Miten olette sijoittaneet tuollaisen pienen esim 7" navigaattorin pinnaruorilla varustettuun veneeseeenne?
Avotila on sen verran pitkä että tallin päällä on siinä ja siinä että näkeekö esim merimerkkkejä ja kiviä näytöltä.
Navigaattorin paikka
10
142
Vastaukset
- jeois
Täydellistä paikkaa tuskin on, mutta seuraavia voi koittaa:
- ruffin päällä (jos ei haittaa vinssausta tms.)
- ruffin kyljessä (ikävä nojailla)
- sprayhoodin kaarissa (toimii, jos ei laske)
- ison jaluksen alla (voi olla hankala katsoa ja arka potkuille)
- pöydän jalassa (tällaisenkin olen nähnyt, mutta voi olla ison jaluksen tiellä)
- sitloorassa takana (väärässä suunnassa) - ayhsetyhstyh
Mä olen nähnyt sellaisia ratkaisuja, jossa plotteri on kääntyvällä jalustalla oven pielessä. Purjehtiessa käännetään seinän takaa esiin oviaukkoon.
- ayhsetyhstyh
Tässäkin hyvä idea
http://4.bp.blogspot.com/-aJXRwDqOd_8/UYssJSB-0iI/AAAAAAAAA8M/iyAiA0pZkbA/s1600/WP_20130505_004.jpg - pekkali
Niin mutta kun se ongelma on aika pitkä avotila. Ruffi on kaukana sprayhoodin kaarineen. Etäisyyttä pinnamiehen paikalta ruffin katolle / oviaukkoon n 3m joka taitaa olla liikaa 7" näytölle?
Toistaiseksi annetuista vaihtoehdoista mahdollisia ovat:
- ison jaluksen alla (voi olla hankala katsoa ja arka potkuille)
- sitloorassa takana (väärässä suunnassa)
Ja olen mieltänyt niissä piilevät ongelmat. Ison levangin alla jonkun suojakehikon kanssa voisi onnistua, mutta ei hyvä...- käden.ulottuville
Ja kun pelkkä näkeminen ei riitä, pitää yltää vielä kädelläkin. Plotterista on niukasti hyötyä, ellei vähintään zoomia pysty käyttämään. Oliskohan plotterin sijoittamisen vaikeus ainoa pinnaohjauksen huono puoli?
- jeois
Laitat pinnan päälle taka-osaan joillain sopivalla telineellä. Käännät aina sille puolle mille ohjaat. On lähellä ja näkee. Ongelmana voi olla pinnan nosto ylös ainakin jos kaiteet tai staagi on tiellä. En ole nähnyt, mutta voisi olla ajattelemisen arvoinen ratkaisu.
- Joakim1
käden.ulottuville kirjoitti:
Ja kun pelkkä näkeminen ei riitä, pitää yltää vielä kädelläkin. Plotterista on niukasti hyötyä, ellei vähintään zoomia pysty käyttämään. Oliskohan plotterin sijoittamisen vaikeus ainoa pinnaohjauksen huono puoli?
Ei ole ainoa huono puoli ja vaikeaa se on rattiohjauksellakin, sillä tavallinen asennustapa ei toimi hyvin, jos on tapana ohjata laidalta. Vielä vaikeammaksi homma menee yleistyneessä kaksirattiohjauksessa.
Pinnalla ei ole montaa huonoa puolta pienessä veneessä, mutta veneen kasvaessa huonot puolet korostuvat. Nykyisissä viimeistään 35 jalkaisissa veneissä pinnaohjaus olisi jo aika epäkäytännöllinen ja siksi sitä ei edes tarjota vaihtoehtona kuin joihinkin sporttisempiin veneisiin.
- applix
Pinnaveneessä tosiaan hankalaa. Omassa veneessä on kajuutan takaseinällä.
Vaihtoehtoja olisi ollut a)kajuuttaluukun alla (arka potkuille ja hankala räplätä), b)kajuuttaluukun aukkoon sijoitettavaan erilliseen matalaan "puoliluukkuun" (hieman hankala astua yli). - Dkdjwhdj
Mulla oli aikoinaan sellainen nivelöity varsi jolla sai taitettua ruffin luukusta sisälle ja ulos. Ylettyi metrin verran ulos suorana. En tiedä mistä saa, tuo tuli veneen mukana.
Oman 7-tuumaisen laitoin telineeseen Jonin luukkutallin takareunaan, sprayhoodin alle . Matkaa pinnamiehen paikalta on pari metriä ja Navionicsin kartalta on paikoin aika vaikea erottaa merimerkkejä. Hyvä puoli on sprayhoodin tuoma varjostus, mikä auttaa näkemistä aurinkoisella kelillä.
Olen huomannut, että katson plotterilta useimmiten vain koordinaatit ja karkean sijainnin kartalta. Jos tulee tarvis katsoa tarkemmin, vilkaisen puhelimella olevalta Navionicsilta, Sailmatelta tai Loistosta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124320MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822171Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551711Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3878- 171874