Toyota Diesel Kansiongelmat d4d avensis rav 4verso

rambe73

Moi! Edellinen keskustelu oli suljettu, en tiedä miksi mutta tässä oma tarina. Vajaa neljä vuotta sitten ostettu Rav4 177hv/400nm 2.2l. Ostettaessa 118tkm, Nyt mittarissa 190tkm ja 9v ikää. Nestettä hävinnyt ennenkin, yhdestä letkusta ja webaston pesään mutta nyt kerää painetta paisariin ja yskii nesteet pihalle. Punaista rintapeltiin asti.. Kyselin Toyotalta vaihtoehtoja ja ne olivat seuraavat: Paikallinen toyotahuolto vaihtaa puolimoottorin n 3100€ ja työ pari tonnia. Eivät myy moottoria ulos..YHT:5088€ /-15% . Raakakansi maksaa pari tonnia ja Toyota kieltää / ei suosittele vanhan kannen plaanausta ohuiden ainevahvuuksien takia ja jos itse avaan kannen niin he eivät laita sitä kasaan. Paikallisen huoltoliikkeen edustajan mukaan kansipahveja löytyy 6 eri paksuutta joten ilmeisesti Toyotalle takaisin menevät vanhat moottorit koneistetaan tehtaan toimesta ja sen jälkeen valitaan oikea tiiviste plaanauksen mukaan. Letkusta tippuneen glykolivuodon korjasin jäähdytysjärjestelmän paikkausaineella mutta se ei korjannut muuta kuin letkuvuodon.. Toyotan takuuvastaava sanoi epävirallisesti että niitä on korjattu kansipahvin vaihdollakin menestyksekkäästi mutta se ei todellakaan ole Toyotan suositus.. Kaveri joka on vannoutunut Toyotaharrastaja sanoi että Toyotalta saisi ostettua "konekirjan" jossa kaikki huolto-ohjeet vaikka koko moottorin purkamiseen. Tilaustavaraa ja maksaa noin 50€ verran. Korjauskäsikirjaa ei Toyotan dieseliin saa Haynesiltä eikä muiltakaan mitä koitin etsiä..Mieli tekisi pitää pekkanen ja purkaa kone mutta onko varmaa ettei saa vaihdettua kantta konetta poistamatta? Toyota ei luvannut tulla millään tavalla vastaan vaikka kuluttajasuoja-asiamiehen mukaan 250-300tkm on minimi mitä nykyauton koneen pitäisi kestää.. Jos auto ostettu käytettynä ja nuo Toyotan 7 vuotta tai 200tkm menneet ohi niin juridinen vastuu on myyjäliikkellä. Tällöin voi tehdä ilmaisen valituksen kuluttajariitalautakuntaan ja jos ko. lautakunta on sitä mieltä että myyjäliike on vastuussa niin liikkeet ovat kuulemma yleensä heidän päätöksiään noudattaneet. Päätöksen saamiseen voi mennä vuosi... Paras konsti olisi varmaan tehdä asiasta julkinen kuten Toyotalle kerroin. Esim. ONKYO korjasi viisi vuotta vanhan vahvistimeni "good will repairina" koska kyseessä oli tyyppivika. Jatkossakin ostan Onkyon! Tarpeeksi monta ihmistä kun avautui Onkyon facebooksivuilla niin asia lähti rullaamaan. Itse suunnittelin asian julkaisemista Suomen ja Euroopan Toyotan sivuilla, omalla fb-tilillä, instassa, Youtubessa, Moottori- ja Tuulilasi-lehdessä ym. mitä mieleen tulee..Toyota ei kieltänyt minua julkaisemasta mitään ja miten se voisikaan jos se on heidän tapansa toimia. Vaikka autolla on ikää se ei mielestäni poista yhtiön vastuuta koska kysymyksessä on tehtaan virhe! Delta-autosta en ole vielä heidän kantaansa kysynyt mutta tuskin riemusta kiljuen lupaavat osallistua kustannuksiin kun vika on kuitenkin toyotan. Alumiinikansien pulttiongelma tuli uutena minulle mutta ehkä asian saisi ratkaistua samanmittaisilla venyvillä pinnapulteilla jotka kiinnittäisi lukitteella lohkoon? Minut tavoittaa sähköpostilla osoitteesta "nimimerkki"@dnainternet.net

40

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eliikäväjuttu

      Autossa on aluksi takuu, mutta takuun jälkeen on voimassa yhä tuotevastuu.

      Auton pitää kestää normaalisti. Dieseleiltä on yleensä vaadittu keskimääräistä pidempää kestoa. Jos tekniikka alkaa korkata ennen aikojaan niin mielestäni silloin pitää puhua tuotevastuusta. Ihan riippumatta siitä, onko takuu enää voimassa.

      Aika luonnollista, että jos Toyota ei ole innostunut keskustelemaan asiasta, niin keskustelu sitten leviää muihin yhteyksiin. Pitäähän sitä vapaassa maassa saada omista asioistaan puhua.

      • hpoihpohohoh

        Ei tuotevastuu vaan virhevastuu.


      • rahan_menoa_tiedossa
        hpoihpohohoh kirjoitti:

        Ei tuotevastuu vaan virhevastuu.

        Eikä sekään takaa, ettei rahaa pala. Jos vaikka kun moottori sanoo poks 200 tkm kohdalla ja oletettu käyttöikä on 250 tkm, niin kustannusten jako menee suhteessa 200/250 artisti vs 50/250 maahantuoja/myyjäliike.

        Toki liike voi korvata enemmänkin - näinhän tohjo on tehnyt alle 7 vuotiaiden autojen kanssa, joten kertakäyttömoottoreista ei ole kovin isoa porua noussut.


      • VW.ei.jyvitä
        rahan_menoa_tiedossa kirjoitti:

        Eikä sekään takaa, ettei rahaa pala. Jos vaikka kun moottori sanoo poks 200 tkm kohdalla ja oletettu käyttöikä on 250 tkm, niin kustannusten jako menee suhteessa 200/250 artisti vs 50/250 maahantuoja/myyjäliike.

        Toki liike voi korvata enemmänkin - näinhän tohjo on tehnyt alle 7 vuotiaiden autojen kanssa, joten kertakäyttömoottoreista ei ole kovin isoa porua noussut.

        VW:llä on vastaavanlaisia ongelmia vanhojen TSI-koneiden jakopään kanssa. VW ei tee tuollaista korvauksen jyvittämistä osapuolten kesken vaan jakopään uusiminen menee kokonaan VW:n piikkiin riippumatta kilometrimäärästä. Ei VW tee tuota hyvää hyvyyttään vaan koska laki velvoittaa.
        Luulisi Toyotaa koskevan samat lait kuin muitakin autonvalmistajia.


      • VW_rahasti_härskisti
        VW.ei.jyvitä kirjoitti:

        VW:llä on vastaavanlaisia ongelmia vanhojen TSI-koneiden jakopään kanssa. VW ei tee tuollaista korvauksen jyvittämistä osapuolten kesken vaan jakopään uusiminen menee kokonaan VW:n piikkiin riippumatta kilometrimäärästä. Ei VW tee tuota hyvää hyvyyttään vaan koska laki velvoittaa.
        Luulisi Toyotaa koskevan samat lait kuin muitakin autonvalmistajia.

        Tojo teki takinkäännön kuolemantapausten jälkeen (kaasupoljoinjupakka, mikä todellisuudessa johtui viallisesta ohjelmistosta).

        VW puolestaan hankki mainetta sillä, ettei pienintäkään vastaantuloa ollut odotettavissa, jos "ikuinen" jakoketju porsi takuun loputtua JA auton siirryttyä jo toiselle omistajalle. Korjaukset maksatettiin kokonaan "artistilla". Ilmeisesti silloinkin, kun tehdas oli jo myöntänyt ongelman olemassaolon & osallistui kustannuksiin. Mutta silloinhan vasta kannattikin työ laskuttaa kahteen kertaan, tehtaalta ja asiakkaalta!

        Touhu sai ilmeisesti vuosikaudet jatkua tällaisena. VAGniikan maailman ym. kotimaisen lehdistön vaietessa asia kuolleeksi. Toki fiksummat levittivät tietoa asiasta netissä (huoltotiedotteiden numerot ym.) millä päästiin eroon tuplalaskutuksesta ja saatiin vissiin sen verran maahantuojaa ruotuun (virhevastuu), että ruvettiin puhumaan kustannusten jaosta myös käytettyjen autojen kohdalla.

        Vasta Kiinassa ym. noussut älämölö on tuonut ongelmat otsikoihin ... toki viimeinen linnake (VAGniikan maailma) vielä on enempi tällä "koskaan kuultukaan" linjalla. Mutta sen verta pahasti paska osui tuulettimeen, että oli jo pakko tehdä jotain radikaalimpaa maineen rippeiden pelastamiseksi - eli nyt ilmeisesti tehdas/maahantuoja maksaa koko lystin ..johonkin kilometri/vuosilukemaan saakka? Kuten tojokin teki pommikoneidensa kanssa.


      • eri.kokemukset

        "Touhu sai ilmeisesti vuosikaudet jatkua tällaisena. VAGniikan maailman ym. kotimaisen lehdistön vaietessa asia kuolleeksi. "

        Kuinkahan vanhoista ajoista juttelet? Hesarissahan uutisoitiin jo 2012 VW:n goodwill-kampanjasta ja jutussa mainitaan että VW maksaa korjauksen kokonaan.
        Ja viranomaisten ohjeistus asiasta on vieläkin vanhempi.

        http://www.hs.fi/autot/a1371452318462

        Kuulostaa pikkaisen väritetyltä toi sun tarina. Mun kokemuksen mukaan VW on noudattanut pilkulleen kuluttajaviraston ohjeistusta asiasta edellyttäen että huollot on tehty asianmukaisesti.


      • YktsiKokemus
        eri.kokemukset kirjoitti:

        "Touhu sai ilmeisesti vuosikaudet jatkua tällaisena. VAGniikan maailman ym. kotimaisen lehdistön vaietessa asia kuolleeksi. "

        Kuinkahan vanhoista ajoista juttelet? Hesarissahan uutisoitiin jo 2012 VW:n goodwill-kampanjasta ja jutussa mainitaan että VW maksaa korjauksen kokonaan.
        Ja viranomaisten ohjeistus asiasta on vieläkin vanhempi.

        http://www.hs.fi/autot/a1371452318462

        Kuulostaa pikkaisen väritetyltä toi sun tarina. Mun kokemuksen mukaan VW on noudattanut pilkulleen kuluttajaviraston ohjeistusta asiasta edellyttäen että huollot on tehty asianmukaisesti.

        "Kuulostaa pikkaisen väritetyltä toi sun tarina. Mun kokemuksen mukaan VW on noudattanut pilkulleen kuluttajaviraston ohjeistusta asiasta edellyttäen että huollot on tehty asianmukaisesti."

        Juuripa näin. Ja jos toisin olisi, älämölöä olisi muuallakin kuin täällä anonyymipalstoilla.

        No, voin kertoa, että harvinaisen nihkeätä oli Tojotalla kun vaadin Tojotaani (takuu voimassa) korjausta muutamaan aivan ilmeiseen valmistusvikaan. Hyvin pitkän kädenväännön, kinaamisen ja vähättelyn jälkeen korjaukset saatiin hoidettua ja viat häipyivät. Mutta huomasin, että voin käyttää ihan muitakin automerkkejä ja pienemmällä mielipahalla.


      • VW_rahasti_härskisti
        eri.kokemukset kirjoitti:

        "Touhu sai ilmeisesti vuosikaudet jatkua tällaisena. VAGniikan maailman ym. kotimaisen lehdistön vaietessa asia kuolleeksi. "

        Kuinkahan vanhoista ajoista juttelet? Hesarissahan uutisoitiin jo 2012 VW:n goodwill-kampanjasta ja jutussa mainitaan että VW maksaa korjauksen kokonaan.
        Ja viranomaisten ohjeistus asiasta on vieläkin vanhempi.

        http://www.hs.fi/autot/a1371452318462

        Kuulostaa pikkaisen väritetyltä toi sun tarina. Mun kokemuksen mukaan VW on noudattanut pilkulleen kuluttajaviraston ohjeistusta asiasta edellyttäen että huollot on tehty asianmukaisesti.

        > Kuinkahan vanhoista ajoista juttelet?

        Heh, VAG-uskovainen tuli tahattomasti todistaneeksi tämän taas kerran: 3-vuotias VAGina on jo ongelmajätettä, jonka kohtalon ei pitäisi enää ketään kiinnostaa. ;-D

        Eli laadukas ja kestävä VAGina pitää laittaa kiertoon 2 vuoden takuun loppuessa. Hölmölle ostajalle kehutaan, miten nää on kestäviä ja vähävikaisia, joten kannattaa maksaa ylihintaa ;-D

        Jos nyt vaikka puhutaan 2006-2012 valmistetuista autoista? Viimeksi tuli autoa vaihdettua 2012. Tällöin ei tarvinnut VAGinoihin päin sylkäistäkään, vaikka pikkuturbo (kaksoiskytkin)automaatti nimenomaan oli hakusessa. Johtuen juurikin tiedossa olleista ongelmista sanotaanko 2008-2010 vakiintuneesta käytännöstä

        1) kiistää kaikkien ongelmien olemassaolo

        2) jos nyt jotain tuli ilmi, niin aina sanottiin, että koskee vain ennen 2009 valmistettuja autoja

        3) alkuun kaikki jakopää/DSG korjaukset (hintaluokassa 2-7 tonnia) yritettiin kokonaan omistajalta, jos takuu oli ummessa eikä auto enää ollut 1. omistajallaan

        4) vähän myöhemmin kokeili korjaamot vielä kepillä jäätä esim. ehdottamalla korjauskulujen 50:50 jakoa ... ja vasta asiaan perehtyneen asiakkaan vaatiessa, että homma hoidetaan virhevastuun puitteissa (tässä kohtaa tarvittiin niitä huoltotiedotteiden numeroita) tilanne muuttui niin, että homma maksoi 4 tonnin sijaan 0 € tai jonkin nimellisen summan.

        Kun tällaista mainetta on tässä rakennettu puoli vuosikymmentä, niin ei hirveästi vakuuta pari vuotta sitten tehty takinkääntö. Epäilyttää, että sama rumba on edessä kaikkien muidenkin tyyppivikojen/suunnittelukukkasten kanssa.

        Toki muillakin merkeillä voi kaikkia hassuja tyypppivikoja ilmaantua .... muttei silti tarvi maksaa katteettomasta laatumaineesta, kuten VAGinoiden kanssa. Kaupan päälle saa muotoilun, joka ei ole jämähtänyt 20 vuoden taakse.


      • riittävyyttä

        Saatoit ajaa vähillä nesteillä vuotojen takia ?


    • Pahvivaihtoon

      Jos kansi ei ole kiero/vääntynyt/tms. niin ei pintoja tarvitse plaanata, pintojen puhdistus riittää.
      VAG kommenteihin, että se vastaantulohan riippui ajomäärästä ja miten huollettu.

      • vähänajettu

        Mulla oli 7v vanha ja 135.000km ajettu. VW maksoi kokonaan.


      • tiennäyttäjä
        vähänajettu kirjoitti:

        Mulla oli 7v vanha ja 135.000km ajettu. VW maksoi kokonaan.

        Kivat sulle. Muutamaa vuotta aiemmin olisi vastaus ollut:

        - sinä maksat 100 %, jos et ole 1. omistjaa
        - jos 1. omistaja, niin sitten olis saatettu katsoa jotain nimellistä vastaantuloa kustannuksissa, huomioiden auton iän ja kilometrit ... esim. maahantuoja maksaa osat (2 tonnia) ja sinä työt (4 tonnia)


      • TerollaOnIhmeKumma
        tiennäyttäjä kirjoitti:

        Kivat sulle. Muutamaa vuotta aiemmin olisi vastaus ollut:

        - sinä maksat 100 %, jos et ole 1. omistjaa
        - jos 1. omistaja, niin sitten olis saatettu katsoa jotain nimellistä vastaantuloa kustannuksissa, huomioiden auton iän ja kilometrit ... esim. maahantuoja maksaa osat (2 tonnia) ja sinä työt (4 tonnia)

        Jotenkin Teron mielestä riippuu Tojotan laatu siitä, miten asiat ovat Volkkarilla. En ymmärrä, että mikä laaturuuvi on Volkkarilla tehtaan seinässä, että se säätää Tojotaa.


    • TannerJ

      Aloittaja tyypillinen P-A Tojotisti, joka yrittää vanhan romun remontit maksattaa muilla. Ihan oikeesti romutus seteli on oikea osoite noin vanhalle ja paljon ajetulle riisikupille.

      • KauheaLemu

        Palstan vakio Tero päästi taas aivopierun. On pakko kun tasokkaaseen keskusteluun muiden kanssa on kykenemätön. Typerä kuin ihaaaa, aasi


      • OnkoKokeiltu
        KauheaLemu kirjoitti:

        Palstan vakio Tero päästi taas aivopierun. On pakko kun tasokkaaseen keskusteluun muiden kanssa on kykenemätön. Typerä kuin ihaaaa, aasi

        Vielä on kokeilematta, pysyisikö se sylinterinkansi nippusiteillä.


    • Mikä-on-totuus

      4D4 moottoreilla on ajettu satojatuhansia kilometrejä esim. takseilla.
      Onko niihin kaikkiin tehty koneremontti?

      • jm-asentaja

        On juu


    • toyooooota

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/9347144/ave06-d4d-kannentiiviste

      .. keskustelussa kirjoitin:

      "kansipahvi, kannenpultit, vesipumppu, termostaatti, yläpään tiivistesarja ja kannen plaanaus makso -07 aveen noin 700 €eroa. Plus nesteet...

      Vaihto itse kiireettomästi noin 5 normaalia työpäivää ."

      Ja moottoria ei tarvinnu ottaa pois vaan laittaa kannatukselle...
      Ja öljypohja ensin pois kuin ottaa (lue yrittää ottaa) jakopään suojaa pois... :)
      Siellä on imusihti kiinni jakopäässä alakautta....

      Ja kyllä kannen voi plaanata suoraksi. Ja vanhan paksuinen kansipahvi laitettiin paikalleen...
      Tojohuollossa neuvoivat... Plussat heille ja samasta paikasta ostin tarvittavat osat...


      Paaljo halvemmaksi tuli remppa kuin tojohuollossa...

      Ja 40 tkm ajettu jo rempan jälkeen...

      • no.en.kyllä.osta.tojoa

        Tojon "luotettavuus" perustuu siis siihen että pitäisi jossain taloyhtiön kadunvarsiparkissa ruveta moottoriremonttihommiin. Siksi aikaa pitäisi vielä hankkia joku toimiva auto, jolla pääsisi töihin ja kauppaan jne. Joo ei kiitos...


      • kertakäyttömoottori

        Lisäksi tuossa on iso riski, että kansipulttien kierteet korkkaa = korjaus epäonnistuu. Juuri tästä syystä merkkikorjaamot eivät (enää) moista operaatiota lähde edes yrittämään, vaan korjaus on uusi (kertakäyttö)moottori.


      • ihaIkkettää
        kertakäyttömoottori kirjoitti:

        Lisäksi tuossa on iso riski, että kansipulttien kierteet korkkaa = korjaus epäonnistuu. Juuri tästä syystä merkkikorjaamot eivät (enää) moista operaatiota lähde edes yrittämään, vaan korjaus on uusi (kertakäyttö)moottori.

        Niin se vaan tulee Tojon omistajalle se haikea huominen!


      • japanilainen_osaaminen
        kertakäyttömoottori kirjoitti:

        Lisäksi tuossa on iso riski, että kansipulttien kierteet korkkaa = korjaus epäonnistuu. Juuri tästä syystä merkkikorjaamot eivät (enää) moista operaatiota lähde edes yrittämään, vaan korjaus on uusi (kertakäyttö)moottori.

        Kierteet tuossa Toyotan moottorissa korkkaa 90%:n todennäköisyydellä pultteja 1. kertaa avatessa. Normaalisti ne voi korjata, mutta ei tässä tapauksessa, koska ainevahvuus lohkossa ei riitä korjaukseen. Varsinainen japanilaisen insinööritaidon osoitus! Ei ihme, että niin helposti siirtyivät ostamaan dieselit paremmin osaavilta saksalaisilta.


      • toyyoooooota
        no.en.kyllä.osta.tojoa kirjoitti:

        Tojon "luotettavuus" perustuu siis siihen että pitäisi jossain taloyhtiön kadunvarsiparkissa ruveta moottoriremonttihommiin. Siksi aikaa pitäisi vielä hankkia joku toimiva auto, jolla pääsisi töihin ja kauppaan jne. Joo ei kiitos...

        no osta dsitsi paska vokkelo ja tee laatikko ja kone remontti sitten....


      • toyooota
        japanilainen_osaaminen kirjoitti:

        Kierteet tuossa Toyotan moottorissa korkkaa 90%:n todennäköisyydellä pultteja 1. kertaa avatessa. Normaalisti ne voi korjata, mutta ei tässä tapauksessa, koska ainevahvuus lohkossa ei riitä korjaukseen. Varsinainen japanilaisen insinööritaidon osoitus! Ei ihme, että niin helposti siirtyivät ostamaan dieselit paremmin osaavilta saksalaisilta.

        no onneks mulla oli siitä 10 % osasta missä ei korkannu....


      • varovaisestiSitten
        toyooota kirjoitti:

        no onneks mulla oli siitä 10 % osasta missä ei korkannu....

        uudelleen kun kiristit kannen niin voi olla kierteet sohlona nyt. Voivat antaa periksi joskus???


      • toyyooooooooota
        varovaisestiSitten kirjoitti:

        uudelleen kun kiristit kannen niin voi olla kierteet sohlona nyt. Voivat antaa periksi joskus???

        no aivan sama jos korkkaa JOSKUS...
        jos ei kestä mulla niin paaliin tai romikselta vaihto SYDÄN...


    • surkeaa.tekniikkaa

      D4D on kertakäyttömoottori sanan varsinaisessa merkityksessä

      • vieläköOnPommi

        No joo, paljon on huhuttu murheista ja varmaan aika lailla syystäkin. Mutta onhan nyt kait rakennetta muutettu, jos tuo 2,2-litran mylly on tulossa uuteen Avensikseen ja entistä isommilla tehoilla?


      • Kiittivaan

        Enpä halua kokeilla. Yksi kosahdus riitti.


      • Ghgfjkkhgjkklh
        vieläköOnPommi kirjoitti:

        No joo, paljon on huhuttu murheista ja varmaan aika lailla syystäkin. Mutta onhan nyt kait rakennetta muutettu, jos tuo 2,2-litran mylly on tulossa uuteen Avensikseen ja entistä isommilla tehoilla?

        Eipäs levitellä paskaa. Sieltä mitään tuollaista konetta ole tulossa.
        Tästälähtien pelkkiä bemarin dieseleitä.
        Ja muutenkin tätä samaa väsynyttä ProAve-lässytystä.


      • Isäntämiesmaalta
        Ghgfjkkhgjkklh kirjoitti:

        Eipäs levitellä paskaa. Sieltä mitään tuollaista konetta ole tulossa.
        Tästälähtien pelkkiä bemarin dieseleitä.
        Ja muutenkin tätä samaa väsynyttä ProAve-lässytystä.

        Häh. Mikä Proave!? En ole kuullutkaan.


