Mikä avuksi lemmikin kuoltua?

surullinenmieli

Sain synttärini edellä yllätyksen. Mies kantoi kotiin pienen eläimen poikasen. Poikanen oli avuton ja nälissään. Alkoi yhtenen taival ja tätä yhteistä taivalta kesti vain vajaa 5 kuukautta. Lähdimme lomalle pois kotoa, mutta otimme viimeisen tulokkaan mukaamme, koska pelkäsin, ettei pentu kärsii vieraan hoitajan hoivissa. Olimme lomailleet pari päivää ja koko poppoo oli väsynyt, vaikka lomailimme. Muutamassa minuutissa kaikki tärveltyi. Pentu menehtyi tapaturmaisesti ja menetin oman elämäni hallinnan täysin. Olen menettänyt lemmikkejä myös aiemmin, mutta aiempien lemmikkieni kuolemaan ei liity minkäänlaista tragediaa. Olen tunnollinen ja hyvä eläintenhoitaja, mutta ko. eläimestä ei minulla ollut aiempaa kokemusta, koskei tätä kokemusta ole paljon muillakaan. Samanlaista lemmikkiä on mahdoton saada ja suru jäytää. Muun perheen allergiat estävät karvaisen eläimen hankkimisen.

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • surumieli

      Korjaus ed. viestiin. Taival oli lyhyt, koska taivalta kesti vain vajaa 5 viikkoa.

      • hermesgyt

        Otan osaa kokemastasi ja toivon paljon voimia sinulle.Ole ylpeä siitä,että sait viettää pienen eläimen kanssa edes hetken aikaa.Eläin sai hyvän elämän kanssasi.Minkä takia samanlaista lemmikkiä on mahdoton saada?tietenkin kaikki eläimet ovat yksilöitä ja siten ainutlaatuisia,mutta tarkoitatko eläimen rotua?Voittehan te jos tai kun sen aika tulee niin miettiä jotain karvatonta eläintä.Esimerkiksi koiriakin voi olla karvattomia kuten esim perunkarvatonkoira tai kissoista sfinksi kissa.Tsemppiä!


      • ihmisenmieli

        Kiitti vaan sinulle kommentistasi. Olen kahden lapsen äiti ja vanhempi lapsi on seiskalla. Kun olin itse seiskalla, niin ruokin naapurintädin ja sedän aikuista kurrea tädin ja sedän lintulaudalla. Minulla on ikimuistoinen kuvakin ko. tapahtumasta. Muistan, kun kurre puri minua kerran sormenpäähän antaessani kurrelle pähkinää ja voi, niin et varmasti usko miten kipeätä tuo otti, vaikka ko. oli vain sormenpää. Olen ollut lapsesta saakka eläinrakas. Pentuna minulla oli kanarialintuja, melkeinpä aina kissa ja akvaariokaloja. Olin myös heppahullu ja toivoin ikuisesti, että saan joko koiran tai ponin. En saanut kumpaakaan, mutta sain rotukissan, joka eli 13,5 vuotiaaksi, kunnes leikkauksen jälkeen sai keuhkokuumeen eikä antibioottihoito enää ehtinyt kissaani auttaa. Surin em. asiaa kauan, mutta, koska olin noin parikymppinen, niin elämänmenossa oli pakko pysyä mukana. Ja tämä on totta. Haaveilin lapsena oravasta, mutta tuo orava, jota ruoki, niin ei suostunut tulemaan kädelle, vaan suostui vain syömään kädestä ja antoi seurata itseään. Kesäkuun lopulla mies toi kotiin sokean metsäneläimen poikasen ja olin kovin hämmästynyt, mutta aloin heti toimia. Annoin poikaselle 2 ml ruiskulla keitettyä vettä ja mies lähti apteekkiin hakemaan pennulle kissanpennun äidinmaidon korviketta. Ruokin kerran tai kaksi poikasta korvikkeella, kunnes löysin netistä oikeat hoito-ohjeet. Ensimmäiset päivät jännitin, että jääkö pentu eloon. Pentu kasvoi ja kehittyi silmät aukenivat parin kolmen päivän sisällä. Ruokintavälit olivat ensimmäisten päivien aikana tiuhat, mutta, kun pennun silmät olivat auki, niin ruokintaväliä saattoi pidentää. Päivä päivältä pennun hoito muuttui rutiiniksi ja pennun kasvaessa metsäneläimen hoito helpottui. Pentu oli nyt miltei täysikasvuinen ja lähdin perheeni kanssa kesäloman viettoon muutamaksi päiväksi. Pentu oli pakattava matkaan mukaan, koska pelkäsin, ettei kukaan osaa pentua hoitaa. Olimme olleet viikonlopun verran lomalla, kun eräänä iltana sattui rakkaimmalle eläimelle, mitä aikoihin olin hoitanut, niin tapaturma ja lopun voit arvata. En katsonut pentua kolmeen minuuttiin ja sanoin muulle väelle, että voisivatko he hetken katsoa pentua. Pentu ei tippunut korkealta, mutta 65 cm korkeus ja melko kevyen esineen tippuminen otuksen mukana teki niin pahaa jälkeä, että halusin kuolla. Kun mies oli siivonnut, niin lähdimme sairaalaan. Olen nyt selvinnyt pahimman yli, mutten voi ikinä antaa itselleni anteeksi sitä mitä tapahtui. Ikävöin päivittäin tätä pientä elämää ja niitä hienoja asioita, joita sain tämän ihmeellisen otuksen vanavedessä tuntea. Jos joskus koet saman kuin minä, niin luota siihen neuvoon, jonka nyt annan. Älä ikinä äläkä koskaan anna kenenkään tulla väliinne - onnea.


    • pikkukili

      Ota rotta tai hiiri.

    • surullistaon

      Miellä kuoli pentuna otettu koira traagisesti 3-vuotiaana kun olimme Kreikassa. Oli nielaissut kävyn joka raastoi tuskallisesti koiran sisäelimiä hoitajan sylissä matkalla lääkäriin. Sanomattakin selvää että loma meni pilalle ja itkien. Pahinta oli tulla kotiin missä ei koiraa vain ja ainoastaan sen lelut ja ruokakuppi missä papanoita. Kannoimme vaimon kanssa sen pedin ja muut tavarat itkien varastoon. Koiran kuolemalla ehkä oli merkityksensä. Kreikan reissu piti olla meidän perheen viimeinen koska vaimo halusi erota. Tapahtuma yhdisti perheen ja olemme edelleen naimisissa. Koiranmenetyksen korvasimme kuinkas muuten kuin uudella koiralla. Poikakin hoitaa sitä paljon tunnollisemmin kuin edellisen.. Tietäen että kaiken voi myös menettää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe