Miksiköhän ihmeessä esimerkiksi finnairilla töissäolevien pitää roikottaa sitä id-korttia matkalla töistä kotiin ja töihin siinä mahan päällä? Miehet kuitenkin pistävät sen yleensä visusti taskuun tms. mutta erityisesti naiset vaikka eivät olisi kuin mitättömiä toimihenkilöitä esittelevät sitä mielellään vapaa-ajallaankin. Jotenkin vajaamielisen oloista toimintaa ja usein näille hymyilläänkin bussissa.
Itsekin olen töissä kentällä, en nyt kerro missä mutta ei tulisi mieleenikään kantaa vapaa-ajalla paria henkilökorttia ja nippua avaimia kaulassa..
id-kortin esilläolo
18
268
Vastaukset
- Himoverotettu
Vinnairista en tiedä, mutta työmailla henkilökortti pitää olla näkyvillä koko ajan. Verottaja vaatii. Voisiko olla lentokentällä sama?
- kikiki55
Ai matkalla töihin tai töistä kotiin se pitää olla esillä? Voiko Finnair vaatia tuollaista?
- Voiteitäpoloisia
Ei pelkästään veroittaja, monissa isoissa firmoissa henkilökortti esillä että tiedetään että kuuluu henkilökuntaan. Myös kaikki eivät pääse kaikille osastoille ja henkilökortti toimii kulkuavaimena.
- luuserisiellä
sinä et ole missään töissä. et ole koskaan ollut etkä tule olemaan.
- Himoverotettu
Minä muuten ole vielä töissä vähän aikaa. Sitten en enää ole. Työelämälleni kertyi pituutta 13 vuotta. Liian nuoresta liian vanhaan.
- Omapaonasiansa
Lopeta se bussilla kulkeminen, hanki auto niin jää tuollaiset murheet pois. Sitten voit enään tosin vain tarkkailla naapureitasi ja elämäsi muuttuu vielä tylsemmäksi.
- hfdhfhf
Minä käytän sitä aina kun mahdollista. Se oli kaulassani jopa siskontyttäreni rippijuhlissa, juhlaväen ihmetellessä kerroin sen vain unohtuneen kaulaani. Huomasin kyllä kateelliset katseet joita sininen kaulanauhani ja poikittain roikkuva id:ni tuotti. Olen ollut sukulaiseni järjestämässä työsuhteessa emona jo melkein kolme vuotta joten olen rautainen ilmailun ammattilainen ja kannan korttini ylpeydellä. Kohta saan ensimmäisen nauhani hihaan.
- kysymys_sinulle
Oletko työtön vai syrjäytynyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?
- korttiperse
Mä työnnän sen id-kortin perseeseen työmatkalla ja sekös vasta naurattaa.
- kettutar
Miten joillain voi olla aikaa ja intoa kiinnittää huomiota tämmöiseen? Hanki työpaikka, niin voit saada henkilökunnan kortin kaulaasi, lähes kaikilla on nykyään sellainen.
- xxxparoni
Oletko ajatellut että se ID-kortti nyt vain on helpoin kantaa siinä kaulalla narussa roikkumassa. Naisilla varsinkin kun ei heillä niitä taskuja liikoja ole puvuissaan ja käsilakkukin on täynnä.
Pieniin asioihin sinäkin kyllä kiinnität huomiota.Onko taustalla kateutta vai mistä moinen huomio. - fo111
Ei tarvitse olla kateellinen, minullakin on sellainen kaikilla väreillä ja pienellä punaisella tekstillä, silti laitan sen taskuuni kun menen kotiin, Työni jää oven taakse kun suljen sen lähtiessäni kotiin. Kaikilla näin ei ole ja aloittajan teksi on kyllä osuva. Monet erityisesti naiset tuntuvat roikuttavan sitä tosiaan työpaikan ulkopuolellakin kaulassaan.
- aidee
Vastasitko aloittaja omaan aloitukseesi?
Jos näin teit olet todella säälittävä tyyppi
- tilsinen
mulla roikkuu kela-kortti mahanpällä. hakkaa kaikki id-kortit.
- yhteiskunnanelätit
Häpeäisin jos joutuisin olemaan suojatyöpaikassa Finnairilla töissä.
- viikossakenkää
koska menet töihin?äitiskin odottanut jo 40 vuotta että saisit edes sen työllistämispajapaikan pidettyä.
- toimihenkilömerkonomiN23
Eilen illalla matkalla salille poliisit pysäyttivät minut pienestä ylinopeudesta. He pyysivät näyttämään ajokorttiani. Vaivihkaa hipaisin peukalollani kaulassani sinisessä nauhassa riippuvaa id-korttiani joka paljastui takkini helman alta. Poliisi kuitenkin toisti pyyntönsä, tällä kertaa painokkaammin. Ylimielisen mulkaisun kera esitin Id-korttini poliisille pienellä yskäisyllä sävytettynä. Poliisi ei selkeästikään ymmärtänyt viestiäni vaan nyt jo selvästi vihaisena käskytti esittämään ajokortin ja auton rekisteriotteen.
Annoin paperit poliisille. Sain 200 euron sakot 100 euroa niskoittelusta. En voi ymmärtää tätä asiaa. Aion valittaa asiasta. Tulin kotiini ja itkin kaltoinkohtelustani miehelleni, sekä soitin töihin esimiehelleni (mies) ja kerroin tapahtuneen ja ilmoitin jääväni sairaslomalle asian johdosta. Esimieheni sanoi minun olevan hullu ja löi luurin korvaani!!!!- Ekonomi
Muuten voisi kyllä uskoa tarinaasi, mutta kerrot olleesi illalla matkalla salille. Kotiin tultuasi olit kuitenkin soittanut töihin esimiehellesi. Viihtyykö esimiehesi työpaikalla iltaisin ja öisin? Onko hän psykiatri, koska osasi kertoa sairautesi laadun? Sattuiko korvaasi tuo luurilla lyönti? Tuliko hän kotiisi tuon tekemään? Siis, jokin tarinassasi ei kyllä pidä paikkaansa. Epäilykseni saattaa tuntua oudolta, mutta minähän olen ekonomi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä802809Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2951626Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461527- 871371
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4011349Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3961273Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381027Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik2999Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329854Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden254832