välitysfirmat halvin/kallein

myyntiin

Olemme myymässä asuntoamme (Uusimaa, Hki). Ajattelimme palkata välittäjän.

Mitkä ovat edullisimmat välitysfirmat ja vastaavasti kalliimmat teidän kokemuksesta?

8

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ÄläMietiVainPalkkiota

      Jos kallis asunnonvälittäjä myisi asunnon nopeasti ja korkeammalla hinnalla kuin halpa välittäjä, niin ei varmaan ero välityspalkkiossa paljon haittaisi. Näinhän ei tietysti välttämättä käy, mutta ei kannata vertailla ainoastaan välityspalkkion perusteella.

      Meillä pyydettiin hinta-arviot asunnoista useammalta, ja eri välittäjien hinta-arvioilla oli huima ero. Korkeimman arvion antanut välittäjä myi asunnon nopeasti aivan ilmoittamallaan hinnalla. Sattui hyvä tuuri. Toinen mahdollisuus olisi tietysti ollut, että myynti olisi pitkittynyt ja lopuksi saatu kuitenkin alempi hinta.

    • Halvin välittäjä on loppupeleissä se kallein välittäjä, ihminen/yritys joka ei osaa pitää omasta palkastaan kiinni ei myöskään osaa pitää kiinni hintapyynnistä!! Vai miten paljon itse tekisit töitä myyntikohteen eteen 200 € nettopalkalla???

      • äksyvälittäjä

        Kohtalaisen kalliilta välittäjältä (Viva) kyselin lisätietoa kohteesta, mutta koskaan ei edes vastannut! Siitäkö niille kalliille välittäjille maksetaan . . miten ne saa ylipäätänsä myytyä kohteita, jos ei edes vastaa asiakkaiden tiedusteluihin. 2 sähköpostia olen jo lähettänyt, ensimmäiseen vastasi "vdduilemalla", että "anna henkilötietosi ja yhteystietosi, jotta voin sen tiedon sinulle antaa." Kyselemäni tieto oli taloyhtiön laina, joka kohdistui tähän asuntoon. Ilmeisesti minun pitää vaan soittaa isännöitsijälle ja onkia itse se tieto.

        Taidan laittaa tietoa menemään asunnon nykyisille omistajille, miten heidän valitsemansa välittäjä käyttäytyy. No heidän asuntonsa on nyt ollut about puol' vuotta myymättä. Tää kyseinen välittäjä ottaa tot. 8000 € välityspalkkiota äksyilystään.


    • Välitysala on pääsääntöisesti hinnoitellut osaamisensa aivan taivaisiin. Edes juristina en kehtaa ottaa osaamisestani yhtä kovaa tuntihintaa kuin osa näistä "ammattilaisista".

      Ota välittäjäksi se, joka tuntuu ihmisenä miellyttävältä ja ottaa kohtuullisen korvauksen palveluistaan. Ko. henkilö on todennäköisesti miellyttävä myös asiakkaan silmissä ja saa asunnon myytyä.

      • eräsinsinööri

        Joo se on totta, että miellyttävä hlö todennäk. miellyttää myös ostajaa!
        Ei se ole outoa että palkkiot on taivaissa, koska nykyään insinöörit ja lakimiehet tekevät asuntojen välitystä. Laittavat tittelinsä siihen "ansioluetteloon", sieltä se näkyy.

        terv. insinööri-likka, muttei välittäjä.


    • halvinjahuonoin

      Mikä on halvin ja mikä kallein?

      Onpa vtuntyhmä kysymys. Miksi ei kiinnosta että saat itsellesi reippaan, pätevän, alueen tuntevan, luotettavan ja hyvän välittäjän?

      Valitsetko auton tai kodin sen perusteella että mistä saat halvimmalla? Valitsetkö syömäsi ruuan, juomasi juoman, lomakohteesi jne sen mukaan että saat halvinta?

      Niin ajattelinkin :)

    • kfgvridchc

      Hae vaikka Googlelta: "oma paikkakuntasi, kiinteistönvälitys, LKV, YKV" , valitse pari ammattilaista, kutsu arviokäynnille, pyydä tarjous ja valitse paras eli mieleisesi.

    • Kuulemma rommi -90% on tosiasia, joten Vouti on ihan ilmainen välittäjä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1428
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      962
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      682
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      677
    6. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      641
    7. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      110
      634
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      624
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      598
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      587
    Aihe