      • missä.luuraa.proave
        Ghgfjkkhgjkklh kirjoitti:

        Eipäs levitellä paskaa. Sieltä mitään tuollaista konetta ole tulossa.
        Tästälähtien pelkkiä bemarin dieseleitä.
        Ja muutenkin tätä samaa väsynyttä ProAve-lässytystä.

        Niin, mites muuten se ProAve eikös sen pitänyt tulla huhjen mukaan jo kesällä? Vai onko maahantuoja luopunut koko hommasta? Sääli, se olisi ollut mielenkiintoinen uutuus ikääntyneessä Toyota-mallistossa


      • kylläsetulee

        Maahantuoja tekee tiliä nyt tällä facelift-Avensiksella, kun sen myynti alkaa laskea niin sitten vasta on ProAven vuoro. Autohan on käytännössä rankasti faceliftattu Pösön 508, vanha malli jo sekin, mutta uudempi kuin nykyinen Avensis,


      • vai.onko.vaihtunut
        kylläsetulee kirjoitti:

        Maahantuoja tekee tiliä nyt tällä facelift-Avensiksella, kun sen myynti alkaa laskea niin sitten vasta on ProAven vuoro. Autohan on käytännössä rankasti faceliftattu Pösön 508, vanha malli jo sekin, mutta uudempi kuin nykyinen Avensis,

        Eikös se alunperin pohjautunut C5 Citikkaan? Se on kyllä vieläkin vanhempi malli kuin Pösö, mutta kuitenkin uudempi kuin 2003 esitelty nykyinen Avensis


      • sekasikiöitä
        vai.onko.vaihtunut kirjoitti:

        Eikös se alunperin pohjautunut C5 Citikkaan? Se on kyllä vieläkin vanhempi malli kuin Pösö, mutta kuitenkin uudempi kuin 2003 esitelty nykyinen Avensis

        Eihän nyky-Ave 2003 ole esitelty, silloin tuli se kakkoskoppainen möhkömalli. Mutta eikös nykyinen C5 ja Pökötin 508 ole teknisesti aika samaa kauraa, vaikka Citikka on tullut jo 2008 myyntiin?
        Jos siis ProAve tulee, niin tuskin siinä nyt mitään kaasunestejousitusta on, vaan kunnon rautajouset, tosin on niitä rautajousia saatavana Cee Vitoseenkin. Dieselit sitten kai PSA:n paketista vai tulleeko Bemun dieselit?
        Jännä olisi paketti: Tojon merkki, PSA:n perusrakenne ja Bemun diese!


      • mehukestiäPukkaa
        sekasikiöitä kirjoitti:

        Eihän nyky-Ave 2003 ole esitelty, silloin tuli se kakkoskoppainen möhkömalli. Mutta eikös nykyinen C5 ja Pökötin 508 ole teknisesti aika samaa kauraa, vaikka Citikka on tullut jo 2008 myyntiin?
        Jos siis ProAve tulee, niin tuskin siinä nyt mitään kaasunestejousitusta on, vaan kunnon rautajouset, tosin on niitä rautajousia saatavana Cee Vitoseenkin. Dieselit sitten kai PSA:n paketista vai tulleeko Bemun dieselit?
        Jännä olisi paketti: Tojon merkki, PSA:n perusrakenne ja Bemun diese!

        "Jännä olisi paketti: Tojon merkki, PSA:n perusrakenne ja Bemun diese!"

        Miksei Tojo saisi noistakin koottua takaisinkutsujen rytmittämän omistajuuden?


      • antihdi

        No toivottavasti ei tule mitään Pökötin dieseliä ProAveen, on meinaan ongelmallisia myllyjä ainakin nuo 1.6-litraiset hdi:t.


    • eikösSuomessa

      RAV: eikös se tuore iso takainsinkutsu Amerikassa ollut tähän malliin?

    • ex.ave2.0d4d

      Kyllä nuo Toyotan diesel-ongelmat on itsekin kantapään kautta opittu. Enää en japanin kuraan sekaannu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe