Oisko jollakin Myyräpelin(Ravensburger) ohjeet? Sain kamulta ja ohjeita ei ollu mukana :(
Myyräpelin ohjeet?
4
6740
Vastaukset
- jook
mikset kysy siltä sun kamultas niitä ohjeita?
- aakoo
Nappulamäärät
- kaksi pelaajaa: 10 myyrää/pelaaja
- kolme pelaajaa: 7 myyrää/pelaaja
- neljä pelaajaa: 6 myyrää/ pelaaja
Numerokiekot
- oman väriset kiekot käännetään nurin, sekoitetaan, asetetaan riviin (toimivat ikäänkuin noppina eli määrittävät kuljettavan matkan)
Tavoite
- Saada mahdollisimman monta oman väristä myyrää kaivauskoloihin (vain koloihin päätyneet voivat jatkaa seuraavalle kierrokselle ja lopulta tavoittelemaan kultaista lapiota).
Peli alkaa
- käännetään ensimmäinen numerokiekko ja liikutaan sen osoittaman ruutumäärä eteenpäin
- seuraavalla vuorolla seuraavan kääntäminen ja liikkuminen
(kun kaikki kiekot käytetty, sekoitetaan ne uudelleen ja "aloitetaan alusta")
Siirtosäännöt
- vain omia myyriä saa siirtää
- siirto aina suoraan eteenpäin (kolot ja erikoisruudut lasketaan normaaleiksi ruuduiksi)
- myyrää ei saa siirtää kulmaruudun yli
- myyrän pitää päätyä miehittämättömään ruutuun
- toisten yli ei saa hyppiä
- siirtopakko: pakko siirtää, vaikka se tarkoittaisi siirtymistä pois kolosta (poikkeus: pelaaja, jonka kaikki myyrät ovat koloissa)
Kun kaikki myyräkolot on varattu, siirrytään seuraavaan (alempaan) kerrokseen. Ne myyrät, jotka eivät ole päässeet koloihin, joutuvat pois pelistä.
Erikoisruudut
- kun päätyy isoon ympyrään, voi kääntää heti uuden numerokortin ja liikkua uudelleen (ei kuitenkaan uuteen erikoisruutuun)
Voittaja
joka ensimmäisenä päätyy alimman kerrokset koloon ja saa täten kultaisen lapion.- tipitii
noi säännöt ovat väärät.
- omppu
tipitii kirjoitti:
noi säännöt ovat väärät.
Olen samaa mieltä kuin tipitii.
Noissa säännöissä ei kerrottu kaikkea.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214