id-kortin esilläolo

mitäihmettätaas

Miksiköhän ihmeessä esimerkiksi finnairilla töissäolevien pitää roikottaa sitä id-korttia matkalla töistä kotiin ja töihin siinä mahan päällä? Miehet kuitenkin pistävät sen yleensä visusti taskuun tms. mutta erityisesti naiset vaikka eivät olisi kuin mitättömiä toimihenkilöitä esittelevät sitä mielellään vapaa-ajallaankin. Jotenkin vajaamielisen oloista toimintaa ja usein näille hymyilläänkin bussissa.

Itsekin olen töissä kentällä, en nyt kerro missä mutta ei tulisi mieleenikään kantaa vapaa-ajalla paria henkilökorttia ja nippua avaimia kaulassa..

18

197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Himoverotettu

      Vinnairista en tiedä, mutta työmailla henkilökortti pitää olla näkyvillä koko ajan. Verottaja vaatii. Voisiko olla lentokentällä sama?

      • kikiki55

        Ai matkalla töihin tai töistä kotiin se pitää olla esillä? Voiko Finnair vaatia tuollaista?


      • Voiteitäpoloisia

        Ei pelkästään veroittaja, monissa isoissa firmoissa henkilökortti esillä että tiedetään että kuuluu henkilökuntaan. Myös kaikki eivät pääse kaikille osastoille ja henkilökortti toimii kulkuavaimena.


    • luuserisiellä

      sinä et ole missään töissä. et ole koskaan ollut etkä tule olemaan.

      • Himoverotettu

        Minä muuten ole vielä töissä vähän aikaa. Sitten en enää ole. Työelämälleni kertyi pituutta 13 vuotta. Liian nuoresta liian vanhaan.


    • Omapaonasiansa

      Lopeta se bussilla kulkeminen, hanki auto niin jää tuollaiset murheet pois. Sitten voit enään tosin vain tarkkailla naapureitasi ja elämäsi muuttuu vielä tylsemmäksi.

    • hfdhfhf

      Minä käytän sitä aina kun mahdollista. Se oli kaulassani jopa siskontyttäreni rippijuhlissa, juhlaväen ihmetellessä kerroin sen vain unohtuneen kaulaani. Huomasin kyllä kateelliset katseet joita sininen kaulanauhani ja poikittain roikkuva id:ni tuotti. Olen ollut sukulaiseni järjestämässä työsuhteessa emona jo melkein kolme vuotta joten olen rautainen ilmailun ammattilainen ja kannan korttini ylpeydellä. Kohta saan ensimmäisen nauhani hihaan.

      • kysymys_sinulle

        Oletko työtön vai syrjäytynyt? Saatko suurtakin sisältöä elämääsi tällaisesta tyhjänpäiväisestä paskanjauhannasta?


    • korttiperse

      Mä työnnän sen id-kortin perseeseen työmatkalla ja sekös vasta naurattaa.

    • kettutar

      Miten joillain voi olla aikaa ja intoa kiinnittää huomiota tämmöiseen? Hanki työpaikka, niin voit saada henkilökunnan kortin kaulaasi, lähes kaikilla on nykyään sellainen.

    • xxxparoni

      Oletko ajatellut että se ID-kortti nyt vain on helpoin kantaa siinä kaulalla narussa roikkumassa. Naisilla varsinkin kun ei heillä niitä taskuja liikoja ole puvuissaan ja käsilakkukin on täynnä.
      Pieniin asioihin sinäkin kyllä kiinnität huomiota.Onko taustalla kateutta vai mistä moinen huomio.

    • fo111

      Ei tarvitse olla kateellinen, minullakin on sellainen kaikilla väreillä ja pienellä punaisella tekstillä, silti laitan sen taskuuni kun menen kotiin, Työni jää oven taakse kun suljen sen lähtiessäni kotiin. Kaikilla näin ei ole ja aloittajan teksi on kyllä osuva. Monet erityisesti naiset tuntuvat roikuttavan sitä tosiaan työpaikan ulkopuolellakin kaulassaan.

      • aidee

        Vastasitko aloittaja omaan aloitukseesi?
        Jos näin teit olet todella säälittävä tyyppi


    • tilsinen

      mulla roikkuu kela-kortti mahanpällä. hakkaa kaikki id-kortit.

    • yhteiskunnanelätit

      Häpeäisin jos joutuisin olemaan suojatyöpaikassa Finnairilla töissä.

      • viikossakenkää

        koska menet töihin?äitiskin odottanut jo 40 vuotta että saisit edes sen työllistämispajapaikan pidettyä.


    • toimihenkilömerkonomiN23

      Eilen illalla matkalla salille poliisit pysäyttivät minut pienestä ylinopeudesta. He pyysivät näyttämään ajokorttiani. Vaivihkaa hipaisin peukalollani kaulassani sinisessä nauhassa riippuvaa id-korttiani joka paljastui takkini helman alta. Poliisi kuitenkin toisti pyyntönsä, tällä kertaa painokkaammin. Ylimielisen mulkaisun kera esitin Id-korttini poliisille pienellä yskäisyllä sävytettynä. Poliisi ei selkeästikään ymmärtänyt viestiäni vaan nyt jo selvästi vihaisena käskytti esittämään ajokortin ja auton rekisteriotteen.

      Annoin paperit poliisille. Sain 200 euron sakot 100 euroa niskoittelusta. En voi ymmärtää tätä asiaa. Aion valittaa asiasta. Tulin kotiini ja itkin kaltoinkohtelustani miehelleni, sekä soitin töihin esimiehelleni (mies) ja kerroin tapahtuneen ja ilmoitin jääväni sairaslomalle asian johdosta. Esimieheni sanoi minun olevan hullu ja löi luurin korvaani!!!!

      • Ekonomi

        Muuten voisi kyllä uskoa tarinaasi, mutta kerrot olleesi illalla matkalla salille. Kotiin tultuasi olit kuitenkin soittanut töihin esimiehellesi. Viihtyykö esimiehesi työpaikalla iltaisin ja öisin? Onko hän psykiatri, koska osasi kertoa sairautesi laadun? Sattuiko korvaasi tuo luurilla lyönti? Tuliko hän kotiisi tuon tekemään? Siis, jokin tarinassasi ei kyllä pidä paikkaansa. Epäilykseni saattaa tuntua oudolta, mutta minähän olen ekonomi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe