tässä lueskellut ihmisten kommentteja Uuniseppien takoista ja ne eivät ole olleet kovinkaan positiivisia :( olen muurari ammatiltani ja aiheesta kirjoitan nyt siksi koska minulle tarjottiin työpaikkaa kyseisestä firmasta taannoin....ja jotenkin muistelin ettei ole kovinkaan suosittu uunivalmistaja tänäpäivänä, joten kieltäydyin työtarjouksesta....töitä riittänyt niin muuraus kuin laattahommissakin. No takoista vielä senverran että minulle muurattu tulisija ja eritoten Tiileri on kyllä nro1 :) suosittelen kaikille takkaa hankkivalle hommaamaan muuratun tulisijan.....jättäkää noi elementtiuunit kauppaan....muuratunkin uunin voi pinnoittaa/kaakeloida mielensä mukaan ;)
Elementtitakka vs. muurattutakka
2
1823
Vastaukset
- rane2
Omat muuratut täälläkin on 3kpl, osaan muuratakin en osta valmista minkään merkkistä, ainostaan rane merkkinen on hyvä ;)
- rakentaja5
Kuka tykkää mistäkin, on myös näkökysymys. Kermansaven takkaa on ihmiset ostaneet viimevuosina aika useasti.
Kokemuksen ja palautteen kautta olen huomannut että pitkäikäisimmät eli vahvimmat leivinuunit ovat PolarStonen tekemät Savonlinnan Savonrannalla.
Vuolukivi on pyörölustoa joka kestää uunissa pisimpään. Heidän vuolukivi on paikkakunnalta louhittua.
Kaksi suurinta vuolukiviuunien valmistajaa ottaa raakaaineen pohjois-karjalasta, oliko Enon kunnasta. Tämä ei kestä uuneissa aivan yhtäpitkään.
Vuolukivio on yleensä jo pitkäikäinen ja lämpiää pienellä puumäärällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446