Wallas D30 huolto

Lämppäri11

Huoltolaskuri ehdottaa huoltoa, voiko tehdä itse ja mitä osia tarvitaan, mistä saa?

5

437

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Acegi

Puhdistus ja koekäyttö jos muuten kunnossa.Vie huoltoon jos on takuun alainen vielä,D sarja olikin vanhempaa mallia Dt uudempaa,mutta D mallissakin on kolmen vuoden takuu.Ei ne siellä siihen mitään vaihda,poltin ei ole enää huovilla.

• puhdistaja

Voi tehdä itse. Kyseessä on 500 käyttötunnin välein tehtävä puhdistushuolto, polttokammiosta mahdollinen noki ja karsta pois. Tarvittava varaosa polttokammion pohjamatto, saa esim. Maritimistä n. 20€. Työn tekemistä varten laite kannattaa irrottaa, työpöydällä homma sujuu helposti. Työkaluina tarvitaan ristipää ruuvimeisseli, muutama kiintoavain ja pieni teräsharja, hammasharjakin on hyvä apuväline.

• Voi tehdä itse, mutta huoltolaskuria ei saa nollattua. Ensimmäinen huolto on laskurissa laitettu hieman aikaisemmin, koska pumpun syöttö muuttuu hieman ensimmäisten satojen tuntien aikana, ja eka huollossa olisi hyvä säätää paloarvot kohdilleen. Toki nuo diesel laitteet ei ihan niin ranttuja sille syötölle ole, kuin petroolilaitteet ja toiseksi ne pitävät paremmin arvonsa.
      -Laite selälleen pöydälle.
      -Irrota pohjalevy
      -Irrota hehkutulppa ja poltimen lämpötila-anturi, sekä valutusputki polttimen kyljestä.
      -Irrota polttimen pohjalevy, kahdella ruuvilla on kiinni.
      -Poltin lähtee kokonaisena irti pesästä
      -Irrota polttimen hattu tasapäisellä ruuvimeiselillä
      -Puhdista poltin ja vaihda pohjakangas http://www.heater.fi/fi/wallas-polttimen-pohjakangas-85mm.html
      -Uusi tarvittaessa hehkutulppa http://www.heater.fi/fi/wallas-hehkutulppa-diesellammittimiin.html
      -Rassaa varoen polttoaineen syöttöputki 1,5mm poranterällä puhtaaksi.
      -Pistä laite nippuun ja käytä-

• puhdistaja

Diesel-Wallaksissa käytetty Beru-hehkutulppa on sama kuin vanhemmissa Toyotan dieselmoottoreissa ja niitä löytyy autotarvikeliikkeistä, hinta oli pari vuotta sitten 16 euroa, vanha tulppa malliksi ja varaosaostoksille! Jos laitteen ohjauspaneeli on ns. infopaneeli, huoltolaskurin saa milloin vain nollattua menemällä valikkoon Kuittaa huolto ja painamalla Enter!

• Lämppäri11

Kiitos hyvistä ja rohkaisevista neuvoista. Petroolilämppäreitä olen huoltanut useampiakin mutta vähän arvelutti lähteä avaamaan tätä dieselkonetta. Takuukin meni umpeen vuosi sitten joten kauden loputtua otan pöydälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      62
      1208
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      335
      685
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      636
    7. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      99
      613
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      582
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56