tässä lueskellut ihmisten kommentteja Uuniseppien takoista ja ne eivät ole olleet kovinkaan positiivisia :( olen muurari ammatiltani ja aiheesta kirjoitan nyt siksi koska minulle tarjottiin työpaikkaa kyseisestä firmasta taannoin....ja jotenkin muistelin ettei ole kovinkaan suosittu uunivalmistaja tänäpäivänä, joten kieltäydyin työtarjouksesta....töitä riittänyt niin muuraus kuin laattahommissakin. No takoista vielä senverran että minulle muurattu tulisija ja eritoten Tiileri on kyllä nro1 :) suosittelen kaikille takkaa hankkivalle hommaamaan muuratun tulisijan.....jättäkää noi elementtiuunit kauppaan....muuratunkin uunin voi pinnoittaa/kaakeloida mielensä mukaan ;)
Elementtitakka vs. muurattutakka
2
1982
Vastaukset
- rane2
Omat muuratut täälläkin on 3kpl, osaan muuratakin en osta valmista minkään merkkistä, ainostaan rane merkkinen on hyvä ;)
- rakentaja5
Kuka tykkää mistäkin, on myös näkökysymys. Kermansaven takkaa on ihmiset ostaneet viimevuosina aika useasti.
Kokemuksen ja palautteen kautta olen huomannut että pitkäikäisimmät eli vahvimmat leivinuunit ovat PolarStonen tekemät Savonlinnan Savonrannalla.
Vuolukivi on pyörölustoa joka kestää uunissa pisimpään. Heidän vuolukivi on paikkakunnalta louhittua.
Kaksi suurinta vuolukiviuunien valmistajaa ottaa raakaaineen pohjois-karjalasta, oliko Enon kunnasta. Tämä ei kestä uuneissa aivan yhtäpitkään.
Vuolukivio on yleensä jo pitkäikäinen ja lämpiää pienellä puumäärällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1077716
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?1085901- 835157
- 1394526
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan113210- 552957
- 582908
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102434- 612427
Hei........
Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.562036