Videokamera jalkapallon kuvaamiseen?

Kamerapoika

Terkut!

Noniin arvon videokamera hifistelijät, apua tarvittais!

Takoituksena olisi päivittää videokamera ja kohteena on jalkapallo-otteluiden kuvaaminen. Toistaiseksi ei pahemmin olla budjettia mietitty, mutta takoituksena olisi hommata kamera, mikä kestää jonkin aikaa ajan hammasta. Elikkä mitkä speksit ovat niitä tärkeimpiä kameran valinnassa? Onko jotain suosituksia? kokemuksia?

- 4K kamerat ei ole hakusessa suuren tiedostokoon takia ja ei tarvita niin tarkkaa kuvaa.
- Kaukosäädin zoomia varten olisi hyvä olla tripodissa kiinnitetty. Esim. Manfroton RC clamp?
- Käytössä on Final cut pro ohjelmisto
- Miltä kuulostaa Canon Legria G25 tai G30?

5

3345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mietin_vain

Canonin halvimpien XA-sarjalaisten hinnat tulevat aika lähelle. Miten mikitys?

• kamerapoika

Jep, XA-sarja on myöskin ollut kiikarissa. Näyttäisi Rajalalla olevan tarjouksessa kaikki XA-sarjan kamerat, onkohan poistuva sarja? Onko kokemuksia tuosta XA10 kamerasta?

Mikkinä Rode NTG1 Deadcatilla lienee riittävä?

• stardustO9

Eipä minulla viisasta lisättävää tähän ole, minulla on ollut Legria monta vuotta ja ihan kiva kamera, mutta zoomaus on vähän kökköä. Se on niin herkkä että aina tuppaa menemään liikaa suuntaan tai toiseen. Jos se kaukosäätimellä paranee, niin se on ihan välttämätön. Peliä kuvatessahan sitä pitää olla koko ajan zoomaamassa. (luulisin)

• kamerapoika

Okei, kiitos vastauksesta! Joo kyllä se kaukosäädin on aika välttämätön. Useissa Manfroton kaukosäätimissä on eri zoom nopeuksia.

• Canonisti_minäkin

Jalkapallo on kohtuu liikkuvaa toimintaa ja pois luettuna ihan parhaat stadionit, ei valaistus ole kummoinen. Kameran tulee toimia hyvin vähässä valossa ja kamerassa pitää olla 1080/60p kuvaus. Löysin tuollaisen pari vuotta vanhan jutun, jossa verrattiin XA10:ä ja XA20:ä silloin, kun XA20 tuli markkinoille.

http://www.dpreview.com/forums/post/52290995

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2553
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2536
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      197
      2361
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1851
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      350
      1251
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1169
    Aihe