Museokahvila Huilinki

kahvihammastakolottaa

Eikö tähän saisi semmosia yrittäjiä jotka pitäisivät auki joskus kahvilaa.
Tarvetta olisi kunnon kahvilalle missä saisi hyviä leipomotuotteita.
Miksei tätä vuokrata jollekin työttömien yhdistykselle tai vastaavalle joka pitäisi ympärivuoden auki, edes arkisin.

21

1037

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Papalous_Gregianis

      Muutamia vuosia sitten Iissä oli työttömien yhdistys,
      joka olisi ollut halukas vuokraamaan ko. tilat,
      mutta sitten epäselvyydet ja muu käytännön toteutus
      ontui niin pahasti, että yhdistys EI Huilinkia saanut vuokralle.

      Monet yrittäjät ovat toimintaa siellä kokeilleet,
      mutta eivät ole saaneet sitä kannattavalle pohjalle.
      Hotelli- ja Ravintolakoulussa aikanaan opetettiin katelaskentaa,
      joka selvittää, mitä kahvilan/ravintolan pito maksaa.
      Paljonko tuotteesta ts. annoksesta pitää saada valuutta,
      jotta se olisi kannattavaa. Kulut tulisi kattaa, jotta homma toimisi.
      Raaka-aine palkat vesi sähkö vuokrat ja
      muut kulut tulisi saada katettua annoksen (kaffin ja pullan) hinnalla.
      Mieluiten niin, että ravintolaa/kahvilaa kannattaa pitää auki koko vuoden ( tai osan vuotta ainakin).
      Asiakaskuntaa tulisi olla riittävästi katteen luomiseksi
      ja niin, pitäisihän sitä jäädä jotain, niinku muutakin,
      viivan alle,kuin lämmintä kaffia ja mieltä.
      Eli katetta tehdylle työlle. Josta sitten voi maksaa ALV:n, verot ja sotumaksut
      vai mitä?

      • kahvihammastakolottaa

        No ainakin vuokra vesi sähkö näyttäis olevan halpa(280€/kk), ei mistään saa tuohon hintaan. Eli aika halvalla kunta vuokraa, yksityiseltä kun vuokraa tuon kokoista liiketilaa niin ne on 1000-2500€/kk ja siihen vielä sähköt ja vedet päälle.
        Olis vaikka siirtäneet sen hammaslääkärin nuihin tiloihin tai jotain muuta toimintaa.
        Päiväkoti, toimistotilaa, lasten ja vanhusten kerhotoimintaa.
        Niin ja mitä järkeä sitä on palkata tiskin takana seisojia ja pihalle penkille makaajia, eikö sitä ravintolakoulussa opetettu että henkilökuntaa tarpeen mukaan. Tuossakin pärjää hyvin joku yrittäjä joka myös itse tekee työtä, ei silleen että yrittäjä palkkaa työntekijät ja itse makaa kotona odottamassa rahoja.


      • kahvihammastakolottaa

        Niin ja tuolta löytyy liitteenä vuokrasopimus: http://www.oulunkaari.org/ii/kokous/20151602-9.HTM
        Minun mielestä ei saisi vuokrata näin halvalla, vääristää kilpailua. Ja eihän tuo 280 kata kaikkia kuluja mitä tuosta rakennuksesta koituu kunnalle.


      • Juri_Mokolejeff

        Ei muuta ku yrittäjäksi ja palkkaat Staffpointin kautta kausityöläisiä ravintolaasi tarpeen mukaan. Yksinkertaista , kun sen osaa. Jos työnteko ja yrittäminen ois helppoa, niin sitä tekis ihan toiset kaverit eikä nää urpot, jotka perustelee ravintoloita noin viiden vuoden välein.
        Siitä vaan hakemusta kuntaan ja heittää se kahvihampaan kolotus.
        Tahtoo vain olla , että suurin osa porukoista suuunnistaa kaffelle Ritaharjuun, Zeppeliniin tai johonkin muualle, vähän isompaan ja trendikkäämpään paikkaan.
        Pieniltä paikkakunnilta tahtoo kuolla pikkuhiljaa kaikki erikoispalvelut. Jäljelle jää ehkäpä SALE, SIWA ja joku muu paikka kiva. Tai peltomarketti, mutta näin se vaan on.
        PS. Ehkäpä kunta itse ei ala harjoittaa kahvilanpitoa. Ei lienee ns. lakisäteinen peruspalvelu, mutta kiinteistö olisi ehkä pakko pitää kunnossa ja lämmöt sisällä.
        Se on totta tämähän vääristää kilpailua, niinku euron juusto.


      • kahvihammastakolottaa

        Mitäpä sitä hakemusta hyövää laittaa jos siitä on jo sopimus toisella taholla?


      • Pahani_Julmu

        No sittehän ei mittään hättää. Nyt kaikki kaffelle tuonne toisen tahon sopimuksen tehneelle yrittäjälle. Jos kaikki iiläiset käy ahkeraan kahvilassa, niin paikka alkaa toimia ja kannattaa. Hyvin yksinkertaista aritmetiikkaa.


      • sonttipeini

        Sopimus on, mutta miten meet kahville kun ne ei pidä auki sitä läävää???
        Tajusitko!!!


      • Kobe_härkä

        Oiskohan kyseessä ns. tilausravintola-typpinen mesta. Tai tilauskahvila toisin sanoen. Tämmöisiäkin on maailmalla, siis Iin ulkopuolella. On olemassa huoltoaseman kahviloita , jotka ovat auki 24/7 ja joista saapi parilla eurolla kupillisen juomaa, jota kahviksi kutsutaan. Pariisissa on taas kahviloita, joissa tarjoillaan kolmeakymmentä eri kahvilaatua ja muuta härpäkettä. Yli-Iissä on Kaisun Kahvila niminen kahvila. Ja vasta sinne perustettiin toinenkin kahvila, luin Rantapohjasta. No Yli-Iihän onkin nykyään kaupunkia ja Ii vain maalaispitäjä, kahden kaupungin välissä :-)


      • Köde_Iistä

        No mitenhän ne siellä Yli-iin kaupunginosassa pärjää? Yx Sale ja kirkko, sen ympärillä asiat pyörii. Ai niin on siellä vielä pankkiautomaatti toistaiseksi.


      • Kivikaudenmies

        Onhan sielä Kierikki!


    • Woaaaaaaaaah

      Käykääs kokemassa Yli-Iin yksi hienoimmista
      nähtävyyksistä: kivikautinen rivitalo!
      Itse kävin tämän katsomassa ja oli
      kyllä näkemisen arvoinen! Jos sillä
      ei saada Yli-Iin turistikantaa nousuun
      niin ei sitten millään. Pahkiskoskelle
      päin muutama kilometri ja käännös vasempaan.
      Tulette yllättymään!

      • Tuiran_valtatie_57

        Mitä!
        Justiin tultiin muijan kanssa, kattomasta tuota kivikautuista rivitaloa ja arvakkaapa mitä? Siinä oli pari kuoppaa ja muutama kumpare, että siinäkö se oli? Me lähettiin Tuirasta asti ohjeesi mukaan katsomaan Oulun kaupungin nähtävyyksiä kivikaudelta. Vaadin rahat takasi!! No kävästiin Kaisun Kahvilassa munkkikahvilla ja hyvää oli. Meemmä toistekkin!


      • ainamuntäytyy

        Otin asian tiimoilta yhteyttä Oulun kaupungin
        korkeimpaan virkamieheen, ja vastaus oli tämä:
        "Me täällä kaupungin kulttuuriosastolla emme voi
        tietää mitä turistit haluavat ja odottavat näkevänsä.
        Rahoja pettymyksestä EI saa takaisin, mutta
        tarjoamme vastineeksi ilmaisen ämpärin ja
        hyvän joulun-toivotuksen kännykkään viidellä eri kielellä."


      • Tuiran_valtatie_57

        Ilmainen ämpäri, mikäli se on muovia, korvaa todellakin
        karvaan pettymyksen. Poimimme siihen vihreitä
        karviaismarjoja ja laitamme sen talveksi autotalliin
        hiekoitussepeliastiaksi.


    • Wiljami-28

      Haetaan morsianta marjajapanokaveriksi!

    • Denzelwashington

      Olipa surkea jouluillallinen 5.12. huilingissa.

      • Gul_Inarist

        6.12. ois voinu olla parempi.
        Itsenäisyyspäivän torttuja ja Kekkos-karamelleja.


      • Gordon_Ramses_2

        Mulle maistus kyllä näin Joulun alla pipari. Ihan vaan semmonen peruspipari, ilman röpelöitä, nonparelleja tahi kuorrutetta. Avot, sitä ku kastais vaikka kahvissa, niin ois suussa kiva maku.


      • Sussu.Von.Är

        Minä taas en joulusta perusta, enkä varsinkaan
        mistään jouluherkuista.
        Muna-ruuista kyllä tykkään, niitä menee paljon.
        Munakas, munakastike ym...
        Kyllä joskus tulee katseltua telkkuakin ihan
        paljas muna suussa.


      • Wiljami-28

        Ostetaan torttua!


    • älykästä

      Ei tämmösellä tuppukylällä mikään kahvila kannata, sanoohan sen jo maalaisjärkikin ja jos ap ei usko, niin alapa kuule ihan itse myymään pullakahvia, kun on niin halpa vuokrakin!! Toivottaa yrittäjä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe