Olen 45 akateeminen nainen. Parin synnytyksen jälkeen ylipainoa on kertynyt runsaasti, noin 50 kiloa. Nyt olen saanut laihdutettua 6 kg. Alkupaino oli 73 kg ja pituus 167 cm v. 2001. Sinänsä painostani ei ainakaan vielä ole aiheutunut terveydellistä ongelmaa. Ei ole kolesterolia ja veren sokeri on normaali. Työterveyslääkärikin sanoi, että "tuon rasvakerroksen alla on melkoisen terve nainen ja sanoi, että geenit ovat hyvät". Nyt olen alkanut motivoitua laihduttamiseen. Tarkoitukseni on päästä vuodenvaihteeseen mennessä sataan kiloon, ja ensi keväänä 90 kiloon. Lopullinen tavoite on noin 80 kg. Kunhan nyt ensiksi pääsisi siihen alle 100 kg:oon.
Tällä hetkellä olen kyllästynyt työhöni, ja etsin uutta työpaikkaa. Olen huolestunut siitä, että työnhakuni tyssää painooni. Nuorempana, kun olin hoikka, oikeasti sain noin 60 kiloisena ulkonäöllä jopa töitä. Tai ainakin hyvä ulkonäkö edesauttoi työpaikan saantia merkittävästi. Tuntuu epäreilulta, että ulkonäön merkitys työnhaussa on niin suuri. Nyt tilanne on itselläni kääntynyt toiseen suuntaan. Ammatillista osaamista on, mutta painoa on kertynyt aivan liikaa. Voiko mielestänne työhaastattelussa sanoa, että laihduttaa ? Kasvoni ovat onneksi kauniit ja sääret suht hoikat edelleen, mutta vyötärönympärys valtaisa. Aion yrittää tässä aivan juuri yhtä työpaikkaa, mutta selvää on, että parissa viikossa en kovin montaa kiloa ehdi laihduttaa, vaikka mitä tekisin.
Kertokaa te, jotka rekrytoitte, onko tilanteeni täysin toivoton ? Estetiikkako ratkaisee ?
ylipaino rekrytoinnissa ?
5
98
Vastaukset
- näinseon
Estetiikka ja olettama terveydesta vaikuttaa. Riippuu tietty vähän tehtävästä mutta jos on yli 50 kiloa ylipainoa niin meille ei ainakana tule valituksi. Joku 20 kiloa ylipainoa ei haittaa jos näyttää vaan vähän isolta mutta kun on lihava niin sitten on lihava eikä kelpaa.
Omakohtainen kokemus on että lihavuus vaikuttaa valintaan. Hain työpaikkaan ja haastattelussa kerrottiin että olen pätevä kyseiseen tehtävään ja ilmoitetaan myöhemmin. En tullut valituksi. Sain kuulla ystävältäni joka työskentelee kyseisessä liikkeessä ja oli suositellut minua että oli kuullut ei päätöksen syyksi sen että olen liikalihava. Valitettavasti asiat menee näin.
- aiugnaut
Voi ei! Olen itse normaalipainoinen (ja yritän laihduttaa 4-5kg:ta). Omalla työpaikallani onneksi ylipaino ei ole ollut esten työhön ottamiseen: on monia reilusti ylipainoisia naisia, mutta loistotyyppejä ja hyviä työntekijöitä! Mutta onnea laihdutusurakkaan!
- lkfjdeq
Vaihdoin työpaikkaa ylipainoisenakin. Ei vaikuttanut.
- alkuperäinen
Paljonko sinulla oli ylipainoa ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823752
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322569Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942126Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201637Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261468- 281451
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71404Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu671367Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?211289Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111264