Wallas ulvahtelee

Volisijawallas

Veneessä Wallas 3200 joka oli alunpitäen asennettu väärin, tankki oli liian korkealla ja vuoti polttoainetta jostain sisältä yli. Korjasin tuon ja nyt toimii muuten mutta ulvahtaa tai vonkaisee muutaman kymmenen sekunnin välein. Pakokaasu myös haisee polttoaineelle aika voimakkaasti. Mistähän alkaisi seuraavaksi säätämään.

7

80

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wallasmallas

Säädä itsellesi webasto.

• Acegi

Meneekö polttoaine putkessa ilmakuplia?tai jos wallaksen polttoaineen syöttöä on säädetty pienemmälle tanki ollessa ylempänä,nyt sitten on polttoaine pula,kuitenkin epätasainen palaminen kyseessä,huovat loppu.

• PItäisi laittaa testipenkkiin ja säätää savukaasuanalysaattorin kanssa paloarvot kohdilleen. Omatoimisella ruuvaamisella voi olla hieman hankala säätää. Voit kokeilla tietenkin säätää mittalasilla syötöt arvoihinsa ja sen jälkeen paloilman korvakuulolla, mutta voi olla vähän vaikea saada kohilleen. Toisekseen 3200 on aika tarkka säädöistään.

• Volisijawallas

Kukahan pääkaupunkiseudulla hoitaisi homman tyylikkäästi?

• w1300

Tokkopa ulvahtaminen liittyy polttimeen vaan pikemmin puhaltimiin. Kannattanee kokeilla hiljentää puhaltimia crc:llä tai vastaavalla öljyllä. Minun kokemusten mukaan Wallas on erittäin herkkä polttimen huopien kunnolle. Minä aloittaisin palamisongelmien ratkaisemisen huopien vaihtamisella. Jos se ei auta, sitten jotain muuta.

• Ulvahtelussa on eri saundi puhallinmoottorilla ja palotapahtumalla. Monasti on toki paloilmapuhallin sellainen, että se kiljahtelee, tai pitää ennemminkin jatkuvaa kiljuntaa. Sellainen satunnainen vislailu johtuu yleensä polttimesta. Laakerin kiljunta on ihan eri klangilla. Väljäksi kulunut laakeri ei sitten korjaannut CCR:llä, kuin hetkeksi. Yleensä menee moottorit vaihtoon ja 3200 tapauksessa kannattaa alkaa suunnittelemaan koko lämmittimen korvaamista uudella. Siihen ei saa enää kaikkia varaosia.

• Palaan tässä vielä asiaan näin jälkijunassa, olin muutaman päivän harrastamassa. Kuten vanhami sanoo on w3200:nen herkkä huutamaan. Oletan että se johtuu ennenkaikkea paluuvirtauspuolen rakenteesta. Siinähän on se toteutettu T-liittimellä eikä keräyskupilla kuten myöhemmissä malleissa. Jos siis paluuletku (musta) tekee "joutsenkaulaa" ja/tai letkun pää ulottuu polttoaineeseen on eväät valmiina kiljunnalle. Letkun kulku lyhintä tietä suoraan alas ja lyhennetään niin että se päättyy 3-5cm korkin jälkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      83
      15142
    2. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      17
      13823
    3. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      52
      4687
    4. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4397
    5. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      22
      4316
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4120
    7. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      57
      4009
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      43
      3848
    9. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      61
      3589
    10. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3245
    Aihe