Verenpainemittari rikki vai missä vika ?

Verenpaineenmittaaja

Minulla on käytössä äitini vanha verenpainemittari OMRON HEM-405C. Aina välillä olen seuraillut sillä verenpainettani, koska sillä on taipumusta olla vähän kohollaan.
Eilen minulla kävi niin, että mittari näytti EE ja jotain lukuja. Useamman yrittämisen jälkeen sain arvon, joka oli kyllä korkea, mutta se varmaan johtui siitä, että hermostuin koko mittariin . Tänään sama juttu, mutta nyt en saa useamman yrittämisen jälkeenkään mitään arvoa. Vähän kyllä ihmettelin kun mansetti paisuu pumpatessa kuin pullataikina ja ilmaa saa mittauksen jälkeen päästellä jonkun aikaa (en ainakaan ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota aikaisemmin). Mahtaakohan vika olla siinä vai onko verenpaineessani todella jotain pahaa häikkiä ? Onko vastaavia kokemuksia ?

8

4324

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terveyskeskus

Mittarit eivät ole 100% varmoja eikä ainakaan vanhat.

Mene terveyskeskukseen. Siellä saat ihan ite mitata verenpaineesi. Istu alas ja mittaa se 3 kertaa peräkkäin ja sitten lasket keskiarvon. Se on sun verenpaineesi.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm

• Verenpaineenmittaaja

Menin terveyskeskukseen. Lukemat olivat korkeat. Ostin uuden huippukalliin OMRON-mittarin. Lukemat välillä normaalit, välillä superkorkeat (tämäkin mittari sekoili eikä näyttänyt välillä tulosta) . Nyt uusi kysymys: mitä pitäisi tehdä näiden arvojen kanssa ?

• adultdiaperfetish

Kroonistunut eteisvärinä päällä. Lekuriin.

• Anonyymi

Kuinka tollasta vanhaa pumpattavaa (ei ilm automaattinen) käytetään. Ohjetta ei netistä löydy. Patterit laite kuitenkin vaatii mutta pumppaus tehtävä käsin

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoitat siis manuaalista verenpaineen mittausta. Tässä on yksi ohje

https://www.youtube.com/watch?v=hxtkEhArXdA

kyse oli avauksen vempaimesta OMRON HEM-405C.

Voi ollakin niin, että laite itse opastaa , täytyy vaan kylymästi kokeilla

• Anonyymi

Verenpaine pysyy kurissa kun nukkuu riittävästi. Eläkeläisenä otan torkut just silloin kun ramasee vahvasti.
      %-pitoiset juomat kokonaan pois. Elämä on silloin tasasempaa.

Näillä näytöillä jätän pienen perinnön nuoremmille sisaruksilleni. En halua hautajaisia. Sovin nuoremman leskimiehen kanssa, että hän hakee uurnani tietystä talosta.
      Maksan hänelle siitä jo ennakkoon. Yks hailee mull vaikka kaivais sille kolon kunnan lepikkoon. Kun uurnapaikka ja kallis kivi maksettu, kuopattakoon munt kuitenkin eukkoni kiven alle suntion avustuksella.

• Anonyymi

Kuulostaa siltä että verenpainemittarinne ei toimi. Olkavarteen laitettava mansettinen mittari antaa paremman tuloksen, luotettavamman kuin rannemittari. Mansetin tulee mitattaessa olla sydämen korkeudella, asento istuen, jalat lattiassa, kuten tuolilla, silloin tulos on luotettavin ja täsmällisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      62
      2584
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      25
      2192
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      13
      1642
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1397
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      1339
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      87
      1241
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1123
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1086
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1063
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      58
      957
    Aihe