Mint 17.2 ja TV-kortti Hauppague HVR-1700

BubbaHubba1

Otsikon mukanen kokoonpano ja Kaffine ja Haupaggue ei löydä kaikkia vapaita TV-kanavia. Esim 3 ja 4 kanavat ei löydy.
Winkkari 7 puolella löytää kaikki.
Anteeni on kyllä suunnattu Oulunkylän, olisiko DNA lähettimeen.
Ja kaffinen valinnassa ei sitä löydy, löytyy vain fi-espoo, liekö tolla mitään väliä?
Päivitetty viimeset paketit. Osaatko sanoa mitä pitäisi tehdä että löytäisi kaikki kanavat.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihateubuntu

      Taidat katsella Espoota, eli on sillä väliä.

    • BubbaHubba1

      Ok. Osaatko sanoa miten saan sen Ogelin valittua koska valintalistalla ei sitä ole?

      • ihateubuntu

      • BubbaHubba1

        Taitaa mennä aika vaikeaksi....kun pitäisi vielä lontooksi vääntää asioita mistä ei itsekkään ymmärrä. Koitin nimmittäin katsoa noita lähetysasemia tms. enkä ymmärtänyt mitään edes suomeksi. :(


    • ihateubuntu

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kanavanippu_VHF_C

      "Suomessa 2009–2010 yleisesti käytössä olevat digitaalitelevisiot ja digitaalimuuntimet (digiboksit) eivät kykene käsittelemään DVB-T2-tekniikalla toteutettuja televisiolähetyksiä. Tämän vuoksi näitä lähetyksiä varten on hankittava siihen erikseen valmistetut laitteet."

      Mahdollinen ongelman toinen syy?

      • BubbaHubba1

        No, en usko että laitteessa on syy. Koska ihan sama kytkentä ym. toimii windows 7 käyttiksessä, ja löytää kaikki vapaasti katseltavat asemat ihan hyvin.
        Mutta kun boottaa Linuxiin niin eipä näy kuin TV1, TV2, Alfa ja joku muu. Mutta esim MTV3, 4, Hero ym. asemat.


      • tvlc
        BubbaHubba1 kirjoitti:

        No, en usko että laitteessa on syy. Koska ihan sama kytkentä ym. toimii windows 7 käyttiksessä, ja löytää kaikki vapaasti katseltavat asemat ihan hyvin.
        Mutta kun boottaa Linuxiin niin eipä näy kuin TV1, TV2, Alfa ja joku muu. Mutta esim MTV3, 4, Hero ym. asemat.

        Löytyykö siinä W7 katseluohjelmassa tuo DNA-Oulunkylä vaihtoehto?

        Kokeile hakea kanavat Kaffeinessa niin, että valitset lähteeksi Autoscan.


      • BubbaHubba1

        Win7 käytän Hauppaguen omaa softaa ja siinä ei ole mitään lähetysasemavalintaa. Vain maa määritetään.
        Olen koittanut Kafferissa myös tuon Autoscan, eipä auttanut.


    • tvlc
      • BubbaHubba1

        Anteeni on suunnattu DNA Oulunkylä. Ja Winkkari7 toimii sama kokoonpano mainiosti.


      • ihateubuntu

        Viritysasetukset päivitetty 20.8 ja ihan metsään, ainakin minulla siis loppuivat kesken.
        Automaattihaulla kylläkin haki ihan niinkuin ennen ja löysi sen mitä tänään tässä on kai löydettävissäkin siis meillä on kaapeli koska tämä paikka on "syvällä".
        Laite on Artec, maksoi joskus aikanaan Amttilassa vitosen.


    • BubbaHubba1

      Taisin saada korjattua tämän asian. Olin yrittänyt muutaman kerran poistaa asennuksen apt-get remove komennolla. Mutta ilmeisesti komento oli jättänyt jotain rippeitä sinne koska installoinnissa ja konfiguroinnissa oli aina vanhat kanavat siellä.
      Vasta apt-get autoremove komennolla poistui kaikki. Uudelleen asennuksen jälkeen kanavien haussa se löysi vapaat puuttuvat kanavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4519
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe