Tänään käyty neurologilla keskustelemassa raskauden suunnittelusta. Tuli puheeksi foolihapon syöminen,oletteko saaneet reseptin vai ilman reseptiä menneet apteekkiin. Minkäslaista annostusta teillä neurologit suosineet(oma sanoi 1mg/vrk)
Mielenkiinnolla kuulisin muiden tarinoita miten raskaudet menneet,onko tiivimmin seurattu neuvolassa ym..
Epilepsia+raskauden suunnittelu
3
78
Vastaukset
- 13455677
Tietysti varmaan riippuen lääkkeestä vauvan vointia seurataan ylim ultralla taikka jos sairautesi on hyvässä tasapainossa niin vähemmän! Yksilöllistä :) toiv kaikki menee hyvin ja fh on tarkoitettu ihan perusterveillekin raskausajaksi ja itse söin sitä lapsettomuuden takia
- epiäiti
1mg vuorokaudessa foolihappoa on nykyään suositus ihan kaikille raskaana oleville. Muistaakseni epileptikolle annos on aika paljon suurempi, taisin itse syödä jopa 4mg/vrk. Ehkä riippuu epilepsialääkkeestäkin, mutta kyllä kannattaa tuo foolihapon määrä tarkistaa uudelleen. Ja reseptillä sitten saa sen suuremman foolihappomäärän. Minulla nostettiin lääkkeen määrää loppuraskaudesta (verimäärä lisääntyy, kova rasitus synnytyksessä ja vauvan kanssa valvoessa jne.). Yhden kerran kävin neurolla tuota lääkeasiaa varten, muuten ihan normaalit neuvola- ja ultrakäynnit vaan. Minulla kaksi terveyttä lasta, molempien raskauksien aikana Lamictal lääkityksenä, synnytyksessä epilepsia ei aiheuttanut ongelmia, mutta vauvan syntymän jälkeen kyllä pelkäsin kohtauksia tulevan, koska unet jäivät itsellä niin vähiin (tosin selvisin siitäkin ilman isoa kohtausta). Tsemppiä sinulle, kaikki menee varmasti hyvin sinullakin!
- mmami
Epiäiti, mikä oli lamictalin lähtöannos ja mikä ennen synnytystä? Itse jouduin tuplaan raskaus aikana.. alko oireita tuleen niin ties et nostetaanpa taas... lääkärin kans siis sovittu juttu.
Mut kyllä se yhtä pelkoa oli et millo kolahtaa ku ties et raskaus laskee lamin pitoisuutta. Mut selvisin synnytyksen hyvin ja terve vauva. Tarkoitus laskea pitoisuutta aiemmalle tasolle, jännittää sekin.
Epilepsian kans yhtä kohtauspelkoa koko elämä.
Söin foolia 4mg/vrk, reseptillä. Käsikauppa valmisteiden pitoisuus mitätön reseptillä saatavaan nähden. Rakenneultra äitiyspkl, kävin useamman kerran lopussa kun haluavat seurata et kaikki ok.
Ei muutaku onnea matkaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005308438Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4364224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61975Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1571123Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17766Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57712Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?64670Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.28663En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36617- 34588