Rynnäkkökivääri???

DäärBoolare

Ei ole aikomus hankkia mitään ampuma-asetta, koska aseen hankinta on tehty erittäin vaikeaksi, toisinsanoen tulee sellainen vaikutelma, että olet kuin joku rikollinen jos aiot hankkia aseen.
En myöskään aio tarttua aseeseen yhdenkään viranomaisen määräyksestä, koska miksi tarttuisin aseeseen, kun siviilissä eivät samat viranomaiset edes myöntäisi aseenkantolupaa minulle.

Otetaanpa nyt tämä rynnäkkökivääri, saisinko siihen kantoluvan.
En varmana saisi, kukaan viranomainen ei myöntäisi siviilille lupaa rynnäkkökivääriin.
Jos siviili tavattaisiin rynnäkkökiväärin kanssa, niin siitä tulisi kova tuomio.
Saisikohan lupaa ampuma-aseelle perustelemalla, että tarvitsee asetta ampumataidon ylläpitämiseksi maanpuolustus tarkoituksessa.
Eikö se ole vahva peruste, koska ampumataito ruostuu, jos ei harjoittele.

Koska yksikään viranomainen ei myönnä minulle lupaa ampum-aseeseen, niin en tule ottamaan vastaan rynnäkkökivääriä, jos selainen viranomaisen taholta määrätään minun ottamaan vastaan ja käyttämään sitä.
Koska ampuma-aseen hankintaan vaaditaan riittävät perusteet, poliisin haastattelu ja muutenkin se on niin tarkkaa, niin sama pitää olla myös siinä tilanteessa, jos jollekin rynnäkkökivääriä tupataan.
Ei rynnäkkökivääriä saa antaa, jollei aseen sajaa ole luotettava ja soveltuva ampuma-aseen hallussapitoon.
Jos on rikosrekisteri, niin ampuma-aselupaa on aivan turha kuvitella saavansa.
Pitäsikö tehdä joku rikos, niin ei ainakaan koskaan tarvitsisi koskea rynnäkkökivääriin, eikä joutua sotimaan.

4

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • routakämmen

Minusta yksinkertaisin syy olla osallistumatta maanpuolustukseen on ilmiselvä: se ei ole oikeasti tärkeää. Jos se olisi aidosti tärkeää, niin pyrittäisiin saamaan hommaan soveltuvimmat ja kiinnostuneimmat sitoutumaan asiaan, heille tarjottaisiin ammattimainen koulutus, välineet ja palkka.

Koska maanpuolustus on jotain helvetin halvalla ja huonosti organisoitua ritualistista pelleilyä, johon kaikki miehet pitää pakottaa vain koska "aina on näin tehty", niin en pidä koko järjestelmää minkään arvoisena. Suomi on juuri niin paska kuin sen heikoin lenkki on, ja maanpuolustus nykyisellään on orjatyöllä ja manipulaatiolla ajettua ihmisarvoa rikkovaa ja suorastaan rikollista toimintaa.

• factumisti

Miehen henki on halpa Suomessa. Kannattaa muuttaa muualle.

• Anonyymi
        factumisti kirjoitti:

Miehen henki on halpa Suomessa. Kannattaa muuttaa muualle.

joo, ei kannata asua venäjän naapurissa ilman, että kuuluu natoon, ja vaikka kuuluisi, ei muutosta haittaakaan ole.

• Anonyymi

saat luvan käyttötarkoitusta varten jos harrastuneisuutta on, tai olet intissä. siviilissä oleva ase on ihan eri juttu, vaikka voit olla psyko intissäkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      226
      1593
    2. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1478
    3. Pyydän yhteydenottoja kiusatuilta

Hei, pyydän, että laitat mulle sähköpostia, jos sua on kiusattu palstalla tai jopa tuolla oikeassa elämässä jollakin tav
      Ikävä
      172
      1237
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      37
      1211
    5. Kulkeeko rumuus ja tyhmyys?

Käsi kädessä?Enkä tarkoita nyt pelkästään ulkoista..jos ihminen ei osaa kuin väännellä naamaansa ja irvistellä sekä saks
      Pyhäjärvi
      13
      1047
    6. Kaipaan mies sun katsetta

Ootko hylännyt mut?
      Ikävä
      51
      964
    7. Elon Musk jakoi ja julkaisi erittäin järkyttävän raiskausrikostilaston Suomesta.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010944944.html?fbclid=IwY2xjawHowCJleHRuA2FlbQIxMAABHW3j9H5mtzuitMIUEdaZ-5hPybOXgZVj_
      Maailman menoa
      188
      906
    8. Kristinuskon arvot käyttöön

Maailma on niin sekaisin että kristinuskon arvot on otettava köyttöön. Tämän myöntää jo uskottomatkin. Änkyräateisti Ric
      Luterilaisuus
      284
      882
    9. Millainen nainen kaipaa minua ?

Millainen nainen kaipaa minua ? Kerro nainen sinä se.
      Ikävä
      48
      817
    10. Zoon hallitus hajoamassa !

H pj on lähtemässä karkuun.
      Ähtäri
      25
      808
    Aihe