkuva valo mittaristossa. Ei äänimerkkiä lainkaan. Jos tämä on auton suurin ongelma, niin aika hyvin on asiat.

      Minä ajoin II-korimallin Yarisilla yli 300 tkm, eikä koskaan kyllä polttoaine päässyt loppumaan. Tosin itselläni on normaali näkökenttä ja huomaan mittarissa vilkkuvan valon, jos katson nopeutta. Lisäksi toimintamatkan näyttö ajotietokoneessa sekä oma käsitys siitä, paljonko on ajettu viime tankkauksen jälkeen, auttoi ennakoimaan tankkauksissa. Sellaisen ilmaisen vinkin annan, että auton voi tankata jo ennen kuin tankki on alarajoilla.

    • lskfjksldjfkdls

      Ennenvanhaan autoissa oli suuret viisarinäyttöiset mittarit polttoaineen määrälle ja jäähdytysnesteen lämpötilalle. Nykyään liian monessa autossa ei jäähdytysnesteen lämpötilaa kerrota kuljettajalle ollenkaan ja polttoainemittarikin on muutettu pieneksi palkkimalliseksi pylvääksi joka on piilotettu mahdollisimman sekavaksi järjestetyn kojetaulun sekä mittariston uumeniin. Ergonomia ja kojetaulun selkeyden ajattelu on selvästi heitetty romukoppaan nykyautoista, tilalla on ensisijaisesti muotoilun oikut ja mahdollisimman sekavat sellaiset. Mielisairaalastako ne nykyään palkkaa suunnittelijat, no halvalla varmaan saavat...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3660
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2992
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2890
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2768
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2683
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2159
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1907
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      209
      1888
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1847
    Aihe