Voi vitsi mikä viikko

Voi_jessus

Hoidin kahta lapsenlasta viikon päiväsaikoihin. Viikonloppuna hoidimme heitä yötä päivää me kaksi anoppia. Voi herranen aika, mikä rumba. Ei sitä osaa enää yhtään. Survailtiin leikkipuistoissa, sisarukset tappeli. Päätettiin sitten lähteä eri paikkoihin, toinen toiseen ja toinen toiseen puistoon. Ei viihtyneet yhtään. Sisarusrakkaus lienee. Kun sitten päädyimme samaan puistoon, tappelu alkoi, mutta molemmilla oli hyvä olla. Toinen sai vanhempainikävästä tai mistä lie mahdottoman itkunpuuskan. Kesti puoli tuntia. Siinä istuimme lähellä, eikä mitään voinut. Nyt olen kotona ja huomenna töihin. En ole levännyt yhtään kokonaiseen viikkoon. Miten ihmeessä jaksan?
Me molemmat anopit teimme aikanaan kaksi lasta pitkällä ikäerolla. Muistan kun sain ensimmäisen. Oli rankkaa olla vuorotöissä, mennä aamulla viideksi töihin ja hoitaa kaikki perheen asiat, kun isä oli matkatöissä. Yhden jälkeen heti hoksasin, että toista en jaksaisi. Vasta seitsemän vuoden jälkeen alkoi vauvakuume nousta uudelleen. Liikaa varmaan olen lapsiin satsannut kun niin vakavasti otin. Mutta minulle riittävät heistä on tullut. Toivon sydämestäni että myös itsellensä. Kyllä ihmettelen niitä, jotka sanovat että hoituvat siinä sivussa toinen toisiaan hoitaen. Minusta eivät kyllä hoida.

Tässä tämmöinen purkaus. Jaksatteko te muut mummot koko ajan, ihan riemulla?



Tässä purkaus. Tunnetteko isovanhemmat samanlaista uupumusta kun hoidatte lapsenlapsianne? Niin ihania kuin ovatkin.

5

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hoituri.minäkin

      Onhan se hurja rääkki yllättäen ja tottumattomalle. On myös kova paine huolehtia toisen lapsesta. Oman tuntee ja tietää, mutta vaikka olisi miten läheinen lapsenlapsi, niin kyllä hänestä on kaiken aikaa huolissaan.
      Ja riitatilanteet tai muut hädän hetket ovat pelottavia, kun ei tiedä, mikä on paras tapa rauhoittaa.
      Muistan kun oma vauvani oli mummulla hoidossa. Lapsi huusi koko ajan, eikä mummu ymmärtänyt mikä oli vialla. Kun tulin paikalle, asetin vauvan kyljelleen käden tyynyn alle ja lapsi nukahti välittömästi. Se oli vauvan nukahtamisasento, jota mummu ei muistanut.
      Otin kyllä opikseni siitä, ja nyt kun itse mummuna olen lapsia hoitanut, kysyn tarkkaan tällaiset pikkuasiat.
      Lapset ovat patavanhoillisia. Kaikki pitää tapahtua aina samalla lailla.

    • Voi_jessus

      Eikä riitä. Nyt jälkeenpäin lasten äiti on puhelimessa moittinut minua. Oli naarmuja ovessa ja rattaissa. En yhtään ymmärrä mistä ovat tulleet. Eikä olisi saanut ottaa käyttöön polkupyörää, jonka olin lapsenlapselle hankkinut. Meillä oli lasten kanssa mukavaa, jos minä väsyinkin niin he nauttivat. Toruja sain monesta asiasta.
      Ihan tuntui kuin lapseni olisi mustasukkainen siitä, että lapset viihtyivät kanssamme. Keksittiin kaikenlaista puuhaa, jota vanhemmat eivät jaksa. Itse kun olen urheilullinen mummu, jaksan vaikka mitä.
      Nyt on päättänyt ettei halua minua enää hoitajaksi. En tyrkytä, vaikka kuinka näitä lapsia rakastan. Minusta äiti on perin outo, mutta on sitten, lastenlasten harmiksi.

      • Älä.anna.aloittaakaan

        Hän ei halua sinua enää hoitajaksi!
        Hän siis katsoo, että olit palvelijan asemassa ja huolehdit lapsista ja taloudesta kuten palkollinen. Kun tulos ei tyydyttänyt, ei pestiä jatketa.
        Muista tämä, ja muista se kauan. Jonkin ajan kuluttua lapsen äiti tarvitsee lapsenhoitajan. Silloin on aika muistaa joka sana. Hän haluaa sinusta nöyrän ja alistuvan käskyläisen, joka pääsee hoitaman lapsia tarkoilla ohjeilla.


      • isoäiti2222
        Älä.anna.aloittaakaan kirjoitti:

        Hän ei halua sinua enää hoitajaksi!
        Hän siis katsoo, että olit palvelijan asemassa ja huolehdit lapsista ja taloudesta kuten palkollinen. Kun tulos ei tyydyttänyt, ei pestiä jatketa.
        Muista tämä, ja muista se kauan. Jonkin ajan kuluttua lapsen äiti tarvitsee lapsenhoitajan. Silloin on aika muistaa joka sana. Hän haluaa sinusta nöyrän ja alistuvan käskyläisen, joka pääsee hoitaman lapsia tarkoilla ohjeilla.

        Kuulosti melkoiselta työleiriltä (ilmaiselta) tuo aloittajan avaus. Nyt vähän ryhtiä ja joskus täytyy sanoa ei.


    • Voi_jessus

      Kiitos myötätunnosta. Tekisin kyllä - lähes - ohjeiden mukaan, en vain mitenkään muista tämän päivän lastenhoito-ohjeita, työssäni on riittävästi muistamista. Otin siis töistä lomaa ja lasten äiti sai käyttää viikon autoani, ei tarvinnut edes tankata ja minä kuljin fillarilla heille.

      En tyrkytä itseäni hoitajaksi. Varasin akupunktio- ja hierontahoidon kaksi kertaa viikossa. On työstä johtuvia kolotuksia. Taisivat sattua juuri lasten hoitoilloikseni, en toki sitä tarkoituksella tehnyt vaan hoidon antajan aikataulun mukaan. Tuntui että tarviin nyt hemmottelua ja hyväksyntää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe