Kalastus.com kyseenalainen ... !?

Ihmettelijä

Olen seurannut jonkin aikaa kalastus.comin keskusteluja ja joskus osallistunut itsekkin. Olen pannut merkille että webmaster eli Admin kalastus.comilla poistaa ihan asiallisia viestejä. Esim. jotain tiettyä kalapaikkaa saa mainostaa vaikka kuinka paljon ja esim. Dragsfjärdiä koskevat keskustelut kärsivät suuresta sensuurista. Mielestäni siellä selvästi ohjataan ihmisten mielipiteitä tiettyyn suuntaan ja terveetkin mielipiteet poistetaan kylmästi jos ne ei miellytä Adminia. Tässä maassa saa tietääkseni vielä kertoa mielipiteensä kunhan ei mene mauttomuuksiin. Mikä on webmasterin vastuu ja onko todellakin näin että Admin voi toimia yllä kuvailemalla tavalla joka nyky-yhteiskunnassa mielestäni sopisi lähinnä Kiinaan. Itse olen pannut kalastus.comin boikottiin niin etten kirjoita sinne enää mutta seurailen viikottain aiheita. Onko joku muu huomannut samanlaista toimintaa kalastus.comilla ?

57

19661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Nilla

      sensuurista? Tai poistettuja aiheita? Siis lyhyesti.

      • tämäkin

        Katsele nilla vaikka mainostusosastoa.
        Otsikko muuttuu siihen p-korea tyyliin.
        lähes kaikki otsikot on m vaappuja m uisin.
        ostajakandi mieeluusti haluaa nähä otsikossa mitä se kamu myy. eikä likkailla jokaista saman muotin otsikkoa.


    • kalastaja

      Laitoin ko.palstalle että joku oli vienyt verkonmerkkejä verkkojatan päästä niin Admin(Harri Huuskonen)poisti sen (jo kaksi kertaa)

    • Mulkki

      Olen huomannut aivan saman. Admin prkle.

    • taitaa olla

      Kyllähänseon niin, että "seriffit" haluaa määrätä, mistä puhutaan. Joillakin kun taitaa nousta "valta" hattuun ja pitää päästä pätemään. Tuollehan ei mitään mahda muuta, kuin siirtyä kirjoittelemaan muualle. Taitaa olla tuokin sellainen "sisäpiirin " palsta, jota "kaverit" puuhaa ja määrää mitä saat mainostaa ja mitä ei. Kyse "mainostuksesta" on vähintäänkin veteen piirretty viiva. Voidaan kysyä, milloin mainostetaan ja milloin jaetaan muuten tietoa. tarkasti ottaen, jos mainitset uistin 7 vaappumerkin nimeltä tai tyypiltään, niin sehän on jo sitten mainontaa, vai mitä, jos tarkasti katsotaan. Eikös silloin kaikkien nimien käyttö ko. palstalla pitäisi kieltää.

      • manne

        uistimet saa mainita jos ne on määrättyjä merkkejä.
        ihan sama kuin erä.n testit.
        se pärjää joka maksaa tai mainostaa.
        tiedän paljon sellaista jota ei lehdestä voi lukea.
        samoin kalastus com keskustelujen osalta.
        osa kysymyksistä aivan äärettömän typeriä ja ennenpitkää johdatellaan haluttuun suuntaan .


    • :::::

      Eiköhän tuollainen kaupallinen foorumi saane päättää mitä heidän sivuillaan julkaistaan. Katsele vähän yhteistyökumppanien listaa, ei siellä taida olla verkkovesien "kauppaajia". Pitää olla merkkitietoinen.

    • Narri Nuskonen

      Samaa mieltä siitä, että admin karsii ja muokkaa ihan asiallisiakin viestejä. Ihme homma. Jotkut suosikkipojat saa työntää mitävain paskaa, 90% ei. Boikottiin vaan koko sivusto. !!

      • muikkunen

        Kyllähän se välillä karulta tuntuu, kun aiheita poistetaan. Oman nimimerkin kans kävi samoin ja poistin koko profiilin. Pitäköön, mut valitettava tosi asia on et siellä vaan jengi liikkuu ja sinne kirjoittelee, miksei esim tänne? Muut ovat sangen tyhjiä tai aiheet ja kommentit ovat sitä luokkaa, et ei huvita alkaa kommentoimaan tai kun jotain mieltä on, saa paskat niskaan. Ite oon kalastellu n.35 vuotta ja kaikenlaista tyylii on tullu koitettu ja ois kiva kommentoida ja kysellä, mut valitettavasti eipä nämä keskustelu sivut täytä mun toivei suuremmalt osil, joten oon vaan seuraillu tarkkailumieles. Jos puhtii löytyis kirjotella aisiallisist jutuist voisin ehkä vähän ryhdistäytyä, tää oli hyvä aihe.

