Tietoisuuteen ja ajatuksiin tutustuminen

paljon.aikaa

Linkkejä meditointiohjeisiin, jossa todellisiin tuloksiin pääsee viikossa tai alle kuukaudessa korkeintaan. Erityisen kiinnostunut olen ajatusvirran tarkkailusta tai jotain sellaista tietoisuuteen liittyvää. Myös oman kehon hallinta, pulssin alentaminen esimerkiksi, jos nyt aiheeseen edes liittyy.
Sellainen alkukäsitys aiheesta on, että istutaan lattialla ja rauhoitutaan – mikä on tyhjänpäiväistä. Otan tietysti itsekin selvää jahka aika on kypsä. Jonkin aikaa on jo ajatus muhinut, mutta ei vielä tekoihin asti. Eikä tosiaan huvita tyhjänpäiväisesti istua lattialla mumisten jotain mantraa, sellaista olen jo lapsena tehnyt puussa. Kiitti moi.

15

69

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • realstuff
      • paljon.aikaa

        Ei tuo kylmyys houkuttele, vaikka talvella näppärä toteuttaa :)


    • realstuff

      Toinen tehokas on Robert (Bob) Monroen menetelmä. Siinäkin pääsee varmaan alkuun pienellä google/youtube-hakusatsilla.

      • paljon.aikaa

        Eli cd?


      • realstuff

        Gateway Experience, jos saat sen jostain käsiisi. Opit sen avulla tavoitteellisesti siirtymään tietoisuuden tilasta toiseen.


    • Ei-näistä-aina-tiedä.Mut

      Toivottavasti aloitus oli trolli.

      Sen kunniaksi: Trolololol, trolololol, trolololollolitilollollol.

      • realstuff

        Toivon, että aloitus oli tosissaan tehty. Meitä on kasvava ryhmä, jotka välitämme tuloksellisesta meditaatiosta. Skeptinen mielenlaatu ei ole este vaan etu.


      • paljon.aikaa
        realstuff kirjoitti:

        Toivon, että aloitus oli tosissaan tehty. Meitä on kasvava ryhmä, jotka välitämme tuloksellisesta meditaatiosta. Skeptinen mielenlaatu ei ole este vaan etu.

        Ihan tosissaan oli tehty. Aika vain ei ole vielä kypsä, mutta sitten kun on, niin olisihan se passeli, jos täältä löytyisi valmiina jokin mikä iskisi.


    • silti.olen.aloittelija

      Tarkkailin eilen meditaation loppuvaiheilla pulssini toimintaa. Noin puolen tunnin päästä tunnin harjoituksessa pulssi on lähes tunnistamattoman alhainen.
      Johtuu siitä että aivotaajuus on samaa kuin syvässä unessa. Vallitsee syvärentouttava transsitila.

    • Hiljaista-ja-rauhallista

      Sulta puuttuu nöyryyttä, ja tarvittavaa kärsivällisyyttä. Voi olla ettei meditaatio vain anna itseään sinulle. Tai voithan tietenkin kokeilla pakottaen meditoida asenteella "pakko meditoida, mitesseolisilmätkiinni, nyt meditoidaan, tulosta täytyy syntyä, fyysisiä indikaatioita homman tuloksellisuudesta tänne ja pian, saispaslisääpsykometrisiälaitteitajamittareitajoillatuloksellisuusmitataan...". Sitten vain vertailemaan meditaation jälkeisiä stressilukuja meditaatiota edeltäneeseen tilaan.

      • paljon.aikaa

        Kuten sanoin, aika ei ole nyt kypsä. Suotta teit arvion kirjoituksen tyylin perusteella – ymmärettävästi tosin.


    • ZenKivi

      Jos et ole aiemmin tehnyt ja kiinnostaa nimenomaan tuollaiset asiat, niin entä jos aloitat jostain todella helposta metodista? Buddhalaisilla (ja muillakin) on em. perusharjoitus, joka liittyy vain hengityksen tarkkailemiseen. Ei vaadi mitään erikoista ja voi tehdä istuen, maaten, kävellen, kotona, töissä, ennen nukahtamista, ruokatauolla tai aamulla herätessä -ihan mikä vain tuntuu itselle parhaalta. Siihen aika on aina kypsä.

      Tulokset ja nopeus ovat meditaatiossa muutenkin kiinni siitä, mistä tilanteesta kukin lähtee. Joku saavuttaa asioita nopeasti ja jämähtää pitkiksi ajoiksi johonkin juttuun. Ja joku menee hiljaa, mutta pääsee sitten syvemmälle.

      • silti.olen.aloittelija

        Kyllä kai tuon tulosajattelun voisi heivata meditaation harjoittalla mäkeen.
        Tunti on kasvanut 15 min lisää, näin henk.koht, mutta se on hyvää aikaa.

        Mielestäni se on alustavaa aivotreeniä. Joka hyvin uupuneena aloitettu meditaatio piristää ajattelua ja lisää innovaatioita.

        Tänä syksynä tulee 9v. meditaatioharrastuksen aloittamisesta. Silti vielä.


    • mekro
      • Uskonsodassa-yhä

        Kas, krisselikin kävi jättämässä puumerkkinsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2641
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1725
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      77
      1549
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1106
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      1043
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      111
      1002
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe