Muistaako joku vielä Tredian

urts

saati milloin on sellaisen viimeksi nähnyt? itse en tuollaista muista nähneeni ainakaan 15 vuoteen missään. niissähän oli jossain se 2-keppinen vaihteisto "power/economy".

4

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasariautoja

      Muistan minä ainakin, Nissanilla vastaava "välimalli" oli Stanza, sekin varmaan nykyään jo ääriharvinainen. Kumpaakaan en ole tainnut nähdä 2000-luvulla enää.
      Mitsullahan oli 80-luvun alun Coltissakin kaksikeppinen vaihteisto ainakin 1,4 GLX mallissa.

    • dingo57847

      muistan hyvin, itselläni se oli ensimmäinen auto. Ja on bongattu liikenteestä myöskin, 1 - 2 vuoden sisällä.

    • rhthtrhthrth

      80-luvun harvinaiset käyttöautotkin kadonneet aika nopeaan tahtiin olemattomiin. 60-70 luvun minit kuplat ja angliat ei taas nuorille aikuisille sano taas yhtään mitään vaikka upeutta hehkutetaan.

    • Muistanpa hyvinkin. Vaimo ajoi tredialla melkein 10 vuotta ja osti toisen auton. Tredia jäi talouteemme kakkos autoksi, jolla itse ajoin vielä n. 5 vuotta. tekniikka toimi loistavasti, mutta pellit alkoi loppumaan. Oli vielä siihen aikaan niin yksinkertaista tekniikkka, että tavallinen autotalli asentajakin osasi vielä korjata ilman tietokonetta.
      No, oli vähän erikoinen se kaksoiskeppi systeemi. Ei tainnu vielä siihen aikaan monessakaan autossa olla 5 lovista laatikkoa? Taajamassa ajelin yleensä pikku puolella ja kun lähti isommalle tielle, niin heitti kakkos kepistä vaan "vitosen" päälle.
      Yli 300 tkm. oli mittarissa kun jouduttiin hylkäämään auto. tekniikka toimi vielä loistavasti, mutta ne ovipellit, helmat ja takalok. kaaret oli jo niin mätöjä ettei enää kantsinu ruveta korjaamaan.
      Tällä hetkellä ajan myös vaimon vanhalla autolla. Vuoden -90 mallisella mitsu lancerilla. melkei 300 tkm mittarissa ja päästöt kuin uudessa koneessa.
      Auto on koriltaan myös melkei virheettömässä kunnossa.
      kävin just hakemassa konttorilta leima ilman vikalappuja.
      Välissä ajelin -96 mallisella Galantilla, joka on tällä hetkellä projektina tallissa.
      Kyllä olen ollut tyytyväinen mitsun tekniikkaan, huolettomia kilometrejä joka mitsulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe