Leskenlehdet leviävät ja valtaavat nurmikon. Miten saan nen tuhottua? Asiallisia vastauksia odotellen.....
leskenlehden hävitys?
6
2535
Vastaukset
- poltinkarva
Onko nurmikko varjoisa tai märkä? Yleishoitoa nurmikolle, kalkkia ja lannoitetta ja mahdollinen märkyys pitää hoitaa.
- pavella
Nurmikko on uusi, hyvin kalkittu ja lannoitettu. Ei ole varjoisa eikä märkä?
- poltinkarva
pavella kirjoitti:
Nurmikko on uusi, hyvin kalkittu ja lannoitettu. Ei ole varjoisa eikä märkä?
No, jospa se leskenlehti katoaisi ajan kanssa, kun nurmikko vahvistuu. Ei nurmikolle mitään myrkkyä kannata levittää, vaan jos tiheään leikkaa nurmikkoa.
- sammalkunniaan
Kuten edellä. Säännöllinen leikkaus ja viimeisenä keinona roundup.
Itse olisin perin onnellinen moisesta vieraasta. Tasaisena kasvava nurmikko on perin onneton näky minun silmään. Itse olen saanut takapihalle kasvamaan komean sammaleen, jota joku muu pitää varmaan rikkaruohon kaltaisena kasvina.- koikkalain
Hienoa.. itse pidän myös sammaloituneesta nurmikosta. Onpas ihanan tuntuinen paljaan jalan alla se..
Olen monesti sanonut, että nobel palkinto sille, joka keksii sammaleensiemenen. Saisi jättä pois tuon parikertaa viikossa tapahtuvan ruohonleikkuun ja vuotuisen sankkotolkulla bensan läträämisen.
- Toimiikin
Onhan noita nurmikon rikkaruohojen tuhoamisaineita.. Tappavat lehdelliset rikkaruohot, mutta nurmikko säilyy. Esim. täältä löytyy http://www.puutarhasielamaan.fi/rikkakasvien-torjunta
Roundup tms. ei sovellu, se tappaa myös nurmikon
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882