        Terveissi Turust
        muikkunen


      • Koskikara
        muikkunen kirjoitti:

        Kyllähän se välillä karulta tuntuu, kun aiheita poistetaan. Oman nimimerkin kans kävi samoin ja poistin koko profiilin. Pitäköön, mut valitettava tosi asia on et siellä vaan jengi liikkuu ja sinne kirjoittelee, miksei esim tänne? Muut ovat sangen tyhjiä tai aiheet ja kommentit ovat sitä luokkaa, et ei huvita alkaa kommentoimaan tai kun jotain mieltä on, saa paskat niskaan. Ite oon kalastellu n.35 vuotta ja kaikenlaista tyylii on tullu koitettu ja ois kiva kommentoida ja kysellä, mut valitettavasti eipä nämä keskustelu sivut täytä mun toivei suuremmalt osil, joten oon vaan seuraillu tarkkailumieles. Jos puhtii löytyis kirjotella aisiallisist jutuist voisin ehkä vähän ryhdistäytyä, tää oli hyvä aihe.

        Terveissi Turust
        muikkunen

        onhan täällä vielä toistaiseksi vähän vapauksiakin.Tuonne metsästysnettiin pistettiin rekisteröitymispakko.Saa nyt nähdä milloin tänne.

        Eihän nämä sivut nyt niin tärkeitä ole etteikö täältä poissa voisi pysyä jos kirjoitusvapautta rajoitetaan.


      • kantapeikko

        Kalastuskomin administ ja moderoinnist saa olla ihan mitä mieltä itsekukin haluaa, mutta ei pidä vääristellä. Kalakomin moderointi ei tapahdu koskaan muokkaamalla viestejä. Viesti voidaan poistaa tai siirtää, mutta sitä ei muokata. Otsikko on ainoa mikä saattaa tulla muutetuksi, viesti ei koskaan.


      • sivari 1
        kantapeikko kirjoitti:

        Kalastuskomin administ ja moderoinnist saa olla ihan mitä mieltä itsekukin haluaa, mutta ei pidä vääristellä. Kalakomin moderointi ei tapahdu koskaan muokkaamalla viestejä. Viesti voidaan poistaa tai siirtää, mutta sitä ei muokata. Otsikko on ainoa mikä saattaa tulla muutetuksi, viesti ei koskaan.

        Kantapeikko totesi tomakasti:

        Kalastuskomin administ ja moderoinnist saa olla ihan mitä mieltä itsekukin haluaa, mutta ei pidä vääristellä. Kalakomin moderointi ei tapahdu koskaan muokkaamalla viestejä. Viesti voidaan poistaa tai siirtää, mutta sitä ei muokata. Otsikko on ainoa mikä saattaa tulla muutetuksi, viesti ei koskaan.

        Näyttää siltä että koskaan ei luovuta saavutetuista .. Karjala?? An ny yks silakka?
        Paatoksellasi/ Uosukaisen paatoksella osaan kuvitella: "Otsikko saattaa tulla muutetuksi- VIESTI EI KOSKAAN."

        Eli KANTApeikko on uransa luonut Gröfazin oppeja noudattaen.. Siihen malliin teksti on jäsennelty.


      • sivari 1
        kantapeikko kirjoitti:

        Kalastuskomin administ ja moderoinnist saa olla ihan mitä mieltä itsekukin haluaa, mutta ei pidä vääristellä. Kalakomin moderointi ei tapahdu koskaan muokkaamalla viestejä. Viesti voidaan poistaa tai siirtää, mutta sitä ei muokata. Otsikko on ainoa mikä saattaa tulla muutetuksi, viesti ei koskaan.

        Kantapeikko:
        Mikäs tää sit on??? Josei muakata viestei.

        Tämmöne näkyy:
        Karhu Torstaina 27. Tammikuuta, 2005 - klo 21:58

        Hohhoijjaa....... Ei paria topiccia enempää jaksanu lukea.


        Tämä oli alkuperäne viesti:

        Lisääjä Karhu, Torstaina 27. Tammikuuta, 2005 - klo 21:58:

        Menee ohi topicin mutta Ako: Milläs toi 19400 hauki o tullu
        va menny kenties lohi ja hauki sekasin?

        Vai ettei muokata ite viästii??


      • konkajallu

        Olen huomannut samaa ja sitten vielä pahempaa mitä tuollaisella keskustelusaitilla voi tapahtua on se, että siellä käytetään surutta toisten nimimerkkejä hyväksi eli kirjoitetaan toisen nimimerkillä täyttä paskaa.
        Olen itse joutunut tuollaisen käytöksen kohteeksi äskettäin, voi PERKELE mitä touhua.
        Parempi olisi jos kaikki vapaa-ajankalastajat kiertäisivät kaukaa tuon sivuston.
        Näköjänn homma menee sillä tavalla, että nämä muutamat kultapojat pitää keskustelu yllä käyttämällä toisten nimimerkkejä, jos sinne erehtyy jotain kirjoittamaan, minulta se loppui siihen paikkaan.


    • Tarzan

      Kalastus.com on ainoastaan tarkoitettu sisäsiittoisen haukiseuran sivustoksi. Hauki on kala hokee admin. Eipä jaksa moista tekopyhää paskaa edes kommentoida. Hyviä partiolaisiahan noista saisi..

      • THa

        Ollut pitkään jo boikotissa kyseisen adminin takia.


      • Cheetah

        Ja jos admin kuuluisikin Tyrnävän onkiseuraan niin k-com:n huonous olisi heidän vikansa?

        Hyvä Tarzan! Tom-tom rummullako viestisi lähetit?


    • joojoo

      Kalakomiin ei ole pakko kirjoittaa.
      Mitä te valitatte, maassa maan tavalla,
      jos ei sovi pysykää poissa.
      Kummasti vaan käy porukkaa nykyiselläkin meiningillä.
      Bokotoikaa vain eipähän tarvi lukea teidän valituksia.

      • Ihmettelijä

        Kyllä niitä valituksia saa lukea kalakomissakin. Tsekkaa "joo joo" sieltä ylläpito ja sitten helpdesk.


      • joojoo
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Kyllä niitä valituksia saa lukea kalakomissakin. Tsekkaa "joo joo" sieltä ylläpito ja sitten helpdesk.

        Hyvä vain, jos kalakomiin ei päästetä kaikkia paskankirjoittajia.
        Pysykää te täällä, niin minä pysyn täältä pois.
        Pöntöt valittajat. Maassa maan tavalla pätee edelleen.
        Eli: JOS EI SOVI SÄÄNNÖT: PYSYKÄÄ NEVADASSA.


      • Kalamies
        joojoo kirjoitti:

        Hyvä vain, jos kalakomiin ei päästetä kaikkia paskankirjoittajia.
        Pysykää te täällä, niin minä pysyn täältä pois.
        Pöntöt valittajat. Maassa maan tavalla pätee edelleen.
        Eli: JOS EI SOVI SÄÄNNÖT: PYSYKÄÄ NEVADASSA.

        joo.Sinulle oikea paikka ehkä olisi tuolla Khomeinien tykönä.Siellä ei tarvitsisi toisia mihinkään muualle toivoa kun jokapaikassa muualla on parempi olla.

        Ei tuo määrättyjen kirjoituksien poistaminen kylläkään vielä niin iso asia ole jos vertaa johonkin metsästystä käsittelevään nettiin.Siellä on oltava rekisteröitynyt saadakseen jopa lukea "asiallisten" kansalaisten kirjoituksia.Mahtaisi siellä olla mielenkiintoista luettavaa.

        Tosi on että Suomessa Afkanistanin tavalla.


      • Eräs ihmettelijä
        Kalamies kirjoitti:

        joo.Sinulle oikea paikka ehkä olisi tuolla Khomeinien tykönä.Siellä ei tarvitsisi toisia mihinkään muualle toivoa kun jokapaikassa muualla on parempi olla.

        Ei tuo määrättyjen kirjoituksien poistaminen kylläkään vielä niin iso asia ole jos vertaa johonkin metsästystä käsittelevään nettiin.Siellä on oltava rekisteröitynyt saadakseen jopa lukea "asiallisten" kansalaisten kirjoituksia.Mahtaisi siellä olla mielenkiintoista luettavaa.

        Tosi on että Suomessa Afkanistanin tavalla.

        Mitä harmia rekisteröitymisestä voi olla, jos kirjoitetaan asialliseen sävyyn. Silloin ei ole edes tarvetta kirjoittaa "pensaasta", eikä rekisteröitymisetä luulisi olevan muutakaan haittaa. Eikä edes vaivaa.
        Mitä tulee mielipiteen poistamiseen joltain palstalta, ei hyvä. Tosin kyseinen palsta taitaa olla toisilleen tuttujen "poikien" temmellyskenttä, enkä ole enää aikoihin kyseistä sivustoa availlut. Etsimällä voi löytää jonkun toisen foorumin, jossa keskustelu pysyy asiallisena. Itse olen löytänyt, mutta kun ei saa mainostaa.


      • Kalamies
        Eräs ihmettelijä kirjoitti:

        Mitä harmia rekisteröitymisestä voi olla, jos kirjoitetaan asialliseen sävyyn. Silloin ei ole edes tarvetta kirjoittaa "pensaasta", eikä rekisteröitymisetä luulisi olevan muutakaan haittaa. Eikä edes vaivaa.
        Mitä tulee mielipiteen poistamiseen joltain palstalta, ei hyvä. Tosin kyseinen palsta taitaa olla toisilleen tuttujen "poikien" temmellyskenttä, enkä ole enää aikoihin kyseistä sivustoa availlut. Etsimällä voi löytää jonkun toisen foorumin, jossa keskustelu pysyy asiallisena. Itse olen löytänyt, mutta kun ei saa mainostaa.

        se vain pelottaa niinkauan ainakin kun on vapaita foorumeita.

        Muuten onkos se mainostamista jos jonkun keskustelupalstan ilmaisee?Eiköhän sitä kutsuta mieluummin tiedoittamiseksi.

        Et ole aikoihin kyseistä foorumia käyttänyt kun se on tuttujen poikien temmellyskenttä?

        Mielestäsi ei kumminkaan kyllästymiselläsi ja sen foorumin rekisteröintipakolla näe yhteyksiä?

        Kirjoitukset siellä eivät tule asiallisemmiksi rekisteröitymispakon ansiosta.Rekisteröitymispakon syyksi nimittäin ei sanottu olevan mikään asiattomuus.

        Mikä?


      • Narri Nuskonen

        Joojoo miehet ovatkin asiallisia, Arvoisa Admini tykkää just tollasista. He kun ovat samaa mieltä ylläpidon "kavereiden" kanssa asiasta kuin asiasta. He kun kommentoivat mihin tahansa joo joo olen samaa mieltä, vaikka ei mitään tietäisikään. Joojoo !


