Edullinen majoitus Pariisista...?

Olemme ( = 2 henkilöä ) matkustamassa Pariisiin lokakuun lopulla vajaaksi viikoksi. Lennot on Orlyn kentälle, majoitusta ei vielä. Pitäsi löytää edullinen hostelli tms muutamaksi yöksi mielellään ainakin jonkun metrolinjan läheltä. Mielellään toki keskempääkin, mutta hinnat taitavat olla nykyään keskemmällä aika korkealla. Olen käynyt useamman kerran Pariisissa työmatkalla, jolloin majoitus on järjestynyt työnantajan kautta. Nyt olisi ensimmäinen lomareissu kyseessä. Majoitus saisi olla vaatimattoimampikin, kunhan on kahdelle hengelle turvallinen nukkumapaikka. Huoneeessa tai sen yhteydessä voisi olla keittomahdollisuus, ainakin kuumaa vettä olisi hyvä saada. Suihku ym. Aamiaisella tai ilman. Mistäköhän näitä voisi katsella ja miltä suunnalta Pariisia...?

Kiitokset vastauksista jo etukäteen.

-Pentti

10

153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pariisin_matkaaja

      Hinta on ihan keskustan isoja ja kalliita hotelleja lukuunottamatta tavallaan vakio. Mitä voitat hinnassa, häviät ajassa. Itse olen suosinut vitosen eteläreunan pikkuhotelleja, koska sieltä on vielä kävelymatka keskustaan metrolakonkin aikana.

      Yksi kaveri sen sijaan on käyttänyt usein Periferian isoja halpisketjujen hotelleja kuten IBIS. Niissä on kaikki tarvittava - paitsi ympäristö.

    • Dmdkfk
    • Pariisin_matkaaja

      Hakukoneista paras Pariisin hotelleja hakevalle on Via Michelin. Siinä on hyvä kartta ja hyvät tiedot hotelleista. Hakuun postinumero, eli 75005 on esimerkiksi viidennen kaupunginosan postinumero.

      http://www.viamichelin.com/web/Hotels

      Hinnat kannattaa vilkaista myös muista koneista. Olen huomannut, ettei tämä aina anna kaikkia vapaana olevia huoneita saati halvinta.

    • Jenni1971

      Yhdyn Pariisin matkaajan kommenttiin ainakin siinä, että kannattaa myös ottaa huomioon, kuinka kaukana majapaikka on keskustasta ja sen nähtävyyksistä. Kovin kauas ei kannata lähteä, koska siinä menee paljon aikaa metrossa matkaamiseen ja rahaa lippuihin. Tee siis kompromissi, ja valitse suhteellisen läheltä keskustaa, jostakin pikkuhotellista.

      Pariisi on mahtava lomakohde, jonka nähtävyydet on toinen toistaan ihanampia ja muutakin puuhaa, kuten shoppailua riittää. Parhaat Pariisin vinkit löydät seuraavalla sivulla tiivistettyinä:

      http://kaupunkilomalle.com/pariisi

    • Kiitokset hyvistä vastauksista, täytyy näitten mukaan katsella. Itseäni ei haittaisi, vaikka hotelli sijaitsisi esim. jossain lainalais-amerikkalaisella tms alueella. Olen reissannut omatoimimatkoilla mm. Tunisiassa ja Turkissa tottunut ja tullut hyvin toimeen sikäläisten kansalaisten kanssa.

      • Pariisin_matkaaja

        Latinalaiskorttelit ovat saaneet nimensä vieressä sijaitsevilta yliopistoilta. Niissä puhuttiin aikoinaan latinaa. Nyt ne ovat suurelta osin turistirysiä. Kannattaa mennä vähän etelämmäksi, esimerkiksi vitosen eteläreunaan tai johonkin Pantheonin lähelle.


      • Matkamiesmaantiellä

        Kävimme pari viikkoa sitten Normandian rannikolla kiertelemässä ja tulomatkalla olimme 3 päivää Pariisissa. Olen aikaisemminkin majoittunut samaan hotelliin Best Western Trianon osoite 1 Bis Rue De Vaugirard aivan Luxembourgin puiston vieressä, juna-aseman puolella ( pääse kentälle ) kävelymatka Saint-Michelin asemalle Notre Damen lähelle. En missään vaiheessa lähtisi seikkailemaan kauas keskustasta...siis majoittumaan, matkat jo maksaa, jos yleensä liikkuu keskustaan. Meillä oli tosin auto käytössä, joten taksia tarvittiin vain iltamenoissa Punaiselle Myllylle, halpaa sekin lysti. Suosittelen, palvelu oli hyvää, huoneet vähän pieniä, me ei kokkailtu, joten keittomahdollisuutta emme tarvinneet.


    • Kdfkoj

      Itse olen usein yöpynyt kolmen tähden hotelleissa, joita on paljon esim. Grand Boulevards -metroaseman ympärillä (Pariisi 9). Lähellä on pikkuleipomoita, edullisia ruokapaikkoja, itsepalvelupesuloita ym. Siitä on metrolla ja busseilla nopeat yhteydet eri puolille Pariisia. Iltamyöhään kävelee Montmartren suunnalta mukavasti alamäkeä hotellille.

    • Piccadilly

      Itse olen asunut Pariisin keskustassa kehäboulevardilla. Asuntoni on siellä tyhjillään. 3h ja keittiö, parvekkeineen. Avaimet nyt Suomessa.

      • retromobileen

        mites helmikuun alussa viikonlopuksi olisi kämppäri vuokrattavissa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1848
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe