Uusi D5 V60 kyykyttää RS bensa skeidan

Tulkaapaikalle

Uusi V60 D5 6,4sek 0-100kmh. Takuuvarma kyykytys 225hv ja 470nm. Tuplaturbo. Siinä on skeidailija ihmeissään kun ruotsalaistunut volvo lähtee uudella vaihteistolla kun hauki kaislikosta ja kulutus alle 5 litraa satasella. Niin joo mä tilasin tommosen volvon R-design paketilla. Odottelen teitä skeidailijoita tammiston valoissa lokakuun puolessa välissä.

65

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väärätvertaukset

      On vähän eri tason auto muutenkin niin turha verrata skodaan joka painii halpojen autojen asiakkaista. Skodahan on uusi toyota suomessa, tuulipukujen suosikki.

    • Ksksskk

      Entäs sitten? Ei skoda rs pärjää monelle muullekkaan perheautolle.

      • lastenJutut

        No pitäisikö?


    • teinienAutoleikit

      Aloittaja voi olla hyvinkin oikeassa, mutta pitää kuitenkin muistaa ettei autosivuja selaamalla ole aina oikeassa, sillä todellisessa tilanteessa tulee melkoisia ylläreitä vaikka tehtaan antamat kertovat toisin.
      Noloa se olisikin jos paljon kalliimpi tehodiesel jäisi viivalle, mutta tuskin ketään kiinnostaa kuinka tuossa käy?

    • 234rfgt

      Totuus on se, ettei Volvolta löydy tehokasta diesel moottoria niin kuin Audilta , BMW:ltä ja Mersulta. Jos 225 hv laitetaan Volvon katumaastureihin niin 10sek 0-100 on tiukassa.

      • Ndndkdk

        Volvon jättimaasturi samaisella 225hv koneella kiihtyy 7,8sek sataseen. Siinä pitää olla jo 350cdi ml maasturi jotta mennään suunnillee samoissa. Volvolta saa 45 tonnilla alkaen S60 D5 joka menee 6,4sek sataseen pienellä kulutuksella.


      • 88888777777

        Ja Skodalta saa 35 tonnilla n 2 ja puolisataa kulkevan ja suunnilleen samoihin kiihtyvyyksiin yltävän RS version, että revi poju siitä.


      • kaikkeapuhutaankin
        88888777777 kirjoitti:

        Ja Skodalta saa 35 tonnilla n 2 ja puolisataa kulkevan ja suunnilleen samoihin kiihtyvyyksiin yltävän RS version, että revi poju siitä.

        Mutta se on skoda?! Hyhhyh.


      • hgh6
        Ndndkdk kirjoitti:

        Volvon jättimaasturi samaisella 225hv koneella kiihtyy 7,8sek sataseen. Siinä pitää olla jo 350cdi ml maasturi jotta mennään suunnillee samoissa. Volvolta saa 45 tonnilla alkaen S60 D5 joka menee 6,4sek sataseen pienellä kulutuksella.

        Volvo XC90 TM:n koe ajossa 0-100 8,9 s, aika paljon jää luvatusta, jos on 7,8 s


      • jou567678

        No on Volvo XC90 aika hidas, Audi Q7 diesel alkaen malli 272 hv 0-100 6,3 sek ja löytyy myös tehokkaampi diesel 333 hv.


      • Totuudennimeen

        Niin mikä se todellinen tulos on niin se on kaikilla yleensä vähän heikompi kuin tuo paperilla. Se paperilla oleva on suuntaa antava parhaissa olosuhteissa. Esim mun bmw 520d xdrive farkku. Luvataan 8,4sek..olen kellottanut just ja just alta 10 sek. 6,5sek jos saa luonnossa sen kiihtymään niin se on aika kova tuo D5..manuaalilla ei mitää mahiksia monellakaan päästä luvattuun. Automaatilla mennään jo lähemmäs kun on vaihe valmiina silmäs:)


      • hjui

        Joo näin on TM:n Farkkutestissä saivat BMW 520 da:n kiihtymään 0-100 8,8 sek.


    • V60D4Geartronic2015

      Mull on uusi 2015 Volvo V60 D4 geartronic, eikä taida TDI RS Octavia sillekään pätjätä. 7,6s 0-100km/h.
      Oli itseasiassa toisena vaihtoehtona tuo Octavia, mutta alusta oli liian kova ja sporttinen meidän makuun. Volvo oli parempi kompromissi, ainakin vielä 17" rengastuksella.
      Mutta, riittävästi diesel-suorituskykyä myös RS Octaviassa. Ja muutenkin ihan ok. Jos tarvitsisin reilusti tiloja ja "oikean farmarin", ottaisin uuden Superbin. Sillä siinä vertailussa V60 häviää myös Octavialle 100-0 :-)

      • mikkes1

        Jos et sä lukea osaa, niin aloittaja puhui Skodan RS bensa versiosta. Jää muuten toi Kiinalaishimmeli ja moni muukin aika kauas. Skodan huiput on 248 km/h, eli liki 2 ja puolisataa. Kun esim. Tuossa Volvossa "vain" 225 vai oliko 230 km/h.
        Sitten tosta 0-100 km/h Volvo 6.5 sek. ja Skoda 6.8 sek, ei mitään merkitystä, tuolla viivallahan se nähdään, aika pian Skoda kuitenkin jyrää ohi, koska ottaa huippuja kuitenkin noinkin paljon enemmän.


      • hassujajuttuja
        mikkes1 kirjoitti:

        Jos et sä lukea osaa, niin aloittaja puhui Skodan RS bensa versiosta. Jää muuten toi Kiinalaishimmeli ja moni muukin aika kauas. Skodan huiput on 248 km/h, eli liki 2 ja puolisataa. Kun esim. Tuossa Volvossa "vain" 225 vai oliko 230 km/h.
        Sitten tosta 0-100 km/h Volvo 6.5 sek. ja Skoda 6.8 sek, ei mitään merkitystä, tuolla viivallahan se nähdään, aika pian Skoda kuitenkin jyrää ohi, koska ottaa huippuja kuitenkin noinkin paljon enemmän.

        Ei ole totta että tällaisiakin kuulee. Huippujahan saa vaikka 300 jos haluaa. Sekö on sinusta se juttu? Moottoripyörillekin laitetaan rajoittimia, kun menisivät ihan hirveetä vauhtia. Itsellä laite, jossa rajoitin ja näin kulkee vain 290km/h. Kiihtyvyyteen loppunopeus ei vaikuta juuri ollenkaan. Skodia kyykytetään ja se on aivan eri juttu kun paalutukseen ja krematorioon meno.


    • Urpotturpot

      Volvolla on rajotettu huiput turvallisuuden nimissä myös 306hv T6 mallissa lukemaan 230kmh. Kulkee kaikki nopeemmin toki ilman rajotinta. Mutta sinä oletkin sen verta tyhmä ettet tätä ymmärtänyt. Ja sitäpaitsi skodalla yli 150kmh on jo järjenvastainen ja vastuuton vauhti. Ajo-ominaisuudet loppuu hyvin pitkälti siellä missä suomen nopeusrajoitukset. Että se siitä.

      • mikkes1

        Ja sinä Urpo olet niin URPO, että et tajua että Skodan nopeus on rajoitettu 248 km/h. Katsos kun Volvolla tulee rajat vastaan jo siinä vaiheessa, kun RS Octaviaa ohjaillaan vielä parilla sormella.


      • se.skeida.ei.vaan.kulje
        mikkes1 kirjoitti:

        Ja sinä Urpo olet niin URPO, että et tajua että Skodan nopeus on rajoitettu 248 km/h. Katsos kun Volvolla tulee rajat vastaan jo siinä vaiheessa, kun RS Octaviaa ohjaillaan vielä parilla sormella.

        Se on kokeiltu käytännössä, että skoda rs jää jopa 230 hv mondeolle turbodieselille aina 150 km/h ylöspäin. Saati sitten volvoille. Sorry, skeida RS jää, ei voi mitään.


      • 1112222

        Missä se on kokeiltu?


    • Skodaitäkippo

      Volvo on kelaa nopeempi vaik on dieseli ja painaa enemmän. Kyllä volvo vaan osaa kun skodaan vaihetaan osaa.

    • Semmonenjuttu

      Tuo D5 on oikeesti aika kova 2 litran dieseliks. Siinä on skodan bensa että varsinkin diesel rs ihan eri luokan autoja. Ja se häpeä ei muutu vaikka skodaan laittas 300heppaa

      • Lastenleikitt

        On kova mut on eri hintanenkin. Ei tuolle volvon ihmedieselille moni pärjää kun on ajo-ominaisuudetki huippuluokkaa ja uusi vaihteisto kuin unelma. Jos auton saa normimiikenteen seassa alle 7 sek oli auto kun auto niin se on jo aikas nopea. 1 sek häviää äkkiä jo jos toinen ei ehdi reagoimaan.


      • Jsjsjsjjs

        En ottaisi ilman R-Designia tehokasta volvoa. Tarvii jäykemmän alustan kun vakio jotta pääsee mutkiinkin kovaa.


      • fgtre

        No löytyy niitä tehohkaampiakin 2 litrasia dieseleitä esim VW 240 hv ja 500 nm ja vielä neliveto niinkuin noilla tehoilla ja väännöillä pitääkin olla.


    • gegegege

      Tehtaan lupaukset ovat usein ihan hatusta vedettyjä. Eihän Volvon S60 D5 AWD 215 hevosvoimallakaan mene kuin 7,6s 0-100 km/h. Ei pärjää edes takavetoisille kilpakumppaneille mittauksissa 0-50 km/h kiihdytyksessä, vaikka nelivedolla pitäisi periaatteessa mennä vähintään samaan aikaan tuo väli.

      Volvon S60 D5 AWD 215 hv vastassa siis BMW 325dA 218 hv ja Mercedes C250 CDI 205 hv bluetec

      http://www.autobild.de/artikel/mercedes-c-klasse-bmw-3er-volvo-s60-diesel-im-test-5124070.html

      mittaustulokset sivun alalaidasta

      • gegegege

        Mersu 7,2s 0-100
        Bmw 6,5 s 0-100


    • näin_kävi

      Jos lie Volvo jotenkin kiihtynee, niin kuinkas se jarrutuspuoli? Kiinassakin meni paniikkijarrutusnäytös päin persettä. Volvo ei pysähtynytkään ja puolikymmentä kiinalaista sairaalaan. Noloa, noloa, noloa.....

      • varovastinyt

        No kiinassa on niin paljon ihmisiä. Siellähän 50 menee sairaalaan kun suomalainen huutaa ikkunasta kerran " MOI". Ovat tottuneet siihen jo, että aina kaatuu ihmisiä. Siksi ne on niin lyhyitä, että eivät kaadu korkealta. Fiksuimmilla on turvatyyny otsassa.


    • jaHuomennaKouluun

      Voihan kiesus mitä lapsia, kisaavat autoista joita eivät omista ja ovat lukeneet autolehdistä testejä ym....

    • vepukaine_official

      Aloittaja on oikeassa, tuo on hyvä skeidankyykytin. Tosin skeidat ovat menneet jo vanhemmillakin ja vähän tehottomillakin V60 d5 :llä kyykkyyn - itse olen aina pitänyt volvon tehokkaita malleja hyvinä tähän tiettyyn tarkoitukseen.

      • näin_oikeesti

        Volvosta ei ole autoksi, eikä traktoriksi. Sehän on yleisesti tunnettu ja tunnustettu juttu jo 70-luvulta lähtien. Ruotsissa Volvolla työntekijätkin vaihtavat kilvan Volvoja toisiin automerkkeihin. Miksiköhän?


      • syitäseuraksia
        näin_oikeesti kirjoitti:

        Volvosta ei ole autoksi, eikä traktoriksi. Sehän on yleisesti tunnettu ja tunnustettu juttu jo 70-luvulta lähtien. Ruotsissa Volvolla työntekijätkin vaihtavat kilvan Volvoja toisiin automerkkeihin. Miksiköhän?

        Miksiköhän kokki ei syö aina samaa ruokaa, mitä päivän valmistaa muille? Ruotsissa on länsiautoja enemmän kun meillä.
        Hienojakin. Siellä ei ole kateellisia vasureita väkättämässä vaan ihmiset voivat valita. Volvotehtaan työntekijät saavat autonsa halvalla, myyvät voittoa tehdäkseen, mutta eivät saa uutta jatkuvasti, joten joutuvat odottamaan seuraavaansa. Näin se Suomessakin olisi. Verottaja puuttuu jos alkaa jotakin "etua" käyttämään bisneksenä. Silloin joutuu maksaa verotkin.


      • VolvoOnLaatua
        näin_oikeesti kirjoitti:

        Volvosta ei ole autoksi, eikä traktoriksi. Sehän on yleisesti tunnettu ja tunnustettu juttu jo 70-luvulta lähtien. Ruotsissa Volvolla työntekijätkin vaihtavat kilvan Volvoja toisiin automerkkeihin. Miksiköhän?

        Volvollahan on tällä hetkellä kaikista autonvalmistajista paras laatu ja mallistossa on paljon skodan tehokkaimpiakin malleja reilusti vielä tehokkaampia vaihtoehtoja. Volvo on aina ollut laadukas länsiauto, jopa Amazon, 240-sarja, 740-760, 850, 950, V70, V60, V90...... vain joitain mainitakseni. Mikään niistä ei haise kaalille ja on varma ja luja länsiauto.


      • kaikki.skodaa.parempia
        VolvoOnLaatua kirjoitti:

        Volvollahan on tällä hetkellä kaikista autonvalmistajista paras laatu ja mallistossa on paljon skodan tehokkaimpiakin malleja reilusti vielä tehokkaampia vaihtoehtoja. Volvo on aina ollut laadukas länsiauto, jopa Amazon, 240-sarja, 740-760, 850, 950, V70, V60, V90...... vain joitain mainitakseni. Mikään niistä ei haise kaalille ja on varma ja luja länsiauto.

        Volvo ja monet muut... länsiautot. Ovat siis ihan oikeita autoja. Aivan eri tasolla kuin hikinen ahdas j a kiikkerä kyykkyskeida.


    • hyvävalintavarmaan

      Hyvä valinta varmasti. Kohta itsekin täytyy päivittää autoa uudempaan. Pitää kokeilla volvonkin tarjonta.

    • 120L

      Itse ajelen kyllä ennemmin Skodalla kuin Volvolla. Tässä on sentään asennetta, toisin kuin hajuttomassa ja mauttomassa kansankodin tuotteessa.

      • vepsukkaine_aito

        Jepjep... no Skodassa sitä hajukirjoa kyllä riittää, kaalinhajusta öljynkäryyn, plus venäläiset haisevat rasvapahvit.... että siitä vaan skeidailemaan, älä unohda jäsenkirjaa, viimasuojaa, lapikkaita ja öljykanisteria.


      • eiturhaloota
        vepsukkaine_aito kirjoitti:

        Jepjep... no Skodassa sitä hajukirjoa kyllä riittää, kaalinhajusta öljynkäryyn, plus venäläiset haisevat rasvapahvit.... että siitä vaan skeidailemaan, älä unohda jäsenkirjaa, viimasuojaa, lapikkaita ja öljykanisteria.

        Kuten vöpsykkä huomaat, Skoda pitää sinutkin virkeänä näppiksen ääressä.

        Totta tai Rinnakkaistodellisuutta, Skoda (viha)puhuttaa. Ja ajaminen jatkuu.


    • Ymmärtäkäästää

      Volvon 215hv D5 on 7,6sek sataseen koska siinä on vanha vaihteisto. Sekin menisi noilla tehoilla paremmin uudella aisinilla. Toi uusi D5 on ihan eri kone. Kevyempi. Kahella erilaisella turbolla. Reagoi nopeesti ja vaihteisto vaihtaa kuin ajatus. Siksi tuo uusi 225hv on selkeesti nopeempi.

    • elämänhallintavirasto

      Kumma keskustelu. Jos kyykyttäminen on tärkein asia elämässä, niin sitten tietysti ostetaan semmoinen pirssi, jolla kyykyttää kaikki. Vaikka rivitaloasunto ja kesämökki olisi myytävä sen takia, niin ainakin elämän tärkein asia on hallinnassa.

    • 111222222

      Passat TDI 240hv/500nm. 0-100 km/h 6.1 sek. 240 km/h ja farkku 6.3 sek. 238 km/h.
      Löytyyhän näitä.

      • 55544332

        Sekä 2.0 TSI Passat (bensa) 0-100 km/h 5.5 sek/250 km/h (rajoitettu).


      • NNNSN

        Kunnes dsg kolahtaa ja öljyt vuotaa jalkatilaan. Klonks klonks..


      • 1112233

        Mihin se siitä kolahtaa. Niin se vain Volvokin tuli volkkarin perässä ja siirtyi aikoinaan kaksoiskytkin automaattiin, josta Volvo käyttää nimeä Geartronic, joka on oikeasti Suomennettuna, Kopio DSG-vaihteistosta. Käyttäähän noita jo moni muukin, mutta VW sen kehitti ja muut kopioi.


      • Justjoosämitääntiedä
        1112233 kirjoitti:

        Mihin se siitä kolahtaa. Niin se vain Volvokin tuli volkkarin perässä ja siirtyi aikoinaan kaksoiskytkin automaattiin, josta Volvo käyttää nimeä Geartronic, joka on oikeasti Suomennettuna, Kopio DSG-vaihteistosta. Käyttäähän noita jo moni muukin, mutta VW sen kehitti ja muut kopioi.

        Volvon Geartronic on aina ollut ja on edelleen oikea automaatti. Volvo käytti pienitehoisissa moottoreissa kaksoiskytkinautomaattia parin vuoden ajan. Tuon laatikon markkinointinimi on Powershift, joka on Fordin kuvioista lainattu. Järeämmät koneet on koko ajan olleet Geartronic-automaatilla (jonka kesto on hieman eri luokkaa kuin DSG:llä). 2016-mallistosta eteenpäin ei enää ole Poweshiftejä vaan kaikki, ne pienempitehoisetkin, on oikealla automaatilla.


      • 1112222

        Geartronic on perinteinen automaatti, jonka valmistaja on Aisin AW. Tuon Aisin-Seikiin kuuluvan yhtiön nimi oli aiemmin Aisin Warner, Se oli Aisin-Seikin ja amerikkalaisen BorgWarnerin yhteistyöyritys, joka purkautui jo vuonan 1987. Se valmistaa automaatteja hyvin moniin automerkkeihin.
        Volvolla ei ole mitään tekemistä tuon vaihteiston kanssa, se ei sellaista edes kykenisi rakentamaan. Toisin on Volkkarilla, se kehittää ja rakentaa itse.
        Kun sä lyöt tietämättäsi DSG:n samaan pakettiin. Tiedoksesi DSG7 ja DSG6, ovat eri kestävyysluokassa, kuiva ja märkäkytkin.


    • PorsheTurbo

      Mulla on kiire. Pitää päästä nollasta sataan alle kolmen sekunnin. Lopun päivää lojunkin sitten sohvalla.

      • hauskojajuttujanetistä

      • ex-bemaristi

        Tossa kun rölli olis kyydissä, niin kusta ja paskaa olis varmasti penkillä.


      • älkääluottako.vw
        hauskojajuttujanetistä kirjoitti:

        Et pärjää edes Golffille. Neliveto ja yli 1000hp menee menojaa..
        Puhumattakaan et pärjäisit pololle jossa on saman verran tehoa.
        https://www.youtube.com/watch?v=33vQwakuMEQ

        https://www.youtube.com/watch?v=7t8DQmzIssE

        https://www.youtube.com/watch?v=ec-kaCIbq3U

        https://www.youtube.com/watch?v=FIa_drJsKlY

        https://www.youtube.com/watch?v=GXCryn0rrjQ

        Millään vw autolla ei kannata luottaa kyykyttävänsä mitään muuta autoa. Se on kuin venäläistä rulettia, kone voi hajota kesken kiihdytyksen, näitä on sattunut, myös vaihdelaatikkoja ja kytkimiä hajonnut, jne.


    • boomboomboom

      Tehot lisää aina kulutusta. Turha kuvitella että painavalla tehokkaalla autolla pääsee pienen auton kulutukseen, se on vaan mahdotonta.

      • näin_oikeesti

        Näin on. Jos se olsi tosi, fysiikan lait pitäisi kirjoittaa uudelleen.


      • TehotRatkaisee
        näin_oikeesti kirjoitti:

        Näin on. Jos se olsi tosi, fysiikan lait pitäisi kirjoittaa uudelleen.

        Kulutus on aivan sama kun vain alle 12 L / 100 pysyy.


    • Ffrt

      Oletteko ihan oikeasti aikuisia? Minusta keskustelun taso kertoo enemmän kuin tuhat kuvaa D5 Volvosta.

      Lapsia äidin oomme kaikki.

    • ehkävolvositten

      Volvosta kun puhutaan, puhutaan autosta. Skodasta kun joku puhuu, me nauramme. Ero on melkoinen, niin hinnassa kun laadussa.
      Minua häiritsee volvon takavalot. Minusta ovat hirveät. Olisiko Volvolla joku tuollainen d5 auto, jossa olisi tavallisemmat takavalot? Muutehan auto on loistava hankinta luultavasti.

      • 580litraaTäyttäAsiaa

        Kun Automies puhuu häiritsevistä takavaloista, ihmiset eivät naura. hymyilevät hyväntahtoisesti pojan jutuille.


    • tosikuvesi

      Mä kyykytän ton uuden volvon mennen tullen missä tahansa.
      Keskityn yleensä kyykyttämään vain AMG mersuja ja Bemun M-sarjalaisia.
      Muut nopeina pidetyt autot ovat tietysti mukavia välipaloja.
      Joku skodan kyykyttäjä pitää olla todella onneton einari.
      Suurin hupi täsä on se ilme AMG mersukuskin ratissa tai Bemukuskin itkuun purskahdukset kun ne jää oikeasti nopealle vehkeelle. Kymmeniä hömistyneitä ilmeitä on jo kerätty muistoihin.

      • ehkäjossittenkin

        ¤ Kymmeniä hömistyneitä ilmeitä on jo kerätty muistoihin.¤
        Olet katsonut skodakuskeja! Niillähän on aina nuo ilmeet jaossa.
        Mersu ja bmw kuskit tietävät millä ajavat. Ei heillä ole sellaisia oireita kun skodahöntelöillä.


    • Hiekkalaatikolla

      Pikkupojat täällä taas puhuu kenen auto kiihtyy nopeimmin. Siis miksi auton pitäs kiihtyä niin p.keleesti? Tyyliin mun isi on vahvempi kuin sun isi tai mulla on isompi ku sulla! Aika lapsellista.
      Normaaliajoon nykyaikaisen normaaliauton tehot riittää ihan mainiosti.

      • ymmärränjotenkin

        Pieni urheiluhenki eli kilpahenki on hyvä olla. Olet kuitenkin tavallaan oikeassakin. Skodia ohitetaankin muista syistä. Ei niistä ole varsinaiseen kisaamiseen. Säälittäviä kippoja.


    • Anonyymi

      Meillä perheessä v70 ja v60 hybridi sekä audi a4 ja itselle ostin juuri kauan himoitun sokoda rs manuaali bensa koneella. Kyllähän jos haluu nauttia kunnon alustasta ja sportti suudesta, volvot jää toiseksi mennen tullen.

    • Anonyymi

      Pojat muistakaa polvihousut ja menkää potalle.

    • Anonyymi

      Skoda Enivakki jää noille kaikille erityisesti RS Coupe 0 - 100 kph 6.1 s
      Että osaatte olla noloja.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kun testasimme ensimmäistä kertaa BMW M550i xDrivea, se kiihtyi hitaammin kuin odotimme.
        BMW on nyt julkaissut korjauksen, joka pudotti sprintin 60 mph:iin 4,1 sekunnista 3,5 sekuntiin.
        Päivitys voidaan tehdä langattomasti tai BMW-huoltopalvelussa.

        Vuoden 2021 BMW M550i xDriven testimme aiemmin tänä vuonna paljasti odotettua hitaamman 4,1 sekunnin nopeuden 60 mph:iin. Vaikka tämä päihittää Ferrari F40 -sarjan 30 vuotta sitten, se on nykyään hitaampaa kuin 3,9 sekuntia, joka kesti päästä 60:een X5 M50i:ssä, joka painaa 856 puntaa enemmän kuin M550i. Heillä on identtiset 523 hevosvoiman voimansiirrot, joten se nosti kulmakarvoja.

        https://www.caranddriver.com/news/a38159882/bmw-m550i-xdrive-acceleration-test/

        Taas Volvokuskit itkee kun ei Traktori kulje :D


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

      Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      36
      2899
    2. Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!

      Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle
      Loviisa
      3
      1741
    3. Mitä aktiviteettia harrastaisit

      kaivattusi kanssa? 🏕️
      Ikävä
      120
      1550
    4. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

      https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      275
      1331
    5. Nainen, olen huolissani sinusta

      Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      62
      1114
    6. Kun satutin sinua

      Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk
      Ikävä
      34
      1083
    7. Ulkoilureitin Pitämä-Lomakylä talvikunnossapidon lopetus

      Millaisia tunteita herättää?
      Suomussalmi
      70
      1033
    8. "Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi

      älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis
      Maailman menoa
      127
      1000
    9. Ollaanko me päästy

      Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      63
      932
    10. Koetko koskaan kohdanneesi

      oikean ihmisen väärään aikaan tai väärässä paikassa?
      Ikävä
      41
      877
    Aihe