      • htu
        Narri Nuskonen kirjoitti:

        Joojoo miehet ovatkin asiallisia, Arvoisa Admini tykkää just tollasista. He kun ovat samaa mieltä ylläpidon "kavereiden" kanssa asiasta kuin asiasta. He kun kommentoivat mihin tahansa joo joo olen samaa mieltä, vaikka ei mitään tietäisikään. Joojoo !

        Joo Joo miehiä on myös mm. Perhokalastajat.net foorumilla.
        Minulta poistettiin viestejä jotka ei minun mielestä olleet provosoivia.


      • näpytteli älykkäästi

        Bokotoisin, jos tietäsin mitä se bokotointi on.
        Jos se on kivaa, suosittelen sitä kaikille.


      • Kalakimppa
        näpytteli älykkäästi kirjoitti:

        Bokotoisin, jos tietäsin mitä se bokotointi on.
        Jos se on kivaa, suosittelen sitä kaikille.

        Kyllä se on kivaa.
        Kivaa on myös siellä hääräävien besserwisserien härnääminen.
        Erä lehden arvostelu kyseisellä palstalla (aivan aiheellinenkin) vasta kivaa onkin ja pääsee välittömästi vastaavan päätoimittajan kanssa kirjeenvaihtoon.
        Suomen haukiseuran hieman tärähtäneitä kavereita on myös kiva jallittaa.

        Kaupankäynti tai sen seuraaminen on myös erittäin mukavaa kun muistaa ettei yksikään kauppa ns.tartu kiinni,on erittäin hupaisaa seurata kun esim.huutokaupat venyvät ja vanuvat yli ilmoitetun ajan tai vaihtoehtoisesti sulkeutuvat miten sattuu.
        Huutokaupoissa näyttää olevan myös käytäntö että huudetaan oman huudon alle (pelleilyäkö vai tyhmyyttä ?).

        Joten vielä kivampaa kuin boikotointi on noiden besserwisserien vedättäminen.

        Oli miten oli mutta vaapussa pitää olla saranat ja single koukut kuten eräs palstan "älykkö" on fakta tietona jo pitkään julistanut.

        t.. Kalakimppa vaan ei venekimppa.


    • Skärgådsbo

      Olen lukenut Kalastus.comin sivuja ja tullut siihen tulokseen, että jos joku aloittaa älykkään keskustelun niin eikös pian tule joku todellaviisas kalamies sekottamaan koko keskustelun.
      Sivusto on pikkupiirin/älykääpiöiden temmellys ja järkeily sivusto.
      Olkoon mitä on jätetään se omaan arvoonsa.

      • Ihmettelijä

        Ahkerana Kalastus.commin lukijana en itse ole törmännyt vastaaviin poistoihin.

        Ainut on se kun yrittää kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan keskusteluun, se on kiellettyä. Ja tietysti jos kirjoittelee törkeyksiä ja henkilökohtaisuuksiin menee, niin viesti poistetaan, mikä on ihan oikein. Usein myös viesti siirretään mainostusosastolle jos tuotemerkejä mainitaan, mikä sekin on asiaa.

        Oikein mukava sivusto minun mielestä ja pysyy aika hyvin kasassa vaikka ei ole rekisteröintiäkään.


      • Ihmettelijä
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Ahkerana Kalastus.commin lukijana en itse ole törmännyt vastaaviin poistoihin.

        Ainut on se kun yrittää kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan keskusteluun, se on kiellettyä. Ja tietysti jos kirjoittelee törkeyksiä ja henkilökohtaisuuksiin menee, niin viesti poistetaan, mikä on ihan oikein. Usein myös viesti siirretään mainostusosastolle jos tuotemerkejä mainitaan, mikä sekin on asiaa.

        Oikein mukava sivusto minun mielestä ja pysyy aika hyvin kasassa vaikka ei ole rekisteröintiäkään.

        Mä en ole nyt ihan varma mikä sun idea on kirjoittaa mun nimimerkillä tässä keskustelussa. ?


      • Kirjoittelija
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Ahkerana Kalastus.commin lukijana en itse ole törmännyt vastaaviin poistoihin.

        Ainut on se kun yrittää kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan keskusteluun, se on kiellettyä. Ja tietysti jos kirjoittelee törkeyksiä ja henkilökohtaisuuksiin menee, niin viesti poistetaan, mikä on ihan oikein. Usein myös viesti siirretään mainostusosastolle jos tuotemerkejä mainitaan, mikä sekin on asiaa.

        Oikein mukava sivusto minun mielestä ja pysyy aika hyvin kasassa vaikka ei ole rekisteröintiäkään.

        >Ainut on se kun yrittää kirjoittaa kahdella nimimerkillä samaan keskusteluun, se on kiellettyä. Ja tietysti jos kirjoittelee törkeyksiä ja henkilökohtaisuuksiin menee, niin viesti poistetaan, mikä on ihan oikein. Usein myös viesti siirretään mainostusosastolle jos tuotemerkejä mainitaan, mikä sekin on asiaa.

        Oikein mukava sivusto minun mielestä ja pysyy aika hyvin kasassa vaikka ei ole rekisteröintiäkään.<

        Kahdella eri nimimerkillä kirjoittelu ja siitä aiheutuva poisto on täysin selvä sääntö ja vieläpä juuri se oikeakin,tarkennuksena pitää mainita että tuo koskee vain yhtä viestiketjua.Eri nimimerkeillä voi kirjoitella mielin määrin kun viestiketjuun ei tule samalta kirjoittajalta kuin yksi nm.
        Tuossa on mielestäni puute ja ehkä rekisteröinti olisi sittenkin parempi vaihtoehto.

        Mitä tulee viestien poistoon niin ei siihen tarvita asiattomuuksia,mainostusosastolle siirtyy mm.joskus aivan pelkkiä kysymyksiäkin jota myös suuresti ihmettelen.

        Pääasiallisin syy poistoihin on Adminin kulloinenkin mielentila,jos kuulut siellä olevaan "kultapossukerhoon" niin saat tietenkin kirjoittaa vaikka mitä.
        Palstalla esiintyy myös muutama "Besser Wisser" jotka ovat ilmeisesti Adminin hyviä kavereita ja saavat jauhaa mitä "hevonkakkaa" tahansa.

        Noin yleisesti ottaen palsta on kyllä kohtuullisen asiallinen,välillä vain tulee turhautunut olo kun saa "hattu kourassa anella jospa viestini hyväksyttäisiin"

        Sivustolle 7
        Adminille 5-


      • siellä temmeltää

        tänäänkin kuivia kommentteja vaikka mihin väliin tunki esim. aku ja toope silloin kun on saanut jotain päähänsä- eihän sellaista kapulakieltä jaksa lukea,kuten matti näsäkin sanoisi. varsinkin kun näiden pesserien oma mielipide on se ainua oikea. auta armias jos siihen panee poikkipuolista, niin hullun leiman saa.
        vertailukohde tekstin luettavuuteen on vaikka tietskaohjelmiston "hyväksytkö säännöt" klikkaus.
        aivopesua muistuttaa tämä välillä - häh?


    • Lainkuuliainen

      Katselin juuri 6.1 klo 10:25 Kalastus comin sivua ja totesin, että siellä opastetaan eräässä kirjoituksessa käyttämään sähköä pilkinnässä.
      Missä sivuston valvoja on kun sallii rikokseen yllyttämisen sivustollaan?
      Rikokseen saa yllyttää mutta mielipidettään ei saa ilmaista-kummallista touhua.

    • Narri Nuskonen

      Sen olen huomannut sivuja seuratessani, että kevennyksiä karsitaan oikein "isän" kädellä. Alkaa tätä myöden sivut näyttämään yhtä kuivahkoilta kuin NYSE:n pörssisivut.
      Usein näyttää kirjoitukset häipyvän viestiketjusta alle minuutin, vaikka ei etiketin vastainen teksti olisikaan kyseessä.

    • Kalastajaeemeli

      Etsiessäni kerran jotain kaloihin liittyvää tietoa Google-hakukoneesta jouduin Kalastus.com keskustelusivulle. Huomasin sillä sivulla kammottavia virheitä ja halusin korjata virheet. Sivun alareunassa oli vielä silloin kenttä, johon pystyi kirjoittamaan viestin. Ajattelin, että minäpä ystävällisesti korjaan tuonkin virheen. Viestini oli näkyvissä jonkin aikaa. Eksyin samalle sivulle sattumalta uudelleen ja huomasin, että viestini olikin otettu pois. Ihmettelin kovasti, että miksi minun asiallinen viestini oli otettu pois. Selailtuani vähän heidän sivujaan, huomasin, että kyseinen sivu olikin jokin arkistosivu, johon ei olisi saanut kirjoittaa enää mitään. (En voinut tietää sitä, koska tulin Google-hakukoneella kyseiselle sivulle suoraan!) Viestini oli siksi otettu pois, minun olisi pitänyt kirjoittaa viestini jonnekin eri paikkaan ja aloittaa keskustelu uudestaan.
      Ajatelkaapa kaikkia niitä ihmisiä jotka etsivät samaa tietoa kuin minä. He löytävät tuon saman sivun hakukoneelta, jonka minäkin löysin. He löytävät sen saman virheen, jonka minäkin löysin. Kukaan ei voi ikinä korjata tuota virhettä, koska sivun ylläpitäjä ei niin halua. Siten ihmiset saavat väärää tietoa.
      Mainitsin asiasta ylläpitäjälle uudessa keskustelunavauksessani. Kirjoitus poistettiin heti ja minun osoitteestani ei enää pystynyt kirjoittamaan kyseiselle sivulle lainkaan. Kuin olisin tehnyt suuren rikoksen. Sivulla vielä kehdataan mainita jostain netiketistä. Sivun ylläpitäjän pitäisi itse lukea netikettinsä. Olen harkinnut pitäisikö sivun ylläpitäjästä tehdä valitus. Minne sen tekisin. En ainakaan koskaan aio käydä niillä sivuilla enää.

      • jälleen yksi

        Minäkin olen käynyt sillä Kalastus.com keskustelusivulla. Huomasin siellä virheitä jollain sivulla. Se ei ollut mikään arkisto. Korjasin asiallisesti virheet. Huomasin kuitenkin, että viestini otettiin pois. Olisin halunnut tietää syyn miksi viestini otettiin siellä pois. En ymmärrä miksi sivuilla saa olla täysin väärää tietoa, jota kukaan ei voi korjata.

        Äskeiseen voisin kommentoida, että miksi ihmeessä siellä arkistosivulla sitten on ollut viestikenttä, johon on voinut kirjoittaa. Varmaan niin on tehnyt moni muukin. Miksi sillä sivulla ei ole voinut lukea, että tänne ei saa kirjoittaa. Nyt on sekin vissiin muuttunut. Mielestäni sivu kannattaisi ottaa pois hyvien kalastussivujen listalta. Ja sivun tekijälle kannattaisi antaa huomautus.


    • tha

      Parasta kun jättää ostamatta kyseisten sivujen tukijoiden tuotteita.

      • tehnytkin -

        toivottavasti sponssit tajuavat sen osaltaan.
        Siik hail meininki ei sovi nyky Suomeen.
        Pienen haukiglubin pojat hallitsee sivuja ohjailemalla tottumuksia tiettyyn suuntaan. Pelottaa tämä 1/1 suuntaus. Kymi on myös iso ajatuskupla sivun pitäjille. Ehkä omaa kehutaan, vaikka ranta ei ole parhaimmillaan? Hauki on kala.

        Martti Mielikainen.


    • huomannut

      johdattelevat tiettyyn suuntaan, sekä tiettyjä omia mielipiteitään koettavat työntää joka väliin, jos vaan on mahdollista.

      • kehittäisi sellaisen

        sivun, jossa tietyt haakijutut eivät olisi päälimmäisinä?
        jotkut aloittelijat voivat saada pahoja vaikutteita akun ja muiden zeesustelijoiden hauki Typerän ceeär ym ym ainoan oikean ikea kassin käytöstä kalastettaes.
        kai jo muutamat iso egoisten peesaajat pitävät näiden ukkeleiden sanomisia ainoana oikeana tietona. toivottavasti kuitenkin suurin osa lukijoista ajattelee ihan itse, eikä mee niinkutsutusti halpaan.
        kyllä täällä suomenmaassa on paljonkin todellisia asiantuntijoita, eikä näitä taulukkoväsääjiä.


    • Peeloja

      Tuosta perkeleen Äkesta sen verra että ihme äijä isolla äällä..
      Tuuppaa nokkansa joka vitun paikkaan ja kommentoimassa hintoja jnejne.
      Ja sama juttu on Pike.
      Ihmellistä että porukka ei saa myydä edes tavaraansa millai haluaa.
      Suosittelen sivuston vaihtoa vetouistelu.comiin ja vaaput.comiin.
      Jos olette kalastus.comissa rekisteröityneenä niin ottakaa ihmeessä pois enne ku tilanne siellä lähtee käsistä..

      • Nimetön

        Hienoa saada maininta näillekkin sivuille itsestään. Ilmeisesti sitten olen huonosti käyttäytyvä häirikkö kalastus.comissa.

        Pahoittelen jos olet menettänyt päiväunesi, kun olen kommentoinut kaupankäyntiä .comin sivuilla. Mielestäni olen sen tehnyt hyvin perustellen, sillä huutokaupat kuuluvat omalle sivustalleen, jolla on SELKEÄT säännöt. Ja olen edelleen vakaasti mielipiteeni takana. Hyvin toimivia sivuja ovat vaikkapa vetouistelu.com, jossa ei huutokauppoja suvaita. Kiitokset sivujen adminille.

        Jatkan myös tiivisti kalastus.comin seuraamista, sillä valitettavasti se on (toistaiseksi) paras kalastusaiheinen keskustelupalsta Suomessa.

        Ps. Peelo, olisin ilolla ottanut moisen valituksen vastaan sähköpostiin tai puhelimeen (jonka numero löytyy kalastus.comista) tai edes kyseisten sivujen keskustelun alle. Tietenkin saat netissä itkeä mielinmäärin, eikä se juuri minua hetkauta. Itse olen tottunut antamaan palautetta suoraan, mutta jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee. Ei ole vain mukava kuulla tälläisestä kaverilta! Jos haluat jatkaa keskustelua, niin tehdään se mailien välityksellä.

        Ville Hostikka - Pike
        [email protected]


      • Wallu

        Kyseisestä viestistäsi saa käsityksen että jompikumpi "haukkumistasi" henkilöistä on joskus teilannut huijausyrityksesi,jos näin on niin pitääpä kyseisille henkilöille oikein "kumartaa syvään ja nostaa hattua".

        Oletko siirtänyt tuon huijaamisesi tuonne mainitsemillesi foorumeille kun niitä niin kovasti mainostat ??

        Wallu

        Ps.Nimimerkkisi kyllä tuohduksissasi kirjoitit väärin,oikea kuuluu näin PEELO


      • Mikä nyppii ?

        Kiitos kommentistasi.
        Näköjään olet jäänyt kusetuksesta kiinni, kun niinpaljon harmittaa. Mieluummin kirjoittelen palstalle muutakin kun sitä kuivaa tilastolatinaa, mistä ei kukaan mitään ymmärrä.
        Vai olisiko sinusta mukavampaa, jos threadissa jokainen kommentti olisi ; Joo, samaa mieltä, tms- Nerokasta sivutolkulla?

