Liian suuret saappaat

Sain heikunkeikulta idiksen aloituksen aiheesta.

Siis: olettekos joksus joutuneet astumaan liian suuriin saappaisiin ja kuinkas sitten kävikään :)?

200

1561

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se heikun idis ole :)

      H.

    • ent.siivoojaparka

      No joutunut ja joutunut. Joskus vain itse kuvitellut jalkansa olevan suuremmat kuin ne ovat.

      • Hitto mulloli toisinpäin. Mul oli omasta mielestä pienet jalat ja jouduin ja pölijyyksissäni suostuin pikkusen liian isoihin. En yhtään tykännyt ka lähin sitten pois.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Hitto mulloli toisinpäin. Mul oli omasta mielestä pienet jalat ja jouduin ja pölijyyksissäni suostuin pikkusen liian isoihin. En yhtään tykännyt ka lähin sitten pois.

        Siis mun saappaissan oli se vika et ne oli korvamerkitty ja leimattu ja rajattu, siis tavallaan liian ahtaat. Puristi liian isoinakin varpaita :)


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Siis mun saappaissan oli se vika et ne oli korvamerkitty ja leimattu ja rajattu, siis tavallaan liian ahtaat. Puristi liian isoinakin varpaita :)

        Tai saattoihan olla et mulloli liikavarpaiita :D.


    • Mun dilemma on aina ollut päinvastainen: olisin oikeesti tarvinnut suuremmat saappaat.

      • Miksei sinulle niitä annettu tai mikset niitä itse ottanut?


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Miksei sinulle niitä annettu tai mikset niitä itse ottanut?

        Saan syyttää vain itseäni. olen aina ollut liian mukavuudenhaluinen enkä ole ollut halukas ottamaan vastaan suuria haasteita, vaika resursseja olisi löytynyt. Mennyt yli siitä mistä aita on matalin. Valinnut turvallisen, mutta ei niin mielenkiintoisen vaihtoehdon. Tämä koskee nimenomaan työelämääni ja uraani. Nyt on liian myöhäistä katua; ainoastaan todeta että se on asia mitä ei voi enää jälkikäteen korjata.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Saan syyttää vain itseäni. olen aina ollut liian mukavuudenhaluinen enkä ole ollut halukas ottamaan vastaan suuria haasteita, vaika resursseja olisi löytynyt. Mennyt yli siitä mistä aita on matalin. Valinnut turvallisen, mutta ei niin mielenkiintoisen vaihtoehdon. Tämä koskee nimenomaan työelämääni ja uraani. Nyt on liian myöhäistä katua; ainoastaan todeta että se on asia mitä ei voi enää jälkikäteen korjata.

        Lienee kuitenkin pää-asia että olet elänyt itsellesi mukavasti. Nythän vp harrasteissaan ja muissa mielenkiinnon kohteissaan halutessaan ottaa niitä haasteita.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Lienee kuitenkin pää-asia että olet elänyt itsellesi mukavasti. Nythän vp harrasteissaan ja muissa mielenkiinnon kohteissaan halutessaan ottaa niitä haasteita.

        Sanotaan vaikka että olen kulkenut turvallisen leivän perässä, yksinhuoltajana ja ilman suuria aineellisia resursseja. Valinnut lyhyempiä koulutuksia, aloja joissa on varma työpaikka jne.
        Allekirjoitan täysin toisen lauseesi. Nyt kirjoitan, bloggaan, seuraan maailman menoa.


    • Heikunkeikku

      Voi ei. No niin. Tota mä tarkotin, että jotkut keksii ja jotkut ei. Mä oon toi jälkimmäinen jotkut :)
      Kokemusta on siis liian isoista saappaista, hölskyvistä, klompuvista, astuntaa häiritsevistä. Niistä saappaista, jotka laitetaan alaraajojen alaosaan.
      Mutta olenko liian suuriin saappaisiin pompahtanut muissa asioissa, niin tähän hätään ei tule mieleen virhepompahdusta. Harkitsen aina hyvin tarkkaan mimmoset saappaat on tarjolla ja kieltäydyn hyppäämästä liian isoihin. En tahdo menettää naamaani, sikälimikäli tulis julki, että oon luullu liikoja ittestä ja klompsinut mehtään.
      Mieluummin vähä liian pienet saappaat, niin pääsee helepolla.:)

      • Liian pienet käy ahtaiksi, kuristaa kaulastaki :). Ja joskus jopa pumpusta.


      • ent.siivoojaparka

        No minua ei se naaman menettäminen niinkään, mutta se vaan sattuu kun niihin kompastuu ja lentää turvalleen.
        Mutta oma vikansahan se on, kun ei arvioinut oman jalkansa kokoa oikein.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        No minua ei se naaman menettäminen niinkään, mutta se vaan sattuu kun niihin kompastuu ja lentää turvalleen.
        Mutta oma vikansahan se on, kun ei arvioinut oman jalkansa kokoa oikein.

        Ei se aina ole pelkästään oma vikakaan. Joskus annetaan saapas mutta ei pienintäkään mahdollisuutta niiden todelliseen täyttämiseen. Kaikki kun ei rippu pelkästään itsestä.


    • Koko 40 on villasukan kanssa justiinsa sopiva. Isommat on liikaa.

      • Nii
        Riippunee lestistäkin.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Nii
        Riippunee lestistäkin.

        Kontiot on sopivimmat ja muutenkin parhaat.


      • Ancelina kirjoitti:

        Kontiot on sopivimmat ja muutenkin parhaat.

        Nii.....kumpparit.


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Nii
        Riippunee lestistäkin.

        Kummallisiksi on nykyajan koot menneet. Niin vaatteissa, kuin kengissäkin.
        Eri tehtaat merkitsevät erilaisia kokoja. Joku M-koko on niin pieni kippana, että luulis S:ksi.
        Mun jalan koko on 36 tai 37, riippuu nyt taas siitä mallista. Saappaiden koot on ylimitoitettuja. Ostin 38 numeron saappaat. Tahdon Hypätä saappaisiin villasukka jalassa. En tykkää tiukista saappaista, jos tallustelen niillä pitkän aikaa kerralla.
        Tänään otin saappaat mukaan autoon. En muistanut niitä villasukkia. Ei tullut tässä kuumuudessa mieleen villaisia, paksuja sukkia.
        Jouduin siis hyppäämään saappaisiin sukkahousumateriaalimaisilla nilkkasukilla. Oi oi oi, väljyyttä liian kanssa. Noh, ei voinut mitään, klompsin siis niillä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Nii.....kumpparit.

        Nimenomaan kumisaappaat, muita saappaita en käytäkään. Enkä toisten saappaita.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Kontiot on sopivimmat ja muutenkin parhaat.

        Justiinsa niin, Kontiot ne olla pitää.
        Kestävät ku mitkä. Kelepaa tallustella.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Kummallisiksi on nykyajan koot menneet. Niin vaatteissa, kuin kengissäkin.
        Eri tehtaat merkitsevät erilaisia kokoja. Joku M-koko on niin pieni kippana, että luulis S:ksi.
        Mun jalan koko on 36 tai 37, riippuu nyt taas siitä mallista. Saappaiden koot on ylimitoitettuja. Ostin 38 numeron saappaat. Tahdon Hypätä saappaisiin villasukka jalassa. En tykkää tiukista saappaista, jos tallustelen niillä pitkän aikaa kerralla.
        Tänään otin saappaat mukaan autoon. En muistanut niitä villasukkia. Ei tullut tässä kuumuudessa mieleen villaisia, paksuja sukkia.
        Jouduin siis hyppäämään saappaisiin sukkahousumateriaalimaisilla nilkkasukilla. Oi oi oi, väljyyttä liian kanssa. Noh, ei voinut mitään, klompsin siis niillä.

        Tuo on kyllä totta että kun laittaa ripirinnan eri valmistajien samannumeroisia kenkiä, kokoerot ovat isot. Ei voi ostaa tietynnumeroisia kenkiä sovittamatta.
        Eipä ole tullut villasukkia enää aikoihin käytettyä minkään kengän kanssa.


      • Ancelina kirjoitti:

        Nimenomaan kumisaappaat, muita saappaita en käytäkään. Enkä toisten saappaita.

        Mullon nahkaiset talvisaappaat. Mukava lesti johoin ei tarvitse villasukkaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Justiinsa niin, Kontiot ne olla pitää.
        Kestävät ku mitkä. Kelepaa tallustella.

        Mulla on kymmenen vuotta vahat punaiset kontiot. Ehjät vielä mutta tuore ruoho pinttynyt pintaan niin ettei ihmisten ilmoille niillä kehtaa enää lähteä. Piha- ja metsäkenkinä vielä menevät.


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Mulla on kymmenen vuotta vahat punaiset kontiot. Ehjät vielä mutta tuore ruoho pinttynyt pintaan niin ettei ihmisten ilmoille niillä kehtaa enää lähteä. Piha- ja metsäkenkinä vielä menevät.

        Mulla oli kans vanhimman pojan kontiot, joita hän käytti yläasteella elikkä paaaaaljon vanhemmat ku sinun saappaasi:)
        Olikos se toissavuonna, kun oli pakko ostaa uudet saappaat, kun pojan/mun saappaat olivat pohjasta kuluneet ihan sileäksi. Olivat pirun liukkaat saaressa, jos märälle kivelle astui. Hengenvaaralliset totesin ja kipitin kauppaan ja nyt on loppuelämäksi omat kunnon saappaat.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Mullon nahkaiset talvisaappaat. Mukava lesti johoin ei tarvitse villasukkaa.

        On minullakin yhdet mokkanahkaiset talvisaappaat, melkein polviin ulottuvat. En ole käyttänyt kertaakaan, odotan sopivaa tilaisuutta.
        Pidän nilkkureita joissa on söpö karvareunus.


      • Ancelina kirjoitti:

        On minullakin yhdet mokkanahkaiset talvisaappaat, melkein polviin ulottuvat. En ole käyttänyt kertaakaan, odotan sopivaa tilaisuutta.
        Pidän nilkkureita joissa on söpö karvareunus.

        Mikä olisi sellainen sopiva tilaisuus :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Mikä olisi sellainen sopiva tilaisuus :).

        Sen tietää vasta sitten, kun se eteen tupsahtaa. Mutta ovatpa kuitenkin valmiina.


      • Ancelina kirjoitti:

        Sen tietää vasta sitten, kun se eteen tupsahtaa. Mutta ovatpa kuitenkin valmiina.

        Näinpä. Mullakin on vaatekaapissa sellaisia vaatteista jotka oikeaa käyttöhetkä odottavat mutta taitaa koit sydä ne sitä ennen :D


      • Anonyymi
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Kummallisiksi on nykyajan koot menneet. Niin vaatteissa, kuin kengissäkin.
        Eri tehtaat merkitsevät erilaisia kokoja. Joku M-koko on niin pieni kippana, että luulis S:ksi.
        Mun jalan koko on 36 tai 37, riippuu nyt taas siitä mallista. Saappaiden koot on ylimitoitettuja. Ostin 38 numeron saappaat. Tahdon Hypätä saappaisiin villasukka jalassa. En tykkää tiukista saappaista, jos tallustelen niillä pitkän aikaa kerralla.
        Tänään otin saappaat mukaan autoon. En muistanut niitä villasukkia. Ei tullut tässä kuumuudessa mieleen villaisia, paksuja sukkia.
        Jouduin siis hyppäämään saappaisiin sukkahousumateriaalimaisilla nilkkasukilla. Oi oi oi, väljyyttä liian kanssa. Noh, ei voinut mitään, klompsin siis niillä.

        Joo, kyllä koot ovat ihmeelliset. Nahkakengissä sopii 42, ostin Kontiot koossa 41, olivat isot vielä kahden sukan kanssa. Ostin kirpparilta Kontiot 40, aika passeli. Löysin jostain vanhat Kontiot 39, ovat nekin aika sopivat. Jos vertaa Viking saappaisiin, niin Kontio 40 vastaa Viking 42. Hunterista pitää olla W11, suomeksi 43. Että ota tästä selvää


    • 1eero

      Kai muistat sadun "seisemän penikulman saappaista" niillä olisi käyttöä olisit työpaikalla ennenkuin huomaisitkaan.

      • Juu, minähän ole siellä muutenkin aina ennen kuin huomaankaan :D.


      • Heikunkeikku

        "1eero"
        Mun nuorimmaisella pojalla on ylisuuri jalka. Sen kenkiä kutsun kanooteiksi. Naurettavan näköistä, kun eteisen lattialla on sen kanootit ja kanoottien vieressä mun pienet kengät. Oon joskus ollut kengät jaloissani ja laittanut pojan kengät omien kenkien päälle.
        No ei, en toki. En ihimisten ilimoille ole kaksoiskengillä lähtenyt:)


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        "1eero"
        Mun nuorimmaisella pojalla on ylisuuri jalka. Sen kenkiä kutsun kanooteiksi. Naurettavan näköistä, kun eteisen lattialla on sen kanootit ja kanoottien vieressä mun pienet kengät. Oon joskus ollut kengät jaloissani ja laittanut pojan kengät omien kenkien päälle.
        No ei, en toki. En ihimisten ilimoille ole kaksoiskengillä lähtenyt:)

        Jaa hän on kasvanut ensin maatamyöten, sitten äkkäsi jospa sittenkin ylöspäin kun äitee joutuu kattelee alaspäin.


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        Jaa hän on kasvanut ensin maatamyöten, sitten äkkäsi jospa sittenkin ylöspäin kun äitee joutuu kattelee alaspäin.

        Joo, maata myöten on ensteks kasvanut:)
        Ei sen puoleen, sen jälkeen kun päätti ruveta kasvamaan ylähäpäin, niin kasvoikin rytiputkimaisesti pitkäksi mieheksi. Isot jalat ei niin tuu heti esille, kun on mittaa muutenkin.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, maata myöten on ensteks kasvanut:)
        Ei sen puoleen, sen jälkeen kun päätti ruveta kasvamaan ylähäpäin, niin kasvoikin rytiputkimaisesti pitkäksi mieheksi. Isot jalat ei niin tuu heti esille, kun on mittaa muutenkin.

        44 numero on mulle sopiva kengästä riippuen joskus 45, isot nahkasaappaat 46 mahtuu villasukkaa, talvella pakkasella narskuu mukavasti kyläraitilla.


      • 1eero kirjoitti:

        44 numero on mulle sopiva kengästä riippuen joskus 45, isot nahkasaappaat 46 mahtuu villasukkaa, talvella pakkasella narskuu mukavasti kyläraitilla.

        Nii. Kävi meidänkin eteisessä kerran isot jatsarit :).


      • Heikunkeikku
        1eero kirjoitti:

        44 numero on mulle sopiva kengästä riippuen joskus 45, isot nahkasaappaat 46 mahtuu villasukkaa, talvella pakkasella narskuu mukavasti kyläraitilla.

        Niin ja aatteles, kuinka on noin isoilla räpylöillä mukava steppailla:)
        Päässä silinterihattu, kädessä kävelykeppi ja räpylät räpylöimään.


      • 1eero
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Niin ja aatteles, kuinka on noin isoilla räpylöillä mukava steppailla:)
        Päässä silinterihattu, kädessä kävelykeppi ja räpylät räpylöimään.

        Justiin pitkä koivukuja sunnuntaina kirkonmenojen aikaan kävelyllä tumpuku valkoinen rusetti kaulassa, silinterihattu hopeapäinen kävelykeppi jaloissa plankatut kengät harmaa parta ojennuksessa. Selkä suorana katse luotu kaukaisuuteen askel vakaa kujan päässä kansa nousemassa kirkon rappusia kellon kumahdellessa.


      • Viatonsivullinen

        Mun veljellä oli tuossa murrosiän kynnyksellä kaamean pitkät jalkaterät. Kasvoi ensin maatapitkin. Nuoremmat sisareni lähtivät
        hänen mukaansa kenkäkauppaan. Vieläkin naureskelevat kun myyjä
        toi aina vaan suurempaa kenkää, sanovat että hävetti veljen jalat.
        Koko on hänellä edelleen 44 eli sama kun silloin, hänestä kasvoi
        186 sm hoikka mies.


      • Viatonsivullinen kirjoitti:

        Mun veljellä oli tuossa murrosiän kynnyksellä kaamean pitkät jalkaterät. Kasvoi ensin maatapitkin. Nuoremmat sisareni lähtivät
        hänen mukaansa kenkäkauppaan. Vieläkin naureskelevat kun myyjä
        toi aina vaan suurempaa kenkää, sanovat että hävetti veljen jalat.
        Koko on hänellä edelleen 44 eli sama kun silloin, hänestä kasvoi
        186 sm hoikka mies.

        Poikani kengät pitää olla kokoa 46-47, ei ole kovin helppoa löytää sopivia.


      • Heikunkeikku
        Ancelina kirjoitti:

        Poikani kengät pitää olla kokoa 46-47, ei ole kovin helppoa löytää sopivia.

        Mun nuorimmaisella "vauvalla" on myös 46-47 numeron kengät. Samaa sanon, että on vaikea löytää sopivia.
        Musta on otettu hauska valokuva. Pojan 47 numeron talvisaappaat mun kintuissa. Näyttivät toden totta VALTAVILTA.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Mun nuorimmaisella "vauvalla" on myös 46-47 numeron kengät. Samaa sanon, että on vaikea löytää sopivia.
        Musta on otettu hauska valokuva. Pojan 47 numeron talvisaappaat mun kintuissa. Näyttivät toden totta VALTAVILTA.

        Saako normikenkäliikkeestä 47 numeron kenkiä vai pitääkö teettää jo erikseen?


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Saako normikenkäliikkeestä 47 numeron kenkiä vai pitääkö teettää jo erikseen?

        Ei ainakaan täältä Vaasasta saa. Oon ostanut monet monet kengät pojalle. Jouluna(monena jouluna) ollaan menty kauppaan ja oon sanonut, että nyt katellaan sulle kengät joululahjaksi. Tai joitakin vaatteita, jos kenkiä ei tartte.
        Viimeisimmät talvikengät löydettiin hirmuisella etsimisellä. Yhdet 46 numeroiset löydettiin ja ne oli sekä kivan näköiset (kelpasivat), että sopivat (suurta kokoa). Helsingistä mistä kaupasta sitten lie, poika on ostanut 47 numeroiset kengät (nekin äitee sitten maksoi).
        Mutta sen sanon, että on erittäin vaikea löytää isoja kenkiä. 44 numeroa on vino pino, harvakseen 45 ja 46 säkällä.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei ainakaan täältä Vaasasta saa. Oon ostanut monet monet kengät pojalle. Jouluna(monena jouluna) ollaan menty kauppaan ja oon sanonut, että nyt katellaan sulle kengät joululahjaksi. Tai joitakin vaatteita, jos kenkiä ei tartte.
        Viimeisimmät talvikengät löydettiin hirmuisella etsimisellä. Yhdet 46 numeroiset löydettiin ja ne oli sekä kivan näköiset (kelpasivat), että sopivat (suurta kokoa). Helsingistä mistä kaupasta sitten lie, poika on ostanut 47 numeroiset kengät (nekin äitee sitten maksoi).
        Mutta sen sanon, että on erittäin vaikea löytää isoja kenkiä. 44 numeroa on vino pino, harvakseen 45 ja 46 säkällä.

        Nii. Jännä et ei ole tehty isojen poikien kenkäliikkeitä kun kuitenkin on isojen poikien vaateliikkeitä :).


      • Kengänkuluttaja

        Ei muuten ole 44 numeron kenkiä yleensä. Itsellä sellaiset vaikka olen 169/70 pieni. Sota-ajan tuote on tällaista. Huomattavasti pienempiä kyllä löytyy ja joskus joku 45-47.
        Sitten sellainen numerojuttu. Suomen koko esimerkiksi 42 vastaa eurooppalaista kokoa 44 niin että sekin hämää. Minun suomen entinen koko 42 on käynyt pieneksi jalkaterän pidentyessä. Nyt pitää olla suomen koko 44. Ja leveä pitäisi kengän kärjen olla. Jalaksen turvakengissä on hyvä malli, mutta pohjan kestävyys onneton. Sievin jalkineen tuvakengissä kärki liian kapea ja pohjan kestävyys yhtä surkea. En osta enää kotimaisia kenkiä, ulkomaiset on paljon parempia ja maksaa puolet.
        Sekavaa sepustusta tuli näin yöllä, mutta en ala korjailemaan.


    • Saapsjalkakissalla saappaat siivittivät aiva omiin taajuisuuksiinsa.

    • 42koko

      Nilkat kipeytyi!

      • No sul oli varmaan sitten 42 numeron stilettikorot?


    • Mä täytän kyllä mielelläni saappaita, on mukavaa levittää varpaat niihin ja heilutella :) Yleensä huomaan myöskin että varpaat venyy saappaiden mukaan.
      Joskus se käy oikein ongelmaksi asti. Olen huono asettamaan itselleni rajat, taisi pään kehitys jäädä sinne 6 vuotiaan tasolle. Osaan kaiken, pystyn kaikkeen, ja kestän mitä vaan.
      Tai niinhän mä luulen.

      • Minulla on kahdet saappaat, kumi- ja talvi :). Kummatkin mukavat matalakorkoiset. Leveälestiset. Mitta on jalan mukaan, just sopiva vähän levitellä varpaita ja paksuntaa sukkaakin :).


    • pipokireellä

      Juu, lapsena jouduin astumaan liian suuriin saappaisiin. Olin 11 v kun äitini kuoli, pienempiä sisaruksia oli 4. Äidin saappaat olivat niin suuret, etteivät koskaan jaloistani kunnolla täyttyneet. Nykyään on sitten pipo aina liian kireä.

      • Niin paljon on saappaita kuin on varpaitakin, eri kohtaloilla täytetty. Puristavatko lapsuutesi saappaat päänympärystäsi vielä?


    • juuri.sopivat

      Saappaat ovat aina olleet kooltaan sopivat.
      Olettekos muuten huomanneet että joitakin aikoja sitten Kontiosaappaat olivat raskaammat kuin tavallisesti. Ostin sellaiset joihin laitoin lämpöpohjalliset talvella loskakeliä varten kulkemiseen ja johon mahtui villasukkakin. Nyt ostin numeroa pienemmät kesäkäyttöön. Kesäkäyttöä varten ostetut olivat jo paljon kevyemmät.

      Joitakin vuosia sitten oli käytössäni mieleiset Kontiot, pakko oli luovuttaa kun pohjat kuluivat silestoneiksi. Kesäkelillä oli käytössäni kesällä marjastuksessa ja nurmikkoa leikatessa. Tarkoituksiin juuri sopivat silestoneinakin.

      • Juu, mullekin kontiot tällä käytöllä hyvät. Nurmenleikkuukengät ja metsäkengät.


      • juuri.sopivat

        Tuossahan tuo aloituksen aihe jo mainittiin ja kommentoitiin.
        Työt jota olen joutunut tekemään ovat aina onnistuneet. Tarjottiin mitä työtä tahansa, tein sen työn niin hyvin kuin pystyin.


      • juuri.sopivat kirjoitti:

        Tuossahan tuo aloituksen aihe jo mainittiin ja kommentoitiin.
        Työt jota olen joutunut tekemään ovat aina onnistuneet. Tarjottiin mitä työtä tahansa, tein sen työn niin hyvin kuin pystyin.

        Tuohon pitäisikin pyrkiä ja tyytyä sitten itsekin siihen. Mutta kun on sellaisiakin joille se ei riitä vaan pitäisi päästä täydellisyyteen ja ylikin. Ja kun se vaade ei omasta mielestä täyty, esimerkiksi työnantajan ja työntekijän ajatukset saappaiden täyttämisestä eivät kohtaa, hölske on valmis. Työnantaja on omalta osaltan vastuussa siitä että työntekijän on mahdollista täyttäää saappaansa. Ts. liian suuret epärealistiset vaatimukset jättävät saappaisiin liian ison koskaan täyttymättömän kasvuvaran.


    • Kun täytin 60, ajattelin, että ostan vastaanottoasuksi pussihousut, henkselit, flanelipaidan, liivit, lierihatun ja jatsarit. Katsoin jo hinnankin 500 euroa
      Sitten tuntu, että saappaat on liian suuret, kun Mannerheimillakin oli pussihousut ja jatsarit.
      Sitten ajattelin ostaa piikkopaidan ja housut ja lapikkaat, mutta ne oli liian halvan näköiset.
      Että perinteisillä mentiin. Se vaan jäi kaivelemaan, että olinko sittenkään liian pieni niihin pussihousuihin ja jatsareihin.

      • Et tokikaan olisi ollut. Laitahan seuraavaksi kun täytät 70 vee, tai 65.


    • eppu2

      Jos jonkilaisia saappaita olen ostellut ja mitään ne ei kestä, joka kesä saa ostaa uudet, heti vuotaa.
      Ostin viimekesänäkin 60 euroo maksavat saappaat, 3kk ja toinen vuoti ja hetken päästä toinen.
      Ennen saappaat kesti monta vuotta.
      Nuo ovat kyllä suuret saappaat mulle, jotka ovat kiinni haalareissa, niillä pääsee pitkälle järvessä.
      Mutta noin henkisesti en ole liian isoihin saappaisiin joutunut. Hilkulla on kyllä ollut, mutta aina sitä selviää, kun osaa pitää varansa.

      • Min en kumisaappaita ole saanut rikki ja vuotamaan. Ehkä joksus teininä jotkut haisaappaat saattoi irvistellä :).


      • eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

        Min en kumisaappaita ole saanut rikki ja vuotamaan. Ehkä joksus teininä jotkut haisaappaat saattoi irvistellä :).

        Murtuvat varresta, nilkan kohdalta.
        Yhdet vein keväällä viikon päästä takaisin kauppaan, kun vuotivat saumasta.


      • eppu2 kirjoitti:

        Murtuvat varresta, nilkan kohdalta.
        Yhdet vein keväällä viikon päästä takaisin kauppaan, kun vuotivat saumasta.

        Aivan. Ei kai ole ihan normia et saappaat heti vuotaa? Tosin kyllähän niitä ennen wanhaan näin paikatun polkupyöränkumin paikalla.


      • 1eero

        Halpis saappaita ostanut joskus, eivät kestä kunnon kengät tulee loppujen lopuksi halvemmaksi.
        Ostin joku vuosi sitten mukavan tuntuiset kävelykegät niin mukavat että ostin samallaiset varalle mutta kummaa sama numero vaan liian ahtaat täytyy vissiin kokeilla kävellä vesisateessa likomäräksi, viruisiko en tiiä ensimmäisillä pareilla pääsee vielä lujaa.


      • 1eero kirjoitti:

        Halpis saappaita ostanut joskus, eivät kestä kunnon kengät tulee loppujen lopuksi halvemmaksi.
        Ostin joku vuosi sitten mukavan tuntuiset kävelykegät niin mukavat että ostin samallaiset varalle mutta kummaa sama numero vaan liian ahtaat täytyy vissiin kokeilla kävellä vesisateessa likomäräksi, viruisiko en tiiä ensimmäisillä pareilla pääsee vielä lujaa.

        Näinhän se on et ei kannata ostaa halpaa, jos laatua haluaa. Minun punaiset kontioni ovat vanhat ja ehjät, mutta pinttynyt pinta ei hivele silmää. Ostin halvemmat semmosem kukalliset. Varmaan riittä noissa meikäläiselle loppuiäksi saapasta.

        Pillaan mennee vesisateessa venytetty nahka. Myy jollekin jos käyttämättömät ja osta itselles uudet mutta sovita ensin.


      • eppu2
        siilimuori2 kirjoitti:

        Näinhän se on et ei kannata ostaa halpaa, jos laatua haluaa. Minun punaiset kontioni ovat vanhat ja ehjät, mutta pinttynyt pinta ei hivele silmää. Ostin halvemmat semmosem kukalliset. Varmaan riittä noissa meikäläiselle loppuiäksi saapasta.

        Pillaan mennee vesisateessa venytetty nahka. Myy jollekin jos käyttämättömät ja osta itselles uudet mutta sovita ensin.

        Mulla oli ne 60 euron saappaat Nokiat ja kyllä petyin. Halvat saappaat kesti ihan yhtä kauan.
        Menee ne rikkinäiset kuivalla maalla. Mutta, kun kulkee veneeseen ja hakee järvestä vettä, on inhoittavaa, kun sukat alkaa kastumaan.


      • 1eero
        eppu2 kirjoitti:

        Mulla oli ne 60 euron saappaat Nokiat ja kyllä petyin. Halvat saappaat kesti ihan yhtä kauan.
        Menee ne rikkinäiset kuivalla maalla. Mutta, kun kulkee veneeseen ja hakee järvestä vettä, on inhoittavaa, kun sukat alkaa kastumaan.

        Ae miten mukavaa tällä kelillä paljain jaloin tai villasukat kesälläkin sisällä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Mulla oli ne 60 euron saappaat Nokiat ja kyllä petyin. Halvat saappaat kesti ihan yhtä kauan.
        Menee ne rikkinäiset kuivalla maalla. Mutta, kun kulkee veneeseen ja hakee järvestä vettä, on inhoittavaa, kun sukat alkaa kastumaan.

        Olen myös monesti pettynyt saappaisiin, kerran sain synttärilahjaksi oikein ihanan punaiset sellaiset. Ei kestänyt pakkasta sitten yhtään, mitähän muovia lie ollut. Aurinkokin mokoma haurastuttaa.
        Olis kivaa löytää jonkun hoitovinkin millä niitä vanhoja nokioita saisi puhtaaksi. Onko kellään?


      • ronttonen
        hmp.f kirjoitti:

        Olen myös monesti pettynyt saappaisiin, kerran sain synttärilahjaksi oikein ihanan punaiset sellaiset. Ei kestänyt pakkasta sitten yhtään, mitähän muovia lie ollut. Aurinkokin mokoma haurastuttaa.
        Olis kivaa löytää jonkun hoitovinkin millä niitä vanhoja nokioita saisi puhtaaksi. Onko kellään?

        Silikonilla, sillä jolla autoa silikoonataan!
        Sillä minä teen vanhasta uutta.


      • saapikas
        ronttonen kirjoitti:

        Silikonilla, sillä jolla autoa silikoonataan!
        Sillä minä teen vanhasta uutta.

        Ensin All Tip Topilla lika pois ja sitten silikonia

        kannattaa olla varovainen ettei laita silikonia pohjiin eikä lattioille


      • no.joo
        hmp.f kirjoitti:

        Olen myös monesti pettynyt saappaisiin, kerran sain synttärilahjaksi oikein ihanan punaiset sellaiset. Ei kestänyt pakkasta sitten yhtään, mitähän muovia lie ollut. Aurinkokin mokoma haurastuttaa.
        Olis kivaa löytää jonkun hoitovinkin millä niitä vanhoja nokioita saisi puhtaaksi. Onko kellään?

        Tulipa mieleeni eräs vanhan ajan konsti jota voisi kokeilla.

        Nuoruudessani oli valkoisia kangastennareita ja likaantuessa ne kesällä laitettiin jalkaan ja lähdettiin kävelemään rahkasuolla. Puhtaiksi tulivat. Saman asian ajoi kun valkoisia tennareita pesimme juuriharjan kanssa pulverivedessä.

        Nykyisiin kumisaappaisiin en ole kokeillut muuta kuin pyykkikonetta, ainakin sisältä hienhaju on lähtenyt ja samalla ulkopintakin puhdistunut.


    • Taisi tämä aloitus mennä harakoille. Luin ja ihmettelin vastauksia "minun saappaan koko on 40" voi rähmä.

      Ymmärsin siilin tarkoittaneen aloituksessa "asettumista liian isoihin saappaisiin" siis ottamista vastaan tehtävää jota ei pysty hoitamaan.

      Ymmärsinkö väärin?

      Minun saappaani ovat 40 - 41 kokoa.

      • lukeesieltä

        Asia on jo käyty läpi musiikkiketjussa.


      • Joo. Aloituksen tarkoitus oli eri mutta käyhän se näinkin.


      • lukeesieltä kirjoitti:

        Asia on jo käyty läpi musiikkiketjussa.

        Voi rähmä, en lue musiikkiketjua ja muutenkin olen ollut ulkona pari päivää.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Joo. Aloituksen tarkoitus oli eri mutta käyhän se näinkin.

        Vedä aloitus oikella raiteelle, aiha on hyvä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Joo. Aloituksen tarkoitus oli eri mutta käyhän se näinkin.

        Ymmärsin kyllä oikein hyvin aloituksesi pointin, olen pahoillani että sotkin aihetta omilla siihen sopimattomilla vastauksillani.
        Aina vaan ei malta...
        Voi rähmä!!!! Mutta ketään en suu ammollani tuijottanut. :)


      • luetkuitenkin
        korppis kirjoitti:

        Voi rähmä, en lue musiikkiketjua ja muutenkin olen ollut ulkona pari päivää.

        Älä valehtele !!!!!!!


      • Ancelina kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä oikein hyvin aloituksesi pointin, olen pahoillani että sotkin aihetta omilla siihen sopimattomilla vastauksillani.
        Aina vaan ei malta...
        Voi rähmä!!!! Mutta ketään en suu ammollani tuijottanut. :)

        Ei haittaa minua ainakaan. Kiva ketju saappaista ja niiden kestävyydestä :).
        Eihän tämä nyt kauheen paljoa aloituksen aiheesta rönsyillyt, verrattuna moneen muuhun ketjuun.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Ei haittaa minua ainakaan. Kiva ketju saappaista ja niiden kestävyydestä :).
        Eihän tämä nyt kauheen paljoa aloituksen aiheesta rönsyillyt, verrattuna moneen muuhun ketjuun.

        Kiva kuulla ja haitanneeko mitään jos parin muorin piti päästä näykkäsemään. :)


      • korppis kirjoitti:

        Vedä aloitus oikella raiteelle, aiha on hyvä.

        No vedäppäs sinä, jatka aloituksen vertauskuvallisesta aiheesta. Siis kerros vaikka että oletkos joutunut joskus mielestäsi liian isoihin saappaisiin ja kuinkas sitten kävi?


      • Ancelina kirjoitti:

        Kiva kuulla ja haitanneeko mitään jos parin muorin piti päästä näykkäsemään. :)

        Ei haittaa. Kotosaltahan tää vaan tuntuu :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Ei haittaa. Kotosaltahan tää vaan tuntuu :).

