Sienipurkin päällä hometta

sieniherkku

Suolasienipurkin pinnalla HOMETTA...
torilta ostettu..
voiko sieniä käyttää jos ottaa homeiset sienet pois...???

6

10175

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ElänHomettaSyönyt

Noista suolasienistä en tiiä, kun hometta on päällä.
      Minä ainakin olen syönyt leipää, jossa on hometta.
      Veitsellä vaan homeinen kohta ja ihan on syömäkelpoista.
      Samoin marjahillo ja tuoremehu.
      Olen ottanut homeisen kohdan pois marjahillosta ja syönyt hilloa.
      En minä ala koko mehupullon mehua viemäriin kaatamaan yhden tulitikin pään kokoisen homepilkun takia.
      Eikä mehu edes maistunut homeiselta.

Se on tietenkin jokaisen oma asia miten tekee, mutta joskus asioita liioitellaan.
      En ole sellainen hienohelma, joka pelkää hometta.
      Jos homeeseen kuolisi, niin enpä tätäkään täällä kirjoittaisi.

• Homeen_poisto_ei_auta

Se näkyvä home muodostaa vain pienen osan kasvustosta, sen lisäksi tuotteessa on huomattava määrä rihmastoa joka voi olla syvälläkin ja tuo rihmasto harvoin näkyy selvästi (osa siitä on näkyvää siinä näkyvän kasvuston lähellä). Osa homeista muodostaa suuria määriä myrkyllisiä yhdisteitä jotka leviävät tuotteeseen huomattavasti laajemmalle kuin se rihmasto. Haitallisuus ja myrkyllisyys riippuu täysin homelajikkeesta (esim. Aurajuusto on itseasiassa homeista juustoa).

• naminamimaiskismaiskis

Kyllä TIMO tietää,hän on kemian insinööri ! Eiköhän homejuusto alkanut saituudesta,ei viitsitty koko juustoa tuhota,vaan syötiin se !

• romulado3

itse en tietenkään söisi mitään homeelta maistuvaa tai haisevaa... jos suolasienten päällä on hometta tai lähinnä jotain hiiva-sientä niin riittää kun kuori osan kerroksesta ja keittää sitten sen osan uudelleen... noin 3-5 min. Sitten vain sienisalaattia tekemään... sieniaineksen on AINA OLTAVA nesteen peitossa. Tee purkin kannen alle paino, vaikka puhdas muovitölkki jonka tölkin kannen kiinni kiertämisestä syntyvä paino painaa sitten sienimassan jäljellä olevan nesteen alle.

• romualdo3

siis keitä se osa säilykkeestä jonka olet poistanut päältä niin uudelleen suht vähäisessä vesimäärässä ... taisin selittää vähän huolimattomasti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      94
      7613
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4037
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      47
      3586
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3024
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2712
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2552
    7. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2514
    8. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2481
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2419
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      29
      2278
    Aihe