        Åke


      • pätee tässäkin

        Tampere- suomi sanakirja;

        peelo, p3310, peerlo
        huonokäytöksinen ja/tai typerä henkilö, usein reippaasti alaikäinen. Peelojen syntysijoja ovat mm. freenet ja jenkkien AOL. Tarkempi kuvaus löytyy täältä. (vrt. puusilmä)


      • Shadow-Mänit
        pätee tässäkin kirjoitti:

        Tampere- suomi sanakirja;

        peelo, p3310, peerlo
        huonokäytöksinen ja/tai typerä henkilö, usein reippaasti alaikäinen. Peelojen syntysijoja ovat mm. freenet ja jenkkien AOL. Tarkempi kuvaus löytyy täältä. (vrt. puusilmä)

        suhtautuneet siihen, että arvostellaan jotain todenpuhujaa..
        siten että itketään kammarissa äitin polovella hetki ja sitten ei muuta ku pätemää.
        ompa tuala kalastus.comisa muutamia rekistöröity, jokka ovat sähöpostisa iha eri nimissii tai ova vaihtanee nimens mont kertaa ku on maa alkanu polttaa jalakojen alla.
        juur näist kusetus jutuin takkii.
        Tämä mu jaaritus ei ol mikkää 1:s HITti, mut toivottavaste siit tuliskii.
        joku varmaa ossaa rivijen välliist lukkee.


      • Renfors

        Ei tosiaan tunge nenäänsä joka "V..tun" paikkaan, vaan valitsee hän vain parhaimmat paikat , mitkä ei tuoksu NK. "Vanhalle Silakalle" = Pesemätön värkki.
        Kom sivuilla vaan on se "Hyvä meininki", jossa HIEMANKIN ulkopuoliset, varsinkin , jos ovat KEHIS 3 ulkopuolelta, nämä Kekkoset/Tunarit saa piiskaa, (Sitä itseasiassa haluuuuuun, Nami).

        Voi HITT1


      • Renfors Uno.
        Renfors kirjoitti:

        Ei tosiaan tunge nenäänsä joka "V..tun" paikkaan, vaan valitsee hän vain parhaimmat paikat , mitkä ei tuoksu NK. "Vanhalle Silakalle" = Pesemätön värkki.
        Kom sivuilla vaan on se "Hyvä meininki", jossa HIEMANKIN ulkopuoliset, varsinkin , jos ovat KEHIS 3 ulkopuolelta, nämä Kekkoset/Tunarit saa piiskaa, (Sitä itseasiassa haluuuuuun, Nami).

        Voi HITT1

        Taitaa ola parasta rekisteröidä Renfors nimimerkki täälläkin, kun näköjään sitä JO joku käyttää...


        Åke.


      • piä paikkaansa ku niit voi ...
        Shadow-Mänit kirjoitti:

        suhtautuneet siihen, että arvostellaan jotain todenpuhujaa..
        siten että itketään kammarissa äitin polovella hetki ja sitten ei muuta ku pätemää.
        ompa tuala kalastus.comisa muutamia rekistöröity, jokka ovat sähöpostisa iha eri nimissii tai ova vaihtanee nimens mont kertaa ku on maa alkanu polttaa jalakojen alla.
        juur näist kusetus jutuin takkii.
        Tämä mu jaaritus ei ol mikkää 1:s HITti, mut toivottavaste siit tuliskii.
        joku varmaa ossaa rivijen välliist lukkee.

        niikusta mie oon aina kuvitellu et jaakkopoikajupperi on samaku harikovanenenki ei mule ole tullu miäääleenkää et se olis sama ukeli, ku se o nii reilu miäs. niinku se hittiki.
        samaste niiku se aini ja muutki konsta pylkkäset, muire piälentaka puhuvie rousto-vaarie lisäks.
        kai se o oikeeata,ku .


      • kalakiisseli

        ..että pitää ihan eri saitille tulla itkemään Åken/kenen tahansa sanomisista..ja vielä oikein nimettömänä..taidat olla oikein tosi ÄIJÄ.. ;)
        Käyppä comissa avaamassa sama keskustelu omalla nickillä ja hieman rakentavammassa hengessä ja ihmettele samaan hengen vetoon, adminin mielivaltaista "pyyhekumin" käyttöä..

        Kylmä tosiasiahan on että Suomesta löytyypi vain kourallinen asiantuntevia ihmisiä, jotka pystyvät neuvomaan meitä loppuja "Peeloja" keräily/historia asioissa vaappujen ja kelojen suhteen..

        Pelkäämpä vain että tuo Huumori Banniin/hymy perseeseen tyyli alkaa pikkuhiljaa muitakin kuin allekirjoittanutta "sylettämään"..comin puolella..

        -kiisseli-

        ps. Taitaapi olla vain niin että lupsakat/huumorilla varustetut kalamiehet alkaa olla katoavaa kansanperinnettä ja tilalle on tullut armoton välinevarustautuminen alan (suurimman) tyrkyttämillä ismeillä höystettynä..


    • Merirules

      Yllätyin tänään kovasti kun käyttöoikeuteni olivat yllättäen menneet kyseiselle sivustolle ja jouduin käyttökieltoon. Syystä minulla ei ole hajuakaan mutta ehkäpä syy on tämä kommentti:

      Merirules    Lauantaina 16. Huhtikuuta, 2005 - klo 11:36
      Mielestäni nämä keskustelut voisi siirtää tonne ylläpidon puolelle, mutta kun kukaan ei siellä asiaan kommentoi niin siirränpä sitten sinne kirjoittamani kommentin tänne:

      Ylläpidon kriittinen asenne viestien poistamiseen on ilmiselvästi muuttunut viimeisten kuukausien aikana. Aikaisemmin ainakin [email protected] oli kiivaasti hallinnoimassa viestiliikennettä mutta nykyään suoranainen avautuminen, henkilökohtaisuudet ja vtuilut ovat olleet yllättäen sensuurin ulkopuolella. Hieman positiivisessa mielessä olen tätä tilannetta seurannut, ihmettelen vaan mikä ihme tähän on johtanut, onko Harri kadonnut maisemista vai mistä on kyse?

      Merirules    Lauantaina 16. Huhtikuuta, 2005 - klo 21:40 Viestin muokkaus

      Edelleen ylläpidon kommentteja olisi mielenkiintoista kuulla asiaan liittyen. Harri Huuskonen on ollut pitkään hiljaa siitä mikä tämä netiketti oikein täällä on. Tyyli on tämän kevään aikana mielestäni muuttunut selkeästi sallivampaan suuntaan. Aiemmin täältä katosi paljon enemmän ihan asiallisiakin kommentteja, nykyään keskustelu on ollut onneksi paljon vähemmän ylläpidon kynsissä, tosin ylilyöntejäkin tulee ymmärrettävästi enemmän. Tämä kommentti ja koko keskustelu kuuluisi varmaankin ylläpidon puolelle mutta siellä ei taas vastauksia ole asiaan irronnut.

      Vielä eilen kaikki toimi mallikkaasti enkä sen jälkeen ollut sanonut mitään ko sivustolla.
      Laitoin tästä kyselyn webmasterille mutta jo ilman vastaustakin on aivan selvää että Harri on palannut ja sama meininki jatkuu...

      • Wallu

        Olet näköjään joutunut tuon käsittämättömän ajojahdin kohteeksi.

        No yritä pärjäillä sillä eiköhän tuohon tuotapikaa saada selitys ja asiat oikealle tolalle.

        Wallu


      • nautin kalstuksesta
        Wallu kirjoitti:

        Olet näköjään joutunut tuon käsittämättömän ajojahdin kohteeksi.

        No yritä pärjäillä sillä eiköhän tuohon tuotapikaa saada selitys ja asiat oikealle tolalle.

        Wallu

        ootte kaikki iha vitun tyhmiä, nauttikaa kalastuksesta älkääkä kitiskö


      • kalastuskom. edia
        nautin kalstuksesta kirjoitti:

        ootte kaikki iha vitun tyhmiä, nauttikaa kalastuksesta älkääkä kitiskö

        Mikähän on kun kyselen tuntemiltani "saamamiehiltä" tai aktiivikalastajilta netistä tai kalastus.com..MIES niin kommentit yleensä mikä se on?. lasten touhua. ei kalassa sitä tarvita jne..

        Eli 1.2 mijonaasta kalastajasta n. promille on näitä aktiivinettikalastajia.

        PS Olen ottanut yhteyttä kalastus.com:ssa mainostaviin. ja kyselin onko heidän tuotteidensa laatu sivustojen laadun mukainen, enkä siis suosi tuotteita


      • Onyx.
        kalastuskom. edia kirjoitti:

        Mikähän on kun kyselen tuntemiltani "saamamiehiltä" tai aktiivikalastajilta netistä tai kalastus.com..MIES niin kommentit yleensä mikä se on?. lasten touhua. ei kalassa sitä tarvita jne..

        Eli 1.2 mijonaasta kalastajasta n. promille on näitä aktiivinettikalastajia.

        PS Olen ottanut yhteyttä kalastus.com:ssa mainostaviin. ja kyselin onko heidän tuotteidensa laatu sivustojen laadun mukainen, enkä siis suosi tuotteita

        Muijan mukana tuli 3 saarta ja melken 500 ha kalavettä.Annon jokaisen kalastaa mielensä mukaan ja kaikki tiesi että 1 verkko ei mua kiinostanu.Isoimman saaren rannassa oli yhden kalastajan isorysä ja se valvo muita.Sit me myytiin saaret ja uusi omistaja kuulemma on ihan hullu.Jos se vois se kuulemma kieltäis soutelunkin vesillään.


      • roistot kii
        Onyx. kirjoitti:

        Muijan mukana tuli 3 saarta ja melken 500 ha kalavettä.Annon jokaisen kalastaa mielensä mukaan ja kaikki tiesi että 1 verkko ei mua kiinostanu.Isoimman saaren rannassa oli yhden kalastajan isorysä ja se valvo muita.Sit me myytiin saaret ja uusi omistaja kuulemma on ihan hullu.Jos se vois se kuulemma kieltäis soutelunkin vesillään.

        lakastuscom, jotta voisi tarkistaa päivän mietteet!
        Valittaa. yhteys poikki.
        Muilla tämmöistä?


      • kalacom admin
        roistot kii kirjoitti:

        lakastuscom, jotta voisi tarkistaa päivän mietteet!
        Valittaa. yhteys poikki.
        Muilla tämmöistä?

        Sivuston toiminta päättynyt 4.4.2010 .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1036
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      57
      753
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      628
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      624
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe