Saa nähdä millainen on. Mielenkiinnolla odotan kun en saanut sitä koeajoon. Sanoivat että auto toimitetaan lokakuussa. Kuulema maahantuojalla ei ole antaa koeajoon yhtään avensista diesel-automaattina. Otin siihen varusteiksi harman/kardon hifilaitteet, sporttinahat sähkösäädöillä, korisarjan, webaston kaukosäädöllä, digimittariston, 19 tuuman vanteet, ilmajousituksen ja lämmitettävän tuulilasin.
Ostettu uusi avensis 177hv diesel automaatti
45
<50
Vastaukset
- EiLöydy
Kuulostaa mielikuvituksen tuotteelta.
- RahaRatkaisee
Hinta? Onko kilpailukykyinen vaiko sitten taas ylihinnoiteltu...
- Paska_kinneri
Muuten ihan hyvä kusetus ,mutta diiseliä ei saa automaattina ja suurin diesel on 143HV
- joe_ei_tule
Muistitko kysyä, tuleeko kääntyvät etupyörät?
- Takaohjattava
Tuossa mallissa autoa ohjataan kääntämällä takapyöriä. Hurjantuntuista, mutta kyllä siihen tottuu.
- 177
Polleja 177,5
- väärä_eläinlaji
Ei polleja vaan poneja
- asiakas.vastaa
Onnittelen valintaasi! Yksi murhe vähemmän elämässä,kun ei tarvitse yöuniaan menettää auton vikoja miettiessä ja niiden korjauskustannuksia. Laatuajattelu tulee Japanista jota eurooppalaiset yrittävät opetella. Volkkarilla ja Opelilla on ollut hieman oppimisvaukeuksia. Ranskalaiset ovat pohjalta lähteneet ja nyt on jo suunta ylöspäin,koska alemmaksi ei enää ollut mahdollista vajota. Toyota on monessa luotettavuusmittelössä näyttänyt närhen munat eurooppalaisille valmistamoille joissa työmoraali on usein ollut aika hakusessa. Katsastustilastot ja AutoBildin tutkimukset laajana otantana mm. kertovat lahjomattomasti, käsityksen laadusta ja luotettavuudesta. Niissä monelle eurorutkulle on jäänyt vain häpeämisen osa. Suomessa auto on niin kallis hankinta että kyllä sillä pitää olla pidempi takuu kuin vaivaiset 2 vuotta. Mahdollisista valmistajan tekemistä virheistä pitää myös valmistajan vastata takuuajan jälkeenkin,eikä selitellä selviä suunnittelu- ja valmistusvirheitä asiakkaan aiheuttamiksi,niinkuin on ollut tapana eräällä eurooppalaisella. Kaikki liikkeeet eivät huoli näitä vikapesiä vaihdossakaan. Nosturin koukkuun on ripustettu kun mitta on tullut täyteen ja autosenterin portin pielessäkin oli joku teippausten kera ihmisten pällisteltävänä. Toyotalla en ole kuullut tai nähnyt mitään vastaavaa.
- 177hevosta
asiakas.vastaa kirjoitti:
Onnittelen valintaasi! Yksi murhe vähemmän elämässä,kun ei tarvitse yöuniaan menettää auton vikoja miettiessä ja niiden korjauskustannuksia. Laatuajattelu tulee Japanista jota eurooppalaiset yrittävät opetella. Volkkarilla ja Opelilla on ollut hieman oppimisvaukeuksia. Ranskalaiset ovat pohjalta lähteneet ja nyt on jo suunta ylöspäin,koska alemmaksi ei enää ollut mahdollista vajota. Toyota on monessa luotettavuusmittelössä näyttänyt närhen munat eurooppalaisille valmistamoille joissa työmoraali on usein ollut aika hakusessa. Katsastustilastot ja AutoBildin tutkimukset laajana otantana mm. kertovat lahjomattomasti, käsityksen laadusta ja luotettavuudesta. Niissä monelle eurorutkulle on jäänyt vain häpeämisen osa. Suomessa auto on niin kallis hankinta että kyllä sillä pitää olla pidempi takuu kuin vaivaiset 2 vuotta. Mahdollisista valmistajan tekemistä virheistä pitää myös valmistajan vastata takuuajan jälkeenkin,eikä selitellä selviä suunnittelu- ja valmistusvirheitä asiakkaan aiheuttamiksi,niinkuin on ollut tapana eräällä eurooppalaisella. Kaikki liikkeeet eivät huoli näitä vikapesiä vaihdossakaan. Nosturin koukkuun on ripustettu kun mitta on tullut täyteen ja autosenterin portin pielessäkin oli joku teippausten kera ihmisten pällisteltävänä. Toyotalla en ole kuullut tai nähnyt mitään vastaavaa.
Unohdit mainita absoluuttisen puolueettoman autolehden eli ToyotaPlus-aviisin, josta jokainen voi lukea kovaa faktaa Toyotan erinomaisuudesta.
Mutta aloittaja on tehnyt kyllä onnistuneen autovalinnan. Toyotan mahtidiesel silkinpehmeästi vaihtavalla 9-pykäläisellä uudella automaatilla ja ilmajousituksella on auto, joka jättää jopa saksalaispremiumit varjoonsa. Nimittäin yleinen laatutaso ja käytetyt materiaalit ovat aivan samaa tasoa kuin noissa selvästi kalliimmissa premiumeissa ja kun tähän lisätään Toyotan kaikinpuolinen viattomuus, niin kyseessä on todella kova paketti. - Laatumies2015
Kateelliset ne Avea haukkuu, ei siinä enää ole mitään huonommin kuin muissakaan laatuautoissa. Kestävyys taas on aina ykköstasoa vaikka mihin muuhun vertais.
- hhhohohohih
Laatumies2015 kirjoitti:
Kateelliset ne Avea haukkuu, ei siinä enää ole mitään huonommin kuin muissakaan laatuautoissa. Kestävyys taas on aina ykköstasoa vaikka mihin muuhun vertais.
Aven perusrakenne on 90-luvulta. Se on niin vanhanaikainen että jopa Toyota on päättänyt haudata sen.
Ei ole mun päätös vaan Toyotan, Sori. - Avemän
asiakas.vastaa kirjoitti:
Onnittelen valintaasi! Yksi murhe vähemmän elämässä,kun ei tarvitse yöuniaan menettää auton vikoja miettiessä ja niiden korjauskustannuksia. Laatuajattelu tulee Japanista jota eurooppalaiset yrittävät opetella. Volkkarilla ja Opelilla on ollut hieman oppimisvaukeuksia. Ranskalaiset ovat pohjalta lähteneet ja nyt on jo suunta ylöspäin,koska alemmaksi ei enää ollut mahdollista vajota. Toyota on monessa luotettavuusmittelössä näyttänyt närhen munat eurooppalaisille valmistamoille joissa työmoraali on usein ollut aika hakusessa. Katsastustilastot ja AutoBildin tutkimukset laajana otantana mm. kertovat lahjomattomasti, käsityksen laadusta ja luotettavuudesta. Niissä monelle eurorutkulle on jäänyt vain häpeämisen osa. Suomessa auto on niin kallis hankinta että kyllä sillä pitää olla pidempi takuu kuin vaivaiset 2 vuotta. Mahdollisista valmistajan tekemistä virheistä pitää myös valmistajan vastata takuuajan jälkeenkin,eikä selitellä selviä suunnittelu- ja valmistusvirheitä asiakkaan aiheuttamiksi,niinkuin on ollut tapana eräällä eurooppalaisella. Kaikki liikkeeet eivät huoli näitä vikapesiä vaihdossakaan. Nosturin koukkuun on ripustettu kun mitta on tullut täyteen ja autosenterin portin pielessäkin oli joku teippausten kera ihmisten pällisteltävänä. Toyotalla en ole kuullut tai nähnyt mitään vastaavaa.
Asia on juuri näin. Kirjoitti 30 vuotisella Toyota kokemuksella ilman automurheen häivää.
- Avemän
hhhohohohih kirjoitti:
Aven perusrakenne on 90-luvulta. Se on niin vanhanaikainen että jopa Toyota on päättänyt haudata sen.
Ei ole mun päätös vaan Toyotan, Sori.Siinä esitti oikea asiantuntija (lue siantuntija) kateellisen sepustuksensa. Sitäpaitsi, mitä väliä sillä jos mallinimi vaihtuu tai tulee uusi. Rautainen Carina nimikin vaihtui aikoinaan Avensikseksi ja laatu säilyi. Niin myös tulevaisuudessa.
Ps. Toyota kauppa käy maailmalla kuin ajatus. - unohdetaanMenneet
Avemän kirjoitti:
Asia on juuri näin. Kirjoitti 30 vuotisella Toyota kokemuksella ilman automurheen häivää.
Miksi muistella aikoja kun Toyota oli vähävikanen, siis 80-90 luvun alkua, nyt eletään 2015 ja Toyotan laatu kovin surkeaa ja ominaisuudet sitä 80-90 lukua.
Kun paskaan on tottunut, niin sekin tuntuu kotoiselta ja hyvältä. Sori vaan jos totuus on karua. - Laatumies2015
hhhohohohih kirjoitti:
Aven perusrakenne on 90-luvulta. Se on niin vanhanaikainen että jopa Toyota on päättänyt haudata sen.
Ei ole mun päätös vaan Toyotan, Sori.Sano sinä miten Ave on vanhanaikainen! Ei nykymallilla ja ekalla ole paljon mitään yhteistä ja silloin jos näin on niin passatti vasta vanhanaikainen onkin. Eikä tuota isoa dieseliä ollut 90 luvulla olemassakaan.
- Hhhggjjhhhh
Avemän kirjoitti:
Siinä esitti oikea asiantuntija (lue siantuntija) kateellisen sepustuksensa. Sitäpaitsi, mitä väliä sillä jos mallinimi vaihtuu tai tulee uusi. Rautainen Carina nimikin vaihtui aikoinaan Avensikseksi ja laatu säilyi. Niin myös tulevaisuudessa.
Ps. Toyota kauppa käy maailmalla kuin ajatus.Avensis on meneen talven lumia. Valmistus loppuu tähän kahteen kertaan uudelleenlämmiteltyyn versioon. Tämä on fakta. Vai onko sulla parempaa tietoa?
- oletteHauskojaTodella
Uskossa tinkimättömiä poika menee aloittajan ansaan oikein huolella, onnea dorkille.
- Aazii
Nii mitä meinaat? Kyl Ave on kova peli automaatti dieselillä vaikka itse kyllä ostaisin manuaalin. Muutenkin tojon tomaatit on pommin varmoja eli ei mitään dsg-murheita ole varmasti tulossa. L
- taxiii
Vai 177 hv? Tyttärelläni farkku Ave vm. 2006 ja siinäkin 180 hv ( diesel )! Hyvä auto muuten, mutta tehoja liian vähän! Jos uudessa vielä vähän vähemmän, niin voi voi! Miksi helkkarissa valmistaja ei nosta tehoja?? Jos valmistaja nostaisi tehoja vaikka 50 hv lisää, niin Toyota olisi vieläkin kuumempaa kamaa..
- Megadiesel
Ei ole vakiona ollut 180 hevosta eikä muuten taida olla nytkään. Ja oikeasti mihin sitä enempää tarvitsee aven kokoisessa perheautossa, kyllä liikkuu ihan ripeästi noilla 177 konin tehoilla.
Isolla dieselillä Ave on hieno auto ja erityisesti suhteutettuna hintaansa se tarjoaa todella paljon laatua ja Toyotan tunnetun kestävyyden. - Luottomerkki
Monia merkkejä omistaneena Toyotan kestävyys ja luotettavuus on omaa luokkaansa. Huoletonta menoa. Yksikään euromerkki ei ole yltänyt samalle luotettavuustasolle.
- D4D177
Mulla kanssa harkinnassa tuo tehokkain dieseli-Ave automaatilla, mutta niitä tulee vasta loppusyksystä Suomeen, joten ei vielä kokemusta. Ja sedanina kun en farkun tiloja tarvitse mihinkään. Entinenkin on samanlainen 2.2 d4d eikä vielä pahasti ajettu (2009 ja 95 tonnia), mutta uusi kyllä houkuttaisi, kun noita varusteita saisi nyt aika lailla enemmän kuin entisessä. Ja onhan tuo kyllä tosi hyvän näköinen ja selkeästi näyttää uudelta, mitä ei aina voi sanoa noista euroautojen uusista malleista.
- japsivedätys
Ei hevosia, vaan japaninponeja!
Ota 15 % pois luvatuista lukemista, niin sitten alkaa numerot olemaan vertailukelpoisia!
Sama pätee, tietenkin, kaikkeen muuhunkin, esim. turvatyynyjen määrä ja nopeusmittarin näyttämä. - EnOstaisi
D4D177 kirjoitti:
Mulla kanssa harkinnassa tuo tehokkain dieseli-Ave automaatilla, mutta niitä tulee vasta loppusyksystä Suomeen, joten ei vielä kokemusta. Ja sedanina kun en farkun tiloja tarvitse mihinkään. Entinenkin on samanlainen 2.2 d4d eikä vielä pahasti ajettu (2009 ja 95 tonnia), mutta uusi kyllä houkuttaisi, kun noita varusteita saisi nyt aika lailla enemmän kuin entisessä. Ja onhan tuo kyllä tosi hyvän näköinen ja selkeästi näyttää uudelta, mitä ei aina voi sanoa noista euroautojen uusista malleista.