        Hyvä ja ihan oikeasti en ole koskaan joutunut astumaan liian suuriin saappaisiin.
        Hyvää yötä :)


      • Ancelina kirjoitti:

        Hyvä ja ihan oikeasti en ole koskaan joutunut astumaan liian suuriin saappaisiin.
        Hyvää yötä :)

        No en minäkään varsinaisesti isoihin. Mut sen tiedän et ei ollut mun juttu. Näissä pienemmissä ja sopivissa on paljon mukavampaa.

        Hyvvää yötä!


    • Heikunkeikku

      Minä kyllä ymmärsin siilin "suuriin saappaisiin" hyppäämiset ja vastasinkin siihen.
      Mutta saappaat "luiskahtivat" jonnekin ja sitten saappailtiin tosi lujaa.
      Ei haittaa. Olisko ne niitä mukavia rönsyjä. Voihan jokainen vastata aloitukseen siten, kun asian ymmärtää ja tahtoo tekstiä pukata.
      Tulihan tässä ketjussa ainaskin tietoon, mimmosia saappaita porukka ketaroihin pistää.
      Ei paha aloitus laisinkaan, vaikka siilimuori sen minulta varastikin:) (rauha, rauha, leikkiä pukkautin)

      • Sun aloitus, minä vaan pelastin sen tuolta toisesta ketjusta sille kuuluvalle paikalle :).


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Sun aloitus, minä vaan pelastin sen tuolta toisesta ketjusta sille kuuluvalle paikalle :).

        Onpas siilimuori kohtelias:) Kiitosta vaan, mutta jos totuudessa pysytään, niin kyllä se kertakaikkiaan oli Sinun aloituksesi. Minä en olisi huomannut tehdä "suuriin saappaisiin" hyppäämisestä aloitusta, vaikka suurista saappaista kirjoitinkin. Tämmöstä tää hoksaamattoman elämä pakkaa olemaan. Surkiaa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Onpas siilimuori kohtelias:) Kiitosta vaan, mutta jos totuudessa pysytään, niin kyllä se kertakaikkiaan oli Sinun aloituksesi. Minä en olisi huomannut tehdä "suuriin saappaisiin" hyppäämisestä aloitusta, vaikka suurista saappaista kirjoitinkin. Tämmöstä tää hoksaamattoman elämä pakkaa olemaan. Surkiaa.

        Osasit sinä. Ja eikös täällä olekkin niin ett yksi kirjoittaa yhtä ja toinen saa siitä jottain mielleyhtymää jonka sitten enemmän tai vähemmän onnistuneesti pulautaa esille, vaikka aloitukseksi :). Sitä paitsi jokuhan olisi vontu jatkaa siihe samaan ketjuun näistä vertauskuvallisista suurista saappaista, mutta minä nyt vain satuin tekemään aloiksen huvikseni, kun alotuksistakin on kirjoitettu.

        Niin että eipäs siellä nyt olla ollenkaan turhan vaatimattomia :).


      • Heikunkeikku
        siilimuori2 kirjoitti:

        Osasit sinä. Ja eikös täällä olekkin niin ett yksi kirjoittaa yhtä ja toinen saa siitä jottain mielleyhtymää jonka sitten enemmän tai vähemmän onnistuneesti pulautaa esille, vaikka aloitukseksi :). Sitä paitsi jokuhan olisi vontu jatkaa siihe samaan ketjuun näistä vertauskuvallisista suurista saappaista, mutta minä nyt vain satuin tekemään aloiksen huvikseni, kun alotuksistakin on kirjoitettu.

        Niin että eipäs siellä nyt olla ollenkaan turhan vaatimattomia :).

        Joo, mielleyhtymistähän ne rönsytkin alkaa kukoistamaan, mikä on tottavie mukavaa. Fanitan rönsyjä. Ne tuntuu jotenkin niin Aidoilta, jos joku yhtäkkiä muistaa jotakin ja alkaa siitä sitten praatailemaan. Minua ei ollenkaan rasita, vaikka aloituksen aihe joskus lähtee viuhtomaan kaaheen aakeesti.
        Minä menen nyt vaaka-asentoon. Kissi tuli pukkaamaan, että mitä meinaan, kun en maate ala. Lähen siis kissini kaa sänkyyn. Kirja kouraan ja siitä se yöuni sitten pikkuhiljaa lähtee lähenemään.
        Hyvää yötä täältä :)


      • 1eero

        Ny saappaat jalasta ja nukkumaa vaikka ei meinoo uni tulla aitan parsilla kotona nukkuisin täyttä häkää.


      • isotsaappaat

        voi pyhä yksinkertaisuus teitä vastaajat ! lukekaa kunnolla aloittajan aihe ja nukkukaa vaikka yksi yö,ennen kuin vastaatte. aloittajalla hyvä aihe ,mutta eihän tämän palstan kirjoittajilla riitä älyä kommentoida oikein tätäkään kysymystä.sitten vastaus kysymykseesi ,hyvä aloittaja. olen joutunut monesti hyppäämään liian isoihin saappaisiin, nimittäin työpaikalla,jossa olin perushoitajana.olin ensiavussa töissä ja varsinkin yöaikaan vain kaksi hoitajaa ja potilaita tuli 100km säteellä sairaalasta.usein öisin tuli pahoja kolaripotilaita montakin,niin eihän siinä millään riittänyt pelkkä lääkäri yksin hoitamaan ,jouduin paljon tekemään nopeita päätöksia potilaiden kunnosta ja avustaa lääkäriä tekemään toimenpiteissä,vaikka en oli osannutkaan,mutta oli pakko,kun yöaikaan ei soitettu lisätyövoimaa. kaikki meni kuitenkin hyvin,mutta perushoitajan työnkuvaan vaativat toimenpiteet ei kuulunutkaan.olen onnellinen siitä,että potilaat saivat ensiapua ja paranivat sitten aikoinaan ihan hyvin.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Joo, mielleyhtymistähän ne rönsytkin alkaa kukoistamaan, mikä on tottavie mukavaa. Fanitan rönsyjä. Ne tuntuu jotenkin niin Aidoilta, jos joku yhtäkkiä muistaa jotakin ja alkaa siitä sitten praatailemaan. Minua ei ollenkaan rasita, vaikka aloituksen aihe joskus lähtee viuhtomaan kaaheen aakeesti.
        Minä menen nyt vaaka-asentoon. Kissi tuli pukkaamaan, että mitä meinaan, kun en maate ala. Lähen siis kissini kaa sänkyyn. Kirja kouraan ja siitä se yöuni sitten pikkuhiljaa lähtee lähenemään.
        Hyvää yötä täältä :)

        Huoenat!
        Minäkin tykkään rönsyistä, mutta toki ymmärrän jos aloittajalle aihe kiihkeän vakava, siis että hän ei siedä rönsyjä. Mut niinhän se on tavallisessakin ekämässä, asiat ja aiheet rönsyilee, puheessakin.


      • 1eero kirjoitti:

        Ny saappaat jalasta ja nukkumaa vaikka ei meinoo uni tulla aitan parsilla kotona nukkuisin täyttä häkää.

        Kaupungeissa on kaupunkien unet. Onkos sulle mökki enempi koti kuin kaupunkiasunto?


      • isotsaappaat kirjoitti:

        voi pyhä yksinkertaisuus teitä vastaajat ! lukekaa kunnolla aloittajan aihe ja nukkukaa vaikka yksi yö,ennen kuin vastaatte. aloittajalla hyvä aihe ,mutta eihän tämän palstan kirjoittajilla riitä älyä kommentoida oikein tätäkään kysymystä.sitten vastaus kysymykseesi ,hyvä aloittaja. olen joutunut monesti hyppäämään liian isoihin saappaisiin, nimittäin työpaikalla,jossa olin perushoitajana.olin ensiavussa töissä ja varsinkin yöaikaan vain kaksi hoitajaa ja potilaita tuli 100km säteellä sairaalasta.usein öisin tuli pahoja kolaripotilaita montakin,niin eihän siinä millään riittänyt pelkkä lääkäri yksin hoitamaan ,jouduin paljon tekemään nopeita päätöksia potilaiden kunnosta ja avustaa lääkäriä tekemään toimenpiteissä,vaikka en oli osannutkaan,mutta oli pakko,kun yöaikaan ei soitettu lisätyövoimaa. kaikki meni kuitenkin hyvin,mutta perushoitajan työnkuvaan vaativat toimenpiteet ei kuulunutkaan.olen onnellinen siitä,että potilaat saivat ensiapua ja paranivat sitten aikoinaan ihan hyvin.

        Ennen vanhaan ei ollut niin tarkasti säädeltyä kuka teki mitäkin. Eli siis joutui tekemään sellaistakin mihin ei ollut koulutusta ja lupia tehdäkkään.

        Minäkin muistan kun opiskelijana menin ensimmäiseen kesätyöpaikkaan, jouduin yksin valvomaan isolla työmaalla, siis ei osastolla ketään muita, vain talossa muualla toinen työntekijä, joka kävi pari kertaa yössä katsomassa tai sitten jos soitin. Tänä päivänä sellainen ei tulisi kuuloonkaan. Kyllä silloin tunnollisella ja vastuuntuntoisella työntekijällä oli pelko pepussa, mutta onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin.


      • 1eero
        siilimuori2 kirjoitti:

        Kaupungeissa on kaupunkien unet. Onkos sulle mökki enempi koti kuin kaupunkiasunto?

        Unirytmi on aamulla herään noin klo 5 vaikkei pitäs heräämis paikat milloin missäkin, talvella kaupuntissa tasasen tappavasti kesää ootellessa.
        Nyt tääl möksällä viikonloppuna tytär tytöntytön kans seiloomaan.


      • 1eero kirjoitti:

        Unirytmi on aamulla herään noin klo 5 vaikkei pitäs heräämis paikat milloin missäkin, talvella kaupuntissa tasasen tappavasti kesää ootellessa.
        Nyt tääl möksällä viikonloppuna tytär tytöntytön kans seiloomaan.

        No sulla ei käy yksitoikkoiseksi elämä kun heräilet milloin missäkin :).
        Nauttikaahan kesästä.


    • Asiasta hieman vakavammin. Melko uutena, kiiltänä insinöörinä jouduin / pääsin suuren perusteollisuutta edustavan yrityksen esikuntafunktion päälliköksi. Alaisuudessani oli 2 insinööriä, 16 teknikkoa ja sihteeri.
      Tehtään kuului myös osallistuminen asiantuntijan roolissa tehtaan johtoryhmän viikkopalaveriin.
      Tavoitteekseni muodostui päästä johtoryhmän täysivaltaiseksi jäseneksi.
      Käytännössä tavoite osoittautui siinä vaiheessa ylivoimaiseksi.

      Tavoitteen ja mahdollisuuksien ristiriita johti parissa vuodessa pohjukaissuolen haavaumaan johon ei enää tepsinyt mikään lääkitys ja ruokavaliokin oli erittäin haastava.
      Muutaman lomapäivän jälkeen oireet olivat poistuneet.
      Olin leikkausjonossa.

      Menin peilin eteen ja kysyin itseltäni onko tämä todella tärkeää.
      Ei ollut. Jatkoin tehtävässäni sen häiriintymättä vaikka vaihdoin puvun ja kravatin farkkuihin ja T-paitaan. Pukeutunisestani sain yhdet moitteet mutta muutoksen jälkeen vatsani sieti käytännössä mitä tahansa. Myös aikaisempia myrkkyjä kuten grillattuja ja savustettuja ruokia, olutta ja jopa punaviiniä.

      Tuolla asenteella olen elellyt 70-luvun alkuvuosilta nykypäivään.

      • Hienoa laska-lasse. Sinä olet osannut ottaa ohjakset omiin käsiisi sillain että olet tyytyväinen ja jaksat paremmin. Täytit saappaasi mutta sillä tavoin että ne sinulle sopivat paremmin ja homma hoitui.

        Joskus käy niinkin että johdosta annetaan ylisuuria tehäviä ilman että niiden hoitamiseen annetaan resursseja, siis yksittäiselle työntekijällekin puhumattakaan että siihen saisi tukea muutoinkaan. Autoritäärinen tiukasti valtaa pitävä johtaja, epäselvät toimenkuvat, vastuut ja valtuudet. Ne tekevät saappaista joskus liian isot ja tuolloin saappaat on mahdottumuus täyttää. Tämä sitten nakertaa työhyvinvointia.


    • k-kk

      Aina kun mietteet menee sinne ns kultaiseen nuoruuteen niin ei ne ajat hurraita kestä.
      En eres silloin tajunnut miten suuriin kalosseihin mut survaistiin,näin jälkeenpäin sitä tajuaa ettei niin pennun olis pitäny sellasis saappais olla.
      Niillä mentiin ku silloin ei ollut kaikenmailman terapeutteja syliin ottamassa ja kriisiapua antamassa.
      Itte arvioiren taisin pärjätä melko miehekkäästi ku kaik selvis tyyneen kultaiseen vanhuuteen.

      • Kun vertaa nykynuorruutta ja lapsuuttakin siihen aikaan mitä ittellä oli, kyllä ajat on muuttuneet, ja tavat. Sekä työntekijöitä suojaava säännöstö.


    • Huomenta :) Vähän varoin kirjoittamasta esimerkkiä saappaiden koosta, koska tunnelma oli niin kevyt ketjussa. En halunnut vakavuudella latistaa. Ja nyt hlvtin masiina takkuilee. Tulen illallallalla latistamaan, lupaan!
      Ronttoselle kiitos silikoonivihjeestä! Pitää kokeilla :)

      • Elä varo, anna palaa ja kerro mietteesi saappaden koosta ja niiden täyttämisestä/täyttymättömyydestä :).


      • Onhan tässä alaspäin tilaa vaikka kuinka pitkälle ketjulle.
        Onhan tuolla esimerkkejä muistakin, en tiedä onko siellä pysytty tiukasti aloituksen määräämissä linjoissa.
        Se ihmetyttää kun täällä on joko aloittaja tai joku toinen alkanut vastauksia arvioimaan ja arvostelemaan. Jopa muissa aloituksissa.
        Ei koske tämän aloituksen tekijää, hän on hyvinkin laajakatseinen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Onhan tässä alaspäin tilaa vaikka kuinka pitkälle ketjulle.
        Onhan tuolla esimerkkejä muistakin, en tiedä onko siellä pysytty tiukasti aloituksen määräämissä linjoissa.
        Se ihmetyttää kun täällä on joko aloittaja tai joku toinen alkanut vastauksia arvioimaan ja arvostelemaan. Jopa muissa aloituksissa.
        Ei koske tämän aloituksen tekijää, hän on hyvinkin laajakatseinen.

        Kiitos Ancelina. Ja tottavie mahtuuhan tänne tekstiä alaspäin vaikka huru mykky.
        Kuten tuolla ylempänä kävi ilmi, rönsyt on rikkaus ja se että kukainen kantaa omalla tavallaan kortensa kekoon, oli se sitten mitä hyvänsä, tänne mahtuu. Ja kukin voi ohttaa sellaiset jutut, mitkä ei omaan vastauspiiriin mahdu.

        Tuota minäkin olen miettinyt, että jännä et jotkut ovat alkaneet arvioimaan tai arvostelemaan vastauksia. En oikein ole pässyt kärrylle etonkos se joidenkin kohdalla olevinaan niin kuin humööriksi tarkoitettua, tahallista ärsyttämistä vai ihan tosissaan heitettyä? Jospa he jotka kokevat piikin lihassaan tähän vastaisivat :).


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kiitos Ancelina. Ja tottavie mahtuuhan tänne tekstiä alaspäin vaikka huru mykky.
        Kuten tuolla ylempänä kävi ilmi, rönsyt on rikkaus ja se että kukainen kantaa omalla tavallaan kortensa kekoon, oli se sitten mitä hyvänsä, tänne mahtuu. Ja kukin voi ohttaa sellaiset jutut, mitkä ei omaan vastauspiiriin mahdu.

        Tuota minäkin olen miettinyt, että jännä et jotkut ovat alkaneet arvioimaan tai arvostelemaan vastauksia. En oikein ole pässyt kärrylle etonkos se joidenkin kohdalla olevinaan niin kuin humööriksi tarkoitettua, tahallista ärsyttämistä vai ihan tosissaan heitettyä? Jospa he jotka kokevat piikin lihassaan tähän vastaisivat :).

        Yks vielä ennen kuin painun olemattomiin ja väheksyttäviin töihini :)
        Minun vastauksiani ja kirjoituksiani yleensäkin saa arvioida ja moittiakin aivan vapaasti. Mutta se on tehtävä suoraan eikä toiselle vastatessa, jopa toisessa aloituksessa keljuillen.


      • Ancelina kirjoitti:

        Yks vielä ennen kuin painun olemattomiin ja väheksyttäviin töihini :)
        Minun vastauksiani ja kirjoituksiani yleensäkin saa arvioida ja moittiakin aivan vapaasti. Mutta se on tehtävä suoraan eikä toiselle vastatessa, jopa toisessa aloituksessa keljuillen.

        Minunkin pitää päättää et pesenkö ikkunat ulkoapäin vai menenkö käymään kuntosalilla ennen liian hölskyvien saappaiden pukemista :).

        Oiskohan se meidän naisten perisynti, antaa palautetta mutkan kautta?


    • 70-luvun alkupuolen itsetutkiskelun jälkeen omaksuin asenteen jonka mukaisesti elän edelleenkin.
      Kun olen tehnyt parhaani ja jos se ei toimeksiantajan mielestä riitä enkä ole ollut ehdotuksineni riittävän uskottava niin minä olen väärä henkilö tehtävään.
      Vastuu on aina toimeksiantajalla.

      Ehdotukset ovat saattaneet sisältää lisää resursseja, menetelmiä, tekniikkaa, koulutusta tms. Useimmiten on onnistunut mutta pettymysten kohdalla menetys on vain teettäjän.

    • Tota noin....Anceliinalle ja siilimuorille:
      jos noi epäsuorat vihjailut ja kritiikki noissa teitsin kommenteissa tarkoittaa minun kannanottoani hunkszin ketjussa, niin nyt pallo on kyllä teidän kentällä osoittaa että olen ottanut kantaa tämän ketjun kommentteihin tarkoitushakuisesti ja muiden osallistumista arvostellen; kysymys oli täysin siitä että laitoin sen vain esimerkiksi siitä miten olin itse ymmärtänyt väärin aloituksen ja miten todennäköisesti olin ymmärtänyt väärin hunkszinkin aloituksen. Elikkä nauroin siinä itselleni ja omalle tyhmyydelleni. (Oletin että syy miksi minun kommenttiini ei kukaan ollut reagoinut millään tapaa olleen se että olin täysin pihalla aloituksen merkityksestä).

      Nyt tään rautalankasession jälkeen toivoisin että tää asia olisi selvä.

      • Tota noin...kirjoitit siellä jossain näin:
        "kaikki jäi mua tuijottamaan suu auki, onkstoi ihan hölmö, me puhuttiin marjastamisesta ja vaaleenpunasista kontioista."
        Vastasin sinulle etten katsellut sinua enkä ketään toistakaan suu auki. Eräs toinenkin otti tässä aloituksessa kantaa muiden vastauksiin. Katsoin oikeudekseni esittää oman mielipiteeni asioista.
        Ei kai tässä tuon kummemmasta ole ollut kyse, minun puolestani asia on harvaisen selvä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tota noin...kirjoitit siellä jossain näin:
        "kaikki jäi mua tuijottamaan suu auki, onkstoi ihan hölmö, me puhuttiin marjastamisesta ja vaaleenpunasista kontioista."
        Vastasin sinulle etten katsellut sinua enkä ketään toistakaan suu auki. Eräs toinenkin otti tässä aloituksessa kantaa muiden vastauksiin. Katsoin oikeudekseni esittää oman mielipiteeni asioista.
        Ei kai tässä tuon kummemmasta ole ollut kyse, minun puolestani asia on harvaisen selvä.

        Harvinaisen selvä, vaikea kirjoittaa ja puhua samaan aikaan.


      • ent.siivoojaparka
        Ancelina kirjoitti:

        Tota noin...kirjoitit siellä jossain näin:
        "kaikki jäi mua tuijottamaan suu auki, onkstoi ihan hölmö, me puhuttiin marjastamisesta ja vaaleenpunasista kontioista."
        Vastasin sinulle etten katsellut sinua enkä ketään toistakaan suu auki. Eräs toinenkin otti tässä aloituksessa kantaa muiden vastauksiin. Katsoin oikeudekseni esittää oman mielipiteeni asioista.
        Ei kai tässä tuon kummemmasta ole ollut kyse, minun puolestani asia on harvaisen selvä.

        Sen huomaa, että Palomalle on jäänyt jonkun asteinen ammattivamma lasten kanssa työskennellessä. Hän käyttää useasti sanoja "kaikki", "ei kukaan", "aina", "ei koskaan", "jokainen"... samalla tavalla kuin lapset tekevät.
        "...nuori polvi haluaa kaikki tietokonepeilien suunnittelijoiksi..."
        "...ainakin täällä Ruotsissa kaikki hakevat lääkäri-, juristi- j ekonomilinjoille..."
        "... kukaan ei halua olla opettaja, putkimies tai peltiseppä."
        "Jokainen ulkomaalaissyntyisen tekemä rikos paisutetaan lööpeillä..."
        "...sverigedemokraattien kansanedustajat ovat järjestään rikollisia..."
        "...kaikki jäi mua tuijottamaan suu auki..."


        Onko Paloma muuten puolikielinen maahanmuuttaja vai eikö ole? Mihin tulokseen pääsette hänen seuraavista kommenteistaan?:
        "Minulla ei ole mitään mamuperhettä. Suomalaiset eivät ole maahanmuuttajia olleet enää pitkään aikaan, tiedät sen itsekin."
        "...olen itsekin maahanmuuttaja samoin perheeni."
        "Minun suomenkieleni on kokonainen, vain hieman "ruostunut"; en siis ole puolikielinen."
        "Tosiasiassa ajattelin ihan oikeesti että olin käsittänyt väärin otsikon ja sen se tekee kun on tällanen puolikielinen. "


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Sen huomaa, että Palomalle on jäänyt jonkun asteinen ammattivamma lasten kanssa työskennellessä. Hän käyttää useasti sanoja "kaikki", "ei kukaan", "aina", "ei koskaan", "jokainen"... samalla tavalla kuin lapset tekevät.
        "...nuori polvi haluaa kaikki tietokonepeilien suunnittelijoiksi..."
        "...ainakin täällä Ruotsissa kaikki hakevat lääkäri-, juristi- j ekonomilinjoille..."
        "... kukaan ei halua olla opettaja, putkimies tai peltiseppä."
        "Jokainen ulkomaalaissyntyisen tekemä rikos paisutetaan lööpeillä..."
        "...sverigedemokraattien kansanedustajat ovat järjestään rikollisia..."
        "...kaikki jäi mua tuijottamaan suu auki..."


        Onko Paloma muuten puolikielinen maahanmuuttaja vai eikö ole? Mihin tulokseen pääsette hänen seuraavista kommenteistaan?:
        "Minulla ei ole mitään mamuperhettä. Suomalaiset eivät ole maahanmuuttajia olleet enää pitkään aikaan, tiedät sen itsekin."
        "...olen itsekin maahanmuuttaja samoin perheeni."
        "Minun suomenkieleni on kokonainen, vain hieman "ruostunut"; en siis ole puolikielinen."
        "Tosiasiassa ajattelin ihan oikeesti että olin käsittänyt väärin otsikon ja sen se tekee kun on tällanen puolikielinen. "

        En ole pohtinut kenenkään käyttämiä ilmaisuja noin tarkkaan, mutta tässä kyseisessä tapauksessa ihmettelin hieman ja sen julki toin. Jäi mainitsematta etten edes sitä miettinyt, "onkstoi ihan hölmö", saati että olisin olettanut kaikkien noin päätelleen ja ajatelleen.
        Yleensäkin yleistäminen on turhaa.


      • Hymyiten

        " Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää, niin ette niin kovat oisi.
        Oi ihmiset toistanne suvaitkaa. niin suuri, suuri on maa "
        Eino Leino


      • Suvaitsevaisuutta
        Hymyiten kirjoitti:

        " Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää, niin ette niin kovat oisi.
        Oi ihmiset toistanne suvaitkaa. niin suuri, suuri on maa "
        Eino Leino

        Sopinee jokaiselle ohjeeksi, opettajasta siivoojan.


      • Ancelina kirjoitti:

        En ole pohtinut kenenkään käyttämiä ilmaisuja noin tarkkaan, mutta tässä kyseisessä tapauksessa ihmettelin hieman ja sen julki toin. Jäi mainitsematta etten edes sitä miettinyt, "onkstoi ihan hölmö", saati että olisin olettanut kaikkien noin päätelleen ja ajatelleen.
        Yleensäkin yleistäminen on turhaa.

        Et ole pohtinut, mutta joku toinen on, eli siis stalkkaajani entinen siivoojaa nykyinen juoruakka.
        Uskomatonta perässäjuoksemista.

        @ent. siivoojaparka keksi itse joku aihe mistä kirjoittaa joka kiinnostaisi enemmän kuin minun persoonani.

        @Anceli, meidän huumorintajumme ei ole koskaanoikein stemmanneet. Toi "onkstoi ihan hölmö" oli kieliposkella-ilmaisu, itsekritiikkiä, itselle nauramista.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Et ole pohtinut, mutta joku toinen on, eli siis stalkkaajani entinen siivoojaa nykyinen juoruakka.
        Uskomatonta perässäjuoksemista.

        @ent. siivoojaparka keksi itse joku aihe mistä kirjoittaa joka kiinnostaisi enemmän kuin minun persoonani.

        @Anceli, meidän huumorintajumme ei ole koskaanoikein stemmanneet. Toi "onkstoi ihan hölmö" oli kieliposkella-ilmaisu, itsekritiikkiä, itselle nauramista.

        Älä nyt hikeenny.
        Minähän vain yritin puolustella sinua, että tuo yleistämisesi ja liioittelusi on sinulla vain jonkun asteinen ammattivamma. Kyllä kai se siitä menee varmaan ohi aikaa myöten.
        Miten sitä voi juoruamisena pitää sellaisia sitaatteja, mitkä on kopioinut avoimelta keskustelupalstalta, missä ne on kaikkien nähtävinä muutenkin? Pidätkö juoruamisena sitäkin, jos linkittää jonkun lehden artikkeliin tai Wikipedialle?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Et ole pohtinut, mutta joku toinen on, eli siis stalkkaajani entinen siivoojaa nykyinen juoruakka.
        Uskomatonta perässäjuoksemista.

        @ent. siivoojaparka keksi itse joku aihe mistä kirjoittaa joka kiinnostaisi enemmän kuin minun persoonani.

        @Anceli, meidän huumorintajumme ei ole koskaanoikein stemmanneet. Toi "onkstoi ihan hölmö" oli kieliposkella-ilmaisu, itsekritiikkiä, itselle nauramista.

        Totta, en aina sinun ns. huumoriasi edes huumoriksi käsitä. Tässä kyseisessä tapauksessa jos olisit vain hauskasti kertonut muiden ehkä epäilevän sua hölmöksi ja ehkä olisit mielessäsi muka kuvitellut tuijottavan suu auki, niin olisin huumoriksi paremmin sen laskenut.
        Mutta nyt kirjoitit niin kuin se olisi täyttä totta ja tapahtunutta.
        Mistä minä olisin voinut tietää onko kyse huumorista vai ei.


      • Huumorinkuukka

        Ancelina on niin tosikko ei se ymmärrä.


      • ent.siivoojaparka
        Hymyiten kirjoitti:

        " Oi ihmiset toistanne ymmärtäkää, niin ette niin kovat oisi.
        Oi ihmiset toistanne suvaitkaa. niin suuri, suuri on maa "
        Eino Leino

        Jahhah! Ja Hymyilevä Papillon astui taas mukaan kuvaan. Siitä taitaa ollakin jo viikko tai toista kun viimeksi.


      • Huumorinkuukka kirjoitti:

        Ancelina on niin tosikko ei se ymmärrä.

        Joskus olisi kiva sinultakin lukea jotai muuta kuin toisten haukkumista. Et taida muuhun kyetä.


      • Ancelina kirjoitti:

        Joskus olisi kiva sinultakin lukea jotai muuta kuin toisten haukkumista. Et taida muuhun kyetä.

        Raskas on päivä kun raahustaa liiansuuris saappais pomona.
        Entinen rauha näyttää olevan palstalla , sitkee toi sun arvostelijas.
        Tuli noi suuret jalkineet mieleen ku tänään kattelin kun toinen juoppo holhos toista, kova urakka oli silläkin.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Raskas on päivä kun raahustaa liiansuuris saappais pomona.
        Entinen rauha näyttää olevan palstalla , sitkee toi sun arvostelijas.
        Tuli noi suuret jalkineet mieleen ku tänään kattelin kun toinen juoppo holhos toista, kova urakka oli silläkin.

        Ei ole helppo olla tällainen räkyttävä mustasukkainen tosikko. Etten vallan masentuisi, kun aina sanotaan.
        Rankka päivä minullakin, ihan yksin jouduin taistelemaan isompaa ja vahvempaa vastaan.
        Mutta hengissä ollaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Ei ole helppo olla tällainen räkyttävä mustasukkainen tosikko. Etten vallan masentuisi, kun aina sanotaan.
        Rankka päivä minullakin, ihan yksin jouduin taistelemaan isompaa ja vahvempaa vastaan.
        Mutta hengissä ollaan.

        Olen huomannut toisten ottavan kuoleman vakavasti tän virtuaali mailman, säälittää niitten pettymykset .
        Voimii sullekkin .


      • jukkapoikaa
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Olen huomannut toisten ottavan kuoleman vakavasti tän virtuaali mailman, säälittää niitten pettymykset .
        Voimii sullekkin .

        Minä taas luulen että jotkut ottavat niin vakavasti, vaikka vakavasta ei olekaan kyse. Olemme virtuaalilaivalla , kaikki kellutaan samassa veneessä.


      • Minä en ole nähnyt sinun kommenteissasi mitään ihmeellitä eikä minun kommentissani Ancekinalle ollut mitään piilomerkitystä mihinkään suuntaan. Vastasin ihan yleisesti yleistäen.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Minä en ole nähnyt sinun kommenteissasi mitään ihmeellitä eikä minun kommentissani Ancekinalle ollut mitään piilomerkitystä mihinkään suuntaan. Vastasin ihan yleisesti yleistäen.

        siis tämä palomalle.


      • Ancelina kirjoitti:

        Totta, en aina sinun ns. huumoriasi edes huumoriksi käsitä. Tässä kyseisessä tapauksessa jos olisit vain hauskasti kertonut muiden ehkä epäilevän sua hölmöksi ja ehkä olisit mielessäsi muka kuvitellut tuijottavan suu auki, niin olisin huumoriksi paremmin sen laskenut.
        Mutta nyt kirjoitit niin kuin se olisi täyttä totta ja tapahtunutta.
        Mistä minä olisin voinut tietää onko kyse huumorista vai ei.

        Tuo ns. "kieli-poskessa"-huumori ei mene aina perille varsinkaan jos kirjoittaja ja lukija eivät ole samalla aaltopituudella. Deadpan-huumori on myös vaikeaa, siis sanotaan jotain ilman hymiöitä, vakavalla ilmeellä, mutta kun sen yhdistää tilanteeseen niin silloin tajuaa että se on leikiksi tarkoitettu. Mun tarvii yrittää pitää mielssä että mun kieroutunut huumorini ei tule käännöslainoissa aina perille sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu.


      • pidetään-mielessä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo ns. "kieli-poskessa"-huumori ei mene aina perille varsinkaan jos kirjoittaja ja lukija eivät ole samalla aaltopituudella. Deadpan-huumori on myös vaikeaa, siis sanotaan jotain ilman hymiöitä, vakavalla ilmeellä, mutta kun sen yhdistää tilanteeseen niin silloin tajuaa että se on leikiksi tarkoitettu. Mun tarvii yrittää pitää mielssä että mun kieroutunut huumorini ei tule käännöslainoissa aina perille sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu.

        Sovitaan sitten niin että kaikenlainen vittuilu palstalla on huumoria.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo ns. "kieli-poskessa"-huumori ei mene aina perille varsinkaan jos kirjoittaja ja lukija eivät ole samalla aaltopituudella. Deadpan-huumori on myös vaikeaa, siis sanotaan jotain ilman hymiöitä, vakavalla ilmeellä, mutta kun sen yhdistää tilanteeseen niin silloin tajuaa että se on leikiksi tarkoitettu. Mun tarvii yrittää pitää mielssä että mun kieroutunut huumorini ei tule käännöslainoissa aina perille sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu.

        "Vakavalla ilmeellä", niinpä, vaan kun täällä ei ilmeitä näe. Se tosiaan auttaisi asiaa ja myös ihmisen/kirjoittajan tunteminen.
        Mielestäni huumorissasi ei ole mitään kieroutunutta, silloin kun sen selvästi huumoriksi huomaa.
        Mutta olet myös moneen asiaan tosikkomaisesti suhtautuva ja minua ei kiinnosta pohtia mikähän puoli nyt mahtaa olla esillä.
        Joku on sanonutkin, että sinulla on hieman opettajamainen suhtautuminen meihin muihin palstalaisiin. Eihän opettajilla kai ole huumorintajua. (Nauruhymiö)
        Teen arvioni viesteistä ihan mutu-tuntumalla ja eihän se aina mene kohdalleen.
        Minua on sanottu huumorintajuiseksi ja jopa hulvattomaksi persoonaksi. Täällä eivät kaikki minunkaan huumoriani ymmärrä, etenkään sitä sarkastista ja mustaa huumoriani.
        Vaan kyllä me molemmat tänne hyvin mahdutaan, vaikkei ilmeitä nähdäkään.
        Hyvää päivää sinne Ruotsiin.


      • omakehushaisee
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo ns. "kieli-poskessa"-huumori ei mene aina perille varsinkaan jos kirjoittaja ja lukija eivät ole samalla aaltopituudella. Deadpan-huumori on myös vaikeaa, siis sanotaan jotain ilman hymiöitä, vakavalla ilmeellä, mutta kun sen yhdistää tilanteeseen niin silloin tajuaa että se on leikiksi tarkoitettu. Mun tarvii yrittää pitää mielssä että mun kieroutunut huumorini ei tule käännöslainoissa aina perille sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu.

        Taasko piti kertoo kuin oot viksumpi kuin muut täälä, käännöslainones ja aaltopituuksines.........
        ;)))))))))))))))))))))


      • Ancelina kirjoitti:

        "Vakavalla ilmeellä", niinpä, vaan kun täällä ei ilmeitä näe. Se tosiaan auttaisi asiaa ja myös ihmisen/kirjoittajan tunteminen.
        Mielestäni huumorissasi ei ole mitään kieroutunutta, silloin kun sen selvästi huumoriksi huomaa.
        Mutta olet myös moneen asiaan tosikkomaisesti suhtautuva ja minua ei kiinnosta pohtia mikähän puoli nyt mahtaa olla esillä.
        Joku on sanonutkin, että sinulla on hieman opettajamainen suhtautuminen meihin muihin palstalaisiin. Eihän opettajilla kai ole huumorintajua. (Nauruhymiö)
        Teen arvioni viesteistä ihan mutu-tuntumalla ja eihän se aina mene kohdalleen.
        Minua on sanottu huumorintajuiseksi ja jopa hulvattomaksi persoonaksi. Täällä eivät kaikki minunkaan huumoriani ymmärrä, etenkään sitä sarkastista ja mustaa huumoriani.
        Vaan kyllä me molemmat tänne hyvin mahdutaan, vaikkei ilmeitä nähdäkään.
        Hyvää päivää sinne Ruotsiin.

        Ajattele, minuakin on pidetty todella huumorintajuisena ihmisenä, jopa hauskana ja sopuisana. Kukaan ei ole aikaisemmin sanonut että olen opettajamainen.
        En ole koskaan joutunut tällaisten luonneanalyysien kohteeksi. Mistäköhän se johtuu että palstaminäni olisi sitten niin todella täysin erillainen kuin miksi työtoverini, naapurini, tuttavani, sukulaiseni, perheeni, lutuseni minut mieltää???


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ajattele, minuakin on pidetty todella huumorintajuisena ihmisenä, jopa hauskana ja sopuisana. Kukaan ei ole aikaisemmin sanonut että olen opettajamainen.
        En ole koskaan joutunut tällaisten luonneanalyysien kohteeksi. Mistäköhän se johtuu että palstaminäni olisi sitten niin todella täysin erillainen kuin miksi työtoverini, naapurini, tuttavani, sukulaiseni, perheeni, lutuseni minut mieltää???

        Liittyyköhän se jotenkin saappaitteni kokoon?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Liittyyköhän se jotenkin saappaitteni kokoon?

        Tai pään kokoon, mikäs sulla on hatun koko? Noh, se jos mikä oli huumorilla kirjoitettu.
        Olen useampaankin kertaan tällä palstalla lukenut sinua pidettävän opettajamaisen ohjaavana kirjoittajana. Ei se minua suuremmin haittaa, sillä aika harvoin kanssasi vastakkain asetun.
        Minä eikä varmaan moni muukaan palstalainen tunne sinua, olemme sen tiedon ja lukemiemme viestien varassa, joista käsityksemme täällä toisista luomme.
        Onhan minutkin haukuttu tosikoksi ja ties miksi muuksi, ellei nyt kyseessä ole joku tuttu, niin ihan persiilleen nuo arviot ovat menneet. Ja jos on joku tuttu, hän tekee tarkoituksella jostain kumman syystä, saadakseen mollata minua.
        Kyllä minunkin perheeni, ystäväni ja tuttavani tietävät minkälainen minä oikeasti olen.
        Nytkin otit tämän pikkujutun tosi vakavasti, etkä malta sen käsittelyä lopettaa, vaikka jo eilen niin sanoit tekeväsi.
        Rauha, rauha :)


      • onhantämänähty
        omakehushaisee kirjoitti:

        Taasko piti kertoo kuin oot viksumpi kuin muut täälä, käännöslainones ja aaltopituuksines.........
        ;)))))))))))))))))))))

        Pakolaisagitaattorin nuttura kiristyi heti, kun krooninen aivopesu ei tehonnutkaan palstalaisiin.
        Kun katu-uskottavuus menee, sitä ei enää takaisin saa.
        Nettiviisauksia saa Googlesta kuka tahansa ja niitä voi sitten viljellä omina ajatuksinaan.


      • Ancelina kirjoitti:

        Tai pään kokoon, mikäs sulla on hatun koko? Noh, se jos mikä oli huumorilla kirjoitettu.
        Olen useampaankin kertaan tällä palstalla lukenut sinua pidettävän opettajamaisen ohjaavana kirjoittajana. Ei se minua suuremmin haittaa, sillä aika harvoin kanssasi vastakkain asetun.
        Minä eikä varmaan moni muukaan palstalainen tunne sinua, olemme sen tiedon ja lukemiemme viestien varassa, joista käsityksemme täällä toisista luomme.
        Onhan minutkin haukuttu tosikoksi ja ties miksi muuksi, ellei nyt kyseessä ole joku tuttu, niin ihan persiilleen nuo arviot ovat menneet. Ja jos on joku tuttu, hän tekee tarkoituksella jostain kumman syystä, saadakseen mollata minua.
        Kyllä minunkin perheeni, ystäväni ja tuttavani tietävät minkälainen minä oikeasti olen.
        Nytkin otit tämän pikkujutun tosi vakavasti, etkä malta sen käsittelyä lopettaa, vaikka jo eilen niin sanoit tekeväsi.
        Rauha, rauha :)

        Olin jo aivan valmis lopettamaan aiheesta kirjoittamisen....mutta sitten sinä jatkoit ja minun on nyt mahdotonta olla vastaamatta.
        Minua häiritsee tuo opettajan leima jonka alunperin (jollen muista väärin) oli sinun ja k-k:n antama minulle. Leimautuminen palstoilla ei ole hyvä asia, koska joukossa tyhmyys tiivistyy ja sitten lauma alkaa määkiä että määääääääääääääääääääääkin oon huomannut ton. Vaikka eivät olisi aikaisemmin olleet mitään mieltä. En ole koskaan sopinut mihinkään stereotypiaan tai valmiiksi valettuun malliin.
        NYT olen valmis lopettamaan. ;)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olin jo aivan valmis lopettamaan aiheesta kirjoittamisen....mutta sitten sinä jatkoit ja minun on nyt mahdotonta olla vastaamatta.
        Minua häiritsee tuo opettajan leima jonka alunperin (jollen muista väärin) oli sinun ja k-k:n antama minulle. Leimautuminen palstoilla ei ole hyvä asia, koska joukossa tyhmyys tiivistyy ja sitten lauma alkaa määkiä että määääääääääääääääääääääkin oon huomannut ton. Vaikka eivät olisi aikaisemmin olleet mitään mieltä. En ole koskaan sopinut mihinkään stereotypiaan tai valmiiksi valettuun malliin.
        NYT olen valmis lopettamaan. ;)

        Oikaisen tuon luulosi, olen palstalta lukenut sinun olevan opetusalalla, minulle on yks lysti vaikka olisit pappi tai lukkari.

        Loppu.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olin jo aivan valmis lopettamaan aiheesta kirjoittamisen....mutta sitten sinä jatkoit ja minun on nyt mahdotonta olla vastaamatta.
        Minua häiritsee tuo opettajan leima jonka alunperin (jollen muista väärin) oli sinun ja k-k:n antama minulle. Leimautuminen palstoilla ei ole hyvä asia, koska joukossa tyhmyys tiivistyy ja sitten lauma alkaa määkiä että määääääääääääääääääääääkin oon huomannut ton. Vaikka eivät olisi aikaisemmin olleet mitään mieltä. En ole koskaan sopinut mihinkään stereotypiaan tai valmiiksi valettuun malliin.
        NYT olen valmis lopettamaan. ;)

        Vai semmosia sun mielees on jäänyt,että opettajan leima on mun toimesta ottaas lätkäisty.
        Jos olet kovinkin vaivaantunut ja koet itsesi vainotuksi mun taholta niin et sitten vaivautunut mulle murheitas vuodattamaan.
        Epämääräinen heitto toimii aina ajatusten sekoittajana niin kuin ei muuten olis epäluuloja.
        Et sä nyt oikein ryhrikkäästi toiminut.
        Koita nyt muistella missä kohtaa tää kauheus on tapahtunut niin tutkitaan porukalla asiaa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Vai semmosia sun mielees on jäänyt,että opettajan leima on mun toimesta ottaas lätkäisty.
        Jos olet kovinkin vaivaantunut ja koet itsesi vainotuksi mun taholta niin et sitten vaivautunut mulle murheitas vuodattamaan.
        Epämääräinen heitto toimii aina ajatusten sekoittajana niin kuin ei muuten olis epäluuloja.
        Et sä nyt oikein ryhrikkäästi toiminut.
        Koita nyt muistella missä kohtaa tää kauheus on tapahtunut niin tutkitaan porukalla asiaa.

        Mielestäni todellakin ryhdikkäästi. En ole vihjaillut enkä kiertänyt ja kaartanut asiaa. Vaihdoimme jopa jonkun yksityisviestin asiasta, oiskohan ollut pari vuotta sitten. Ihan ystävällisessä mielessä; mutta kyllä se muistaakseni olit sinä (sait tukea hyvältä ystävältäsi) joka olit sitä mieltä että asenteeni muihin kirjoittajiin oli opettajamainen. Yritin silloin jo tuoda asian selväksi että se ei ole tarkoitettua, vaan kuuluu jotenkin perusluonteeseeni tehdä asiat mahdollisimman selviksi, linkittää, perustella sanomiani jne ja sen voi kokea neuvomiseksi tai opettamiseksi, vaikka se ei ole mitenkään siksi tarkoitettu.
        Leima on jäänyt otsaani ja sitä en saa pois edes kulumalla. Valitettavaa.


      • k-kk
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Mielestäni todellakin ryhdikkäästi. En ole vihjaillut enkä kiertänyt ja kaartanut asiaa. Vaihdoimme jopa jonkun yksityisviestin asiasta, oiskohan ollut pari vuotta sitten. Ihan ystävällisessä mielessä; mutta kyllä se muistaakseni olit sinä (sait tukea hyvältä ystävältäsi) joka olit sitä mieltä että asenteeni muihin kirjoittajiin oli opettajamainen. Yritin silloin jo tuoda asian selväksi että se ei ole tarkoitettua, vaan kuuluu jotenkin perusluonteeseeni tehdä asiat mahdollisimman selviksi, linkittää, perustella sanomiani jne ja sen voi kokea neuvomiseksi tai opettamiseksi, vaikka se ei ole mitenkään siksi tarkoitettu.
        Leima on jäänyt otsaani ja sitä en saa pois edes kulumalla. Valitettavaa.

        Kun muistutit niin muistin,mlelestäni silloin kerroin omankin näkökulmani yksityisesi.
        Muistele kumminkin kirjoitinko julkisesti ja peesasiko anceli samassa yhteyessä, ellei näin ollut niin toit yksityis viestin asian julkisesi.
        Olen edelleen sitä mieltä että en muuta mielipidettäni


      • k-kk kirjoitti:

        Kun muistutit niin muistin,mlelestäni silloin kerroin omankin näkökulmani yksityisesi.
        Muistele kumminkin kirjoitinko julkisesti ja peesasiko anceli samassa yhteyessä, ellei näin ollut niin toit yksityis viestin asian julkisesi.
        Olen edelleen sitä mieltä että en muuta mielipidettäni

        Muistan minäkin tuon jutun ja nimenomaan yksityispuolelta.
        Olin jo ennen sitä lukenut palstalta tästä opettajamaisuudesta.
        Ja olen edelleen samaa mieltä.
        Kyllähän täällä monestakin tehdään luonne- ym. arvioita, kuinka sen voisi kieltääkään.
        Vaan miksi ne pitää ottaa noin vakavasti ja puolustellen.
        On pää pystyssä se mikä on, mitä se muille kuuluu. On vaikka opettajamainen, onko siinä jotain hävettävää, kun asiaa vaan veivataan ja jatketaan.
        Opettajahan on ihan hyvä ammatti.
        Jos olisin lääkäri, niin hyvinkin voisin tänne pienen nettivastaanoton perustaa ja kärsiviä auttaa. Mielenterveysongelmiin en kuitenkaan puuttuisi, liian vaikeita hallita.

        Paloma alentuu nyt omia tietojaan täällä mukamas paljastaneiden tasolle, kun yksityisviestejä avaa.
        Olen aina sanonut, että mikään palstan ulkopuolella kirjoitettu ja puhuttu ei kuulu tänne.


      • Keskustelu alkoi julkisesti ja päättyi yksityisesti, mutta vain k-k: n kanssa.Mitään yksityisviestien sisällöistä en ole tuonut tänne. Ainoastaan että vaihdoin k-k:n kanssa muutaman viestin asiasta ja ei meillä mitään riitaa ollut.
        Täysin aiheeton syytös.
        En minä ole koskaan hävennyt ammattiani, mutta se heitetään minulle päin kasvoja kuin syytöksenä aivan liian usein. En minä täällä ole koskaan ollut mikään opettaja muoille; jos olen maininnut ammattini niin se johtuu useimmiten noista pakolaiskeskusteluista ja monikulttuurisuuden parissa työskentelemisestä.
        Ja nyt tämä syyttely saa riittää. Minä en ole jakanut täällä mitään yksityisviesteissä sanottua. Jos kukaan niin juuri minä olen erittäin tarkka yksityisyyden rajoista.
        Eikö me oltu jo lopetettu tämä keskustelu joka ei johda minnekään kuin vain syvemmälle suohon?


      • k-kk kirjoitti:

        Kun muistutit niin muistin,mlelestäni silloin kerroin omankin näkökulmani yksityisesi.
        Muistele kumminkin kirjoitinko julkisesti ja peesasiko anceli samassa yhteyessä, ellei näin ollut niin toit yksityis viestin asian julkisesi.
        Olen edelleen sitä mieltä että en muuta mielipidettäni

        Kerroit näkökulmasi täysin julkisesti, k-k, ja anceli peesasi. Jatkoimme ja lopetimme asian sitten yksityisesti. En ole IKINÄ tuonut mitään yksityisviesteissä puhuttua julkisuuteen.


      • k-kk kirjoitti:

        Kun muistutit niin muistin,mlelestäni silloin kerroin omankin näkökulmani yksityisesi.
        Muistele kumminkin kirjoitinko julkisesti ja peesasiko anceli samassa yhteyessä, ellei näin ollut niin toit yksityis viestin asian julkisesi.
        Olen edelleen sitä mieltä että en muuta mielipidettäni

        Kerroit näkökulmasi täysin julkisesti, k-k, ja anceli peesasi. Jatkoimme ja lopetimme asian sitten yksityisesti. En ole IKINÄ tuonut mitään yksityisviesteissä puhuttua julkisuuteen.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Kerroit näkökulmasi täysin julkisesti, k-k, ja anceli peesasi. Jatkoimme ja lopetimme asian sitten yksityisesti. En ole IKINÄ tuonut mitään yksityisviesteissä puhuttua julkisuuteen.

        Paloma
        Minä olen omasta mielestäni täyttänyt saappaani ihan kohtuullisesti tällä palstalla. Kuitenkin olet ojentanut minua opettajamaisesti tahallisesta ketjujen pilaamisesta omilla höpinöilläni.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Keskustelu alkoi julkisesti ja päättyi yksityisesti, mutta vain k-k: n kanssa.Mitään yksityisviestien sisällöistä en ole tuonut tänne. Ainoastaan että vaihdoin k-k:n kanssa muutaman viestin asiasta ja ei meillä mitään riitaa ollut.
        Täysin aiheeton syytös.
        En minä ole koskaan hävennyt ammattiani, mutta se heitetään minulle päin kasvoja kuin syytöksenä aivan liian usein. En minä täällä ole koskaan ollut mikään opettaja muoille; jos olen maininnut ammattini niin se johtuu useimmiten noista pakolaiskeskusteluista ja monikulttuurisuuden parissa työskentelemisestä.
        Ja nyt tämä syyttely saa riittää. Minä en ole jakanut täällä mitään yksityisviesteissä sanottua. Jos kukaan niin juuri minä olen erittäin tarkka yksityisyyden rajoista.
        Eikö me oltu jo lopetettu tämä keskustelu joka ei johda minnekään kuin vain syvemmälle suohon?

        Ristus sentään, etsipä ja esitä todisteesi, katsopa kun syytetty on syytön kunnes toisin todistetaan.
        Voin sanoa tässä ja nyt, että mielestäni kirjoitat usein toisia neuvovalla tavalla.
        Olitpa sitten opettaja tai et, mistä täällä varmuudella voi kenenkään taustoja ja koulutusta tietää.
        Ei se mikään syytös, vaan havaitsemani tosiasia, mutta vain minun havaintoni.
        Ja kun jossain viesteissäsi toisia suu auki tuijottajiksi syytit, niin siihenkin vastain ihan omien havaintojeni mukaan. Kun täällä voi itseäänkin puolustaa, niinhän sinäkin nyt teet.
        Mutta senkin olen jo sanonut, että sen kuin kirjoitat, ei se minua sen ihmmeemmin häiritse.
        Jokuhan sinua siinä kuitenkin vaivaa, kun noin kiivaasti asiaa vatvot, itsesäälissä rypien.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Paloma
        Minä olen omasta mielestäni täyttänyt saappaani ihan kohtuullisesti tällä palstalla. Kuitenkin olet ojentanut minua opettajamaisesti tahallisesta ketjujen pilaamisesta omilla höpinöilläni.

        Minun käsittääkseni asia oli jo käsitelty loppuun saakka.
        Nyt on kyllä kysymys siitä että minua aiheettomasti syytetään yksityisten keskustelujen julkistamisista, mikä on loukkaavaa ja asiatonta. Sellaista ei ole tapahtunut eikä minun tarvitse "etsiä todisteita", saa riittää että sanon niin.

        Jo sinä, siilimuori, koet että sinua on neuvottu, niin olen pahoillani; eeron kanssa kyllä laitoitte asiaketjun aivan ranttaliksi chatillanne ja en ota sitä takakisin; olisin tietysti voinut asian sanoa tahdikkaammin, mutta en kauheesti harrasta kuiskuttelua enkä kierrellen kaarrellen asioista puhumista.

        Tää on nyt aivan toinen asia: kysymys ei ole itsesäälistä (miten huonosti netti todellakin välittää ihmisen ajatuksia ja tunteita) vaan koen suuttumusta asiasta joka on minulle hyvin pyhä: minua syytetään yksityisyyden loukkaamista ja koen sen melkein kuin kunnianloukkauksena. Niin tärkeä asia ei kuitenkaan ole että alkaisin tonkimaan vuosien takaisia arkistoja löytääkseni tämän keskustelun, joka lähti liikkeelle todellakin k-k:n julkisesta kannanotosta ja moitteesta, anceli kiirehti olemaan yhtä mieltä ja k-k: n kanssa asia sovitettiin yksityisesti. Ancelin kanssa en muista että olisimme koskaan vaihtaneet yksityisviestejä, mutta skitsamma, ne ovat nyt hävinneet vanhojen profiiliemme mukana.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minun käsittääkseni asia oli jo käsitelty loppuun saakka.
        Nyt on kyllä kysymys siitä että minua aiheettomasti syytetään yksityisten keskustelujen julkistamisista, mikä on loukkaavaa ja asiatonta. Sellaista ei ole tapahtunut eikä minun tarvitse "etsiä todisteita", saa riittää että sanon niin.

        Jo sinä, siilimuori, koet että sinua on neuvottu, niin olen pahoillani; eeron kanssa kyllä laitoitte asiaketjun aivan ranttaliksi chatillanne ja en ota sitä takakisin; olisin tietysti voinut asian sanoa tahdikkaammin, mutta en kauheesti harrasta kuiskuttelua enkä kierrellen kaarrellen asioista puhumista.

        Tää on nyt aivan toinen asia: kysymys ei ole itsesäälistä (miten huonosti netti todellakin välittää ihmisen ajatuksia ja tunteita) vaan koen suuttumusta asiasta joka on minulle hyvin pyhä: minua syytetään yksityisyyden loukkaamista ja koen sen melkein kuin kunnianloukkauksena. Niin tärkeä asia ei kuitenkaan ole että alkaisin tonkimaan vuosien takaisia arkistoja löytääkseni tämän keskustelun, joka lähti liikkeelle todellakin k-k:n julkisesta kannanotosta ja moitteesta, anceli kiirehti olemaan yhtä mieltä ja k-k: n kanssa asia sovitettiin yksityisesti. Ancelin kanssa en muista että olisimme koskaan vaihtaneet yksityisviestejä, mutta skitsamma, ne ovat nyt hävinneet vanhojen profiiliemme mukana.

        En koe laittaneeksi täällä ranttaliksi sen kummemmin mitään ketjua kuin mitä täällä ketjut on yleensä ja siksi koin nimeltä ojentamiset silloin yllättävänä. Samalla tavoin sinä nyt minun aloittamaani saapasketjua sabotoit, huomaatkos. Sanoit myös että annetaan soisillemme tilaa, joten älä tule sabotoimaan minun aloitustani keskinäisiin kähinöihisi? Miten tämän ketjun kirjoitkset koskevat liian suuria saappata ja niihin astumisia.

        Tarkoitan vain että et ole yhtään kummempi kuin me muutakaan


      • 1eero

        Vai ranttaliksi jos tunnet niin en tätä palstaa ottaisi mitenkää vakavasti, kun ollaan vähän kuin piilossa. Chattailussa ei ole mitään vastenmielistä sitäpaitsi esiintyhän sitä muillakin kun tarkemmin seuraat.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        En koe laittaneeksi täällä ranttaliksi sen kummemmin mitään ketjua kuin mitä täällä ketjut on yleensä ja siksi koin nimeltä ojentamiset silloin yllättävänä. Samalla tavoin sinä nyt minun aloittamaani saapasketjua sabotoit, huomaatkos. Sanoit myös että annetaan soisillemme tilaa, joten älä tule sabotoimaan minun aloitustani keskinäisiin kähinöihisi? Miten tämän ketjun kirjoitkset koskevat liian suuria saappata ja niihin astumisia.

        Tarkoitan vain että et ole yhtään kummempi kuin me muutakaan

        En kylläkään tullut tänne sabotoimaan tätä keskustelua omilla jutuillani mutta en myöskään aio olla hiljaa kun aletaan puhumaan juuri minusta ja tekemistäni kommenteista vaikkakin ilmannimiä, mutta siten että asia ja se kenestä puhutaan tulee kuitenkin selväksi.
        En aloittanut tätä täällä: voit kelaa ylöspäin ja katsoa mistä se alkoi, ennekuin tulet minua moittimaan.


      • lapsraukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En kylläkään tullut tänne sabotoimaan tätä keskustelua omilla jutuillani mutta en myöskään aio olla hiljaa kun aletaan puhumaan juuri minusta ja tekemistäni kommenteista vaikkakin ilmannimiä, mutta siten että asia ja se kenestä puhutaan tulee kuitenkin selväksi.
        En aloittanut tätä täällä: voit kelaa ylöspäin ja katsoa mistä se alkoi, ennekuin tulet minua moittimaan.

        Mitä mä tilannetta oon seuranu se alkoi juur sun kommentista musaketjussa ja jatkuu täällä. Lopettasit jo ruikutukses.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        En kylläkään tullut tänne sabotoimaan tätä keskustelua omilla jutuillani mutta en myöskään aio olla hiljaa kun aletaan puhumaan juuri minusta ja tekemistäni kommenteista vaikkakin ilmannimiä, mutta siten että asia ja se kenestä puhutaan tulee kuitenkin selväksi.
        En aloittanut tätä täällä: voit kelaa ylöspäin ja katsoa mistä se alkoi, ennekuin tulet minua moittimaan.

        Kuten sanoin, sinun sättäilysi ketjuissa ei ole yhtään sen oikeutetumpaa kuin muidenkaan. Minulla ei sitä ole mitään vastaan, haluan vain että näet että syyllistyt itse siitä mistä muita syytät.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Kuten sanoin, sinun sättäilysi ketjuissa ei ole yhtään sen oikeutetumpaa kuin muidenkaan. Minulla ei sitä ole mitään vastaan, haluan vain että näet että syyllistyt itse siitä mistä muita syytät.

        Ja jos haluat aiheesta jatkaa, ole hyvä ja tee uusi aloitus aiheesta.


      • koulunpenkiltäpois
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Kerroit näkökulmasi täysin julkisesti, k-k, ja anceli peesasi. Jatkoimme ja lopetimme asian sitten yksityisesti. En ole IKINÄ tuonut mitään yksityisviesteissä puhuttua julkisuuteen.

        Kuule, kyllä sinä täällä ihan itse päälle päsmäröit ja neuvot miten muiden pitäisi olla, jopa koko Suomea yrität opettaa. Ihan itse oma käytöksesi saa aikaa opettajamaisen (sellaisen vanhanajan) tunnelman.
        Jonkun muutaman vuoden takaisen yksityisen väännön tuominen palstalle kertoisi sinun häpeävän omaa käytöstäsi ja ammattiasi. Näillä edellisillä viesteillä varmistat sen, että jokainen nyt palstaa lukeva tietää ja muistaa tämän puolen sinusta. Itselläni on kokemusta vain tämän kesän verran tästä palstasta, eikä minulle ole jäänyt epäselväksi opettajamaisuutesi.
        Täällä on muutama jotka eivät taida pahemmin peiliinsä katsella, sinä heistä yksi.


      • tunkiotoukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Minun käsittääkseni asia oli jo käsitelty loppuun saakka.
        Nyt on kyllä kysymys siitä että minua aiheettomasti syytetään yksityisten keskustelujen julkistamisista, mikä on loukkaavaa ja asiatonta. Sellaista ei ole tapahtunut eikä minun tarvitse "etsiä todisteita", saa riittää että sanon niin.

        Jo sinä, siilimuori, koet että sinua on neuvottu, niin olen pahoillani; eeron kanssa kyllä laitoitte asiaketjun aivan ranttaliksi chatillanne ja en ota sitä takakisin; olisin tietysti voinut asian sanoa tahdikkaammin, mutta en kauheesti harrasta kuiskuttelua enkä kierrellen kaarrellen asioista puhumista.

        Tää on nyt aivan toinen asia: kysymys ei ole itsesäälistä (miten huonosti netti todellakin välittää ihmisen ajatuksia ja tunteita) vaan koen suuttumusta asiasta joka on minulle hyvin pyhä: minua syytetään yksityisyyden loukkaamista ja koen sen melkein kuin kunnianloukkauksena. Niin tärkeä asia ei kuitenkaan ole että alkaisin tonkimaan vuosien takaisia arkistoja löytääkseni tämän keskustelun, joka lähti liikkeelle todellakin k-k:n julkisesta kannanotosta ja moitteesta, anceli kiirehti olemaan yhtä mieltä ja k-k: n kanssa asia sovitettiin yksityisesti. Ancelin kanssa en muista että olisimme koskaan vaihtaneet yksityisviestejä, mutta skitsamma, ne ovat nyt hävinneet vanhojen profiiliemme mukana.

        Minä ymmärrän näin, että ei olisi suositeltavaa mainita palstalla jos kun kanssa on yksityisviestejä vaihdellut. Tarkoitan siis, että jos itse vaihtaisin jonkun kanssa yksityisviestejä, niin en haluaisi, että toinen osapuoli mainitsisi palstalla viestittelevämme. Kahden kauppa ja muille kanelipullaa.


      • tunkiotoukka kirjoitti:

        Minä ymmärrän näin, että ei olisi suositeltavaa mainita palstalla jos kun kanssa on yksityisviestejä vaihdellut. Tarkoitan siis, että jos itse vaihtaisin jonkun kanssa yksityisviestejä, niin en haluaisi, että toinen osapuoli mainitsisi palstalla viestittelevämme. Kahden kauppa ja muille kanelipullaa.

        Nyt jos muistini ei petä sovimme julkisesti että jatkamme keskustelua yksityisesti, ettei tällainen kahden välinen skisma ottaisi niin paljon tilaa palstalla. Täällä kun on tapana alkaa antaa jollekin jonka joku palstan suuria isä-tai äitihahmoja on katsonut olevan haitaksi sakinhivutusta ja siihen hyppää mahdottoman monta puskaa joukkoon, vaikka asia ei heille kuulukkaan

        Leimautuminen on vaarallista koska se on harhaanjohtavaa. En häpeä ammattiani sitten pätkääkään, mutta en halua että minun on kannettava hartioillani kaikkien muiden kouluaikaisia traumoja.

        Nyt mennään katsomaan yleisurheilua, jookos?


      • koulunpenkiltäpois
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt jos muistini ei petä sovimme julkisesti että jatkamme keskustelua yksityisesti, ettei tällainen kahden välinen skisma ottaisi niin paljon tilaa palstalla. Täällä kun on tapana alkaa antaa jollekin jonka joku palstan suuria isä-tai äitihahmoja on katsonut olevan haitaksi sakinhivutusta ja siihen hyppää mahdottoman monta puskaa joukkoon, vaikka asia ei heille kuulukkaan

        Leimautuminen on vaarallista koska se on harhaanjohtavaa. En häpeä ammattiani sitten pätkääkään, mutta en halua että minun on kannettava hartioillani kaikkien muiden kouluaikaisia traumoja.

        Nyt mennään katsomaan yleisurheilua, jookos?

        "siihen hyppää mahdottoman monta puskaa joukkoon, vaikka asia ei heille kuulukkaan"

        Yleiselle palstalle kirjoitetut viestit kuuluvat kyllä kaikille, ihan kaikille. Kaikki me täällä olemme puskissa, tietääkseni ei tälläkään palstalla yksikään kirjoita omalla oikealla nimellään ja statuksellaan.

        Jos kuitenkin lopettaisit päiväkotimaisen holhouksen, jookos, evvk doping.


      • tunkiotoukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tuo ns. "kieli-poskessa"-huumori ei mene aina perille varsinkaan jos kirjoittaja ja lukija eivät ole samalla aaltopituudella. Deadpan-huumori on myös vaikeaa, siis sanotaan jotain ilman hymiöitä, vakavalla ilmeellä, mutta kun sen yhdistää tilanteeseen niin silloin tajuaa että se on leikiksi tarkoitettu. Mun tarvii yrittää pitää mielssä että mun kieroutunut huumorini ei tule käännöslainoissa aina perille sillä tavalla kuin se oli tarkoitettu.

        Tuo "kieli-poskessa" tuli suomalaisten tietoisuuteen "Tanssii tähtien kanssa", jossa Jorma Uotinen laittoi kielen poskeensa, tarkoittaen ilmeisesti, näin mediassa spekuloitiin, haluavansa "ottaa suihin" eräältä miestanssijalta, kun tämä tanssi niin hyvin/seksikkäästi.


      • tunkiotoukka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Nyt jos muistini ei petä sovimme julkisesti että jatkamme keskustelua yksityisesti, ettei tällainen kahden välinen skisma ottaisi niin paljon tilaa palstalla. Täällä kun on tapana alkaa antaa jollekin jonka joku palstan suuria isä-tai äitihahmoja on katsonut olevan haitaksi sakinhivutusta ja siihen hyppää mahdottoman monta puskaa joukkoon, vaikka asia ei heille kuulukkaan

        Leimautuminen on vaarallista koska se on harhaanjohtavaa. En häpeä ammattiani sitten pätkääkään, mutta en halua että minun on kannettava hartioillani kaikkien muiden kouluaikaisia traumoja.

        Nyt mennään katsomaan yleisurheilua, jookos?

        Minun mielenkiintoni on valitettavasti hiipunut yleisurheiluun. Mutta jännittäviä katseluhetkiä sinulle.


      • koulunpenkiltäpois
        tunkiotoukka kirjoitti:

        Tuo "kieli-poskessa" tuli suomalaisten tietoisuuteen "Tanssii tähtien kanssa", jossa Jorma Uotinen laittoi kielen poskeensa, tarkoittaen ilmeisesti, näin mediassa spekuloitiin, haluavansa "ottaa suihin" eräältä miestanssijalta, kun tämä tanssi niin hyvin/seksikkäästi.

        Tässä ketjussa on käytetty ilmaisuja kieli poskella ja kieli poskessa.

        Minulle kieli poskessa kirjoitettuna tarkoittaa kurillaan sanottua asiaa milloin sitten sanoja ikäänkuin posken sisällä piilossa näyttää kieltään.

        Kielen pyörittely poskessa nähtynä tulee juuri tuo suihinotto ekana mieleen.

        Kieli poskella taas tuo sekä nähtynä, että kirjoitettuna mieleen rankan fyysisen rasituksen, vähän niinkuin läähätetään kunnolla kieli ulkona suusta.

        Kieli keskellä suuta sitten tehdään tosi tarkkaa hommaa, vaikka todellisuudessahan se kieli liikkuu usein poskelta poskelle ;)


      • koulunpenkiltäpois kirjoitti:

        Tässä ketjussa on käytetty ilmaisuja kieli poskella ja kieli poskessa.

        Minulle kieli poskessa kirjoitettuna tarkoittaa kurillaan sanottua asiaa milloin sitten sanoja ikäänkuin posken sisällä piilossa näyttää kieltään.

        Kielen pyörittely poskessa nähtynä tulee juuri tuo suihinotto ekana mieleen.

        Kieli poskella taas tuo sekä nähtynä, että kirjoitettuna mieleen rankan fyysisen rasituksen, vähän niinkuin läähätetään kunnolla kieli ulkona suusta.

        Kieli keskellä suuta sitten tehdään tosi tarkkaa hommaa, vaikka todellisuudessahan se kieli liikkuu usein poskelta poskelle ;)

        En ole edes tietoinen noista muista suomalaisista tulkinnoista. Tiedän mitä tarkoittaa kieli keskellä suuta ja kieli-poskessa huumori on vain käännöslaina englannista (tongue-in-cheek) huumorista jossa asioita todellakin sanotaan puolivakavasti, puoliksi leikillään tai ihan kurillaan, eli ei tuoda sitä aivan selvästi esille että kysymyksessä on leikinlasku, mutta se näkyy asiayhteydestä.

        Sillä ei ole mitään tekemistä suomalaisten tv-ohjelmien eikä julkkisten kanssa.


      • täysikielinen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En ole edes tietoinen noista muista suomalaisista tulkinnoista. Tiedän mitä tarkoittaa kieli keskellä suuta ja kieli-poskessa huumori on vain käännöslaina englannista (tongue-in-cheek) huumorista jossa asioita todellakin sanotaan puolivakavasti, puoliksi leikillään tai ihan kurillaan, eli ei tuoda sitä aivan selvästi esille että kysymyksessä on leikinlasku, mutta se näkyy asiayhteydestä.

        Sillä ei ole mitään tekemistä suomalaisten tv-ohjelmien eikä julkkisten kanssa.

        Käytit kuitenkin myös kieli poskella ilmaisua?


      • täysikielinen kirjoitti:

        Käytit kuitenkin myös kieli poskella ilmaisua?

        Taisin niin tehdä. Tarkoitin tietenkin "kieli poskessa", en ollut ikinä edes kuullut mistään muusta.
        "Räkä poskella" olin kuullut aikaisemmin.


      • ymmyrkäisesti
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Taisin niin tehdä. Tarkoitin tietenkin "kieli poskessa", en ollut ikinä edes kuullut mistään muusta.
        "Räkä poskella" olin kuullut aikaisemmin.

        Syy siihen, ettei sinua ymmärretä täällä niin kuin haluaisit, saattaa hyvinkin johtua kielipuolisuudestasi, niin käy usein kirjoittaa eri mitä tarkoittaa. Sama ongelmahan on att2:n kanssa, myös hänen tekstejään on useimmiten vaikea ymmärtää.
        Kannattaa varmaan kirjoittaa kieli keskellä suuta, niin silloin teksti saattaa olla ymmärrettävämpää.


      • k-kk
        Paloma.se.co kirjoitti:

        En ole edes tietoinen noista muista suomalaisista tulkinnoista. Tiedän mitä tarkoittaa kieli keskellä suuta ja kieli-poskessa huumori on vain käännöslaina englannista (tongue-in-cheek) huumorista jossa asioita todellakin sanotaan puolivakavasti, puoliksi leikillään tai ihan kurillaan, eli ei tuoda sitä aivan selvästi esille että kysymyksessä on leikinlasku, mutta se näkyy asiayhteydestä.

        Sillä ei ole mitään tekemistä suomalaisten tv-ohjelmien eikä julkkisten kanssa.

        Olipa taas korkeet laineet pesuvatissa ,minäkään en tallentele vanhoja ja en todellakaan lähre menneitä penkomaan.
        koska sulla on kristallin kirkas muistikuva niin olkoon niin miltä näyttää.
        Empä viitti enempää muistella joutavia , mitään isompaa vammaakaan ei sieluun jäänyt


      • tunkiotoukka
        koulunpenkiltäpois kirjoitti:

        Tässä ketjussa on käytetty ilmaisuja kieli poskella ja kieli poskessa.

        Minulle kieli poskessa kirjoitettuna tarkoittaa kurillaan sanottua asiaa milloin sitten sanoja ikäänkuin posken sisällä piilossa näyttää kieltään.

        Kielen pyörittely poskessa nähtynä tulee juuri tuo suihinotto ekana mieleen.

        Kieli poskella taas tuo sekä nähtynä, että kirjoitettuna mieleen rankan fyysisen rasituksen, vähän niinkuin läähätetään kunnolla kieli ulkona suusta.

        Kieli keskellä suuta sitten tehdään tosi tarkkaa hommaa, vaikka todellisuudessahan se kieli liikkuu usein poskelta poskelle ;)

        Kielenkannat laulaa.


    • NykyäänSopivatSaappaat

      Tavallaan kyllä, ja sillä selvisin, kun totesin, että enempään en pysty kuin oman parhaani tekemään. Hyvin se loppujen lopuksi kävi, vaikka vähän piti siinä aluksi oppirahoja maksella, ennen kuin kasvoin kenkien kokoiseksi.

    • Nonnii.
      Kiitos saapaskeskustelusta, mikä pääosin oli ihan harmitonta ja hauskaa. Mun puolsta tässä on nyt kaikki sanottu. Keksikääpäs nyt joku muu joku muu aihe.

    • Nonnii, onhan nyt ilta, onhan! Ainakin väsyttää samalla tavalla.
      Heitit jo hanskata tiskiin, mutta minä en. Täältä tulee muutama saapasjalkakertomus.
      Ekan kerran kun äkkiseltään muistan astuvani liian suuriin saappaisiin, oli kun sain tietää että odotin kaksoset. Riemastutti ja kauhistutti. Mutta on tainnut jalat kasvaa matkan varrella :)
      Toinen kerta oli kun tuli oiva tilaisuus perustaa oman yrityksen. Ne saappaat oli liian isot, enkä enää ikinä kokeile sellaisia. Kaaduin ne jalassa.
      Kolmas kerta oli äitini kanssa. Olen kertonut jo useaan otteeseen että hän sairastui skitsofreniaan. Se kulutti mun toista siskoa loppuun, vanhin meistä ei halunnut olla millään tavalla osallisena, enkä voi häntä siitä syyttää. Ne saappaat ovat olleet mun suurimmat, mutta jalat kasvoi niiden mukaan. Samalla ne opetti että pitäisi kävellä varoen, että vaikka ihminen on mitä, hän on kuitenkin kunnioituksen arvoinen. Ehkä jopa enemmänkin, ihminen joka ei mahdu normi-muottiin käy läpi niin paljon vaikeamman elämän, että ehkä häntä pitäisi jopa kunnioittaa pikkasen enemmän sen takia.

      • ent.siivoojaparka

        On joo. Kyllä se alkaa kohta vähin ilta olla.
        Meinasin äsken jo käydä nukkumaan, mutta tuli nälkä ja nousin vielä ottamaan pienen iltapalan.
        Hyvää yötä!


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        On joo. Kyllä se alkaa kohta vähin ilta olla.
        Meinasin äsken jo käydä nukkumaan, mutta tuli nälkä ja nousin vielä ottamaan pienen iltapalan.
        Hyvää yötä!

        Mää sitten peittelen. Nuku hyvin!


    • Heikunkeikku

      Lohen kypsymistä ootellessa aloin lueskelemaan uusia kommentteja.
      Tuli vaan mieleen, että onko sillä nyt suurta merkitystä, että mitä palstalaiset itsestään ajattelee. Onko vähä huumorintajuinen, enemmän, sitäkin enemmän vai meneekö tosikkouden puolelle.
      Me kaikki tunnemme oman itsemme. Se pitäisi riittää.
      Minä oon usein sanonut, että oon tosikko ja oikeesti luullut, että tosikko oon.
      Jotenkin on alkanut tuntumaan, että en niin kamalan tosikko olekaan. Sen verran tosikkomaisempia kommentteja oon saanut lukea, että en ainakaan voi ruveta "leuhkimaan" tosikkoudellani.
      Kuinkahan monta kertaa on joko varmana asiana sanottu, että kirjoitan jollakin toisella nimimerkillä. Tai on kysytty, että olenko aloittaja, vaikka aloittajan nimimerkki on aivan toinen, kuin itselläni on.
      Aluksi tuommoset väitteet risoi mua älyttömästi. Tuntui, että on aivan Pakko ruveta selittämään ja todistelemaan, että en ole se miksi luullaan.
      Semmoseenkin kyllästyy. Oon ajatellut, että luulkaa vaan (ne jotka luulevat), että kirjottelen puskista. Minä itsehän kuitenkin tiedän asian oikean laidan. Ja tuntuu siltä, että moni uskoo etten puskissa lymyile. Se riittää mulle.

      Jos muut alkaisivat analysoimaan mimmonen tyyppi olen, niin varmaankin viiskytä prosenttia menis väärin. Eikä se mikään ihme olisi, koska vaikka kuinka yrittää aidon oikeesti selittää omia mielipiteitään, niin aina on porukassa sellaisia, jotka ymmärtävät kirjoitukseni väärin.

      • "Heikunkeikku"

        Huttu-lunttuseni kertoo siis nyt, montako nimmaria hänellä on.
        Kun asia ei häntä enää vaivaa :)

        "Olen aamulla musta kosketin
        ilta-päivällä valkeaa käytän.

        Kun on aurinko laskenut ulos käyn
        poljen jalkaa ja kaikille näytän.

        Olen silloin ma laajasti skaalainen
        jopa viaton, valkoinen kosketin.

        yst.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Huttu-lunttuseni kertoo siis nyt, montako nimmaria hänellä on.
        Kun asia ei häntä enää vaivaa :)

        "Olen aamulla musta kosketin
        ilta-päivällä valkeaa käytän.

        Kun on aurinko laskenut ulos käyn
        poljen jalkaa ja kaikille näytän.

        Olen silloin ma laajasti skaalainen
        jopa viaton, valkoinen kosketin.

        yst.

        H.

        Sinä nyt kuulut niihin pahimman sorttisiin luulijoihin.
        Muakin luullut ainakin sadasti.
        Minä voisin, jos huvituttaisi, kirjoittaa aina saman vastauksen kysymykseesi olenko se vai se: että joo en oo se, enkä sekään. Sen jälkeen kirjoittaisin saman vanhan lauseen, että kirjoitan vaan tällä nimimerkillä.
        Tämä oli laitimmainen kerta, kun tälleen kirjoitin. Koskaan en en, en millään muotoa ikinä vastaa tuohon kysymykseesi enää.
        Sinä saat luulla.
        Oikeastaan arvelen, että sinulla on jonkinasteinen kiusamieli luulemisesi ilmaisussa. Ei kukaan VOI luulla niin paljon, kuin sinä luulet. Se voi olla jotain leikkiä, jota minä en kyllä miellä leikiksi, vaan härnäämiseksi.

        Astun ylväästi tuollaisen yläpuolelle.:) Valkoiselta koskettimelta puoli sävelaskelta ylähäpäin. Mutta en E:stä F:ään, enkä H:sta C:hen. Tahdon ponnahtaa korkeammalle tasolle. Sieltä voin vahdata, silmäluomet laskeutuneina valkoisille koskettimille, kun sinä jatkat luulemisia.
        Laajaskaalainen oon. Itse ajattelen olevani. Ja viaton. Pyrin olemaan mahdollisimman aito. Ja tämän itsekehumisen lopuksi mainitsen vielä, että lautasellani on Erittäin onnistunutta Lohta. Kauhean taidokkaasti paistinpannulla paistettu. Perunat myös taidokkaasti keitetty :) En ole mikään sekundakokki.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Sinä nyt kuulut niihin pahimman sorttisiin luulijoihin.
        Muakin luullut ainakin sadasti.
        Minä voisin, jos huvituttaisi, kirjoittaa aina saman vastauksen kysymykseesi olenko se vai se: että joo en oo se, enkä sekään. Sen jälkeen kirjoittaisin saman vanhan lauseen, että kirjoitan vaan tällä nimimerkillä.
        Tämä oli laitimmainen kerta, kun tälleen kirjoitin. Koskaan en en, en millään muotoa ikinä vastaa tuohon kysymykseesi enää.
        Sinä saat luulla.
        Oikeastaan arvelen, että sinulla on jonkinasteinen kiusamieli luulemisesi ilmaisussa. Ei kukaan VOI luulla niin paljon, kuin sinä luulet. Se voi olla jotain leikkiä, jota minä en kyllä miellä leikiksi, vaan härnäämiseksi.

        Astun ylväästi tuollaisen yläpuolelle.:) Valkoiselta koskettimelta puoli sävelaskelta ylähäpäin. Mutta en E:stä F:ään, enkä H:sta C:hen. Tahdon ponnahtaa korkeammalle tasolle. Sieltä voin vahdata, silmäluomet laskeutuneina valkoisille koskettimille, kun sinä jatkat luulemisia.
        Laajaskaalainen oon. Itse ajattelen olevani. Ja viaton. Pyrin olemaan mahdollisimman aito. Ja tämän itsekehumisen lopuksi mainitsen vielä, että lautasellani on Erittäin onnistunutta Lohta. Kauhean taidokkaasti paistinpannulla paistettu. Perunat myös taidokkaasti keitetty :) En ole mikään sekundakokki.

        "Heikunkeikku"

        Hyvä on hantti-mansikkini.
        Mustia koskettimia siis.
        Kerrohan onko perus-vireenä tässä molli vai duuri.

        Tämä on linkitykseni uusinta.

        https://www.youtube.com/watch?v=C35DrtPlUbc

        H.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Sinä nyt kuulut niihin pahimman sorttisiin luulijoihin.
        Muakin luullut ainakin sadasti.
        Minä voisin, jos huvituttaisi, kirjoittaa aina saman vastauksen kysymykseesi olenko se vai se: että joo en oo se, enkä sekään. Sen jälkeen kirjoittaisin saman vanhan lauseen, että kirjoitan vaan tällä nimimerkillä.
        Tämä oli laitimmainen kerta, kun tälleen kirjoitin. Koskaan en en, en millään muotoa ikinä vastaa tuohon kysymykseesi enää.
        Sinä saat luulla.
        Oikeastaan arvelen, että sinulla on jonkinasteinen kiusamieli luulemisesi ilmaisussa. Ei kukaan VOI luulla niin paljon, kuin sinä luulet. Se voi olla jotain leikkiä, jota minä en kyllä miellä leikiksi, vaan härnäämiseksi.

        Astun ylväästi tuollaisen yläpuolelle.:) Valkoiselta koskettimelta puoli sävelaskelta ylähäpäin. Mutta en E:stä F:ään, enkä H:sta C:hen. Tahdon ponnahtaa korkeammalle tasolle. Sieltä voin vahdata, silmäluomet laskeutuneina valkoisille koskettimille, kun sinä jatkat luulemisia.
        Laajaskaalainen oon. Itse ajattelen olevani. Ja viaton. Pyrin olemaan mahdollisimman aito. Ja tämän itsekehumisen lopuksi mainitsen vielä, että lautasellani on Erittäin onnistunutta Lohta. Kauhean taidokkaasti paistinpannulla paistettu. Perunat myös taidokkaasti keitetty :) En ole mikään sekundakokki.

        Voi heikku. Juuri kun piti vastata, että vetäisit tosi hyvän kirjoituksen hunkiszille, niin eikös tänne ehtineet toisetkin sotkemaan ajatukseni täysin.

        Voi hiivatti, kun noita saappaita on riittänyt, paitsi lapsuudesta, jolloin isän ostamat uudet kumisaappaat vetäisin karttakepin hieraisulla puhki? Hitsi! Taisin saada piiskaakin, jota en muista.

        Sen vain tiedän nykyisin, että liian isot "saappaat" voivat tuoda ahdistuksen ja jopa "sairauden", siis sellaisen ahdistuksen, joka kurkusta kuristaa ja henkeä ei meinaa saada. Äidilläni se todettiin astmaksi, joka helpotti, kun tämä "häiriö" poistui kuvioista. Itselläni se poistui myös täydelliseen muutokseen kaikesta, jonka tunsin ahdistavan minua.

        Nyt pyrin elämään siten, että mitään stressiä en ota mistään. En vauhkoile valtiontaloudesta, enkä siitä, mitä tullaan tulevaisuudessa karsimaan/leikkaamaan saavutetuista etuuksista, koska ne on mielestäni joskus liikaa annettu hyvinä vuosina ja nyt niitä käytetään härskisti hyväksi ajatuksella, kun on kerran annettu niin ei oteta pois?

        Ja paskat. Nuo luuserit, joita tiedän, voisi laittaa vaihto-oppilaiksi vaikka somaliaan! Siellähän on nyt aina lämmintä ja ei ole huolta, kuinka somalit vie Suomen naiset, koska sinnehän jäi kaikki naiset?:)))) Vitsi tynkä mukamas?


      • MarjaMuori
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Huttu-lunttuseni kertoo siis nyt, montako nimmaria hänellä on.
        Kun asia ei häntä enää vaivaa :)

        "Olen aamulla musta kosketin
        ilta-päivällä valkeaa käytän.

        Kun on aurinko laskenut ulos käyn
        poljen jalkaa ja kaikille näytän.

        Olen silloin ma laajasti skaalainen
        jopa viaton, valkoinen kosketin.

        yst.

        H.

        Vain todella ala-arvoinen ihminen ryhtyy nimittelemään kanssakirjoittaja naista luntuksi.
        Aikaisemminkaan en ole pitänyt hunksz-hahmosta jota täällä esität, mutta nyt halveksin sitä.

        Heikun jutut ovat ainakin minulle mieluisia, mukavan leppoisia ja polveilevat joskus yllätyksellisestikin.


      • enpidäminäkään
        MarjaMuori kirjoitti:

        Vain todella ala-arvoinen ihminen ryhtyy nimittelemään kanssakirjoittaja naista luntuksi.
        Aikaisemminkaan en ole pitänyt hunksz-hahmosta jota täällä esität, mutta nyt halveksin sitä.

        Heikun jutut ovat ainakin minulle mieluisia, mukavan leppoisia ja polveilevat joskus yllätyksellisestikin.

        Hän asettaa naisen mielestään tälle sopivalle paikalle eli.......


      • MarjaMuori kirjoitti:

        Vain todella ala-arvoinen ihminen ryhtyy nimittelemään kanssakirjoittaja naista luntuksi.
        Aikaisemminkaan en ole pitänyt hunksz-hahmosta jota täällä esität, mutta nyt halveksin sitä.

        Heikun jutut ovat ainakin minulle mieluisia, mukavan leppoisia ja polveilevat joskus yllätyksellisestikin.

        "MarjaMuori"

        Kyllä minä saan.
        Aito mies kun olen.
        Olen jo kauan nimitellyt naisia.
        Ämmänläyskästäkin tykkäävät.
        Ne on niin fiksuja nuo ihailijani.
        Jos eivät jokainen ihan ihaile, niin huumorin-tajuisia kuitenkin ovat he.
        Ihqu-ihanimmat antavat aina takaisinkin.
        Ettet nyt vaan olisi sinäkin yksi heikun piilo-nimmareista :)

        Niin ja tota....
        Lunttu on sytytin.

        H.


      • Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

        "Heikunkeikku"

        Hyvä on hantti-mansikkini.
        Mustia koskettimia siis.
        Kerrohan onko perus-vireenä tässä molli vai duuri.

        Tämä on linkitykseni uusinta.

        https://www.youtube.com/watch?v=C35DrtPlUbc

        H.

        Mun pitäisi jo olla muilla mailla vierahilla, sillä erolla, että ei vierahilla vaan ihan täs kaupungin ulkoringin sisäpuolella.
        Ei olisi pitänyt tulla palstalle ollenkaan. Jään mojumaan helposti liian kauaksi aikaa.
        En yhtäkkiseltään osaa sanoa. Jos pianolla alkaisin soittamaan kyseistä kappaletta, niin arvelen aloittavani H:sta ja siitä sitten ylös näin, että tälleen: hoo hoo ja cis ja dis hoo alas gis fis... ja sitä rataa. Mut voisin alottaa myös G:stä, mut sävyltään se ei olisi yhtä sopiva, kuin H-duuri. Aattelen sävellajien oman mieltymykseni mukaisia sopivuuksia halutun "tunnelman" saamiseen.
        Elikkä vastaukseni on yks viis koolia piimää :)


      • MarjaMuori
        hunksz kirjoitti:

        "MarjaMuori"

        Kyllä minä saan.
        Aito mies kun olen.
        Olen jo kauan nimitellyt naisia.
        Ämmänläyskästäkin tykkäävät.
        Ne on niin fiksuja nuo ihailijani.
        Jos eivät jokainen ihan ihaile, niin huumorin-tajuisia kuitenkin ovat he.
        Ihqu-ihanimmat antavat aina takaisinkin.
        Ettet nyt vaan olisi sinäkin yksi heikun piilo-nimmareista :)

        Niin ja tota....
        Lunttu on sytytin.

        H.

        arvasin raukkamaisen vetäytymisen tämän sytytin vaihtoehdon taakse, no raukka mikä raukka, ja vielä vastenmielinen, yök


      • MarjaMuori kirjoitti:

        arvasin raukkamaisen vetäytymisen tämän sytytin vaihtoehdon taakse, no raukka mikä raukka, ja vielä vastenmielinen, yök

        "MarjaMuori"

        Lunttu...säkenöivät silmät...
        En usko ainakaan heikun pahoittavan mieltään.
        Vaikka kuuluukin hän ehkä ruotsalais-hentoon kauniiseen luokkaan.
        Hänen maillaan ne pojat urhokkaat paukkujaan laskettelivat.
        Riittäköön tämä tästä väkisin-vääntämisestä.

        H.


      • Heikunkeikku
        Kristiina23 kirjoitti:

        Voi heikku. Juuri kun piti vastata, että vetäisit tosi hyvän kirjoituksen hunkiszille, niin eikös tänne ehtineet toisetkin sotkemaan ajatukseni täysin.

        Voi hiivatti, kun noita saappaita on riittänyt, paitsi lapsuudesta, jolloin isän ostamat uudet kumisaappaat vetäisin karttakepin hieraisulla puhki? Hitsi! Taisin saada piiskaakin, jota en muista.

        Sen vain tiedän nykyisin, että liian isot "saappaat" voivat tuoda ahdistuksen ja jopa "sairauden", siis sellaisen ahdistuksen, joka kurkusta kuristaa ja henkeä ei meinaa saada. Äidilläni se todettiin astmaksi, joka helpotti, kun tämä "häiriö" poistui kuvioista. Itselläni se poistui myös täydelliseen muutokseen kaikesta, jonka tunsin ahdistavan minua.

        Nyt pyrin elämään siten, että mitään stressiä en ota mistään. En vauhkoile valtiontaloudesta, enkä siitä, mitä tullaan tulevaisuudessa karsimaan/leikkaamaan saavutetuista etuuksista, koska ne on mielestäni joskus liikaa annettu hyvinä vuosina ja nyt niitä käytetään härskisti hyväksi ajatuksella, kun on kerran annettu niin ei oteta pois?

        Ja paskat. Nuo luuserit, joita tiedän, voisi laittaa vaihto-oppilaiksi vaikka somaliaan! Siellähän on nyt aina lämmintä ja ei ole huolta, kuinka somalit vie Suomen naiset, koska sinnehän jäi kaikki naiset?:)))) Vitsi tynkä mukamas?

        Minä totuin (pakosta kun en muuta voinut) lapsena, että minulle ostettiin useinmiten juuri sellaisia kenkiä ja saappaita ja vaatteita, mitä en olisi tahtonut. Joitakin ylihienoja takkeja sain kinuamalla isältä, mutta äiteemuori oli kiukus :)
        Niinku Haisaappaat. Että otti päähän. Kaikilla kavereilla, koko luokan flikoilla oli joko valkoiset tai keltaiset Hait. Sileäkumiset, joihin sai helposti kuulakärkikynällä kirjoitettua ja piirreltyä vaikka mitä. Minä himoitsin sellaisia. Joo, sain kyllä Hait. Joo, mutta minkälaiset. Ruskeat kröpelöpintaiset hait, joihin ei voinut kirjoittaa tai piirtää yhtään mitään. Ne olivat hirveän hävettävät saappaat. Rumat.
        Farkkuja en saanut IKINÄ. Muilla toki oli. Ihka ekat farkut ostin omilla rahoillani ekan työpaikan ekalla tilillä. Olin niin onnellinen niistä, että melkein nukuin yönkin ne jaloissa.

        Ikää myöden enenevässä määrin en tee yhtään mitään stressaavaa juttua. Voin helposti kieltäytyä asioista, jotka ei huvituta mua. Sanon vaan kysyjälle/kysyjille, että "Ei käy, ei käy, ei kertakaikkisesti käy". :)


      • MarjaMuori
        hunksz kirjoitti:

        "MarjaMuori"

        Lunttu...säkenöivät silmät...
        En usko ainakaan heikun pahoittavan mieltään.
        Vaikka kuuluukin hän ehkä ruotsalais-hentoon kauniiseen luokkaan.
        Hänen maillaan ne pojat urhokkaat paukkujaan laskettelivat.
        Riittäköön tämä tästä väkisin-vääntämisestä.

        H.

        Niin, enpä edes usko hänen vaivautuvan vastaamaan halpamaisuuteesi, on sen verran paljon yläpuolellasi ainakin omalla arvoasteikollani.
        Kun hätäpäissäsi pelastavaa tietoa wikipediasta etsit, niin lue edes huolellisesti.
        Sytytin ja sytyke eivät ole sama asia.
        Omalta osaltani saa myös jäädä tähän, uskon mielipiteeni tulleen selkeästi esitetyksi.


      • Heikunkeikku
        MarjaMuori kirjoitti:

        Niin, enpä edes usko hänen vaivautuvan vastaamaan halpamaisuuteesi, on sen verran paljon yläpuolellasi ainakin omalla arvoasteikollani.
        Kun hätäpäissäsi pelastavaa tietoa wikipediasta etsit, niin lue edes huolellisesti.
        Sytytin ja sytyke eivät ole sama asia.
        Omalta osaltani saa myös jäädä tähän, uskon mielipiteeni tulleen selkeästi esitetyksi.

        Minä en piittaa mistään yksittäisistä sanoista, jotka voivat kirjoittajalleen tarkoittaa ihan mitä vaan.
        Jos minä alkaisin kirjoittamaan (luettelemaan) oman perheeni "hellittelynimiä" (ja myös lapsuudenkotini nimiä), niin te kaikki taitaisitte hetken aikaa istua näytön edessä leuka näppäimistöä hipoen, yläpään ollessa paikallaan. Suut olis kovin aukinaiset :)
        Monia uusia sanoja oon tällä palstalla oppinut. Nyt opin tuon "luntun". Vai sytytin on. En kuunaan kuullut.
        Voi olla, että jos lumpuksi sanottaisiin, niin voisin jonkun yskähdöksen paukauttaa kirjoittajalle suurilla kirjaimilla. Yleensä pidän mölyt mahas ja hetken kuluttua mahani on kuin siellä ei koskaan olisi mölyjä ollutkaan.


    • de-meter

      Että olenko joutunut liian suuriin saappaisiin ?
      Kiitos kysymästä siilimuori. Vastaan viiveellä, kuten tapani nykyisin on.

      Olen joskus joutunut niihinkin ja pyrkinyt pois heti kun se on ollut mahdollista. "Kun tietä kulkee, on tiensä vanki. Vapaa on vain umpihanki"
      Eli kai se minun sisäinen vapaudentarpeeni ja laaja-alainen kiinnostukseni
      "kaiken maailman asioihin" on ajanut ammatillisen- ja muun ambition ohi. "Oon kulkuriksi syntynyt mä vainen..."..))
      Tietysti, kun ikää on tullut, umpihanki pakkaa jäädä. Ehkä se pieni, vähän tallattu polku on minun paikkani tänään - mieluummin jonkinlaisessa taajamassa missä tapaa tuttuja ja voi vaihtaa muutaman sanan..))

      • Niinpä. Aika aikaansa kutakin.


      • de-meter
        siilimuori2 kirjoitti:

        Niinpä. Aika aikaansa kutakin.

        Sopikin hyvin tämä aihe mulle, kun luen parhaillaan Irene Kristerin kirjaa: "Itsensä kokoinen ihminen". Olen ollut Irenen kurssituksessa vuosia sitten ja tykkään hänen tyylistään - selkeää ja alleviivaamatonta on tekstinsäkin. Matalalla profiililla suuria ajatuksia...
        Oliko sun synttärit vai kenen ? Meillä niitä oli myös kaksin kappalein. Leijonat keskuudessamme..))


      • de-meter kirjoitti:

        Sopikin hyvin tämä aihe mulle, kun luen parhaillaan Irene Kristerin kirjaa: "Itsensä kokoinen ihminen". Olen ollut Irenen kurssituksessa vuosia sitten ja tykkään hänen tyylistään - selkeää ja alleviivaamatonta on tekstinsäkin. Matalalla profiililla suuria ajatuksia...
        Oliko sun synttärit vai kenen ? Meillä niitä oli myös kaksin kappalein. Leijonat keskuudessamme..))

        Laitanpa lukemattomien lukemisten joukkoon tuon kirjan. Jos se omakin koko sieltä alkaisi enemmänkin selkiintyä. Minulla on se vika et aina en oikein sopeudu minulle tarjottuihin saappaisiin siinä mielessä kun saappaiden tarjoajan ja omat näkemykseni eivät oikein kohtaa ja siitä tyytymättömyys.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Laitanpa lukemattomien lukemisten joukkoon tuon kirjan. Jos se omakin koko sieltä alkaisi enemmänkin selkiintyä. Minulla on se vika et aina en oikein sopeudu minulle tarjottuihin saappaisiin siinä mielessä kun saappaiden tarjoajan ja omat näkemykseni eivät oikein kohtaa ja siitä tyytymättömyys.

        Ai ja tuo synttärikysymys. Kyllä, minun synttärini, tosin syntymäpäiväni ei ole tämä päivä, pienimuotiset juhlat vain tänään oli. Meillä on lähiperheessä neljä leijonaa :).


    • tunkiotoukka

      Kerran sinisilmäisyyttäni otin vastaan isot saappaat. Joten kuten vaikka klonksuivatkin pidin niitä jonkin aikaa. Kasvojani menettämättä ojensin seuraavalle.
      Olen sen pitänyt sopivia saappaita, joskin olen huomannut, että suurissa saappaissa kulkevat yrittävät saappaittensa tilkkeitä tunkea minun saappainiini, joku on onnistunut ja saanut hetkellisesti saappaani hiertämään.

      • Joskus minullekin ilmoitettiin että on laitettu tiettyihin saappaisiin ilman minulta kysymättä asiasta. Kävikin ilmi et ilmoittajalla ei ollut minkäänlaista käsitystä ko pestin (sivupestin) laajuudesta. Kohteliaasti katkaisin ko tehtävän, koska minkäänlaisia mahdollisuuksia sen toteutamiseen ei todellisuudessa ollut. Pestin antaja ei mielestäni ollut tehtävänsä tasalla. Sen myönsi sitten itsekin.


      • tunkiotoukka

        Jos suurissa saappaissa kulkeva rehellisesti tunnustaisi ettei hän oikein ymmärrä jostain asiasta mitään ja voisitko auttaa. Mutta liian usein olen minäkin huomannut, että nakituksia on tullut kun hän ei hallitse. Kunnian ja palkkion osaa kyllä ottaa itselleen.
        Pelkääkö suurissa saappaissa kulkeva menettävänsä kasvonsa jos tunnustaa ettei jotain asiaa ymmärrä. Työpahoinvointi vähenisi rehellisellä ja reilulla käytöksellä.


      • tunkiotoukka kirjoitti:

        Jos suurissa saappaissa kulkeva rehellisesti tunnustaisi ettei hän oikein ymmärrä jostain asiasta mitään ja voisitko auttaa. Mutta liian usein olen minäkin huomannut, että nakituksia on tullut kun hän ei hallitse. Kunnian ja palkkion osaa kyllä ottaa itselleen.
        Pelkääkö suurissa saappaissa kulkeva menettävänsä kasvonsa jos tunnustaa ettei jotain asiaa ymmärrä. Työpahoinvointi vähenisi rehellisellä ja reilulla käytöksellä.

        Enpä tiedä.......................
        Minua ketuttaa lähinnä sellainen kun minulle annetaan joku pesti ja minulla on joku näkemys asiasta miten sen siinä kohden saappaillani täyttäisin, minulle ei anneta mahdollisuuksia sen toteuttamiseen. Moni asia kun nyt kuitenkin vaatisi sen että toteuttaminen mahdollistettaisiin ylemmältä taholta lähinnä resurssien puolesta. Ja muutoinkin tuen. Kun ositetaan ettei kakan vertaa kiinnosta vaikka kyse merkittävästä asiasta, ottaa pattiin kantaa nimellään sellaista vastuu-aluetta, joka on hoidettu vasemmalla käellä vähän niin kuin persiistä.


      • siilimuori2 kirjoitti:

        Enpä tiedä.......................
        Minua ketuttaa lähinnä sellainen kun minulle annetaan joku pesti ja minulla on joku näkemys asiasta miten sen siinä kohden saappaillani täyttäisin, minulle ei anneta mahdollisuuksia sen toteuttamiseen. Moni asia kun nyt kuitenkin vaatisi sen että toteuttaminen mahdollistettaisiin ylemmältä taholta lähinnä resurssien puolesta. Ja muutoinkin tuen. Kun ositetaan ettei kakan vertaa kiinnosta vaikka kyse merkittävästä asiasta, ottaa pattiin kantaa nimellään sellaista vastuu-aluetta, joka on hoidettu vasemmalla käellä vähän niin kuin persiistä.

        Ja tuohon vielä et suurissa saappaissa kulkevalta vaaditaan viisautta ja uskallusta kannustaa alaisiaan sellaiseen mistä välttämättä itse ei ole niin tietoinen. Suuret saappaat kuitenkin mahdollistavat pienempienkin saappaiden mallikkaan käytön. Ei se ole suurimmalta saappaalta pois jos pikkusaappaat täyttävät saappaansa kunnolla :). Mut onhan se tietenkin vaikea hyväksyä jos joka projektissa ei ole oma nimi päällimmäisenä ;D.


      • tunkiotoukka
        siilimuori2 kirjoitti:

        Ja tuohon vielä et suurissa saappaissa kulkevalta vaaditaan viisautta ja uskallusta kannustaa alaisiaan sellaiseen mistä välttämättä itse ei ole niin tietoinen. Suuret saappaat kuitenkin mahdollistavat pienempienkin saappaiden mallikkaan käytön. Ei se ole suurimmalta saappaalta pois jos pikkusaappaat täyttävät saappaansa kunnolla :). Mut onhan se tietenkin vaikea hyväksyä jos joka projektissa ei ole oma nimi päällimmäisenä ;D.

        Mukava kun täällä palstalla joku puhuu samaa kieltä, kiitos!


    • Anonyymi

      Astun päivittäin liian suuriin kumisaappaisiin. Kontioni ovat kokoa 46 mutta onneksi on villasukat keksitty. Niillä saa kumpparin säädettyä sopivaksi jalkaan.

    • Anonyymi

      Sain isältä matkatuliaisina 10- vuotiaana maastonvihreät kumpparit, joissa oli kasvunvaraa niin paljon, että ne kävivät vielä täysi-ikäisenäkin. Vasta 5 vuotta sinne jouduin viskaamaan ne pois, kun kumi alkoi pykiä.

    • Anonyymi

      Koko elämä on liian suuri saapas. Väsyttää jo.

      • Anonyymi

        Ei saa väsyä. Kun katsoo kukkia ja pelastaa pörriäisiä, kuuntelee lintujen laulua metsän kuiskintaa, haistelee aamukasteen tuoksua, ymmärtää, että kauniita kuvia kannattaa kerätä mukaansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      325
      3489
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      214
      2899
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      144
      2544
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2059
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2055
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1816
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1682
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1618
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1306
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      263
      1290
    Aihe