Varokaa Turun Nautikulmaa!

Pedrolito

Haluaisin varoittaa kanssaveneiliöitä Turun Nautikulmasta. Omistajalla ei ole omista tuotteistaan tietoa ja myytyään väärät tuotteet ei suostu palauttamaan rahoja. En ole siis itse hakenut tavaroita, vaan nämä ovat myyty minulle. Lisäksi kyseinen yritys ei ole koskaan kuulunut asiakaspalvelusta, joten ehdotan että venetarvikkeita hakeva henkilö pysyy kaukana Nautikulmasta.

40 kommenttia

Vastaukset

  • Olen kyllä eri mieltä. Silloin harvoin, eli n. 5 vuoden välein kun siellä käyn niin ei palvelussa mitään vikaa ole ollut. Hinnat vaan on aika korkeita, tällaiselle motonet/biltema palkansaajalle. Joitain hyviä erikoistuotteita sieltä kyllä saa jos talous on välillä paremmassa kunnossa. aikoinaan ostin sieltä 150 N avomeripelastusliivit poistohintaan tosi edullisesti.

  • Ulosannista päätellen lähtisin etsimään vikaa aloittajasta...

    • Kerran siellä käyneenä voin kyllä sanoa, että ei koskaan enää... Oli aika omituinen suhtautuminen asiakkaaseen. Tiskin takana oli joku vanha gubbe, jolle oli tärkeämpää riidellä jonkun naisen kanssa kuin huomioida sisään saapunut asiakas?! Jostain ihmeellisestä syystä jäi kaupat tekemättä...

      Aloittajan avautuminenkin oli kyllä vähintäänkin outo.


    • Nautikulma menestyisi kyllä huomattavasti paremmin jos tuo vanha paarma potkastaisiin mäelle tuosta tiskiltä. Papalla ei ole mitään käsitystä tuotteista, mitä hänellä on myynnissä vaan useimmiten asiakas joutuu itse myymään itselleen tarvittavat tuotteet. Ulosanti on täysi nolla. Joskus olin kesken ostosten varma, että äijä kuoli kesken kaiken. Lisäksi ukko ei osaa edes rahastaa asiakasta vaan sitä varten soitetan kilikellolla täti takahuoneesta erikseen. Itse liikkeessä ei silti valikoiman puolesta ole valittamista.


    • naughtykulma kirjoitti:

      Nautikulma menestyisi kyllä huomattavasti paremmin jos tuo vanha paarma potkastaisiin mäelle tuosta tiskiltä. Papalla ei ole mitään käsitystä tuotteista, mitä hänellä on myynnissä vaan useimmiten asiakas joutuu itse myymään itselleen tarvittavat tuotteet. Ulosanti on täysi nolla. Joskus olin kesken ostosten varma, että äijä kuoli kesken kaiken. Lisäksi ukko ei osaa edes rahastaa asiakasta vaan sitä varten soitetan kilikellolla täti takahuoneesta erikseen. Itse liikkeessä ei silti valikoiman puolesta ole valittamista.

      Paha sitä pappaa on pois potkaista, kun sattuu omistamaan putiikin.


    • treterthh kirjoitti:

      Paha sitä pappaa on pois potkaista, kun sattuu omistamaan putiikin.

      No selittää sen että kaveri voi jatkaa tuohon malliin.


    • Siinä mielessä oli kyllä oma vika, kun en tiennyt mitä minun piti ostaa ja luotin "alan ammatilaiseen". Jos tällä varoituksella säästän edes yhden henkilön Nautikulman ongelmilta, niin hyvä. Nyt istutaan kuluttajaneuvonnan kanssa ja mietitään miksi Nautikulma ei vastaa viesteihin (ongelmat alkoi kesäkuussa) ja miten asian kanssa edetään. Kuluttajaneuvonnan mukaan, kyseinen yritys on heillekin ennestään tuttu.


  • Mitäs Nautikulman myynti on kommentoinut tapausta, aloittaja?

    • Ei muuta kun että ei palauta rahoja, tuotteita vastaan. Nyt istutaan kuluttajaneuvonnan kanssa ja mietitään miksi Nautikulma ei vastaa viesteihin (ongelmat alkoi kesäkuussa) ja miten asian kanssa edetään. Kuluttajaneuvonnan mukaan, kyseinen yritys on heillekin ennestään tuttu.


  • Onko kuluttajaneuvoja yrittänyt soitella liikkeeseen ja sopia asiaa? Jos ei muu auta, vie asia kuluttajariitalautakuntaan. Sitä kautta saat asiaan ratkaisun. Nautikulman ei toki ole pakko suositusta noudattaa, mutta jos ei noudata, pääsee "mustalle listalle".

    Nautikulma on minusta ihan ok kunhan tietää etukäteen mitä haluaa eikä odotakaan saavansa asiakaspalvelua. Tietyt tuotteet ovat ihan järkevän hintaisia ja ok laatuisia.

  • Pari vuotta sitten kävin sieltä katselemassa 18mm köyttä kelalla. Siellä oli 50 metrin kela ja naru, mutta kelassa luki, että siihen mahtuu 50 metriä 16-millistä köyttä ja köysi näytti 16-milliseltä. Se pappa vänkäsi, että kyllä se on 18-millistä ja alensi samalla koko ajan hintaa. Ostin lopulta tuotteet, kun hinta oli pudonnut n. 70% ja ajattelin, että 16 mm varmaan riittää poijunaruun. Onneksi kelassa sattui lukemaan "16mm", muuten olisin ehkä mennyt halpaan. Täytyy tosiaan olla tarkkana kun tuonne menee. Toisaalta joskus marraskuussa voi saada hyviäkin alennuksia. Nyt tarvitsisinkin 50 metrin ankkurinarun...

  • En ole koskaan käynyt, mutta uteliaisuus heräsi. Pitää käydä ihmettelemässä moista luonnonihmettä!

  • Se vanha mäyrä, Pentti Siltala on valitettava tapaus. Olen alan ammattilainen (veneily), jonkun verras sieltä tavaraa ostanut, mutta nyt noin vuosi sitten lopullisesti lopettanut asioinnin.
    Asiaton, ylimielinen henkilökunta, joka ei ole tässä maailmassa kommentteineen ja temppuineen.

  • Hän, Pentti Siltala on Nauticatin perustaja ja pitkäaikainen toimitusjohtaja. Ja se rahastava täti on hänen vaimonsa. Siltala on pitkän kokemuksen omaava venealan ihminen. Tietää jos viitsii.
    Ehkä on vähän jo väsähtänyt, mutta tiedoksi vain nuoremmille.

    • No voi jeesus sentään. Olkoon keksinyt vaikka lääkkeen ikuiseen elämään, mutta miten se oikeuttaa kusipäiseen käytökseen asiakkaita kohtaan? Jos viitsi tietää, kannattaa pakata kimpsunsa ja pistää lappu luukulle. Ihan vain tiedoķsi vanhemille, että maailma ei toimi siten että jos keksii veneen, jossa yhdistyy moottoriveneen ja purjeveneen kaikkein huonoimmat puolet korostetusti, niin voi alkaa käyttäytymään idioottimaisesti ja muut ovat jotenkin velvollisia kunnioittaen kantamaan rahansa idiootin kioskiin.


    • Nuoriveteraani kirjoitti:

      No voi jeesus sentään. Olkoon keksinyt vaikka lääkkeen ikuiseen elämään, mutta miten se oikeuttaa kusipäiseen käytökseen asiakkaita kohtaan? Jos viitsi tietää, kannattaa pakata kimpsunsa ja pistää lappu luukulle. Ihan vain tiedoķsi vanhemille, että maailma ei toimi siten että jos keksii veneen, jossa yhdistyy moottoriveneen ja purjeveneen kaikkein huonoimmat puolet korostetusti, niin voi alkaa käyttäytymään idioottimaisesti ja muut ovat jotenkin velvollisia kunnioittaen kantamaan rahansa idiootin kioskiin.

      Joaknen on liikkeessään oikeutettu juuri sellaiseen asenteeseen asiakaita kohtaan kuin sattuu huvittamaan - asiakkaat liikkeeseen täysin vapaaehtoisesti hakeutuvat. Ei ole kuin kaksi putiikkia, joista jommasta kummasta löytyy melkeinpä mitä tahansa - joita muualta on vaikea saada edes tilaamalla. Nde kaksi putiikkia ovat Nautikolma ja Meredin. Molemmissa paikoissa hiukan erilaista palvelua kuin on totuttu nykyaikana, mutta voi koettaa tavaransa muualtakin hankkia jos siltä tuntuu ettei kestä palvelua, eikä tiedä mitä on kaupasta hakemassa.

      Aloittajakaan ei tainnut mitään tarkempaa tuotteistoistaan kertoa, ainostaan ilmaista ettei ollut kivaa. Sellaista asiakaskuntaa riittää. Ostetaan, ja sitten ollaan palauttamassa - ei tarvikekauppa mitään arvontaa ole.


    • Gyholt kirjoitti:

      Joaknen on liikkeessään oikeutettu juuri sellaiseen asenteeseen asiakaita kohtaan kuin sattuu huvittamaan - asiakkaat liikkeeseen täysin vapaaehtoisesti hakeutuvat. Ei ole kuin kaksi putiikkia, joista jommasta kummasta löytyy melkeinpä mitä tahansa - joita muualta on vaikea saada edes tilaamalla. Nde kaksi putiikkia ovat Nautikolma ja Meredin. Molemmissa paikoissa hiukan erilaista palvelua kuin on totuttu nykyaikana, mutta voi koettaa tavaransa muualtakin hankkia jos siltä tuntuu ettei kestä palvelua, eikä tiedä mitä on kaupasta hakemassa.

      Aloittajakaan ei tainnut mitään tarkempaa tuotteistoistaan kertoa, ainostaan ilmaista ettei ollut kivaa. Sellaista asiakaskuntaa riittää. Ostetaan, ja sitten ollaan palauttamassa - ei tarvikekauppa mitään arvontaa ole.

      Kaikkein selkeimmät ja vilpittömimmät kirjoitukset syntyvät lauantain aamuyön tunteina.


    • Asiaviplitön kirjoitti:

      Kaikkein selkeimmät ja vilpittömimmät kirjoitukset syntyvät lauantain aamuyön tunteina.

      Lauantai aamuyö?


    • Nuoriveteraani kirjoitti:

      No voi jeesus sentään. Olkoon keksinyt vaikka lääkkeen ikuiseen elämään, mutta miten se oikeuttaa kusipäiseen käytökseen asiakkaita kohtaan? Jos viitsi tietää, kannattaa pakata kimpsunsa ja pistää lappu luukulle. Ihan vain tiedoķsi vanhemille, että maailma ei toimi siten että jos keksii veneen, jossa yhdistyy moottoriveneen ja purjeveneen kaikkein huonoimmat puolet korostetusti, niin voi alkaa käyttäytymään idioottimaisesti ja muut ovat jotenkin velvollisia kunnioittaen kantamaan rahansa idiootin kioskiin.

      Turhaan kiihkoilet. Itse keksit tuon kunniotuksen. Kerroin vain kuka on kun ei tiedetty. Viitsiminen tuli siitä kun oltiin ostamassa pelastuslauttaa. Siltala kertoi
      asiantuntevasti lauttojen ominaisuudet ja luokitusstandardit.
      En minäkään Nauticatia hankkisi. Näyttää kuitenkin menestyneen maailmalla. Kierrettiin 4 kuukautta Välimeren satamia. Eipä juuri muita suomalaistekoisia botskeja ollut kuin Swan ja Nauticat.
      Turussahan löytyy näitä vaihtoehtoja. VixxxxViljasella kunniotetaan asiakkaita
      niin ettei ovesta kannata sisään mennä. Hänelläkin on oma tarinansa muuta kertokoon sen joku muu.


    • Nuoriveteraani kirjoitti:

      No voi jeesus sentään. Olkoon keksinyt vaikka lääkkeen ikuiseen elämään, mutta miten se oikeuttaa kusipäiseen käytökseen asiakkaita kohtaan? Jos viitsi tietää, kannattaa pakata kimpsunsa ja pistää lappu luukulle. Ihan vain tiedoķsi vanhemille, että maailma ei toimi siten että jos keksii veneen, jossa yhdistyy moottoriveneen ja purjeveneen kaikkein huonoimmat puolet korostetusti, niin voi alkaa käyttäytymään idioottimaisesti ja muut ovat jotenkin velvollisia kunnioittaen kantamaan rahansa idiootin kioskiin.

      Voi kiesus, pitikö tähän tuo moottoripursi kortti sitten ottaa. Varmaan puhut Nauticatin omistaneena ja kokemuksesta, sekä sittemmin kunnollisen uppoamarunkoisen matkamoottoriveneen hankkineena.


    • LLink5 kirjoitti:

      Voi kiesus, pitikö tähän tuo moottoripursi kortti sitten ottaa. Varmaan puhut Nauticatin omistaneena ja kokemuksesta, sekä sittemmin kunnollisen uppoamarunkoisen matkamoottoriveneen hankkineena.

      Voi tsiisus, pitikö sitten kaivaa tuollainen 2 vuotta vanha kirjoitus esiin.


  • Ihmettelen näiden kummankin kauppiaan arvostelemista (nautikulma/meredin) aina olen saanut asiallista palvelua ja opastavia neuvoja asennuksiin. Ehkä itsessäni on sitten vika : )

  • Jokunen vuosi sitten Nautikulmassa käydessäni siellä oli töissä myös ihan mielettömän kaunis nainen. Siinä olisi ollut hyvä vetonaula liikkeeseen. Olikohan sitten tytär vai joku harjoittelija vaan.

    Ei ole kyllä miehen merkki jos arvostelee negatiivisesti jotain henkilöä piiloutumalla itse nimimerkin taakse. Akkain hommaa sanon minä.

    asioita voi arvostella ja positiivista sanoa jostain ihmisestä nimimerkinkin takaa, mutta jos yksilöä mollaa, pitää olla munaa rehdä se oikealla nimellä.

    • Sinä kuitenkin arvostelet toista kirjoittajaa puskasta nimimerkin takaa :D

      Vai on ko yxmerimies mahdolisesti etu- vai sukunimi?


    • kaksmerimies kirjoitti:

      Sinä kuitenkin arvostelet toista kirjoittajaa puskasta nimimerkin takaa :D

      Vai on ko yxmerimies mahdolisesti etu- vai sukunimi?

      Noin minäkin ensinäkemältä ajattelin. Mutta jos hiukan tarkemmin ajattelet, kyse oli kaikille tuntemattomaksi jääneestä henkilöstä. Ja kyse oli negatiivisesta arvostelusta, erittäin kauniiksi kehuminen tuskin täyttää sitä kriteeriä.


  • Vuosi on kulunut ja keväällä kuluttajariitalautakunta antoi päätöksen että Nautikulma tulisi palauttaa rahat tuotteita vastaan. Kävin siellä päätös mukanani ja Pentti sanoi vaan että hän ei noista välitä. No, lakitoimiston puheelle ja asianajaja lähetti kirjeen Nautikulmalle missä luki että jos kuluttajariitalautakunnan päätöstä seurata, asia viedään oikeuteen. Aikaa vastata 30.6. asti. 30.6. tuli ja meni, joten oikeuteen mennään syksyllä.

  • Kerropa nyt aloittaja että minkälaisen tuotteen ostit, mikä meni palvelussa pieleen ja missä kohtaa yritit tuotetta palauttaa?

    Ihan vaan jotta tarina saa vähän syvyyttä, ja osataan vähän miettiä että kuinka pahasti tässä liike mokasi.

    • Jos kuluttajariitavaltakunta on ottanut kantaa asiaan, niin ketään ei kiinosta mitä mieltä joku suolipalstan besserwisser on :D


  • Kyllähän sen höppänä Siltalan kanssa asiallisestikin saa kauppoja tehtyä,
    tinkaaminen on kyllä mahdotonta tämän herran kanssa

  • Kävin tänään kyseisessä kaupassa ja ei voi kun ihmetellä omistajan asenne asiakkaita kohtaan. Jätin kaupat tekemättä tämän vanhan paarman takia. Olin ostamassa tankkia veneeseen (päässä oli jo ostopäätös tehty), mutta tankkeja ei saanut katsoa ja mitata ennen kaupantekoa. Vasta kiivaan keskustelun jälkeen suostui hakemaan tankkia takahyllyltä. Eikä se palauta rahoja jos ei olisi sopinut veneeseen. Onneksi tuli kysyttyä.
    Alan ammattilaisena en voi suositella kyseistä kauppaa kenellekään! Jättäkää siis tämä vanha käpy rauhaan ja antakaa rahat jonnekin muualle.
    Ps. Kaupasta lähti toinenkin asiakas samasta syystä kun odotin vuoroani. Viihdettä siis todennäköisesti luvassa jos siellä käy :)

    • No, se on aina ollut haasteellista tuo kaupan käyminen Nautikulmassa, se on sellainen veneilijaän "ammattitutkintoon" kuuluva, tai pitäisi olla - suoritus, siis jos pystyy ilman murha ajatuksia hankkimaan jotain Nautikulmasta. Paras ja oikeastaan ainoa hetki jollloin sieltä jotain voi ostaa on, kun tuo vanha "paarma" on vessassa vaipan vahdossa. tai jos kaupan nuoremmat myyjät ehtivät väliiun kaupankäynnin pelastamaan.

      Kokemus on aika lannistava, mutta pätevöityneenä veneilijänä, siis useita onnistuneita ostosuorituksia Nautikulmasta suorittaneena - tuskastuneena ja monen yrityksen jälkeen, mutta läpäiseenä kuitenkin. Neuvona on, varaa aikaa ja varaudu myös useaan käyntiin liikkeessä, jotta saat otollisen ostoshetken (sitä voi väijyä myös ikkunan takaa kadulta), vaihtoehtona on se, että useasti käynnin aikana mainitsee sanan alennus "paarmalle", jonka henkinen tila laskee niiden myötä nollille, ja muu henkilökunta siirtää hänet takatiloihin "huilaamaan" ja sitten kaupankäynti voi jatkua hiukan valistuneempien myyjien kanssa.


  • :) Kiitos vinkistä.
    Jatkoin Nautikulman jälkeen suoraan Merediniin ja siellä oli palvelutaso täysin eri luokkaa. Sain heti ystävällistä apua, ja valikoimasta löytyi sama tankki halvempaan hintaan.
    Täytyy vielä mainita että olen joskus saanut myös hyvää palvelua nautikulmassa, silloin kyseistä paarmaa loisti poissaolollaan..
    Pitäisi varmaan laittaa linkki tähän keskusteluun heidän sähköpostiin :)

    • Meredin on petrannut palveluaan huomattavasti, siellä on jopa pari myyjää jotka hymyilevät asiakkaille.


  • Olen täysin samaa mieltä.myivät väärän vaijerin veneeseen.ja väittivät että olen itse tilannut väärän.vaikka kysyin heiltä että saan oikean tuotteen.paskat.väärä tuote tuli.eikä rahoja takaisin.

  • Hei!
    Alkuperäisen postauksen kirjoittaja täällä. Tänään uusi yrittäjä (ilmeisesti entisen omistajan sukulainen) otti yhteyttä että hän on saannut kuluttajariitalautakunnan päätöksen ja palauttaa minulle rahat. Eli loppu hyvin, kaikki hyvin, vaikka tässä ehtikin vierähtää 4+ vuotta :D
    Toivottavasti hän hoitaa putiikin paremmin kun entinen yrittäjä.

    • Ja toivottavasti saavat myös nettisivut vähän paremmiksi. Minusta aika kankea käyttää.


  • Minulla on vain hyviä kokemuksia Nautikulmasta. Tosin oikean tuotteen valinnasta on vaihdeltu yleensä useitakin sähköposteja ja kommunikointi on ollut helppoa ja ongelmatonta.

    En tietenkään väitä, etteikö muiden ongelmat ole todellisia eikä minun kokemuksiani voi laajentaa yleiseksi totuudeksi. Halusin kuitenkin tuoda tämänkin puolen esille ihan vain oikeudenmukaisuuden vuoksi.

  • Niin, onhan se uudessa paikassa ja uutta henkilökuntaa. Minullakaan ei ole huonoja kokemuksia.

  • Aika vanha vitja on herätetty henkiin.

    Niin että onko se Pentti S. kuollut vai joko on malttanut eläkkeelle heittäytyä.

    • On eläkkeellä.


Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.