Onhan tämä viimeinen painos Avesta aika vedätys. Auton perusrakenne on kaksi kertaa faceliftattu 90-luvun tuotos ja Toyota on itse sanonut että tämä malli menee hautaan.
Hyvää onnea jälkimarkkinoille. Hinta tippuu kuin Lexuksella. - Kyllälähteenyt
japsivedätys kirjoitti:
Ei hevosia, vaan japaninponeja!
Ota 15 % pois luvatuista lukemista, niin sitten alkaa numerot olemaan vertailukelpoisia!
Sama pätee, tietenkin, kaikkeen muuhunkin, esim. turvatyynyjen määrä ja nopeusmittarin näyttämä.Juu mutta kuulin että tuosta isosta tiisselistä tulee vielä 200 hevosen versio. Vaikka ois 15 prossa vähemmän polleja niin eikö sulle riitä. Höh!
- taxiii
Megadiesel kirjoitti:
Ei ole vakiona ollut 180 hevosta eikä muuten taida olla nytkään. Ja oikeasti mihin sitä enempää tarvitsee aven kokoisessa perheautossa, kyllä liikkuu ihan ripeästi noilla 177 konin tehoilla.
Isolla dieselillä Ave on hieno auto ja erityisesti suhteutettuna hintaansa se tarjoaa todella paljon laatua ja Toyotan tunnetun kestävyyden.Anteeksi. Olet oikeassa! Tyttäreni autossa olikin 177 hv.. Ihan pirteä vekotin kuitenkin..
- eikukaanosta
Luottomerkki kirjoitti:
Monia merkkejä omistaneena Toyotan kestävyys ja luotettavuus on omaa luokkaansa. Huoletonta menoa. Yksikään euromerkki ei ole yltänyt samalle luotettavuustasolle.
Noinhan voi tero itselleen uskotella. Kyllä euroauto on kestävä ja luotettava. Eikä sellainen luikerteleva kovamuovinen kippo kuin Tojo toimiessaankin on. Jos euroautot olisivat epäluotettavia niin Tojoja myytäisiin aivan eri lukuja kuin mitä nyt myydään. Markkinaosuus taitaa olla alle neljä prossaa.
- Germanengineerong
Ps. Toyota kauppa käy maailmalla kuin ajatus.
Tämähän se suuri vitsi on. Tojotan myynti dyykkaa niin ettei mitään rajaa.
Eka kertaa koskaan europpalainen merkki on ykkösenä.- tsi.dsg.pommi
Eurooppalainen merkki ei ole vieläkään ykkösenä mutta eurooppalainen omistajakonserni jolla on omistuksessa melkein kohta jo puolet euroopan automerkeistä, on myynyt hieman enemmän autoja kuin mikään muu valmistaja
VW ei merkkinä ole ykkönen. VW-konsernin omistamat valmistat eivät kaikki todellakaan tee mitään volkkareita.
- ip68
Mainos miesten vedätyksi.
Ostin aven ostin bemston.....
Mutta jo toinen Toyota ilman murheita joita uusissa volvoisss. - EiMyydäsellaista
Ai että Avensis ja diesel ja automaatti. Piitäis varmaan pyytää Bemarilta että tekisivät sellaisen tojolle. Itsehän ne eivät ole saaneet sellaista aikaiseksi.
- Tojopover
Siis niinku maailman ykkösvalmistaja ei muka osaa? Kyllä sieltä on tulossa ennen joulua 9-pykälinen iso dieseli Ave ja näyttää nårhen värkit euroromuille.
- Tojopover
Ja niin tosiaan, tämä tieto on luottomyyjältä, joten eipä kantsi kenenkään kiistää selvää faktaa.
- Faktahomm
Volkswagen konserni on ykkönen, nimittäin kalliiden vikojen määrässä.
Onneksi on muitakin vaihtoehtoja joista valita.
Japanilaiset autot nyt vain ovat ihan moneen kertaan todistetusti parempilaatuisia. - Näkee_selvästi
että ketjun kaikki Toyotaa haukkuvat kommentit tulevat yhdeltä ja samalta räkänokan koneelta.
- loppuvuonnatulee
Tiedä siitä kenen koneelta tulevat, mutta ihme vimma on arvostella maailman ykkösautobrändin huipputuotetta eli uutta Avensista ja Toyotan vankkaa diesel- ja automaattiosaamista.
Nythän myynnissä on vain tuo BMW-perustainen 1.6-litrainen ja oma kaksilitrainen suhteellisen matalavirittein kone, jotka eivät sinänsä anna sitä voimaa, mitä moni varmasti kaipaa, vaikka ihan perusripeitä ovatkin. Tilanne on muuttumassa loppuvuonna, kun maahantuoja alkaa tarjota kaksilitraisesta tehokkaampaa versiota multidrivellä ja 2.2-litraista 227-hevosvoiman konetta 9-vaihteisella perinteisellä automaatilla. Jälkimmäiselle ei kunnon kilpailijoita löydy tavallisten perheautojen luokasta muita kuin Passat. - JäitäHattuun
Jos tulee niin ihme on, meinaan Ave on kyllä melkoinen tekohengitys! Ei sitä myynnin laskua iso diesel ja automaatti pelasta, ei ikinä.
- avensiksellaonneen
Avensis on myyntimenestys eli turha on mollata kun kansa tietää ja ostaa laatua. Ja jättää mukauudet vikaherkät kärryt liikkeeseen. Vaikka nuo Volkkarit.
- dsgrules
Vai että ihan mahtidiesel ja automaatilla vielä....alkaa kuulostaa ihan tojopapan horinoilta.....
- Toyota.rules
Luotettava peli on. Mulla on kans ollut aina Toyota eikä koskaan mitään vikaa. Ja huollossakaan ei ole tarvinnu käyttää kertaakaan.
- 111222223
Ehdottomasti tuon yhden kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Takuu pitää olla parempi kuin Avessa, joka on rajattu 100 tkm. Minulla tuo tulisi täyteen jo reilussa vuodessa.
VW turboilla nautin takuusta n. 165 tkm:n edestä.- Lyhyin.takuu
Keskimääräinen ajosuorite Suomessa on noin 20.000 km vuodessa.eli volkkarin takuu päätyy silloin jo 40.000:ssa kun Toyotalla kestää 60.000:n,eli kolmanneksen parempi. Volkkarissa yleensä TSI ja DSG porsivat pian automaailman lyhyimmän takuuajan jälkeen. Minustakin takuun pitää olla pitempi kuin volkkareissa joka on rajattu kahteen vuoteen. Millään merkillä ei ole lyhyempää.
- D4dvoimaa
Lyhyin.takuu kirjoitti:
Keskimääräinen ajosuorite Suomessa on noin 20.000 km vuodessa.eli volkkarin takuu päätyy silloin jo 40.000:ssa kun Toyotalla kestää 60.000:n,eli kolmanneksen parempi. Volkkarissa yleensä TSI ja DSG porsivat pian automaailman lyhyimmän takuuajan jälkeen. Minustakin takuun pitää olla pitempi kuin volkkareissa joka on rajattu kahteen vuoteen. Millään merkillä ei ole lyhyempää.
Takuu on hyvä ja takuuajan jälkeen pienellä välirahalla uusi isokokoinen diesel-AVE. Uusi isolohko on kova rauta, ei lopu tehot. Ja jos hinta jää alle 40 000, niin myyntimenestys on varmaa.
- eitojoa
Ei kait tuollaista 177hv dieselautomaattia ole edes valmistettu 2.2 koneeseen? Tietääkseni toistaiseksi vain 150hv koneeseen sai sen automaatin ja nythän sitä vaihtoehtoa ei edes vielä ole, kun moottorit muuttuivat. En oikein usko, että tulee tuollaista uutta mallia enää, kun juuri 2.2 on torpattu pois tuotevalikoimasta. Tai sitten salassa kehittävät ja tuovat markkinoille. Saattaisi olla kahdella turbolla?!?
- Tojotane
On se tehomalli tulossa ja siis 2.2-litraisena ja eiköhän tuolle ole käyttöä muussakin mallissa kuin Aven keulalla. Automaattina RAV4:ssa ainakin voisi kuvitella. Ja luulen, että yksi turbo riittää, riittihän se ennenkin noihin tehoihin mainiosti. Jos vielä tehokkaampi eli 200 pollen luokkaa oleva versio tulee meille valikoimaan, niin sen uskoisi olevan tuplaturbo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta
Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?2742550- 922021
Mitä te palstan ihanat naiset
Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21771606Tapaus Vornanen
Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o1571427Nainen, kohtelin sua kuin paskaa
Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun661268Nainen, seuraan sun uutta elämää
Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme531195Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan
Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht191076- 111074
Ilona Siekkinen
Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m11010AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri
Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm13901