ylipaino rekrytoinnissa ?

estettisyysongelma

Olen 45 akateeminen nainen. Parin synnytyksen jälkeen ylipainoa on kertynyt runsaasti, noin 50 kiloa. Nyt olen saanut laihdutettua 6 kg. Alkupaino oli 73 kg ja pituus 167 cm v. 2001. Sinänsä painostani ei ainakaan vielä ole aiheutunut terveydellistä ongelmaa. Ei ole kolesterolia ja veren sokeri on normaali. Työterveyslääkärikin sanoi, että "tuon rasvakerroksen alla on melkoisen terve nainen ja sanoi, että geenit ovat hyvät". Nyt olen alkanut motivoitua laihduttamiseen. Tarkoitukseni on päästä vuodenvaihteeseen mennessä sataan kiloon, ja ensi keväänä 90 kiloon. Lopullinen tavoite on noin 80 kg. Kunhan nyt ensiksi pääsisi siihen alle 100 kg:oon.
Tällä hetkellä olen kyllästynyt työhöni, ja etsin uutta työpaikkaa. Olen huolestunut siitä, että työnhakuni tyssää painooni. Nuorempana, kun olin hoikka, oikeasti sain noin 60 kiloisena ulkonäöllä jopa töitä. Tai ainakin hyvä ulkonäkö edesauttoi työpaikan saantia merkittävästi. Tuntuu epäreilulta, että ulkonäön merkitys työnhaussa on niin suuri. Nyt tilanne on itselläni kääntynyt toiseen suuntaan. Ammatillista osaamista on, mutta painoa on kertynyt aivan liikaa. Voiko mielestänne työhaastattelussa sanoa, että laihduttaa ? Kasvoni ovat onneksi kauniit ja sääret suht hoikat edelleen, mutta vyötärönympärys valtaisa. Aion yrittää tässä aivan juuri yhtä työpaikkaa, mutta selvää on, että parissa viikossa en kovin montaa kiloa ehdi laihduttaa, vaikka mitä tekisin.
Kertokaa te, jotka rekrytoitte, onko tilanteeni täysin toivoton ? Estetiikkako ratkaisee ?

5

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinseon

      Estetiikka ja olettama terveydesta vaikuttaa. Riippuu tietty vähän tehtävästä mutta jos on yli 50 kiloa ylipainoa niin meille ei ainakana tule valituksi. Joku 20 kiloa ylipainoa ei haittaa jos näyttää vaan vähän isolta mutta kun on lihava niin sitten on lihava eikä kelpaa.

    • Omakohtainen kokemus on että lihavuus vaikuttaa valintaan. Hain työpaikkaan ja haastattelussa kerrottiin että olen pätevä kyseiseen tehtävään ja ilmoitetaan myöhemmin. En tullut valituksi. Sain kuulla ystävältäni joka työskentelee kyseisessä liikkeessä ja oli suositellut minua että oli kuullut ei päätöksen syyksi sen että olen liikalihava. Valitettavasti asiat menee näin.

    • aiugnaut

      Voi ei! Olen itse normaalipainoinen (ja yritän laihduttaa 4-5kg:ta). Omalla työpaikallani onneksi ylipaino ei ole ollut esten työhön ottamiseen: on monia reilusti ylipainoisia naisia, mutta loistotyyppejä ja hyviä työntekijöitä! Mutta onnea laihdutusurakkaan!

    • lkfjdeq

      Vaihdoin työpaikkaa ylipainoisenakin. Ei vaikuttanut.

      • alkuperäinen

        Paljonko sinulla oli ylipainoa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4540
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe