Tiedän että kevlarliivi suojaa luodeilta. MUTTA millaista materiaalia kevlar on, eli pysäyttääkö se esim kunnollisen, terävän veitsen/pistimen?
Tekninen kysymys
5
261
Vastaukset
- cson
Joku pelannu vähä cs ja nyt itkettää ku vihu moras nii pitää pelin uskottavuus kyseenalaistaa? :DDDD
LOL :DDD juu elikkäs ei noin, kyselen muuten vaan. Ja kyllähä ois aik tyhmää kyseenalaistaa siin koko pelin realistisuus, kun eihä liivi suojaa edes kaulaa/niskaa tai jalkoi. Sehä on vaan kevlar LIIVI.
Poika-01 kirjoitti:
LOL :DDD juu elikkäs ei noin, kyselen muuten vaan. Ja kyllähä ois aik tyhmää kyseenalaistaa siin koko pelin realistisuus, kun eihä liivi suojaa edes kaulaa/niskaa tai jalkoi. Sehä on vaan kevlar LIIVI.
Kevlar on rekisteröity tavaramerkki erään valmistajan synteettiselle aramidikuidulle. Vastaavia materiaaleja on muitakin.
Kysymykseesi on vähän hankala vastata. Kaikkihan riippuu siitä, että miten monta kerrosta kuitumateriaalia laitetaan päällekkäin. Kyllähän jopa paperi pysäyttää vaikka minkälaisen pistimen, jos suojana käyttää esim. puhelinluetteloa siltä ajalta, jolloin minä olin vielä nuori.:D Lankapuhelinaikaan sivumäärä oli vähän toista, kun nykyään.
Ja kyllähän nykyään valmistetaan suojaliivejä, joissa on jonkinlainen pistosuojaus. Käytän itsekin sellaista (töissä). Ei minua kuitenkaan huvittaisi päästää ketään niihin millään tökkimään, kun ne ovat päälläni...Oldie kirjoitti:
Kevlar on rekisteröity tavaramerkki erään valmistajan synteettiselle aramidikuidulle. Vastaavia materiaaleja on muitakin.
Kysymykseesi on vähän hankala vastata. Kaikkihan riippuu siitä, että miten monta kerrosta kuitumateriaalia laitetaan päällekkäin. Kyllähän jopa paperi pysäyttää vaikka minkälaisen pistimen, jos suojana käyttää esim. puhelinluetteloa siltä ajalta, jolloin minä olin vielä nuori.:D Lankapuhelinaikaan sivumäärä oli vähän toista, kun nykyään.
Ja kyllähän nykyään valmistetaan suojaliivejä, joissa on jonkinlainen pistosuojaus. Käytän itsekin sellaista (töissä). Ei minua kuitenkaan huvittaisi päästää ketään niihin millään tökkimään, kun ne ovat päälläni...Kiitti :)
- Nero420
Kevlar kyllä pysäyttää veitsen ja luotiliiveissä on myös keraaminen kerros eli kyllä suojaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant1422784Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.262734- 1751555
- 2051455
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig3101371- 951320
Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,551143Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �151118Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi2111029- 681008