Pensaskirsikan muotoilu mahdollista?

Pensaskirsikka

Ostin juuri pensasmaisen suklaakirsikan tilavalle parvekkeelle. Mutta olin varautunut n. 1,5 m korkeaan puuhun... nyt vasta löysin tiedon että pensaskirsikat jäävätkin luontaisesti pallomaiseksi.

Parvekkeen pohjaratkaisu on hiukan haasteellinen, kirsikka on istutetattava kulmaan korkean reuna-aidan ja penkin väliin. Olin ajatellut tämän olevan ok jos siitä tulisi matala puu, ja leikata kulman kahden seinän viereiset oksat lyhyemmäksi. Vaan nyt menivät pasmat sekaisin, jos jäisikin pallomaiseksi ja matlaksi niin ettei yltäisi aidan yli...

Siispä: voiko tuota muotoilla niin, että kasvattaisi kuitenkin matalan varren, ja sitten kaiteen yli kasvettuaan antaisi kasvaa pallon muotoon? Tämä senkin takia, että aita on valoa läpäisemätön ja aika korkea. Pitäisi lehvistön kuitenkin saada aurinkoa...

Ostamani pensas on nuori yksilö, joten voisikohan alaoksia kietoa yhteen esim. nippusiteillä?

1

130

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bhbh

Mitä tahansa puuta voi muotoilla. Vaikka bonsaiksi. Suurempana haasteena pidän sitä, että saat sen muuten pysymään hengissä valon puolesta ja myös talvisäilytys voi tulla hankalaksi. Kirsikka paleltuu helposti, jos sillä ei ole lumipeitettä suojana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3323
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2975
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2252
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1685
    5. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1644
    6. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      11
      1620
    7. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      22
      1458
    8. Olisitpa rakkaimpani

Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras
      Tunteet
      6
      1438
    9. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1381
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      37
      1353
    Aihe